[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:09

CL ik hoop dat de uitslag gunstig is en dat er een oplossing voor de diarree komt.

Pfft weer geen veulen vannacht... Er staan er aardig wat op knappen maar niks knapt. -O-

Pfft Annibel dat is echt wel een stressige toestand. Arm veulentje.
Geen idee waarom de merrie dit tegenstrijdige gedrag vertoond? Dan wel laten drinken dan weer niet?
Is het veulentje gezond? Stoot de merrie het zo zonder reden af?

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:18

Tjinta schreef:
CL ik hoop dat de uitslag gunstig is en dat er een oplossing voor de diarree komt.

Pfft weer geen veulen vannacht... Er staan er aardig wat op knappen maar niks knapt. -O-

Pfft Annibel dat is echt wel een stressige toestand. Arm veulentje.
Geen idee waarom de merrie dit tegenstrijdige gedrag vertoond? Dan wel laten drinken dan weer niet?
Is het veulentje gezond? Stoot de merrie het zo zonder reden af?

Spannend he de dagen aftellen! Het is vandaag veel te koud, dus ze blijven vast nog even lekker binnen in hun mama :D

Ja het is echt niet fijn.. Het veulen is gezond en de merrie ook. Er stond nog een dominante merrie in de kudde die een paar weken geleden haar dode veulen te vroeg heeft gekregen, waarschijnlijk heeft zij de merrie van het zwarte veulen weg gejaagd en het veulen onder haar hoede genomen. Maar het kan natuurlijk ook dat de moeder er al niet naar omkeek en de andere merrie haar daarom over genomen heeft. Dat weten we niet precies..
Het was meteen vanaf het begin dat ze het veulen niet wou laten drinken, daarom heeft de da hormonen ingespoten en de bevalling nagebootst omdat ze dan waarschijnlijk wel het veulen zou accepteren.
Ik denk dat het niet lang genoeg heeft geholpen ofzo.. Ik vind het wel echt heel raar, want het mag even maar als het te lang duurt wordt ze aan de kant getrapt!

Othilly

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:07

Wat sneu annibel..

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:15

Hihi Fotsy, zo dodelijk is de blik nog niet. Maar het is wel haar standaard smekende blik, ze doet em erg vaak, maar meestal heb ik mn camera niet bij de hand (nu ook met mn telefoon trouwens).
En Lies heeft altijd honger. Denk haast dat die door de hele bevalling heen eet :P

Haha Pauk, als ze het wou doen zonder jullie erbij... ^_^ Er zou toch binnenkort een nieuwe veulengolf komen.
Vandaag is mijn moeder jarig, dus was een leuke dag geweest, maar volgens mij wacht Lies nog even...

Annibel, ik vraag me steeds af of de merrie wel helemaal in orde is. Als ze het veulen af en toe toelaat en dan weer vals wordt. Heeft ze misschien ergens pijn? Nageboorte was er wel goed af? Misschien iets beschadigd tijdens de bevalling?

Hier ligt in de schuur gewoon grond. Daarop werken we al de hele winter met strokorrels. Lies staat sinds de laatste keer dat het veulen misschien zou komen ook al in het stro. Roos gaat als we denken dat het kan komen ook op stro. Maar iig hebben we al een mooie zachte ondergrond.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:37

Oooh wat sneu Annibel...

Oke dankjewel ik heb idd daarna nog een strip afgenomen maar die bleef ook donker...

Ziekie's temperatuur was net 37,3 is dat niet erg laag of is dat normaal zodra de bevalling nadert? Ze is ook erg grumpy en laat staart afhangen...

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:44

Wat vervelend annibel, lastige keuze lijkt het mij. Succes, :j

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:47

AniekR; de da is al 3 keer geweest om merrie en veulen na te kijken, en we hebben niet het idee dat ze ergens pijn aan heeft. Nageboorte is er goed afgekomen!

Het lijkt gewoon alsof het haar te lang duurt en dat ze dan boos wordt.. Ook als de merrie eten heeft en het veulen erbij komt wordt ze weggeschopt. Ik denk eerder dat ze er gewoon geen zin in heeft en het veulen als last ziet. Maar misschien zie ik het verkeerd hoor, we wachten nog steeds op het telefoontjes van de da..
Gelukkig mocht ze vanmorgen wel weer goed drinken..

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:51

Afbeelding

Dit kleine lieve JR zorgt er vanaf de eerste dag voor Mick. Het is echt te lief voor woorden. Als ze hem ziet, gaat ze direct hem wassen <3 en Mickey vind het allemaal ok.

Het is goed gegaan vannacht, eerste nacht buiten. Ik heb wat minder goed :Z
Laatst bijgewerkt door Mopjemop op 06-04-16 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:52

Owh dat hoop ik ook niet voor je CL!
Ben benieuwd naar de uitslag, hopelijk valt t allemaal mee!

