[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cindybijl

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:29

@Inowa, Conejo en sjinto mooie buiken!!ik heb ook foto's gemaakt vanmiddag, ik ga ze proberen op de computer te zetten.
kleine mijlpaal vandaag!!! 180 dagen drachtig!!!!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:30

pfoe ik lees zo hierboven dat er merries zijn die nog gewoon het zadel passen, dat kon ik bij folie al na een dag of 80 vergeten, inmiddels is er geen enkel zadel meer wat op haar past dus af en toe maken we nog een rustig (zover dat lukt) buitenritje waar madam nog steeds veel plezier in lijkt te hebben op en barebackpad. merk nu wel dat ze wat moeite begint te krijgen met o.a galopperen dus dat doen we niet meer, ook haar draf is nog vlakker als voor de dracht. Binnenkort krijgt ze dan ook maar helemaal zwangerschapsverlof

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:50

Conejo:mijn merrie heeft daar ook de laatste weken last van maar ze heeft niet echt diarree,ze laat alleen veel windjes en dan komt er soms wat natte mest uit maar als ze mest dan is het een gewone hoop,weet iemand of dit normaal is????
groetjes Debby

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:52

Inkepink; die heeft ook al vlees zeg Haha!
Adhira: idem dito. Ik hbe een zwak voor schimmels Haha!
Yashilla ook al zo'n bloedpony Haha! Lekker buikje!

BA: dat vonden wij niet zo handig. Godsklere wat ging dat ding vaak af (terecht hoor. Haha! Merrie lag plat te tukken Boos! )
De camera vonden we wat handiger.

Inowa: mooi rond! Zit lekker in de vacht dat dier!

Conejo, wat voor ras is dat en van wat voor hengst is ze drachtig?

Sjintoo: is dat een fjord? Nagelbijten / Gniffelen Haha! Haha! Haha!

Voor degenen die zich het afvroegen:
Model moet begin april een veulen krijgen. Ben erg benieuwd. Het gaat vast een klein kreng worden Haha!

De Wolkentanz wordt nog steeds gereden. Haha! Heb van die merrie inmiddels foto's, maar duurt ff voor die online komen Clown

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:09

Sjoert schreef:
Sjintoo: is dat een fjord? Nagelbijten / Gniffelen Haha! Haha! Haha!

Wat zou het anders zijn??? Knipoog

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:21

Hier 2 foto's van mijn knuffeltje! wij rijden nog heerlijk recreatief 2x in de week en willen dat zo lang mogelijk volhouden!! ziet ze er niet goed uit!! (23 jaar he)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cindybijl op 23-12-07 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:32

Sjoert hahaha bloedpony,ze maar gerust paard
Ya is namelijk 162 Haha!
Cindybijl ze ziet er super uit hoor
En haar buik is ook al lekker gegroeid Knipoog

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:38

cindybijl ik zie geen foto's

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:43

[quote="Sjoert"]Conejo, wat voor ras is dat en van wat voor hengst is ze drachtig?
quote]

Ze is een New Forest Pony en ze is drachtig van Sulaatik's Versace

cindybijl Ik zie ook geen foto's...

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:47

foto's zijn weer zichtbaar

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 00:01

Mooie foto`s van buiken komen er weer voorbij. *LOL*

Als ik die buiken vergelijk met Relana, heeft ze helemaal nog niet zo`n dikke buik. Knipoog

@stoere, wat vervelend dat het verhuizen van Linda niet zo vlekkeloos verliep, kan me voorstellen dat je bezorgd bent, gelukkig is ze nu weer rustig. Ach gut

@Dana01, ik had Marije al een PB gestuurd en antwoordt gehad, heb ook nog naar die firma gemailt, ben eens benieuwd of ik antwoord krijg.

@Inowa, nog gefeliciteerd met de mijlpaal, Go jij! Go jij! heeft ook al zo`n mooie buik
Onze merries zijn even ver Ja

@conejo, gefeliciteerd met de 200 dagen mijlpaal Go jij! Go jij!

@cindybijl, nou ik vind Ravita in die 10 dagen behoorlijk gegroeid hoor, in vergelijking met de vorige foto`s Ja

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 00:07

Sjintoo: ik loop je te stangen hoor. Haha! Wat een beer zeg *LOL*
Yashilla. Ik dacht dat het een beestje was met arabieren bloed Haha!

Cindy: leuk dier!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 00:38

germie schreef:
Een BA heb ik niet, en ik vind het maar linke dingen. Je knoopt toch iets aan je paard dat er normaal niet om zit. Bovendien ligt mijn paard altijd in de meest onmogelijke houdingen dat het ding volgens mij altijd vals alarm gaat afgeven.
Een camera heb ik wel aan zitten denken, maar die moet ik dan zien te lenen. En ik kan dan zelf de beelden niet bekijken omdat ik te ver weg woon.

