Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:29

Hier foto´s van Kila deze ochtend. Dit kan ze toch niet lang meer vol houden???
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wanneer denken jullie dat ze komt??

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:31

@Wendy_Kila: Jeetje, hoezo op knappen? Ben benieuwd hoe lang ze dat nog vol kan houden. (Of: binnen kan houden...)
Succes! Knipoog

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:47

Grmbl. Zij zijn groot en ik is klein!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:51

Gooi je frustraties eruit Bubbels!!! Daarvoor zijn we hier!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:52

Ik wil er niet meer over praten. *snif*

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:53

Vertel hoe het er nu voor staat. Hoe is der uier, kont en vulva?? Wie weet komt het vanavond wel!! HOU MOED!!!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:55

Uier ontploft (kegelt ook nog steeds), vulva is slap, kont is een waterbed.
Gisternacht zijn we naar haar stal geslopen, en we zagen haar niet en hoorden heeeel hard kreunen. Dus wij het licht aan; ligt ze naar haar buik te kijken en te kreunen. Maar verder gebeurde er niks.
Komt ze op een gegeven moment overeind en hangt haar hoofd uit de stal en kijkt ons echt zo aan van; "zo, wat is er allemaal aan de hand?"
We denken morgennacht, volle maan he.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:59

@Wendy: je zou toch denken dat ze het gisteren toch al had moeten laten komen, gezien de dikte van buik en uiers... Ik gok met Lio op zaterdagnacht... Zou Kila dat ook doen? Een paasbaby...

@Kila: Nou meid, komt er nog wat van. Dat hou je toch niet vol zo! Toe joh maak je baasje blij en verlos jezelf. Wat denk je van vannacht... dan kan je baasje een lang weekend helemaal vertroetelen met lekkere wortels en appels... leg dat Macy boek maar opzij, dat heb je niet nodig, en verblijd ons met je prachtveulen... (uh meer preken kan ik echt niet hoor)

@Kelan: lekker is dat he dat ze nog zo kunnen huppelen met een dikke buik. Op welke datum is Rigaud uitgerekend?

@Sjen: en wat zei de DA vandaag?
Mijn moppie moest gister zo nodig plassen, hoppa het hele erf zat eronder! Jakkes. Kon ik weer schrobben. Gelukkig staan we bij een boer/paardenhobbyist die ook 750 kalfjes houdt dus het stinkt er nu sowieso naar gier.

@Bubbels: Hard kreunen... klinkt als weeen (hoe zet je de puntjes op de e?) Kom op Pride je kunt t!

@Sjuimpje: wat een joekels heeft jouw merrie. Hoe lang moet ze nog?

@TJTlover: spannend hoor... Bij Lio bewoog haar buik rond die tijd ook nog zo. Je zag m heen en weer gaan en dan ineens POK kwam er een hoefje opzij. Die kleine was van binnen zowat aan het galopperen ofzo... en weer POK POK POK echt een activeling joh. In die tijd was Lio ook zo moe. Ze verzette geen stap tijdens het losgooien en ging ook niet liggen. Stond alleen maar te staan. Ook zo vermoeiend (en pijnlijk lijkt me) als die kleine zo aan het bewegen is.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:03

Wendy_Kila schreef:
Hier foto´s van Kila deze ochtend. Dit kan ze toch niet lang meer vol houden???

Jawel, kunnen ze wel ... Schijnheilig

Geen veulentjes meer geboren?
Bubbels ik heb écht compassie met je .... Ach gut

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:20

@ Bubbels: ik heb ook wel echt met je te doen... Naja, eens het veulentje naast mama staat te springen zal je die lange wachttijd gauw vergeten zijn Knipoog

@ Wendy-Kila: wat heeft jouw merrie een prachtige uier, dat roze en zwart is echt superschattig! De uier staat op ontploffen precies. Hoop voor jou dat Kila jou niet hetzelfde aandoet als Pride van Bubbels Haha! !!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:22

bubbels schreef:
Uier ontploft (kegelt ook nog steeds), vulva is slap, kont is een waterbed.
Gisternacht zijn we naar haar stal geslopen, en we zagen haar niet en hoorden heeeel hard kreunen. Dus wij het licht aan; ligt ze naar haar buik te kijken en te kreunen. Maar verder gebeurde er niks.
Komt ze op een gegeven moment overeind en hangt haar hoofd uit de stal en kijkt ons echt zo aan van; "zo, wat is er allemaal aan de hand?"
We denken morgennacht, volle maan he.

sjonge jonge/......ik kan me er geen voorstelling van maken wat jij nu voelt, ik wou niet graag met je ruilen.......maar ik denk wel dat het vandaag/vannacht geboren word hoor, volle maan enzo......

