[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 20:55

Ik heb de Gembird in stal (40 euro) maar ook de duurdere Alecto camera's gehad die nu bij de kinderen hangen ;)

Al moet ik zeggen Dorine; als het veulen toch terug moet zou ik alle risico's daaromtrent ook bij de vorige eigenaar leggen. Het is natuurlijk wel lekker makkelijk op deze manier. Veulen voor hem = kosten voor hem. Weet niet wat je erover afgesproken hebt natuurlijk, maar ik zou dat risico niet willen lopen voor een ander.

Heb hier ook geen alarm. Heb ze onder camera en van de veulens tot nu 1 gemist. Merrie tekende niet, wel week over tijd maar stonden er 2 onder die wel tekenden. Alles was rustig en wik (overdag) even halfuurtje cadeautje gehaald. Bij terugkomst dus veulen er. Was ook gelijk de enige met gedonder; merrie accepteerde niet en ik had een flesveulen te draaien. Dat zoiets gebeurd weet je, maar voor ons was het wel balen dat we nooit geweten hebben of er iets gebeurd is. Ze zijn zo snel en zelfs als ze niets aangeven (zelfs geen uier etc) kun je er dus flink naast zitten.

xClaudiaaL

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 21:05

Kunnen jullie mij (in pb) meer info geven over telefoon als camera? :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:03

Mij dan ook graag! :D Ik zal mijn vader nog even vragen naar die info.

*edit*
Mijn vader zegt airmirror app

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:44

Trouwens, mochten een aantal het leuk/interessant vinden. Er kunnen nog een aantal meekijken bij mij bij mn merrie die os uitgerekend ieder moment.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:28

Caesar schreef:
Al moet ik zeggen Dorine; als het veulen toch terug moet zou ik alle risico's daaromtrent ook bij de vorige eigenaar leggen. Het is natuurlijk wel lekker makkelijk op deze manier. Veulen voor hem = kosten voor hem. Weet niet wat je erover afgesproken hebt natuurlijk, maar ik zou dat risico niet willen lopen voor een ander.

Eens, al vind ik het in deze situatie dus wel delicaat dat je je gekochte merrie dus in risico brengt voor het veulen van een ander. Want ook met de merrie kan er wat misgaan. Ik hoop dat daar goede afspraken rond gemaakt zijn voor in geval dat... Hopelijk niet nodig natuurlijk.

Hier camera, alarm en teststrips en regelmatig gaan nakijken hoe de uier het doet.
Aan de camera en strips heb ik het meest, zeker als ik de merrie wat ken. Echter het alarm ook al vaak heel erg dankbaar geweest bij merries die toch onverwacht wat gingen doen en dus bij de strips en checken nog niet veel toonden, er een half uur later toch een veulen uitsmeten.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 02:21

Knolselder schreef:
Caesar schreef:

Eens, al vind ik het in deze situatie dus wel delicaat dat je je gekochte merrie dus in risico brengt voor het veulen van een ander. Want ook met de merrie kan er wat misgaan. Ik hoop dat daar goede afspraken rond gemaakt zijn voor in geval dat... Hopelijk niet nodig natuurlijk.

Ik hoop dat jullie begrijpen dat deze aannames gebaseerd zijn op pure speculatie. Ik heb de merrie niet gekocht maar gekregen. Dus ik ben de vorige eigenaren heel dankbaar

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 02:39

Die "speculatie" was vrij logisch natuurlijk als je meld dat het jou merrie is. Dan ga je er vanuit dat die gekocht is.
Desalniettemin maakt het in weze natuurlijk niet uit hoe die vork in de steel zit mbt de risico's en voor wie die vallen.

Is het niet slim wellicht om de merrie voor de bevalling bij de vorige eigenaren te zetten? Ook ivm de risico's en zij de kennis (als het goed is) hebben.
Met name omdat het veulen van hun is dan.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 03:15

cp112 schreef:
Die "speculatie" was vrij logisch natuurlijk als je meld dat het jou merrie is. Dan ga je er vanuit dat die gekocht is.
Desalniettemin maakt het in weze natuurlijk niet uit hoe die vork in de steel zit mbt de risico's en voor wie die vallen.

Is het niet slim wellicht om de merrie voor de bevalling bij de vorige eigenaren te zetten? Ook ivm de risico's en zij de kennis (als het goed is) hebben.
Met name omdat het veulen van hun is dan.

