[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:10

:D

O, hou op! Ik moet écht weer! Maar ik kan nergens de motivatie vinden. Iedere keer denk ik: Misschien dit weekend.
Maar ja, afgelopen vrijdagavond werd ik ongesteld, en ik heb daar altijd heel veel last van, dus dat werd hem weer niet. Dus misschien komend weekend :o
Wanneer heb je weer een wedstrijd?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:13

Tuurlijk neem ik de verantwoordelijkheid volledig op mij. Dit is mijn risico door te kiezen voor sampson op een nog niet geteste merrie. Ik weet dat er een kans is dat marley drager is, en dat er dan nog eens 50% kans is op een dwerg, maar dit is mijn verantwoordelijkheid.
Daarbij had ik zeker deze keuze niet gedaan als ik ook maar ergens in de vindbare geschiedenis van de voorouders een zichtbare dwerg had gevonden.

Ik denk niet dat je luna erbij hoeft te halen. Joe was 100% gezond net als de merrie! ik hoef mij helemaal nergens voor te schamen en ik kan mijzelf elke dag recht in de spiegel aankijken.

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:18

Ja maar doordat je dat met Luna hebt meegemaakt weet je toch hoe het is om maanden uit te kijken naar een veulen, die het dan uiteindelijk niet overleefd en waar je dus direct weer afscheid van moet nemen?! Dat risico loop je nu dus bewust nog eens!

Butengeweun, uiteraard, ieder zijn eigen keuze. Maar dan mag ik mijn kritiek daar wel over uiten... Ik woon in een vrij land (gelukkig!)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:18

Had je dan niet beter voor een hengst kunnen kiezen die geen drager is totdat je merrie getest is, zon mismaakt veulen lijkt me vreselijk, ik zou toch niet bewust voor een kans hierop kiezen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:23

Mag ik opmerken dat ik sommige mensen hier behoorlijk vijandig vind overkomen tegenover bepaalde personen?

Ieder zijn eigen, en een beetje respect vind ik wel op z'n plaats.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:26

Vulina, bedoel je mij? ik hou me anders nog behoorlijk in. :o
Ik heb een heel sterkte mening over Sara en haar fokkerij, die ik altijd al grotendeels voor me hou. Maar sommige dingen vind ik persoonlijk gewoon té erg om zomaar aan me voorbij te laten gaan.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:29

Spannend Cynthia, weer oppakken! Lekker rustig aan maar zien dan hè :j

Hardlopen, brrrr :+ Word je moe van :+

Gaat er hier inderdaad wat erg fel aan toe, dat ben ik met Vulina eens. Dat het mensen aan hun hart gaat snap ik echter ook. Ik denk dat de boodschap nu wel duidelijk is, maar rustig aan verder voordat het modjes regent hier :) ;)

Sneu zijn ze he als ze pijn hebben. Hoewel mijn zielige hoopje Miep nu in haar eentje een groene wei staat leeg te maaien waar ze normaal alleen maar naar mag kijken, dat maakt veel goed vermoed ik :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:31

Ja ik bedoel inderdaad jou. Het valt vanaf het begin al op dat je op alles wat Luna zegt behoorlijk negatief reageert.

Ik ken jullie beide niet, maar ik ben van mening dat je niet iemand zo openbaar hoeft aan (of juist af) te vallen.
Laatst bijgewerkt door Vulina op 18-08-15 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:34

Ik had inderdaad voor een niet drager kunnen kiezen die getest is. Maar om heel veel verschillende redenen heb ik toch gekozen voor Sampson. Ja het risico is er, en ja ik zal mijn verantwoordelijkheid moeten nemen moest er een dwerg geboren worden.

Hoop dat miep snel beter is. nooit leuk als ze last hebben

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:41

Nogmaals Vulina, Sara is in meerdere topics actief en heeft diverse keren de confrontatie met mij opgezocht. Ik heb die topics (vrijwillig) verlaten omdat ik me niet in haar denkwijze kan vinden en daar verder niemand mee tot last wil zijn. Ik probeer haar dus ook in dit topic zo veel mogelijk te negeren, maar sommige dingen wil ik toch graag op reageren. Dat dat negatief overkomt daar heeft zij het in andere topics zelf naar gemaakt.

Meerdere keren heb ik in het 2015 topic aangegeven dat ik dan toch maar uit het topic stap vanwege irritaties, maar werd ik per PB verzocht om te blijven en het me niet aan te trekken. Dus tja... wat wil men nu van mij?! Ik zal proberen de commentaren op haar weer wat voor me te houden (maar geef toe dat ik dat niet gemakkelijk vind)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:48

Nu ga jij je als zielig schaap opstellen? Nou sorry hoor maar je doet niets anders als negatieve commentaar geven, op elke post die ik zet. Het topic verlaten? Je bent er anders wel heel erg snel bij om je commentaar te geven als ik post over hoe ik mijn paarden ontworm. Over een confrontatie opzoeken gesproken.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:50

Dames kan dit niet via pb ofzo? Verpest het topic niet en dit is niet specifiek op iemand gericht maar zo wordt de sfeer niet beter.