STERKTE!!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:29

@Bubbels: ik heb met je te doen.
Moet er toch echt niet aan denken zo lang te moeten wachten.

(vooral nu niet. Ze moet twee weken na haar uitgerekende datum verhuizen van stal, dus het veulen moet braaf op tijd komen.)

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 14:17

De merries houden ons wel in spanning! Komop Pride, let it go! Is een stuk makkelijker en je maakt je baasje heeeeeel blij!!! Ach gut

Wat een lekker weer he! Ik heb vandaag het weidje veulen proof gemaakt en dit is het resultaat! Deze foto is vanuit mijn kamer genomen dus ik heb nog super uitzicht ook! Ik ben heel tevreden Haha!

Afbeelding

De paarden staan nu helemaal achterin het land, maar dat land heeft ook prikkeldraad als omheining, dus dat wil ik zeker in het begin nog niet hebben. Het gras in het veulenweidje krijgt nu ook nog even de kans om te groeien!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:18

Mijn merrie is op de 30e uitgerekend,
maar heeft echt lang niet zulke lange/brede uiers als ik hier zij voorbij komen.
Het is wel haar 4e veulen dus wellicht hangt het bij haar allemaal wat meer Knipoog

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:24

Joh nog geen veulentjes erbij zie er toch aardig wat op klappen staan zeg ..

Bubbels : Heb met jou wel het meest te doen ga er maar niet over nadenken wat me nog te wachten kan staan..

Vandaag eindelijk met zekerheid de datum gekregen dat jasmijn naar haar kraamstal/wei kan en dat wordt half april lekker hoor begin mei gaat ze dan lekker de wei op .

Ook gelijk even naar jas haar been laten kijken was toevallig toch aan het rijden en de da zei dat ze op zich wel goed liep maar nog iets tja hoe moet ik het noemen hij deed het voor dus is beetje moelijk Haha! hoe dan ook ze is super verbeterd en moest haar zo maar beetje in beweging houden totdat ze met 'vakantie'' gaat en dan heeft het been nog zeker een maand of 7 om verder te genezen dus ziet er wel positief uit.

Nou allemaal maar weer succes met de dames hoop dat snel het volgende veulentje zich aankondigd!!!!!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:56

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:05

Kila: wow, die uiers! Dat kan niet lang meer duren zou je denken idd!!

Maar dat dachten we geloof ik bij Pride ook... En Pride houdt dat veulen liever voor zichzelf in haar buik Lips are sealed. PRIDE; VEULEN UITPOEPEN, NU! Boos!
Tong uitsteken
Bubbles, ik heb ook echt medelijden met je Ach gut ... *geeft bubbles een schouderklopje en een aai over de bol*

Odess; dat ziet er goed uit! Helemaal af! OK dan!
En mooi uitzicht van uit je kamer idd, over een paar weken mama Odessa met baby Lovers ! (en dan heb ik ein-de-lijk mijn felbegeerde boek Haha!)

Gitta; fijn dat het allemaal zo positief is! Op dat ene na dan wat je niet kunt benoemen op dit moment Knipoog , maar ze krijgt genoeg tijd, dus dat gaat vast helemaal goedkomen! OK dan!

Ivanka is trouwens in de poep- en plasfase belandt Haha!. Ze heeft van de week al elke dag als ik haar uit de wei ging halen, dat ze opeens stopte om te gaan poepen (want lopend poepen, dat gaat nu écht niet Clown ). En voordat ik op ging stappen ging ze opeens staan plassen.. Heeft ze ook eigenlijk nog nooit gedaan, altijd na het rijden normaal gesproken.
En als ze terug de wei in gaat, poept ze ook.. standaard!

Ivank staat nu nog op een vrij grote wei, zit te twijfelen wanneer ik haar weer op rantsoen moet zetten. Ik vind het altijd zo fijn voor haar als ze zo'n grote wei heeft, maar ze heeft daar al een keer gaskoliek door gehad en dat wil ik voorkomen. Vooral nu!
Mijn oom zegt dat het gras nog niet "jong" is, maar het is nu allemaal zo aan het groeien... Wat denken jullie ervan? Ze staat van half 10 tot ongeveer een uur of 4 buiten. Dan kom ik meestal en wordt ze uit de wei geplukt om te gaan werken oid Knipoog.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:36

Pride en Kila hadden het allang er uit moeten laten! Het was hartstikke mooi weer en straks wordt het weer minder..

