[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:36

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:54

Linda, gefeliciteerd, ben heel benieuwd!

Dana, ik zie nu alleen maar een rug die als eettafel gebruikt kan worden. Op het werk kan ik geen cam bekijken, vandaar dat ik het stug iedere ochtend blijf vragen.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:18

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:23

Die site vergeet ik iedere keer op het werk bij mijn favorites te zetten. Thuis wel, makkelijke site!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:35

Linda: Gefeliciteerd!
Hier nog steeds niks

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:24

@ Linda: Gefeliciteerd!!

Het gaat wel een heel stuk rustiger met het topic nu....

Lady was vandaag best onrustig..... Had dr ff in de groote stal gezet om te eten.... Nam ze een hap, rondje lopen, ff naar buiten kijken, toch maar weer een hap omdat baasje zo aandringt etc. etc. .... Normaal eet ze gelijk dr eten op.... Ze heeft nog niet echt slappen banden, en uier kan zeker nog voller..... En Jah, die buik is al wel erg dik!!! Ik zit echt gigantisch breed als ik dr terug "rij" naar t land..... Zit wel veel lekkerder dan anders trouwens.....

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:38

Hee

Mijn shetlander krijgt ook hopelijk gauw een veulen
Heb ook paar foto's gemaakt:

Afbeelding
Zo vind ik het eigenlijk nog heel erg tegenvallen

Afbeelding
Iets dichterbij, valt nog mee..

Wanneer het veulen komt is nog de vraag, we weten het zelf ook niet precies (Vorig jaar hebben we haar gekocht en meneer zei dat ze toen 3 maand drachtig was, dus ja)
Vanmiddag zag ik op haar buik een bult zitten, ik voelen.. schopte het Was het dus een hoefje van haar veulentje.. Later liep ik weg en keek ik nog keertje om, zag ik haar buik bewegen, het veulen is dus nu al actief
Je kan wel zien dat ze er last van heeft, en ze nu ook anders gaat gedragen.. veel sloomer in alles (Behalve het eten dan:P), Zal het nog lang gaan duren?

Iedereen die al een veulen heeft,, Gefeliciteerd en veel plezier ermee!!

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:57

he bah lees net dat Marije haar oude vriend heeft moeten laten inslapen kan me wel voorstellen dat ze even geen updates hier geeft, begreep wel dat ze nog geen veulen heeft. marije vanaf hier veel sterkte!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 07:02

Ik lees het ook. Heel veel sterkte Marije!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 07:39

Marije ik wens je veel sterkte...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:17

Hallo eindelijk nog eens tijd om hier te posten. Bijlezen zal er niet meer inzitten.

Heb trouwens foto's genomen van mijn drachtige muts gisteren.

Ze is bijna 10 maanden drachtig en als ze zo verder doet zal ze vroeger bevallen dan de uitgerekende datum.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

grote melkbar al hé.

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:44

Nou Petra, dat is al behoorlijk wat.
Zo ziet Lidelia er ook ongeveer uit en die is net over de 10 maanden. Ik zei ook al dat ze de uitgerekende datum niet zou halen zo.

Jullie mogen mij op m'n donder geven, ik heb nog steeds geen foto's gemaakt. Ga ik zo doen en dan zal ik ook nog wat uitgebreider op iedereen reageren.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:35

Pfff ben blij da ik jouw foto's zie petraaken ...Mijn merrie ,is wel haar eerste veulen, gaat ineens ook zo hard en die zit vandaag op dag 302 ..ik maakte me behoorlijk zorgen ,wat als het veel vroeger komt ...hoop echt dat ze de 320haalt .ze heeft nog niet zoveel als de jouwe

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:04

libke schreef:
Pfff ben blij da ik jouw foto's zie petraaken ...Mijn merrie ,is wel haar eerste veulen, gaat ineens ook zo hard en die zit vandaag op dag 302 ..ik maakte me behoorlijk zorgen ,wat als het veel vroeger komt ...hoop echt dat ze de 320haalt .ze heeft nog niet zoveel als de jouwe

Ik heb de foto's vergeleken met vorig jaar op 10 maanden en dan was ze echt bijlange niet zo ver. Dus vandaar dat ik haast zeker weet dat ze eerder zal bevallen.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:15

wauw petra dat zijn al flinke uiers.

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:20

petraaken: nou, dat ziet er idd al behoorlijk flink uit! (ik had je eerst niet herkend met nieuwe avatar )

Over welke oude vriend van marije hebben jullie het nu? Toch niet Sepp? Dat is al wat langer geleden he..

Copper... ach ja, laat ook maar, helpt toch niet

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:04

Dat van Sepp is inderdaad al een aardig tijdje terug gebeurt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:18

Petra,wat een uier al voor 10 maand ver te zijn!

