[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liaan

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:02

Die van mij is ook net zo ver als die van Silly. Ik heb nu een ongevoerde regendeken opliggen, ook voor het buiten staan. Normaal scheer ik haar en gaan er dikkere dekens op. Maar omdat ze in maart al zonder dekens moet staan, wordt ze dit jaar niet geschoren en ga ik geen dikke dekens opdoen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:15

Mijn paarden (alleen Daisy en Fiore) verhuizen per november na 5.5 jaar van stal (zal binnenkort het verhaal wel vertellen). Hier staan ze in de winter van 8 tot 18 buiten. Maar ik laat Fiore bewust zonder deken. Miet kunnen denk ik, ze heeft nooit onder een deken gestaan, is jong en fit en ze staan buiten op een binnenplaats op stenen, dus ik verwacht geen Noordpoolwinden :)

Dais doe ik wel een deken op, al is het maar eentje die de wind en regen tegenhoudt voor het oude lijf ;)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:53

Hier valt ook niet veel te melden :)
De eerste 3 zijn over de 200 dagen, buikjes beginnen te groeien en verder gebeurt er niet veel.
Eind van de maand ga ik eerst nog op vakantie en dan half november komen de eerste dames weer 's nachts op stal. Dan gaat ook de cam weer aan en staat 's avonds in huis ook merrie-tv aan omdat het zo leuk is :D Voor mijn gevoel ga ik dan pas meer bezig met de dracht.

Dekens krijgen ze hier niet op als ze drachtig zijn en al helemaal niet met een veulen aan de voet.
Ze mogen vacht kweken zoveel als ze willen en als ze op stal komen dan scheer ik het hoofd en de hals wel als ze het te warm krijgen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:27

Ik heb alleen Lady een dek op. Ze word nog gereden en heeft een kort vachtje. Als ze de hele dag staat te rillen vind ik ook zo sneu :o
Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:13

Afgelopen winter had Joan alleen een tussendeken op, 200gr. Andere winters had ze 350gr. Ze heeft toen wel iets meer vacht gekregen maar had het alles behalve koud. Ik denk dat de dracht daar ook wel mee te maken heeft? Toen ik zwanger was had ik het ook altijd warm en dat terwijl ik altijd een enorme koukleum was. Nu heeft ze nog geen deken op. Pas als Lavendel eraf gaat gooi ik een deken op. Ze zit nu ook nog heel mooi kort in het haar zonder dat ze het koud heeft.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:26

Ik zie veel beginnende buiken voorbij komen! ik lees wel altijd mee maar op mn mobiel bijleesposten maken lukt niet dus dat doe ik af en toe op de laptop, zoals nu :')

Cynthia82 gaaf om op je eigen gefokte beestje te zitten! stoer!

kabayo, het is dus duidelijk waar ze wil staan! in de nieuwe stal :'), leuke foto's trouwens!

noisy wat ziet ze er goed uit ondanks een veulen aan de voet te hebben

mermere wat een klote nieuws! balen zeg! hopelijk in 2018 weer veulens??

Bij wina begint ook een klein buikje te ontwikkelen, of zie ik het alleen maar?? wat vinden jullie?

Wina 3 maand drachtig
Afbeelding
Afbeelding

Wina 4 maand drachtig

Afbeelding Afbeelding

Ik ben wel van plan om straks een deken om te doen als het nog iets kouder wordt als dit, rij dr nog rustig en het veulen komt als t goed is pas eind mei dus dan heeft ze allang het deken weer af! ga gewoon beginnen (denk volgende week) met een regendeken en dan 100 grams en daarna gewoon de winterdeken.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:29

Ik had zolex ook alweer een 0 grams deken op gedaan, ook om een hele dikke vacht te voorkomen, maar ze stond er gisteren onder te zweten, dus vandaag maar niks op gedaan. Straks als het echt kouder wordt beginnen we dus met een 0 grams en als het dan echt koud wordt gaat de 200 grams op. Ze is dit keer eind mei uitgerekend dus ik verwacht dat ze dan weer zonder deken kan. Vorige dracht beviel ze 11 april, toen vond ik het net an zonder deken. Wel heb ik het idee dat ze minder vacht aanmaakt als ze drachtig is.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:31

Hier ligt er een ongevoerde regendeken op
Volgende week gaat daar een 100 grams deken op. Mijn paarden staan in de kapschuur, eigenlijk volledig buiten met een dak er boven.
Hiervoor had ik een fries en wil geen fries scheren dus was altijd optijd met dekens.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:54

hinte schreef:
Dat is dan weer jammer he :D

Het grullo merrie'tje dat is een shetje of niet?
En wat voor vader zit daar dan achter?

Ik heb al van alles geprobeert om foto's in mijn profiel te krijgen.
Iemand de gouden tip?

De foto's in mijn profiel zijn ook gewoon nog via de oude manier (photobucket) erin gezet.
Er zijn hier 2 grullo's. Het ene heeft zelfs geen afstamming en het andere heeft wel volledige afstamming,maar sla me dood wie de vader is,daarvoor zou ik in de papieren moeten kijken. :o

Jij bent echt fan van wildkleur hé. :D Ze zijn ook heel leuk natuurlijk.

Dekens...oef,altijd blij als ik die niet van doen heb. Lang leve de haarballetjes. 8-)

Leuke merrie Celine 14! Daar zie je al een beginnend buikje ja.

Silly fijn hoor dat het nu eindelijk de goeie kant opgaat met het beentje. Het ziet er wel mooi rustig uit ook.

