Jeetje wat gaat het posten hier hard. Wel veel dikke buikjes langs zien komen. Wil toch weer geregeld meelezen, dat is wel leuk, maar kan het niet altijd helemaal bijhouden.
daar hebben meer bokkers last van dyonne, dat het te snel gaat, ach ja, vind het wel leuk, heb ook op fokt een keer gekeken maar daar kan je gerust drie maanden niet reageren en er is nog niet veel veranderd, vind het nu veel leuker... echt gezellig zo.
Jullie gaan echt veels te snel, ik hou het lezen wel bij, maar het posten gaat echt niet! Wel zien de merries er weer goed uit! Ookal soms wat chaggerijnig En de tijd van bescheiden buikjes is geloof ik ook wel zo'n beetje voorbij!! Hopelijk gaat bij Vreya de bevalling ook goed, vorig jaar moest ze wel geholpen worden (door de eigenaar) dus ik hoop dat hij er dit keer ook bij is!
Vreya zit vandaag op dag 258, gaat snel! Ik zal kijken of ik vanmiddag nog wat foto's kan maken!
Adriana, idd goed dat hij het toch heeft laten doen! Wanneer verwachten jullie het veulen alweer?
Gon wordt echt dik dit jaar, ze is nu al dikker dan toen ze vorig jaar op 10 maand zat! Maar toen was het 9 jaar geleden dat ze een veulen had gekregen. Ik moet dringend nog eens wat foto's maken...
ja inderdaad maken jullie eens even wat foto's heb wel zin in dikke buiken foto's volgende week ga ik de mijne eens uitproberen dus... ga nu naar Hollyday mensjes, toedeloe, tot vanavond nog eventjes denk ik
Holly, volgens mij kun jij het niet laten om eerder langs te komen als vanavond!!
hier is verder alles rustig, ga vanmiddag naar mn paardjes, ik zit nu lekker thuis met man en kind!! Gebeurd niet vaak, dus even lekker aant genieten, wel ondertussen druk bezig, want we krijgen eters vanavond, dus dat eist wat opruimwerk, enzenz! Ik kom natuurlijk wel ff langs vanmiddag om bij te lezen!! Fijne dag vandaag, en geniet lekker van het mooie weer, al is het wel koud! Het vriest hier nu een graad of 3/4, en ik zit 200 meter van de zee vandaan, dus in het binnnenland..........kunnen jullie lekker dik ingepakt naar buiten!
hier is het -7,5° (net gemeten!) BBBBBBBBBBRRRRRRRRRRRRRR
Voordeel is als het zo hard gevrozen is, dat de paardjes op hun zomerwei kunnen die lopen ze dan namelijk niet kapot verder zijn ze heel erg voorzichtig, das tvoordeel als ze het gewend zijn om iedere dag buiten te gaan. Drachtige muts Tinkerbell laat zich al helemaal niet opjutten en stapt heel voorzichtig en statig verder. Angel heeft wel eens gekke buien en zet dan aan voor een galopje, maar na twee sprongen geeft ze het op hihi. Echt ongelooflijk hoe dat paard op een klein half jaar veranderd is!!! het lijkt wel alsof ze opnieuw 2 of 3 is (ze wordt er 6)! Ben er wel erg blij mee
@Fleda: ik maak me ook soms zorgen om tinkerbell: die moet nog meer dan 70 dagen en heeft op sommige dagen een uier... ook na beweging gaat die niet helemaal weg. En dan twee dagen later heeft ze weer haast niks meer... Ik denk dat je je dus nog niet echt zorgen moet beginnen maken: komt wel goed!
voor degene die bang was dat merrie te weinig uier had: wees blij en ja, dat kan best normaal zijn. wij hebben hier ook eens een merrie gehad die pas tijdens de geboorte plots uier kreeg...
@adriana: prima!!!
