[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:20

als ze van de eerste keer drachtig was dan zou ze al eind februari moeten veulen, ohhhh spannend zeg, hoop het zo, het eerste palomino/valkje met misschien bont, veulen van Marcel.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:28

astridklomp schreef:
Omdat ze zo slecht in d'r vel zit?

Ik heb joy in november gekocht op de markt, zeer nerveus en angstig.
Ze is pas 2,5 jaar oud en is drachtig gescand.

Ik heb bijna een hectare weiland, maar vanwege werk kom ik er smorgens en savonds enkel in het donker.
En we hebben hier vossen dus als pepper het veulen kwijt is dan kan het goed door vossen zijn meegenomen voordat ik het vind.

Dus hopelijk draagt ze gewoon bescheiden.

ponyparadijs

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:28

Als Inowa ook grote weides heeft dan zal het niet heel makkelijk te vinden zijn.
Maar dat weet ik niet

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:40

Hoop voor je dat dat ze nog draagt. En Joy dan hopelijk niet meer als ze nog zo jong is!

Dan zou ze inderdaad al in februari kunnen bevallen, en ze begint al uier te krijgen, weet niet hoe ze normaal is voor haar bevalling...

Ga hier Dinsdag nog eens foto's maken van mijn meisje. Die zit vandaag tussen 245 en de 295 dagen. Zo vervelend dat ze niet dichter konden schatten toen we haar lieten scannen. Ze kon niet vertrouwen op de oogtests omdat die voor grote paarden zijn. En kregen het veulen slecht in beeld. Was eigenlijk al een wonder dat we ze konden scannen, hebben 5 veeartsen over de vloer gehad toen we dat wouden doen.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:14

Tinnie wat spannend! ziet er toch wel drachtig uit hoor, als ik haar uier zo bekijk! :j

Inowa ik duim mee dat pepper gewoon nog drachtig is! Je heb al eerder getwijfeld toch? Hopen dat ze inderdaad bescheiden draagt!

Hier is het aftellen nu toch ook echt begonnen! Nog 50 dagen totdat het veulen van Fairy veilig kan komen, en nog 70 dagen totdat ze is uitgerekend! :):)

Afbeelding

Afbeelding

Kan niet wachten om te gaan waken! Heerlijk in de caravan naast de stal, met hopelijk een camera. ik hoop wel dat het in maart al wat warmer is aangezien er geen kachel in de caravan zit :brr:

Misschien een beetje een stomme vraag, maar zit er zelf over te twijfelen dus vraag het toch :) Fairy is half maart uitgerekend, en aangezien het weer in maart nogal kan verschillen vroeg ik mij af of ik voor de zekerheid niet een veulendeken moet kopen? Meer mensen die in maart een veulen krijgen? Halen jullie wel of geen deken? Ik doe liever geen veulen op, maar kan me voorstellen dat als het erg koud is het wel fijn kan zijn voor een pasgeboren veulentje.

Ook wish even op de foto gezet, zij is vandaag 188 dagen. Haar buik begint eindelijk een beetje zichtbaar te worden!

Afbeelding

Afbeelding

Haar mini boobies beginnen ook iets te veranderen.
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:39

Ja ik ben ook zooo benieuwd nu... Haar uier is toch echt wel té veel om niet drachtig te zijn denk ik dan?

Sultan15, Nog 70 dagen spannend! Kan je echt beginnen aftellen :) Ik heb nog nooit een veulen een dekentje opgelegd, maar heb er wel verschillende liggen in verschillende maatje voor mijn pony's... Dus moest het nodig zijn heb ik ze wel altijd bij de hand. Misschien tweedehands ofzo ergens aankopen? Nieuw zijn ze toch vrij prijzig.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:41

ja zijn wel erg groot om niet drachtig te zijn. En de pendel begon te draaien natuurlijk :))