Hoe wil je het doen met waken, ik nam eigenlijk aan dat je daar zou slapen als het erop lijkt dat het komt. Of woon je wel dicht genoeg bij om er s nachts regelmatig naartoe te gaan?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:22

het is de dag voor kerst, dus wel tijd voor een update dacht ik zo...
Overigens hebben wij wel eens noodgedwongen de dames moeten laten afveulenen in boxen van 2,5 bij 2,5, ging prima, geen muurliggers Knipoog Maar goed, arabjes zijn gewoon wat kleiner en korter...

Njadien: 339 dagen drachtig (334 was haar langste dracht, is er nu dus overheen)
Shanaya: 326 dagen drachtig (was haar langste dracht tot nu toe, gaat daar nu dus overheen)
Shanaia: 273 dagen drachtig, 27 dagen tot volgende mijlpaal
Xenah: 178 dagen drachtig

Shanaya heeft nog steeds pauze, al lijken haar banden af en toe toch iets zachter te worden en haar uier groeit +/- 1 mm per dag ofzo... Ze lijkt het nog wel even te kunnen volhouden zo.

Njadien groeit flink door, haar banden kon ik links vanmorgen niet meer voelen, rechts nog wel een beetje. Ik kreeg een paar kleine spetters van haar uit haar speen, het was moeilijk te zien maar het leek me niet meer helemaal doorzichtig.
Gisternacht heeft ze wat kramp gehad, maar afgelopen nacht was ze rustig dus hebben we thuis geslapen.
Straks neem ik een doorzichtig bekertje mee en zal ik kijken of ze zo vriendelijk wil zijn om me 1 of 2 goede druppels te geven zodat ik kan zien hoe de substantie er nu uitziet (daar zie je toch uiteindelijk het meeste aan als ze gewoon een uier hebben, zelfs bij de poes kijk ik daar naar!)

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:29

@Cindybijl: Ravita vind ik echt een hele lieve pony om te zien.
Ze ziet er goed uit, zeker voor haar leeftijd !!
@SA: succes de komende periode, wordt spannend nu !!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:34

@cindybijl: ze ziet er goed uit, vind ook dat haar buikje wel zichtbaar gegroeid is! Lachen

Nog ff en we hebben weer een mijlpaal (nou pas over 6 dgn maarja Knipoog)
verder, iedereen gefeliciteerd met de mijlpalen, en er zijn weer leuke dikke buiken foto's voorbij gekomen Knipoog

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:49

Ik meld me ook nog eens hier, vanaf nieuwjaar mag ik van mezelf naar het nieuwe veulen beginnen uitkijken Clown

Inkepink, nog niet geprobeerd deze dracht, maar de mijne kan denk ik wel een zadel rond.. Hoelang is je merrie al drachtig?

Cindy, die ziet er ook nog goed uit voor haar leeftijd!
Mooi buikje al!

ShamalArabs, spannend zeg bij jou! Veel succes de komende periode OK dan!

Met de merrie gaat alles super, het veulen van dit jaar is er nu ongeveer een maand van weg denk ik (ik laat ze vrij lang bij elkaar, werken moet ze toch niet veel en ze heeft er zelf niet veel last van ) en het buikje begint stilaan vorm te krijgen. Al moet ik wel zeggen dat dat buikje er het hele jaar door is is, wordt haar 4e veulen op rij en zonder veel te werken tussendoor... De boel zit niet meer zo strak om het zo te zeggen Clown

Mijn oudje (vanaf 1 januari is ze al 20 zeg Wow! ) zal nu ongeveer 6 maand ver zijn, moet de juiste dekdatum nog eens nakijken... Wordt een Nabab-veulen Lachen

Iedereen alvast een prettige kerstavond straks en een leuke kerstdag morgen gewenst!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:52

Sjoert Yashilha is een arabisch volbloed(een volle rus) Haha!
Dus dat arabische bloed klopt wel,ze is een beetje groot en flink uitgevallen Bloos

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:04

bedankt allemaal voor de leuke reacties, Ravita staat een beetje drollig op de foto, ze is heel lief maar ook echt een donderstraal en een heethoofd(!)
d'r buik is inderdaad gegroeid, ik vond haar 10 dagen terug wat magertjes, ze krijgt ook sinds 10 dagen wortels en voordroog en nu ziet ze er weer gezond uit!
lekkere teddybeer