Sterkte Crines :(:) ! Dat soort dingen zijn altijd vreselijk! Ken het helaas :( .
Wooow wat is Furosio al groot zeg! :wow:

Mopjemop Bibi en Trigger heb ik nu ook al 4 nachten buiten staan, gaat prima. Snap je zorgen wel hoor daar niet van, vooral na wat je al met m mee hebt gemaakt!

Snap dat je moe bent SofieHavan! Hoop dat Parnasse me niet zolang laat wachten.

Spannend Aniek! Begint bij Roos idd nu ook ergens op te lijken!

Pol1 Dat heb ik bij Parnasse dr vorige veulen ook gehad, had haar ook een buiksingel alarm om, kom ik daar heeft ze drukplekken, zat blijkbaar niet goed, arm paard, nu heeft ze 2 hele mooie witte stippen langs dr schoft :') 8)7. Toen dacht ik van dan moet ik hem maar wat losser doen. Kom ik daar de volgende dag, staat er al een opgedroogd veulen langs, is dat birthalarm verschoven en niet afgegaan -:(-, en wilde er zo graag bij zijn grrrr, dus en voort een zwarte merrie met 2 witte stippen en de bevalling gemist :'), heel fijn. Bij sommige paarden ligt zo een birthalarm buiksingel gewoon niet goed, nu krijgt ze deze keer net zoals Bibi gewoon een alarm aan het halster :).

Parnasse is vandaag 304 dagen drachtig :), heeft nog steeds theezakjes :P.
Owh en Bibi en Biscuit worden morgen gescant op hengstigheid(Bibi is zondag hengstig gespoten) :).

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:01

Met mn anti slip pad eronder gaat het heel goed..paard heeft bij mij ook een deken op misschien dat dat ook scheelt..
Maar dacht omdat het onder de pad een beetje zweterig wordt dacht ik probeer het ff zonder..niet dus!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:01

Aaah lieve foto zeg!

Ben al heel lang bezig met marley te doen wennen aan zadeltje en gewicht, maar vandaag voor het eerst een stapritje aan de hand gedaan met mijn neefje erop. Eerste keer dus een ruitertje erop, én stappen. Marley gaf geen kick, alleen voor de natuurstukken die ze altijd eng vind.
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:05

Ha Evelyne ze gaat er dan toch aan beginnen voortdoen? _/-\o_

Eenhoornen. :')

Fijn Mopjemop dat het goed gegaan is. Ik herken die spanning wel. Hier staan ze 's nachts elk in hun stalletje,lekker rusten en bij-eten. Zie die jack russel <3

SofieHavan :(:) Ik hoop dat er snel vordering komt zodat je tenminste weer voortleeft op adrenaline.
Ha ik zie verandering? Dat is toch verdacht! Ziet er erg wit uit. Kun je het weghalen? Komt het terug?

Wat leuk Emma dat je het veulen zo goed zag bewegen!

Ai Watnou vervelend van die melk,is het al beter?
En Yolo zal inderdaad voor eeuwig verbonden zijn aan het ongeboren veulen van Dais,wordt wennen. :D

Chimello nog niks??

Pauk :(:)

Crines maar een kat,het is een kat en één die je graag zag. Tuurlijk is dat erg. :(:)

Lisanne :(:) Hopelijk doet ze snel voort aan haar uier.

AniekR idd al aardige uier van Lies. Komop meiden,baasje heeft vakantie en wilt veullies! :j

Oei Pol1 "gelukkig" niks dan!

Linda :(:) Ze mag nu wel hoor.

Loesvl ook nog niks? Ze houdt je bezig met die druppels zeg.

Annibel wat vervelend zeg...klinkt meer als gewoon een slechte moeder..

Kiki zo Bo doet gestaag voort,mag wel voortmaken nu.

Ha dankje Stal-HD. Hij deed me aan jouw knapperd denken trouwens. Knap ding!
Oei dat hoop ik niet voor je dat ze zo lang draagt weer. :(:)

Mijnlieverd ook nog geen haast dus jouw merrie

Marley nu nog aan de bak,wat doet ze dat rustig.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:07

Ja die kan niet stil zitten haha. Was met luna haar oefeningen aan het doen voor haar bekken soepel te houden en marley komt er dan de hele tijd tussen. Ofwel komt ze mij vervelen ofwel luna. Als ik dan bezig ben geweest met haar en dan pas luna is alles goed. Ze is extreem jaloers gewoon. Ze wilt nu alles doen wat de rest doet.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:14

De mijne staan alleen aan te schuiven in rij om gepoetst te worden. :')

Ik had nog twee foto's van Ella en Clio hun buikjes. Zijaanzicht en achteraanzicht. :+

Afbeelding

Afbeelding

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:20

Ik zal in elk geval niet meer updaten, teleurgesteld in de reacties.. Alsof dit met een intentie is gegaan!