Ik heb een vraagje, misschien hebben mensen er ervaring mee? Bold heeft oedeem en heeft er best last van, het ziet er ook raar uit. Hebben merries het hier ook (gehad)? Hier http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=59&t=387097 staan foto's in.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:01

Vandaag zijn moeder en kind voor het eerst samen los naar buiten geweest Hyper!
Hij weet de bok-galop en stop-knop allezins goed te vinden, mams moest er op een gegeven moment hinnikend achteraan (waarschijnlijk roepend STOOOOP!!! voor de draad *LOL* )

Enfin, ze zijn anderhalf uur buiten geweest en damn wat is het moeilijk om zo een springerig spul op foto vast te leggen Gestoord
Die foto's kun je vinden is zijn topic. (zie link onderschrift) [edit] ze staan er nog niet, moet ze er nog zetten Haha! [/edit]

@Odess, ziet er lekker uit zo die wei, en HEERLIJK uitzicht!

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:03

Ik heb ook weer Iline foto`s! Ze begint nu ECHT dik te worden! Ook haar uier groeit gestaag door, nog maar een kleine 3 weekjes!

Hier de foto`s!

We hebben een uier:
Afbeelding

En een merrie in de bak:
Afbeelding

Waarmee we maar lekker wandelen in het bos! HUUUGE BUIK HE! Haha!
Afbeelding

En in haar kraamstal, helemaal schoon en dik opgestrooid!!
Afbeelding

Ben benieuwd hoelang het nog duurt! Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:04

@ Wendy_Kila
Die komt binnenkort wel want wat een uiers Wow!

@ Bubbles
Ach gut Het komt wel Ja veulentje wil warm blijven Haha! (hmm ook al is het mooi weer buiten)

@ Odess
Prachtige wei, ziet er top uit!

@ Loola
Wat leuk he de eerste keer buiten Haha! Heerlijk dat het zo goed gaat.

Nou ja Misty.. Misty krijgt echt huge uiers ook... even zien of ze het tot 16 april gaat volhouden. Zuignapjes zijn iets meer gevuld als eerst, maar zeker nog niet vol.

Ik kijk net op de cam en zag haar even gaan liggen en nu staat ze al weer.. is geen ligtijd voor haar op het moment dus raar. Ze is zoiezo anders in haar doen en laten.
Ze staat nu weer rustig te eten.

De eene kant van de uier is groter dan de andere:
Afbeelding

Afbeelding

En ik met haar vorige veulen (2 jarige) die lag lekker zo te slapen Haha! Lig heel vaak bij haar in de bak en dan gaat ze altijd met haar hoofd op me liggen zo'n superpaardje.
Afbeelding

En ik heb mevrouws staart en manen nog gewassen, maar dat kun je in een ander topic zien:
[ITP]
Van Zwart naar.......... Wit

Alleen haar staart even laten zien:
Afbeelding

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:15

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:37

De DA is vandaag komen inenten en die had ook het idee dat het nog een tijdje duurt, maar zei er wel bij dat ze zonder al te veel uier natuurlijk toch het veulen kunnen neerleggen. Ze gaf me wel complimenten voor haar conditie Bloos Haha!
Verder raadde ze me aan om haar te temperaturen. Ik meteen geprobeerd vanavond. Maar nee hoor, dat lukt dus echt niet, vindt ze eng (doet misschien denken aan inseminatie) en daarbij dreigt ze dan dus ook, dus dat is echt geen optie.
Dit weekend ga ik de stal ontsmetten, waar doen jullie dat eigenlijk mee? Gewoon een sopje of Halamid ofzo?
Ze is over een paar dagen 320 dagen. Maar ik weet nog niet of ik er dan meteen ga waken. In elk geval heb ik gelukkig bijna elke dag vrij ivm tentamenweken, daardoor kan ik er overdag dus gewoon de hele dag bij zijn. Dus maar hopen dat ze 'm overdag neerlegt! Knipoog
Wat raden jullie me aan? Om er met 320 dagen al te waken terwijl ze helemaal geen tekenen heeft, of even afwachten tot die tekenen wel komen?
Het is haar eerste veulen dus misschien geeft ze helemaal geen tekenen van naderende geboorte!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:48

@ faniek: Jippie, ik kan Misty op de cam zien Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:08

Sjen schreef:
@ faniek: Jippie, ik kan Misty op de cam zien Haha!

Haha!

Ze is net neergeploft vroeg voor haar doen dat veulen zal wel zwaar zijn Haha!