Dan zou de merrie van noord Nederland naar België gesleept moeten worden. En dan zou ze weer op het weiland komen neem ik aan. Dus dan is daar juist minder toezicht.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 09:17

Ik had eerder in het topic gevraagd voor een camera en toen werd de foscam FI9928P gezegt maar zouden daar ook meerdere mensen mee kunnen kijken? Ik vind het zo moeilijk want bij de 1 lees je hele goede recensies en de andere hele slechte voor de zelfde camera.... het is mijn eerste veulen en ik wil het zo graag meemaken en ook goed kunnen zien. De tips van de filmpjes over de ligging van het veulen zijn heel interessant!!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 09:26

tirzasarah10 schreef:
Ik had eerder in het topic gevraagd voor een camera en toen werd de foscam FI9928P gezegt maar zouden daar ook meerdere mensen mee kunnen kijken? Ik vind het zo moeilijk want bij de 1 lees je hele goede recensies en de andere hele slechte voor de zelfde camera.... het is mijn eerste veulen en ik wil het zo graag meemaken en ook goed kunnen zien. De tips van de filmpjes over de ligging van het veulen zijn heel interessant!!

Ja dat kan. Ik heb dezelfde en op dit moment zitten er 4 te kijken. Je moet dan wel de meekijkers al je inlog gegevens geven. Ook moet je in je wifikastje (router?) een poort open zetten zodat je het ook op 4g kunt zien en niet alleen via de wifi zelf. Heel makkelijk als je bijv even weg bent. Dit hebben we door een ict'er laten doen want daar hebben we geen verstand van
Het beeld van de camera:
Met licht aan
Afbeelding
Donker
Afbeelding

Ik meng mij verder niet in de discussie met dorine. Hier een camera en vaak van bed. Verder moet iedereen het zelf weten

Gister een heerlijke kerst buitenrit gereden met Zilver. Kijk, babybuik <3
Afbeelding
Tunneltje door
Afbeelding
Zelfs over een viaduct heen

Hier word je toch gelukkig van :D
Afbeelding
Kan niet zeggen dat ze nog maar 3 is :P

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 10:48

Dorine92 schreef:
Knolselder schreef:

Ik hoop dat jullie begrijpen dat deze aannames gebaseerd zijn op pure speculatie. Ik heb de merrie niet gekocht maar gekregen. Dus ik ben de vorige eigenaren heel dankbaar

Mijn bericht was alleen maar met bezorgdheid naar jou toe hoor Dorine :roll:

En inderdaad, als de merrie van jou is, is het niet zo vreemd dat mensen denken dat je haar gekocht hebt... lijkt me een vrij normale aanname...

Naar de vorige eigenaar brengen is idd ook niet d3 oplossing gezien gezegd is geweest dat ze daar gewoon op de wei bevallen zonder toezicht.

Veel succes ermee.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 10:54

Dorine92 schreef:
Ik meld me hier ook maar even.. Nooit gedacht ooit in dit topic te belanden, maar ik heb zomaar een drachtige IJslandermerrie gekregen (hoe leuk!) dus er komt in 2019 een veulen. Het schijnt dat het veulen in mei moet komen.
Merrie heet Lindy maar aangezien je haar kon rollen toen ik haar kreeg, noem ik haar altijd Vetje. Vrees dat ze niet meer van die naam afkomt, ook al is ze al aardig afgevallen. Ze heeft al meerdere veulens gehad en wat ik heb gezien aan foto's zien ze allemaal hetzelfde eruit als mams. Geen idee wie de vader van het huidige veulen is maar aangezien vader en opa van Vetje plus alle veulens waar ik foto's van heb gezien, dezelfde kleur zijn als zij zelf, verwacht ik dat ook dit veulen zwart-wit-zwart wordt. Hoofd en kont zwart, wit in het midden.
Ben heel benieuwd. Als ie net zo leuk is als mams moet het een altijd vrolijke wortelverslaafde driftkikker worden.
[ [url=m/MDa7mM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier zegt Dorine overigens gewoon dat ze de merrie gekregen heeft ;)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 11:21

Kan je nog op zoveel manieren opvatten. Gekregen van de ouders, van een partner,... die hebben dat dier dan ook gekocht.

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 11:22

cp112 schreef:
Trouwens, mochten een aantal het leuk/interessant vinden. Er kunnen nog een aantal meekijken bij mij bij mn merrie die os uitgerekend ieder moment.