Ja ik twijfel ook zo. Liever geen deken op natuurlijk. Ik denk dat ik gewoon goed het weerbericht in de gaten hou. Kan ze evt. nog vlak van te voren bestellen als het echt koud is.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:45

ik heb verschillende veulendekentjes, maar eigenlijk nog nooit gebruikt, vorig jaar was het fris en toen wilde ik een dekentje bij het veulen opdoen en toen werd zijn mama heel boos, dus hoop dat het niet meer nodig is, nou ja, mijn veulens komen in juni, dan zal het niet zo koud meer zijn ;)

inowa, wat sneu dat zo'n jong ding dan al drachtig is, ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat

bolleke maakt toch wel wat uier aan, spannend :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:00

Iedereen aan het aftellen en ik ben bang dat ik over 9 dagen kan beginnen met optellen als de eerste merrie hier overtijd gaat :')

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:27

Haha jeetje optellen weer eens wat anders :P

Ik heb voor mijn vorige veulentje precies dezelfde zweetdeken gekocht als dat ik voor ushi heb. (Alleen hebben we op die van ushi haar naam nu geborduurd!) alleen heb ik hem toen niet gebruikt.
Dus heb er wel eentje maar alleen als het nodig is en om alvast aan dingen zoals de deken dus te wennen! Ushi kan vanaf 15 maart veilig haar veulentje krijgen dus de zenuwen beginnen aardig toe te slaan! Ik ga ook naast ushi slapen letterlijk op een stoel ofiets naast haar stal! Het birth alarm is zo goed als af morgen of overmorgen komt de antirol singel binnen! :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:29

Jeetje optellen.. Dat komt inderdaad ook weer :P

Zie alweer mooie buikjes en beginnende tietjes! Nog even dan zitten we echt in het veulen seizoen :)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:07

Wat een mooie buikjes komen er weer langs!
Ik was gisteren vergeten te pendelen, dus dat houden jullie nog tegoed :')

Khaleesi was gisteren echt niet zichzelf... chagrijnig en ik mocht nergens aanzitten. Zelfs met poetsen draaide ze zo haar kont naar mij! Niks voor haar, want ze is echt een kroelkont! Waarschijnlijk lag het veulen niet helemaal lekker, maar leuk is anders :')

Van een afstandje was dan wel alles prima en ze stond heerlijk te genieten van het zonnetje ♡
Afbeelding

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:22

Haha ja optellen! Leef je naar de uitgerekende datum en moet je nog langer wachten

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:05

Ik woon in Amsterdam en ga voor mijn werk verhuizen naar Doetinchem. Sowieso zou dit te ver zijn om haar hier te laten, maar ik denk ook dat het veel fijner wordt voor haar daar. Ze staat nu maar een uurtje of 2 max buiten en daar op de meeste stallen de hele dag. Heb ook een aantal stallen gevonden waar meerdere veulens komen dus dat is zeker een voordeel, vond het vorige keer zo sneu voor de beeb alleen. Ze is al meerdere keren verhuisd sinds ik haar heb en ze maakt hier niks van, plukje hooi en ze is weer gelukkig. Daarom durf ik het zo laat in de dracht nog aan.

Ik heb mijn kit nog van vorige keer compleet, alleen ga ik wel wat spul bijhalen voor als het een hengstje wordt gezien ik dat gevoel heb. Vorige keer durfte ik dat ook nog niet zelf, maar inmiddels denk ik wel dat ik dat zou doen. DBT13 had ik volgens mij gelezen over klysma setjes van de drogist? Of gewoon een spuit en glijmiddel? Kan dat geen kwaad? Hoeveel CC moet je dan spuiten en hoelang na de geboorte?

Inowa het lijkt me idd naar om zo'n jonkie drachtig te hebben! Ik weet dat het vrij natuurlijk is en dat sommige fokkers het expres doen maar volgens mij kan het nooit goed zijn voor haar lijf!

Caro zit nu op 251 dagen, qua buik zou je bijna zeggen dat ze verder is, uier is nog niet zoveel aan te zien. Vorige keer is het uier eigenlijk pas gegroeid toen de baby ernaast stond, spenen zelf waren wel al vrij snel groter geworden en die zijn nooit meer geslonken ;) Vorig jaar heeft ze 354 dagen gedragen. Ik heb vaak gehoord dat merries de 1e dracht vaak langer dragen dan erna. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En vanaf welke dag was het ook alweer veilig?

