En dag 361 heeft zich toch aangemeld.. Had toch echt het idee dat ze afgelopen nacht zou bevallen. Erg onrustig, niet meer eten, heen en weer lopen en steeds de staart omhoog. Totdat het 3 uur vannacht werd.. mevrouw is mooi rustig aan het eten Dierenarts voor de zekerheid al wel even gebeld, volgens haar heel normaal zolang over tijd. Als de merrie er maar gezond uit ziet. Nou ja aankomende nacht maar weer waken
Bij mij aten beide merries tussen de weeën door, dus wel of niet eten zegt denk ik ook niet zoveel.
En inderdaad, Gypsi heeft helemaal niet gekegeld. Daar begon ineens de melk te druppelen en een goed uur later was het veulen er. Mira daarentegen heeft daarentegen 4 dagen geharst, daarna nog drie dagen melk gedruppeld en daarna begon de melk echt te spuiten. Ongeveer 5 uur later was kleine Amaretto er. Dus twee merries en totaal verschillende bevallingen.
goedemorgen... geen veulentjes vanacht! had toch echt wel iets verwacht! ik ben beetje gaar vandaag maar ja das mijn eigen schuld de kleine bentley heeft het bokken uitgevonden..erg leuk :@
hiba at haar brok niet echt meer op maar hooi wel.. zelfs voor de bevalling nog dus ja... echt kegelen heeft ze dit jaar niet gedaan wel weken hars..
spannend allemaal merries die er tegen aan hangen!
de merrie maakt het goed, ze had er vrede mee heeft het veulen nog helemaal door de stal heen gesleept.. maar toen ze zag dat het niet meer leefde hield ze er ook mee op. ze staat heerlijk in het weiland en is gelukkig nog kern gezond.
Met het kleine grut van mij gaat het prima, dank je wel! Vandaag gaan we de bak met hout afzetten (zat lint om, maar daar gaat Amaretto dwars doorheen) en dan kan hij hopelijk nog even naar buiten.
Nicole: 2x vals alarm.. Werkt dat ding tenminste toch nog bij iemand zoals het hoort. Al heeft MD wel een schattig screenshotje gemaakt van dr terwijl de BA niet deed wat hij moest doen:
@TabeR, bah dat blijft kl*te nieuws en vreselijk om mee te maken....
@Patoucha, mijn merrie is wat buik en uier betreft ongeveer net zo ook. Zij is 22 juni uitgerekend en is op het moment ook wat uit 'r normale doen. Eetlust lijkt ook helemaal weg nu...
Dat ze geen eetlust hebben, komt dat niet gewoon doordat ze minder kunnen eten omdat het veulen in de weg zit? Dat heb ik tenminste eens gelezen. Hoewel Mira daar helemaal geen last van had hoor, die at juist dubbelop.
Nou ik vanmorgen naar de les op de manege, op manegepaard gereden natuurlijk En klagen dat ze toch al bijna 12 maanden droeg, kom ik thuis en check de paarden ff in de wei. Begint Fleur opeens te bevallen!!!
We hebben een gezond merrieveulentje!! Een vosje. Nou ja tje, tis een behoorlijke meid!! Zal zo even foto's plaatsen.