Liz leek vandaag niet helemaal lekker. Zwaar ademhalen soms diep zuchten. Maar geen koorts. -O-

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:50

Ik hou me liever buiten de discussies omdat ik hier net zit omwille van de gezelligheid en omdat mijn paardjes ook nog niet getest zijn op dwerggenen,dat geef ik eerlijk toe. Ik reken mezelf ook niet bij de grote of goede fokkers dus neem vooral geen voorbeeld aan mij. :o

Vientje oei arme paard,een hoefzweer kan zo ellendig zijn,hopelijk is het maar dat!

Cynthia leuk dat je weer heel voorzichtig mag opbouwen. Wat vind Keesje er zelf van?

Rianne oei hopelijk is het maar een dipje. Het weer is ook zo veranderlijk. :(:)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:52

Als je de discussie verder aan wilt gaan, stuur me dan PB Sara.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:54

Ik wil ook geen partij trekken, en denk dat daar nog wel veel meer in zijn :) Ik ken beiden niet buiten dit topic maar vind allebei een prettige aanwezigheid in dit topic (iig naar mij toe, en voor de rest ben ik hartstikke bleu :') ). Dus graag via PB samen oplossen als jullie iets willen oplossen en voor de rest lekker hier blijven posten en meeleven allebei :)

Arme Liz :(:) Hopelijk valt het mee! Te veel gegeten oid? Hier doen ze dat nog wel eens van een iets te grote hoeveelheid vers gras of kuil.
Laatst bijgewerkt door Vientje op 18-08-15 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:54

Ik hoop het maar. Ze heeft een enorm kort vachtje dus heb dr nu een 0gr regendeken op liggen. Of zou dat weer te warm zijn? :\

Ze heeft wel op de wei gestaan afgelopen dagen inderdaad. Ze leek verder ook gewoon alert (kwam hinnikend aanrennen <3 )
Ze eet wel gewoon dr hooi en knuffelen wilde ze ook weer genoeg :')
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 18-08-15 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:02

Wat een gezelligheid hier :+

Veel gelezen over kleurtjes en DNA testen, het zegt me allemaal niets haha.

Ook las ik iemand met een pony op 3 benen. Zo naar altijd om te zien als er eentje pijn heeft, hopelijk is het een hoefzweer! :(:)
Noisy, leuk dat je gaat hardlopen! Altijd fanatiek gedaan? Ik nu fanatiek sinds april en nu een klein maandje aangesloten bij atletiekvereniging. Loop je ook wedstrijden?
Rianne, he bah ookal aan het kwakkelen. Nu moet ik zeggen dat ik van dit weer ook spontaan verkouden ben geworden dus snap dat je pony het weer ook niet op prijs stelt!
Cynthia, Jeeej wat fijn dat je weer voorzichtig aan wat mag gaan doen met Dais! Goed nieuws :)

Hier alles rustig, merk echt niks aan mijn merrie..
ze zit nu op 44 dagen. Vorige week weer rustig aan wat rond gesprongen over paar lage hindernissen en vandaag weer echt wat meer en hoger gesprongen. Tjonge jonge wat werd ze heet, 1 grote stuiterende enthousiaste merrie :+ had mijn handen vol maar ze was zo blij om weer te springen.
Morgen mag ze eindelijk week haar kunsten vertonen op concours ben heel erg benieuwd hoe ze het aan pakt.
Nu alleen wel heel onzeker, zou het er nog zitten of is het eruit gehobbeld?? De 100 dagen scan duurt nog zoooo lang....

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:05

Rianne hoop dat ze niet ziek is ofzo. Hier hebben de dames alweer de dikke vacht, al gaat luna ook een fleece op krijgen snachts en terug op stal waarschijnlijk als ze geschoren is.

Normaal moeten ze er wel tegen kunnen, maar is weer een enorm temperatuur verschil

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:21

Ik hou me er allemaal gewoon maar buiten :+
Overigens ken ik het probleem met financiën maar zou dan persoonlijk wel weer kiezen voor een hengst die vrij getest is. Maar goed, ieder voor zich.

