[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:30

Wees dan ook eerlijk denk ik dan. Nu heb ik weken lang gepuzzeld en navraag gedaan en zo kwam er telkens wat extra informatie vrij.

Ik ben helemaal niet van plan iemand bedrijf kapot te maken, ze kunnen oprecht een heel dure fout hebben gemaakt (is menselijk) of kan gewoon echt fout zijn gegaan. Maar het onduidelijke gedoe geeft me naar gevoel.

Cp, een van die nieuwe merries was toch gedekt door een hengst waarvan je hoopte dat pakte. Is die nu toch kwijt?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:33

1 hadden we idd nog gauw bij de hengst gezet begin augustus. Een effen zwarte hengst.
Die is drachtig gescanned :j

De 2e kon drachtig zijn maar was niet bevestigd. Waren 2 mogelijke hengsten wat gepakt kon hebben maar beide hadden maar kort in de kudde gestaan.
Zij is dus inderdaad leeg.

cp112

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:35

Deze is drachtig, knappe Flash <3
Afbeelding

En Rose is echt maar klein haha. Rechts die bruine is een fries kruising van 1.57.

Denk dat Rose de 1.40 nog niet red :')
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:36

Ik weet het weer. Wel leuk dat de gewenste combi dan nog is.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:37

Haha uk rose.
Vind flash gaaf!

Wil nog even zeggen dat hier gelukkig tot nu toe alles gezond en wel is.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:17

Vorig jaar stond Olivia in pension, toen had ze een gebooremelden van de stalhouders om.
Die belde ons toen Olivia begon.
Maar die avond ook wel tegen hem gezegd, tot straks. :))
Olivia liet het wel duidelijk zien dat het eraan kwam.

Ariel is maiden dus dat wordt afwachten.

Wij gaan er sowieso een camera opzetten, en denk ook wel een geboorte melder. :j

Ik ben met werk vrij flexibel met thuiswerken en van huis werken.
Dus dat is fijn, mensen waar ze staan zijn ook veel thuis.
Maar ik heb rond de uitgerekende datum wel vrij gevraagd. Dus maar hopen dat ze niet heel vroeg gaan, of lang overdragen. :=

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:20

Hoe doen jullie dat met die day counter. De uitgerekende datum invullen en die dagen dan van de 330 aftrekken of zo?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 00:55

Knolselder. Dat is wel erg rot ja. Dat zijn geen afspraken maken.

Stalmelyn. Dat is wel een beetje verdacht, zeker omdat ze geen rekening sturen. Als ze toch niet fout zitten en zeker van hun zaak zijn, dan stuur je toch de rekening. Heel apart

Libera. Wat jammer, nu lekker de sport in en volgend jaar vroeg beginnen.

Cp. 7 dat zijn er heel wat. Jammer van de nieuwe merrie.

Jeanine. Fijn om te horen

Ik observeer ook van te voren goed, ik heb camera erop. Wild Thing is eigenlijk altijd heel duidelijk. Haar melk veranderd en gaat lekken. Dit jaar later als anders, maar haar melk was 10 uur voor de bevalling duidelijk plakkerig en net voor de bevalling wit en lekken.
Van Sammie zou het ook duidelijk zijn. Maar omdat ik haar nog niet zo goed ken ga ik haar extra goed in de gaten houden.

Sammie is nu 181 dagen en Wild Thing 149
<3
Afbeelding
Sammie is gisteren naar de tandarts geweest. Altijd een beetje spannend, maar was echt nodig.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 07:42

Baudyh de dayscounter telt gewoon vanaf de dekdatum. Die vul je in en dan komt het er zo te staan;

Afbeelding

AM_horses; Wat een leuke merrie is Sammie. Ze heeft een hele lieve uitstraling!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:21

CP Die merrie is echt gaaf! Ik ben normaal niet zo weg van tinkers, maar dat is een hele mooie!

AM, Sammie neem ik echt mee in mijn binnenzak als ik kom voor de foto's haha.

Over waken: Ik heb camera, birth alarm, melkstrips en mijn gezonde verstand. Ik probeer ruimte tijd van te voren te kijken wat een merrie normaal doet op stal. Melk testen zijn meningen over verdeeld, maar daar heb ik 8 op de 10 geboortes mee kunnen voorspellen.
Ik werk normaal gesproken op dik half uur van mijn paarden, maar als ik het aan zie komen dan probeer ik altijd vrij te vragen wat meestal ook wel kan. Nu ben ik sinds kort verhuisd en staan de paarden om de hoek dus heb ik ook iets minder stress of ik het allemaal wel haal als ze beginnen.
Nu met thuiswerken zou het helemaal ideaal zijn natuurlijk en anders denk/hoop ik dat ik rond die tijd ook gewoon lekker thuis kan werken als ik verwacht dat ze zou kunnen beginnen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:28

Baudyh, ik vul de de datum in en dan telt deze op en ik vul de uitgerekende datum in (340 dagen) en dan telt deze af.
Een paar dagen geleden zat ze op de helft:
Afbeelding
(De foto is een widget)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:39

Icecrystal schreef:
Baudyh de dayscounter telt gewoon vanaf de dekdatum. Die vul je in en dan komt het er zo te staan;

[ [url=m/7HqFOr.jpg]Afbeelding[/url] ]

AM_horses; Wat een leuke merrie is Sammie. Ze heeft een hele lieve uitstraling!