Ik ga vanavond en morgen avond nachtdiensten in en kan wel voor je meekijken.
Zelf meerdere bevallingen bij geweest en veel ervaring met waken.
Mocht je er wat aan hebben.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:09

Kabayo schreef:
tirzasarah10 schreef:

Ja dat kan. Ik heb dezelfde en op dit moment zitten er 4 te kijken. Je moet dan wel de meekijkers al je inlog gegevens geven. Ook moet je in je wifikastje (router?) een poort open zetten zodat je het ook op 4g kunt zien en niet alleen via de wifi zelf. Heel makkelijk als je bijv even weg bent. Dit hebben we door een ict'er laten doen want daar hebben we geen verstand van
Het beeld van de camera:
Met licht aan
[ [url=m/u43DuY.png]Afbeelding[/url] ]
Donker
[ [url=m/m2DAL7.png]Afbeelding[/url] ]

Ik meng mij verder niet in de discussie met dorine. Hier een camera en vaak van bed. Verder moet iedereen het zelf weten

Gister een heerlijke kerst buitenrit gereden met Zilver. Kijk, babybuik <3
[ [url=m/2UczO2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tunneltje door
[ [url=m/YD683i.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zelfs over een viaduct heen
[ Video ]
Hier word je toch gelukkig van :D
[ [url=m/Owh8p8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kan niet zeggen dat ze nog maar 3 is :P

Dab word het toch deze! Beeld is echt mooi, ict'er geen probleem de zoon van de stal baas is ict'er :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:21

Diertjec schreef:
Kunnen jullie mij (in pb) meer info geven over telefoon als camera? :D

De Alfred Security App werkt ook heel goed. Die heb ik destijds bij Joan gebruikt.
Dit was het beeld overdag
Afbeelding

En s'nachts

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:46

Mij is het niet gelukt mijn foscam online te zetten. Wat ik deed was mijn laptop live streamen op YouTube. Kan 8 uur, dan moet ie opnieuw opgestart worden. Heeft vorig jaar dagen goed gewerkt, tot de dag van bevalling. :')
CubaLibre was mee aan het kijken maar heeft alleen geluid gehad.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:21

Ik heb ook een foscam nummertje ik weet niet meer wat. Die bol die 350° kan drazien, kantelen en zoomen.
Handig, zo zet ik hem overdag op de paddock en snachts op de stal.
Alleen lukt het mij niet meer om een apart account te maken voor meekijkers (die kunnen dat NIET draaien enz, anders zou dat wat vervelend zijn). Dus kan alleen mijn eigen accountgegevens doorgeven. Het moet kunnen hoor, ook livestreamen. Maar ik weet gewoon niet meer hoe.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:45

Wel geluid, geen beeld was ook best grappig Neonlight ;)

Ik heb ook n foscam en als het aan mij ligt gaat die volgend jaar ook weer aan het werk alleen moet ik nog even in overleg met de staleigenaar want die wil haar graag in de bevalbox hebben maar dat zie ik niet zitten.... dan staat ze naast n andere merrie waarvan ik nu al weet dat dat niet samen gaat. Haar eigen box is groot genoeg en als buurman heeft ze dan de ruin die ik zelf gefokt heb (vorig jaar verkocht) en die stond in 2016 ook naast haar. Ze staat ook met hem op de weide (nu dus vanwege verplichte boxrust niet).

Maar goed, als het aan mij ligt blijft ze mooi in haar eigen box en gaat mijn eigen camera er gewoon weer op. Ik wil dan gaan kijken of ik m voor n aantal mensen ook open kan gooien want meer mensen die meekijken is altijd mooi meegenomen ;)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 19:00

Dit is de mijne snachts. Inzoomen gaat ook goed zonder dat het erg wazig wordt. Online zetten was ook niet zo'n hele kunst geloof ik.

Afbeelding

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:18

Welke foscams hebben jullie allemaal? Ik wil er eentje gaan aanschaffen maar niet al te duur zegmaar, we gaan een kabel trekken vanaf de router

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:24

Foscam FI9821P en de FI9900EP hebben wij, 9 totaal. Ook alles aan een kabel, de stroom kabel verlengt de verbinding van internet. Wij hebben in huis een flatscreen hangen en verder hebben meerdere mensen de camera's op hun mobiel staan. Zij kunnen inloggen met een wachtwoord (per camera). Zo kunnen ze hun eigen merrie volgen, maar niet die van andere eigenaren.

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 23:35

Ik gebruik een logi circle... werkt voor mij perfect.. wij hadden op stal geen wifi ( sinds kort wel ) en dan had ik er een mifi bij.. een kastje waar ik een simkaart in deed met data tegoed. Deze gaf dan een wifi signaal. Werkte perfect. Kon de camera ook uitzetten als ik niet keek zo maakte hij niet alle data op. En als ze ging bevallen liet ik hem draaien zodat ik de bevalling later kon opslaan.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 04:41

Hoe weet je eigenlijk dat er wat mis is met de merrie na de bevalling? Een paar pagina's geleden had iemand het over een verdraaiing ergens in de merrie ofzo? Hoe kom je daar nou achter. Ik bedoel, ik kan me voorstellen dat de merrie na de bevalling sowieso niet topfit zal zijn. Hoe kan je dan weten dat er inwendig wat aan de hand is?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:17

hoeveel Internet verbruikt zo'n camera eigenlijk per maand ongeveer? :)