Nas wisselt tussen dromerig en drammerig de laatste dagen :') Ze is af en toe ineens bloedfanatiek in de kleinste dingetjes := Vind het echt fantastisch leuk om eindelijk te zien hoe ze er onder is etc. Misschien heel stom, maar so be it, jk heb lol! :D

He gets op 3 benen is nooit leuk, hopen dat het idd een zweer is die er makkelijk uit kan!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:32

of iemand test of niet is zijn eigen verantwoordelijkheid, ik heb zelf een dek gewonnen van een supergaaf ( niet getest) hengstje, het dekgeld had ik zelf nooit kunnen betalen, normaal gesproken was mijn merrie door mijn eigen (wel geteste) hengstje gedekt, dan had ik geen risico gelopen, nu doe ik dat wel, is mijn eigen verantwoordelijkheid en eigen schuld, mocht het misgaan. ik hoop gewoon dat het allemaal goed gaat, zowel de merrie als de hengst hebben geen veulens gegeven met welke afwijking dan ook, das dan wel weer gunstig

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:39

Gefeliciteerd jolandje! *\o/*

Grappig om te lezen hoe de dames verschillen, de een een vat vol hormonen en de ander merk je niks aan :)

Dat klinkt idd alsof het gras wel eens de boosdoener kan zijn Rianne :j Hopelijk trekt ze gauw weer bij!

Spring jij gewoon in de eerste 6 weken dan Venthe? Ik kreeg een negatief advies daarvoor, eerste 6 weken niet springen, rustig aan qua trainen en geen gekke dingen doen (dat madame vervolgens dagelijks als een tornado incl. driedubbele salto's het land doorgaat heb ik de DA maar niet verteld }:0 ).

Ja mijn schattepluis is echt sneu met haar zere pootje. Hoewel haar maatjes op de kale wei zowat kwijlend naar Miep in het dikke gras staan te kijken, die hadden geloof ik wel een zweertje over voor het genot van zo veel gras :+
Ze gaat wel vroeg op stal, moet niet hebben dat ze me er dadelijk een koliek of bevangenheid overheen krijgt omdat ze te veel binnen heeft gekregen. Normaal staat ze tussen de 2 en 4 uur per dag in het gras, nu een uurtje langer maar komt verder ook niet buiten omdat we geen kaal weitje over hebben waar ze alleen op 3 pootjes in kan rondstrompelen. Wil haar nu ze zo slecht loopt even niet bij de jonge Haf hebben waar ze normaal bij staat. Haar bejaarde vriend gaat er morgen wel weer gewoon bij, kunnen ze samen op rollatorjacht :+

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:45

Vientje ja heb het meerder malen aan zowel dierenarts als hengstenhouder gevraagd of het kan. En zij zijn van mening van wel, zelfde geld als ik ooit onverwacht zwanger word en ik het niet weet dan blijf ik ook gewoon mijn ding doen wat ik altijd doe. En zelfs mensen die het wel weten blijven gewoon hardlopen, paardrijden, skiën bungee jumpen of wat voorn gekke dingen dan ook :+ dus wat dat betreft hebben ze wel een punt. Tijdens eerste 2 pogingen en in aanloop daarvoor amper gereden en toen lukte het elke keer niet. In aanloop naar 3e pogingen had ik de hoop al opgegeven dus weer volledig opgepakt en toen werd ze wel drachtig haha.
Maarja zolang ik zelf geen draagbare scanner heb blijft het onzeker

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:49

Maar Sara, mag ik vragen wat dan de punten zijn die de doorslag hebben gegeven om voor die, dragende, hengst te kiezen? Want er zijn binnen nmprs toch veel knappe hengsten die of getest zijn of toch meer over geweten is? Die had je toch ook eerst op het oog?

Ik keur het fokken met dragers niet af, al zou ik het zelf niet gauw doen. Maar het is dan wel wat anders als beide ouders getest zijn als je met een drager fokt, tegenover gokken vind ik.

Ik vind dat vergelijken met degenen die het niet doen, niet erg opgaat. Je moet naar je eigen kijken en de gezondheid van je eigen dieren en nageslacht.
Als jij er risico mee wil lopen, is dat jouw keuze. Maar daarom mag het nog wel erg gevonden worden dat je bewust fokt met de kans op een misvormd veulen.

En als het veulen geen dwerg is, heb je er straks 2 die je moet testen, want het veulen is mogelijks een drager. Dan zit je met 2x de kost die je niet wou maken.
En ook als je het verkoopt is het wel zo netjes naar de nieuwe eigenaars toe.

(Of mag er helemaal niets meer over gezegd worden?)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:50

Vientje, hopelijk is Miep ok :( misschien in een steentje etrapt en een pijnlijke hoefzweer?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:59

Hmmm knolselder daar zeg je wat, vrijdag ben ik op buitenrit geweest en op 1 van de paden was helaas gemeen nieuw grind gestort waar ze echt moeite mee had ondanks vierkant ijzers....en zaterdag aan de longe zag ik al heel licht "iets" op RV.
Kan best dat het begin van hoefzweer/kneuzing bij dat pad ligt. Oekels dat het ook zijn bij de gemeente!

Aha Venthe, dan snap ik je keuze :j Ik vroeg het me gewoon af omdat mijn DA zo stellig was hoor. Ik deed vroeger met de drachtige merries ook gewoon alles dus was al ietwat verbaasd over dat advies.