Op de stal waar ik nu sta (en de vorige beeb is geboren) hebben we ook stroken land die over de gehele lengte langs de sloot liggen. Mijn vaste stuk is zo'n land, maar ik vond dit dood eng en mocht vanwege het veulen eentje opschuiven. Uiteindelijk liep de kleine nog vaak op het andere stuk omdat ze continue uitstapjes maakte naar de buren.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:18

Duimen Inowa dat pepper nog dragend is. Spannend!

Hier mijn merrie nu op 250 dagen, alleen nog steeds niks zien bewegen :( Ik blijf maar turen.
Buikje is nu wel wat meer gaan hangen heb ik het idee. als ik daar ga poetsen kijkt ze ook altijd wel een beetje boos achterom. Zin in het waken heb ik ook wel, maar vind het ook wel heen spannend.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:23

Woensdag om 08.00 komt de dierenarts

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:31

Oo heerlijk dat we alweer zo dichtbij het veulenseizoen komen. Kan echt genieten van al die foto's.

Succes Inowa

Ik heb geen omheining langs de slootkant. Veulens worden geboren in de stal waar 20m paddock aan vast zit, gaan pas naar de weide (dag en nacht buiten) als ze rond de 2-3 weken oud zijn. Heb ik goede ervaring mee.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:50

Ik moet zoveel bijlezen!

Tinnie spannend,laat ook eens weten wat de DA gezegd heeft dan weten we of de pendel gelijk had. :D

Oei Onley is het alweer wat beter met de merrie?

Het kleurengedeelte sla ik even over O:)

RX dat is al een beste buik ook!! Leuk kleurtje,zo zie ik ze ook wel graag. Nog niet gependeld haha?

Jolandje mooie Glowy! Sjah als wij zwanger zijn verliezen we soms ook wat van onze looks. :+
Mijn kleinste hier is 75 cm..zo klein hoef ik ze nou ook niet meer.

Nicole jouw merrie ziet er nog super uit en draagt inderdaad bescheiden.
Ik denk dat die kleintjes vlugger dik tonen,zit vaak meer veulen in en vaker zijn ze ongetraind en dat scheelt volgens mij een hoop tegenover de rijpaarden. :Y)

Mooie combi Joyce voor Bacardi,ik ben benieuwd!

Lovelyn lijst zul je intussen wel al gehad hebben,maar de placenta ed gaat hier altijd op de mesthoop en weg naar de boer diezelfde week.
Dit jaar had ik een veulen wat nog rondliep met de placenta aan de navelstreng,toen heb ik die toch zelf moeten verwijderen,was voor het eerst,toch even de DA gebeld wat ik moest doen,jakkiebah. :D

Murosh van nu af aan mag het inderdaad wel snel gaan! Hoewel,met dit weer.. :x

Aziza met the big belly haha. Mag ook wel nu!

Marije kan alvast proefdraaien met waken,spannend!

Ik waak bij de schoonouders want daar staan de paarden. Ik slaap er in een bed aan de keuken en ben een paar meter verder meteen op stal als het alarm afgaat.
Helaas wel geen camera en moet ik er dus steeds uit maar hey,dit neem ik voor lief want het hoort erbij. Zalige periode,ik kijk er al weer naar uit!

Jolandje altijd eng hé! Wij hadden er dit jaar ook eentje waar het voorbeentje achter lag...kwam niks uit en merrie bleef persen. De DA heeft gelukkig het veulen er wel levend en wel kunnen uithalen en ook de merrie had niks geleden,maar ze had het toch wel flink lastig het moment zelf!
Ik doe trouwens ook gaas rond de weitjes waar ze eerst ingaan en op het laatst van hun dracht ingaan.