Cynthia minder druk kan ik niet erg vinden. :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:55

Ja ben er erg blij mee.

Ik laat haar egwoon voorlopig zonder deken staan, hopenlijk kweekt ze genoeg vacht en anders dan gooi in er wel een op, maar dan knip ik desnoods tot de flanken open haha en geen bilkoorden

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:57

Hier hebben ze gewoon dekens op maar is toch een laat veulen dus hoefde er dit jaar niet over te denken.

4 jaar geleden had ik uiteindelijk een deken opgedaan omdat ze het koud had. Maar toen kreeg ze naar geboorte deken op zonder kruissingels en bilkoorden en dan elastische deken singel zodat die bleef liggen en een deken die niet te lang was aan zijkanten zodat veulen er geen last van had.

Hier gaan we morgen nog een keer scannen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:24

Spannend polleman!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:16

Klopt helemaal pretty, dit komt door mijn grote fjorden liefde Wilco.
Hinte was 2 jaar geleden de jackpot en nu wij Wilco niet meer hebben.....

Afbeelding

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:25

Oooh wat snoezig Hinte <3

Succes Polleman!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:16

Even niet geweest en loop 10 pagina's achter..

Vulina, mooi uitzicht!

Mooie combi,Sunny!

Marije, dat schiet al op zeg.

ML balen zeg. Toch geen veulentje.

Drachtige hond, dat gaat sneller.

Cynthia, leuk die vorderingen.

Ivy, mooie merrie!

Memere, jammer zeg.

Mijn pony's wonen 24/7 buiten. Mijn drachtige merrie wordt niet blij van een deken denk. De andere ook niet, maar die wordt geschoren, dus gaat wel onder deken.

Wat mij opvalt is dat jullie paardjes ook allemaal wel vol zijn.
Ik noem mijn merrie vooral dik.. niet zozeer van het veulen nu al toch?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:17

Scarlet nu 5 maanden:
Afbeelding

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:30

Wow had ik Scarlett al ooit gezien? Wat een prachtig ding en haar kleuren steken zo mooi af wauw. <3 <3

Hinte die fotos zijn te schattig voor woorden. <3

Mijn merries zijn meestal wel vol,of dik of hoe je het wilt noemen. :')
maar ik zie van nu af aan toch echt wel verschil in buikje. Ik hoef eigenlijk geeneen uitwendig te scannen want ben behoorlijk zeker van mijn stuk dit jaar. :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:35

Inderdaad erg mooie merrie!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:43

Dank jullie. Ik heb haar al eerder gepost. Maar was weer eventjes stil, iets te druk geweest.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:45

Pff ik liep ook wel erg achter!

Ik weet niet meer wat ik allemaal heb gelezen :P

Mijn Gwen is ook al echt vol, maar weet dat veel maar de hoeveelheid hooi die ze momenteel eten en hoe warm het nog is. Ze verbrand nu natuurlijk wel minder.

Afbeelding
Ik heb niet echt een betere foto nu.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:48

Mijn merries zijn inderdaad vooral gewoon dik, geen babybuik vrees ik haha...

Scarlet is inderdaad een hele toffe merrie <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:58

hier net hetzelfde, mijne zijn altijd wat aan de dikke kant :o maar ik zie toch wel aan de merrie's een andere soort buik verschijnen, je hebt de ribben en eronder komt zo een buikje tevoorschijn dat ook wat meer hangt dus ik denk dat dit wel van het veulen is, hoop ik toch :D van het gras zal het zeker niet zijn dan _/-\o_ das op nu
en heb ze liever wat 'voller' want ik merk heel snel dat ze gaan invallen van zodra ze zich niet kiplekker voelen

oh hinte, ja vandaar je voorliefde voor dun

dyonne knappe merrie inderdaad, hoop je dat ze de sabino zo doorgeeft? vind ik echt knap

leuk ding maritB, hoe groot is je merrie eigenlijk?

memere volgend jaar meer geluk meid

succes polleman, altijd spannend

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:31

Spannend polleman! Succes morgen!

Hier staan Wish en Fair 24/7 buiten. Vanaf dit jaar voor het eerst ook in de winter. Zo als het er nu naar uit ziet krijgen ze waarschijnlijk geen deken om. Wish is vroeg uitgerekend dus die willen we liever geen deken om doen. Bij fair is het afhankelijk van hoe snel ze bezweet gaat raken. Haar kan ik evt wel scheren en dekens om doen. Maar moet eerlijk bekennen dat ik al die dekens een beetje zat ben en liever niks om doe :p

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:36

Hier onbeperkt hooi omdat gras onvoldoende bevat.
Qua sabino. Ja, van mij mag het wel, ik vind het mooi. Maar sommigen vinden dit teveel.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 23:06

Zo, ik val ook weer even binnen. Druk de laatste tijd en inderdaad niet heel veel te melden.

Dyonne, ze is erg leuk hoor! Hou ook wel van dat vele wit. Laatste tripje naar Wales ook vrij veel cobs gezien, maar van die vossen (of bruin ;) ) met zoveel mogelijk wit... :9 :9 :9
En Scarlet is inderdaad vol, maar toch ook zeker wel een veulenbuikje hoor. En dat zie ik bij mijn merrie's ook. Met name Roos is ook wel dik, maar toch anders als ze met 3 en 4 jaar was in de zomer toen ze leeg was. En toen was ze wel echt moddervet. Vorig jaar voor het eerst drachtig en is toch wel verschil te zien.

Gwen krijgt ook al een mooi buikje, Marit!