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:57

@ Petra: Dat ziet er al flink uit!!
Ik heb vandaag een lichtroze halstretje gekocht!!! Was zo schattig, was het enige veulenhalster in de hele winkel, en het schreeuwde om gekocht te worden
Ik heb ff al mn veulenhalstertjes op de foto gezet (met webcam)

Afbeelding

Heb ook nog een andere grijze en een zwarte, maar die zijn niet nieuw meer....

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:57

Ik heb het erg druk gehad en kon geen tijd vinden om op bokt te komen
Sepp is idd bijna 5 weken geleden ingeslapen. Heb het nog wel op m'n forum staan maar het is dus al even geleden...

Nog steeds niets bij Copper en ze lijkt er ook nog niet veel haast bij te hebben
De DA was er vandaag om andere merries te scannen en volgens hem kan het nog steeds van de 1e dekking zijn. Hij vond haar nu zwaar zat en het uier kan ook door de bevangenheid pas heel laat of zelfs na het veulenen pas opkomen.
Maar er is natuurlijk altijd nog de mogelijkheid dat ze het vorig jaar na de 2e scan (op 7 weken) verloren is en later nog een keer gedekt is.
Aaaahhhh... nu weet ik nog niets

Macy en Catrin zijn drachtig voor een '07 veulen.
Kyra waarschijnlijk ook. Op de linker hoorn zat een verdikking ter grootte van een sinasappel en de baarmoeder zat mooi op spanning. Alleen op de scan was het vruchtje niet te zien
Kan zijn doordat ze erg vol zat met dunne grasmest en ze was nogal aan het persen bij het scannen.
Maar ook kan het zijn dat ze wel drachtig was maar het een dag of wat geleden verloren is.
Maar de DA vond het wel goed aanvoelen als dracht...
Volgende week vrijdag wordt ze nog een keer gescand.
Voor Fleur was het nog te vroeg om wat te zien dus die wordt volgende week vrijdag ook gescand.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:58

pretty schreef:
Petra,wat een uier al voor 10 maand ver te zijn!

vind ik ook. Soms vraag ik me af of het toch niet van die eerste hengst is. Ook al was ze hengstig steeds. Daarom dat we vorig jaar op 15 augustus van een andere hengst hebben gedekt. 3 weken later was ze wel drachtig gescand. Dus ofwel bevalt ze vroeger dan voorzien van de 2de ehngst ofwel is het er toch eentje van de eerste hengst.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:04

kan dat dan Petra ??Jij dekt toch ook met KI ...je doet me twijfelen want bij de eerste insiminatie was de mijne op 16 dagen drachtig maar op 30 dagen was ze niet meer drachtig en is ze opnieuw naar het station gegaan en daar is ze opnieuw geinsimineerd ..vermoed dat ze dat niet kunnen als ze nog drachtig was geweest of wel ?HMmm maar dan is ze twee weken overtijd en zo ziet ze er dan ook weer niet uit .Gewoon afwachten dus

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:47

libke schreef:
kan dat dan Petra ??Jij dekt toch ook met KI ...je doet me twijfelen want bij de eerste insiminatie was de mijne op 16 dagen drachtig maar op 30 dagen was ze niet meer drachtig en is ze opnieuw naar het station gegaan en daar is ze opnieuw geinsimineerd ..vermoed dat ze dat niet kunnen als ze nog drachtig was geweest of wel ?HMmm maar dan is ze twee weken overtijd en zo ziet ze er dan ook weer niet uit .Gewoon afwachten dus

Ik dek inderdaad ook met KI en ik moet zeggen die scanners van tegenwoordig zijn verdomd scherp al. Dit jaar is een 3-jarige gescand op 13 dagen en drachtig verklaard door de DA. Zaterdag een nieuwe scan voor alle zekerheid. Maarja soms zijn de wonderen de wereld nog niet uit.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:57

mijn merrie was ook al drachtig gescand met 15 dagen..daarna nog es met 21 dagen,de scanmethodes zijn inderdaad verfijnd,maar toch..er kan vanalles aan het oog ontgaan denk ik..

Loolapelooza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:42

Nou gefeleciteerd hoor Marije met al je drachtige merries, en jij ook petraaken met je dikke buik en dikke tieten.

Mijn merrie moet nog tot 22 juli maar die loopt ook al met dikke boobies rond, verleden maand had ze ook al een paar dagen een enorme rechtertiet maar die trok weer weg. Nu staat ze al een hele dag buiten met 2 jaarling hengsten (nou ja 1 is vorige week gecastreerd) en de uier blijft dik... Toch maar in't oog houden want ze is vaak gedekt en heeft lang samen gelopen met de hengst. Ze was de voorlaatste keer een week overtijd kwam daarna toch weer hengstig en is nog 1 keer gedekt.
Vorig jaar was ze maiden en kreeg ze ook 2 maanden op voorhand uier dus wie weet wil het wel helemaal niets zeggen...