Aaahhh ik had de verkeerde app. Het is gelukt nu. Dank je.
De eerste zit al op 203 dagen. De laatste net over de 100 heen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 06:53

StalMelyn jeetje, dat klinkt inderdaad verdacht. Ik kan me heel goed indenken dat het je op deze manier niet lekker zit en ik vind dat je recht hebt op een eerlijk antwoord. Ik weet hoe heftig het is om een veulen te verliezen en zelfs als het helemaal niet te voorkomen was is het al moeilijk te accepteren.

Waken doe ik met camera en melkstrips en observerend met het oog. Ik laat me voor april inplannen op diensten waarop we met zn tweeën staan zodat ik naar huis kan als het echt dichtbij komt.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:23

StalMelyn, dat is wel echt een rotsituatie zeg. Juist omdat je verstandig denkt te zijn door het waken uit te besteden. Als het dan fout gaat, menselijke fout of niet, is duidelijkheid geven wel het minste dat je kan doen als bedrijf.

Wat balen Libera, maar het brengt ook weer mogelijkheden voor de sport. :D

Cp, Rose oogt inderdaad wel heel klein zo, haha.

Jeanine gelukkig geen droes! Moet zeggen dat er meer paarden in de omgeving wat rommelen met hun gezondheid. Geen droes, maar wel snotterig. Bij ons op stal vooralsnog niks in ieder geval.

Mijn merrie is ook maiden, dus heb geen flauw idee hoe of wat. Heb mezelf voorgenomen om alle mogelijkheden zo'n beetje te combineren. :') Dus een geboortemelder i.c.m. een camera en melkstrips. Ik woon op 10 tot 15 minuten van stal, dus hoop dat ze het duidelijk laat zien. Dan kan ik er in ieder geval op tijd bij zijn. Uitbesteden doe ik liever niet, mijn merrie went moeilijk en eet/drinkt dan nauwelijks. Vind ik geen prettig idee.

Hebben jullie al iets gehoord van de hengstenhouder als in een rekening? Ik denk dat ik van de week maar even een belletje pleeg, straks zijn ze me vergeten en sta ik bekend als wanbetaler. :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:29

2 vd 3 heeft rekening opgestuurd. 1 wacht ik nog op. :j

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:45

Ik heb ook alles betaald. Wacht nog op de dekbon.

Fi gaat zo naar stal. De komende week blijft het regenachtig en dan kan ik de wei niet op als het nat en blubberig is en mijn beide verzorgsters hebben Corona. Dus lekker naar stal, daar wordt uitgemest en de paarden staan nog zo’n 6 uur per dag buiten en dan kan ik iedere dag naar haar toe. Dus beter zo.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:04

Hier ook alles afgerond. Onze eigen hengst moet nog even door de DA keuring ivm voorlopige goedkeuring (door niet doorgaan van HK) maar dat zal geen probleem zijn.

Vanmiddag een druk dagje paarden verplaatsen. Alles staat weer thuis. En als ze dan allemaal zo in 1 groep staan (nouja bijna allemaal) dan zijn het er best veel zeg maar :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:33

Tip, geluid uit ivm mijn gelul :')

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:43

Cp112, flinke kudde inderdaad!
StalMelyn, wat een gedoe.. :(

Ik heb ook nog geen rekening gehad van de hengstenhouder. Wanneer zouden jullie contact opnemen?
Hier ook een merrie die voor het eerst een veulen krijgt. Ik ben van plan een camera op te hangen bij stal (ik woon 5 minuten fietsen van stal) en rondom de uitgerekende datum probeer ik op stal te waken. Melktesten en birth alarm ben ik nog niet van plan eigenlijk.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:50

Ik heb 2 dekkingen betaald en 2 nog niet. Die gaan via dezelfde hengstenhouder ach hij komt vast wel een keer

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:51

Ik had de rekening eind september al, een dag eerder als dat de DA kwam scannen voor de eventuele gustverklaring. :=
Zag het pas daarna, want zat in de spamfolder. Moet alleen nog kijken of ik een dekbewijs krijg of dat het digitaal gaat. Heb een papieren bewijs nodig vanwege ander stamboek.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:54

Hier alles betaald, dekgeld en stalgeld bij de hengstenhouder en afgelopen week kreeg ik de rekening van de kliniek waarmee de hengstenhouder samenwerkt voor het scanpakket.
Dekbewijs heb ik ook al binnen :)

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:54

Stalmeylin
Wat een horror verhaal. Zou daar echt best heel pissig over zijn.

Janine fijn!!

Renske leuk een maiden! Die van mij ook. Superspannend!

Am zo hee die Sam schiet mooi op!

Ual ook een maiden! Leuk!!

Cynthia o dat is fijn! Klinkt alsof het een hoop zorgen gaat schelen.

Cp wow flinke groep idd!! Ben je verhuisd? Of stond alles ergens anders of iets? Heb het even gemist denk ik.

Weet niet of ik het hier gemeld had. Maar na 10 weken reva, controle gehad bij de da. Helaas maar 0,8% verbeterd. Dus voor nu mag ze moederen. Andere optie is operatie. Maar daar is ook niet zeker van of het het probleem zal oplossen. Gelukkig verloopt de dracht wel vloeiend zo ver en brengt de blessure geen extra risico's voor de dracht. Nu op dag 168. Afbeelding

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:29

Nu jullie het over rekeningen hebben,
Ik had de dekking gewonnen, maar heb ook nog steeds geen rekening gehad van het dekstation :?

Geen idee of dat er misschien ook bij zit..

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:56

Mijn rekening kwam toevallig vandaag, gister bedacht ik nog wanneer hij zou komen ;)

200 dagen
Afbeelding