@Nimber: ja, maar nog niets vaststaand ik wacht nog even geduldig af
Sjees wat is het koud buiten zeg! ik heb vanochtend om half 10 eerst Jaike gelongeert op de wei, gewoon rustig aan. Daarna om 10 uur kwam de hoefsmid voor Sita, gelukkig verliep dat vrij rustig aan gezien ze nog niet veel gewend is. Toen om half 11 kwam de tandarts voor Jaike en die heeft haar wolfstandjes getrokken, arm paard
Nu staan hun lekker buiten in de bak maar ik ben allang blij dat ik binnen aan het ontdooien ben brrrrrr!!
Jaaaa ik heb een naam verzonnen hoor, kan voor zowel een hengstje als merrie dus ik ben klaar! althans...niet is zo veranderlijk als een mens
Brrr, het is echt koud!!! Ik wil zo nog even bij Neon gaan kijken, en dan is het pappie van het veulen ophalen om mee op wedstrijd te gaan. Wordt kleumen vandaag!
Oh wat posten jullie veel en hard. Ik kom 1 dag niet online, en het is al te veel om op iedereen te gaan reageren . Ben uit geweest vannacht, dus heb er ook beetje te moe voor .
Ik heb mooie welsh merries gezien .
Een hele dikke drachtige chagarijnige (OMG, die kan boos kijken ! Je zou er bijna bang van worden ) merrie.
Ik geloof dat ik nog meer foto's heb gezien van drachtige merries, maar ik zou zo echt niet meer weten wie het waren .
Heb echt hoofdpijn, en ben echt heeeeel erg verkouden. Dus ik vind dit wel weer een lang genoege reactie van mij.
Met Missy gaat alles nog goed, niet echt iets over te melden.
Ik ben vandaag weer naar de manege geweest. Heb wat foto's gemaakt van iwaya, maar de digi hield er al gauw mee op en omdat t zo koud was buiten vanochtend wilde ik t iwaya niet aan doen om zonder dek buiten foto's te maken. Vandaar dat deze in de stal genomen zijn. Even gauw deken eraf en toen snel weer op want brrrrrrr wat was t koud! Iwaya geniet heerlijk van haar verlof. Ze vind het heerlijk om gekroeld te worden. Echt lief Haar banden beginnen ook al wat slapper te worden en haar buik gaat meer hangen nu. Ik heb vandaag de kleine trouwens voelen schoppen En hard ook! Echt zo'n mooi gevoel... iwaya had er gelukkig geen last van.
Hier even een foto van buik en uier van vandaag:
op deze foto kun je goed de slappe banden zien bij de flanken. Ook op haar billen kun je je vingers een beetje in haar huid duwen.
En voor vergelijkingsfoto's van 2 weken geleden die staan op pag. 170 van DB.
Laatst bijgewerkt door iwayalover op 28-01-06 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Hier ook emmers sleuren Dat het maar snel weer dooit (en zomer wordt )
Heb daarnet Gon geborsteld en dat vond ze wel leuk. Haar uiers zijn nu denk ik (eindelijk) volledig leeg, dat werd ook tijd, ze moeten stilaan weer beginnen opvullen (Nuja, over een maandje of 2 dan, overdrijven is ook een vak )
Daarnet heeft ze nog een tijdje heel en weer staan roepen naar haar veulen van vorig jaar, ze herkennen elkaar echt nog, maar gelukkig blijft het bij herkennen en eens hinnikken.
Jaaaaaaaa ik zie ook echt goed het verschil nu iedere week van haar buik en uier ook wel een beetje. Keek net ff op pag. 170 en zie duidelijk verschil. Maarja ook nog maar 31 dagen te gaan he...
Ik heb vandaag ook met emmers water mogen slepen. Alle drinkbakken waren bevroren
Hier gelukkig geen water sjouwen..de leidingen doen het nog gewoon, maarja, het westen he! Het trouwens zeker koud vandaag, maar gewapend met dikke jassen en thermokleren was het best vertoeven buiten! Heerlijk, vooral uit de wind en in de zon!
Fleur haar uier was vandaag een stuk minder dik gelukkig! Verder hebben we weer lekker gereden, en heeft echt nergens last van! Het leek wel even of ze die dikke buik vergat!,
Hier is het echt niet lekker vandaag Ik wil LENTE en wel NU!! Hoef ik niet meer met emmers te slepen en kan die deken eraf zodat ik vrij zicht heb op De Buik