Succes voor alle wakers, ik zie de topics wel verschijnen!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:23

Haha pretty inderdaad :):) heb nu alle tijd voor ze!! Kom maar veulentjes!
Leuke kriebelfoto's! Hier heeft ook alles jeuk van het verharen. Lieten ze het allemaal maar gewoon in 1 dag los he!

Luna, leuke foto met ruitertje!

Watnou, welke reacties bedoel je? Volgens mij probeert iedereen elkaar hier toch een beetje te helpen met goede bedoelingen...

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:39

@AniekR mbt de naam van ons veulen. Dat heeft onze 10 jarige dochter bedacht.

Blijkbaar was deze naam al "bezet" en dat werd goed duidelijk gemaakt, terwijl ik mij van geen kwaad bewust was en ben.

Maar genoeg hierover, ti's klaar.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:42

Ik plan dit weekend een poetsdag in. Soms loop ik gewoon met borstel door de paddock. Degene die het nodig heeft komt wel dan. :) meestal schuiven ze ook aan

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:46

watnou1 schreef:
@AniekR mbt de naam van ons veulen. Dat heeft onze 10 jarige dochter bedacht.

Blijkbaar was deze naam al "bezet" en dat werd goed duidelijk gemaakt, terwijl ik mij van geen kwaad bewust was en ben.

Maar genoeg hierover, ti's klaar.

Wat maakt het uit dat er meer veulens met dezelfde naam zijn. Dat zal altijd gebeuren, vooral als de beginletter wordt vastgelegd door een stamboek. Niet leuk als mensen daarover mutsen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:46

Tja watnou, ik begreep de reacties wel. Je hebt in dit topic enkel zogenaamde 'ego-posts' geplaatst, geen 1 keer interesse getoond in een ander. Vervolgens geef je een veulen een naam dat hier in het topic zeer vaak gebruikt wordt, heb je waarschijnlijk gemist omdat je misschien iets minder meeleest dan de andere posters.
Kan gebeuren en ik vind het leuk dat je je 10 jarige dochter de naam hebt laten kiezen. Ik vind het ook een leuk veulen.
Maar als je hier niet tegen kan, dan post je toch niet? Werd alleen maar vermeld dat het apart was, niet eens op lelijke toon.

Veel succes nog voor iedereen die zit te wachten op een veulentje! Ik kruip weer onder mijn meeleessteen

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:49

Ik zie iets wat lijkt op minuscule gele puntjes...

Nog meer mensen met positief nieuws?
Laatst bijgewerkt door Othilly op 06-04-16 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:49

Proficiat Watnou, het is een heel mooi mannetje!

Crines, ook mijn deelneming voor je kat, nooit leuk zo'n dingen :(

Mopjemop, altijd zo'n lieve foto's he!! Super dat de eerste nacht buiten zo goed gegaan is!

mijlieverd, echt super die opvoelbox, je gaat hem goed kunnen gebruiken dit jaar :D Hopelijk geraken ze allemaal vlot drachtig! Waarschijnlijk zijn Jade en Bibi dan weer ongeveer gelijk uitgerekend :) Zij wordt dit weekend terug gescand op hengstigheid.

Luna, super dat het zo goed ging voor een eerste keer ! :)

CL ik hoop ook mee dat je snel de uitslag krijgt en er een oplossing kan gevonden worden.

Pretty, ik denk echt dat Clio een supermooi merrietje gaat geven :P

Anibel, niet leuk, wat spijtig dat moeder hem toch niet helemaal lijkt te accepteren. Hopelijk komt ook daar snel een goede oplossing uit de bus!

Waar blijven al die veulens?? :D Hoeveel kunnen er nu eigenljk elke moment bevallen??
Ik ben eigenlijk nog niet echt hevig aan het aftellen bij Cheyenne, ik wéét dat ik toch nog zeker een weekje ga moeten wachten, ookal zit ze vandaag op dag 355 :)

Hier is Crome gisterenavond terug geïnsemineerd, we kunnen dus hopelijk weer terug beginnen aftellen :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:52

Ah die nare toon heb ik dan ook gemist ;) tja er lopen ook meer hondjes die fikkie heten toch?

Ik denk dat ik dan ook nog maar eens een hartig woordje met Neon moet spreken over onze Roosjes ^_^

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:53

Volgens mij aardig wat, Tinnie. Jij hebt er gelukkig vast rekening mee kunnen houden.
Lies zit hier vandaag op 340 en Roos veilig op 329...

GhiGhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:54

Och wat dragen sommige al lang pff ik zit met ghi ghi op dag 325 vandaag ...

En ik lees dat hier ook meerdere met slapeloze nachten zijn zo fijn dat je niet alleen bent dan haha..