Tara je merrie ziet er inderdaad al stukken beter uit! +:)+

Balou de achterkant lijkt nu al mee te komen,ik vind wel dat ze flink doordoet en zeker voor een maiden!

Inowa wat jammer...waarom Pepper ook opvoelen? Hoop dat het meevalt voor Joy!

Lish gefeliciteerd!!! Je zult je handen wel vol hebben nu! *\o/*

Sultan spannend hoor,ze ziet er goed uit!

Robynn volgens mij kijkt Khalleesi ook het veulen er bijna uit!

Bonnieaw vanaf 320 dagen is het veilig zeggen ze.

hmm Tinnie dat uiertje ziet er verdacht uit...Daar zit een veulen in :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:51

Hier 260 dagen vandaag. Ik had even weer een paar foto's gemaakt voor ons volgtopic en nu zag ik dat de huid naast haar uier rood/geïrriteerd lijkt te zijn? Dit was 2 dagen geleden nog niet het geval. Moet ik daar iets mee? En hoe kan dat komen?

Afbeelding

en nog even foto's van buik"je"

Afbeelding

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:55

wat glanst ze toch!
Volgens mij is dat rode niet zo erg,even in de gaten houden. Komt misschien wel omdat de boel zich wat begint te ontwikkelen daar.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:18

Wow wat een glans!!! Mijne glimt ook maar ik krijg dat echt niet op de foto hahaha.. Lopen we bijna te gelijk mijn merrie is vandaag 262 dagen drachtig :D

Mensen aan optellen wil ik echt niet denken hoor!! Hahah.. Dan kruipen de dagen pas echt :')

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:44

Oowjeej dat optellen wil ik ook niet meer hoor! De vorige kwam pas met 361 dagen.. dan zou t half mei worden ipv begin april!! Moet er niet aan denken..hier mag t over 74 dagen komen en over 89 dagen uitgerekend.. zo klinkt t toch best dichtbij!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:47

lisch gefeliciteerd met de geboorte van je zoon.
zal wel erg fijn gevoeld hebben om weer op je paard te rijden?

ponyparadijs geeft je merrie vaak goed aan wanneer het verwacht word?
maar is ook een geruststelling dat ze in goede handen is,

Tinniie spannend hoor maar dit kan toch haast niet anders dan drachtig zijn,
zulke uiers en dan pendel die draait,

sultan15 mooi buikje aan de zijkant,
en aftellen kan echt gaan beginnen.

MarijeR ow nee niet optellen :o

Robynn misschien was baby druk of mama aan het pesten,

Bonnieaw spannend hoor zon verandering voor je zelf,
wel fijn dat ze lange land op kan en met anderen kleintjes kan opgroeien,
ik gebruikte ook spuit met glijmiddel zit zelfde spul in als de klysma,
ik moest toen spuit van 30 ccl vullen en leegspuiten,
maar toen had ze moeite met mesten,
dus dat weet ik verder ook niet hoeveel en wanneer precies,

inowa spannend maar zo krijg je wel snel duidelijkheid en weet je waar je aan toe bent,

Murosch wat een glans zeg. ze ziet er goed uit!

Vitaquilla hopelijk laat de merrie je nu niet zo lang wachten!

ik hoop dat de merrie dit jaar wat lange wacht als vorige keer, vind 320 toch best vroeg

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:56

Ze geeft het wel goed aan alleen ben ik er nog niet bij geweest.
Maar dat komt misschien omdat ze daar ook bewust voor kiest

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:05

ponyparadijs schreef:
Ze geeft het wel goed aan alleen ben ik er nog niet bij geweest.
Maar dat komt misschien omdat ze daar ook bewust voor kiest

de veulens werden steeds geboren op moment dat jij weg was?

hier heeft merrie 1 x eerde veulen gehad,
en had idee dat ze echt gewacht had,
tijdens bevalling keek ze steeds waar ik was en zat.
en toen ik buiten de box stond
was ze heel onrustig en ging bij haar de stal in en toen was het goed,

sommige merries kiezen heel bewust de momenten uit dat je er of wel bent of juist niet,