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:49

@conejo gefeliciteerd 200 dagen is een erg mooie mijlpaal

Stoere: ook al bijna op 200 dagen.. wij zitten vandaag op 207 dagen en rijden ook gewoon nog gister naar buiten geweest..
en madam heeft wel bewezen dat ze genoeg pit heeft ik was van plan rustig te rijden en daar was ze het totaal niet mee eens..
wel wat gedraafd maar telkens net een tikje sneller lopen!
ik denk dat ik nog wel heel erg lang op haar kan rijden hoor! wel wordt het met opzadelen toch oppassen en veulen is onrustiger
ik zie de buik bewegen echt heeel erg gaaf Lovers maar merrie vind het wat minder Knipoog

Sjintoomooie foto! ook een mijlpaal vandaag..
Ik heb gewoon nog gesprongen met haar op 145 dagen.. en rijd haar nu ook nog maar jou merrie wil niet meer?

germie
ik wil wel een grotere singel hebben als het even kan, niet omdat de singel op plek van baby zit.. maar wel omdat madam steeds moeilijker wordt.. en ik merk wel hoor dat die singel minder strak krijg.. en dan schuift het zadel dus ook naar voren door der buikje..

Jullie rijden al minder? begrijp ik..

conejo Dat wil ik ook graag, ga denk ik ook bitloos rijden dan gewoon beetje rondstappen enzo om het te proberen vind het zowiezo wel leuk, ga dan gewoon wat meer Vrijheidsdresuur doen..
maar ga haar zo lang mogelijk rijden, tenminste zolang ze het aankan en aangeeft dat ze wil rijd ik haar lekker.. ze vind het heerlijk even het bos in..

cindybijl: gefeliciteerd Lachen
inkepinkzo snel al ik wist niet dat je zo snel al heel erg goed kon zien bij speedy begon ik het pas echt te zien vanaf dag 150 tot aan nu dat ik echt verschil zie..

ze ziet er gezond uit!

@SA spannend hoor! ben echt heel erg benieuwd..
het is toch zo dat het eerste veulen vaak minder lang duurd dus dat merrie dan minder lang draagt..
ik heb me laten vertellen dat als veulen eruit komt dat het ook iets op de tong heeft wat eruit moet kan iemand me hier wat meer over vertellen...
Laatst bijgewerkt door Rinskee op 24-12-07 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:49

Ben weer bij..!

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:56

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:58

@ Germie: Ik heb al twee keer gehad dat mijn pony een veulen kreeg en heb toen geen andere singel gebruikt. wel moesten ze op het laatst een paar gaatjes langer. Mijn paard heeft hier nog nooit een veulen gehad. ik kijk gewoon wat ze aankan. Ze heeft nou al wel één gaatje losser, maar ik schaf geen nieuwe singel aan.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:00

Nicole288 schreef:
germie schreef:
Een BA heb ik niet, en ik vind het maar linke dingen. Je knoopt toch iets aan je paard dat er normaal niet om zit. Bovendien ligt mijn paard altijd in de meest onmogelijke houdingen dat het ding volgens mij altijd vals alarm gaat afgeven.
Een camera heb ik wel aan zitten denken, maar die moet ik dan zien te lenen. En ik kan dan zelf de beelden niet bekijken omdat ik te ver weg woon.

Hoe wil je het doen met waken, ik nam eigenlijk aan dat je daar zou slapen als het erop lijkt dat het komt. Of woon je wel dicht genoeg bij om er s nachts regelmatig naartoe te gaan?

Bij ons staan de paarden aan huis, maar wij gaan er ook niet een paar keer in de nacht uit om te kijken. Meestal één keer per nacht en dus als mijn vader er uit gaat en dat is om ongeveer zes/zeven uur:) En 's avonds voor dat we naar bed gaan en dat is dus om ongeveer 11 uur. Dus 11 uur, ongeveer half drie en zes á zeven uur. Mij lijkt het niet noodzakelijk om er nog vaker uit te gaan.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:14

ik ben tot nu toe nog elke keer blij geweest dat wij zo vaak gaan kijken.... het is al 2 keer bijna misgegaan.....
ik slaap liever een maand weinig/slecht, dan dat ik mijn merrie en/of veulen kwijt ben Bloos
wij hebben een camera boven de box hangen, dus ik zet sowieso elk uur de wekker.... kijk even en draai me weer lekker om...
de laatste keer hebben we bij de merrie van een stalgenootje dik anderhalve maand gewaakt Clown die droeg uiteindelijk meer dan een jaar, en zelfs toen ging de bevalling niet volgens het boekje.

ik zie denk ik teveel spoken Bloos als ik me bedenk wat er allemaal mis kan gaan, krijg ik het spontaan benauwd Lips are sealed