Ja het begon als een kleine wereld maar wat werd het mooi weer daarna!
Dikke buikjes allemaal al. Hier nog weinig te zien ondanks dat de eerst al in april uitgerekend zijn. Maargoed, ze zijn sowieso al tonnetje rond dus dat duurt ff voor je daaraan ziet dat 't drachtig is haha.
Luna wat een verschrikkelijk bericht! Heel veel sterkte.
Kabayo wat een gave ervaring & wat is ze braaf
Ilovejouu wat ziet je merrie er goed uit. Prachtige kleur!
Caresse hopelijk valt het mee met haar been en is er over 2 weken niks meer te zien.
Havanna krijgt nu ook wel echt een beginnend baby-buikje. We zijn nu een paar dagen weg geweest, dus ben benieuwd of ik nog verschil zie. Hier komen ook al een paar mooie buikjes voorbij.
Caresse07. Hopelijk over 2 weken beter en verschil te zien
Goldenarrow. Was de laatste merrie van de klant nog drachtig geworden?
Kabayo. Wat een gave ervaring moet dit geweest zijn. Ziet er prachtig uit.
Nu de merries allemaal nog drachtig zijn gescand gaat het lange wachten beginnen.
Het duurt nog wel even, maar raak stiekem al een beetje ongeduldig
Sammie staat even op een andere stalling wat prima gaat. Ze komt blij aangehobbeld als ik even langs kom De andere twee dames doen het ook heel goed
Caresse07
Geplaatst: 11-10-21 06:09
Er komen weer een hoop mooie foto’s van de merries voorbij en zelfs van sommige vaders van de veulens, leuk om te zien allemaal
Ik ben vooral druk met koelen, smeren, stappen en onder het koelen met poetsen dus even weinig tijd om te reageren. Ik lees wel elke dag bij.
Ik ben zelf bang dat die 2 weken eerder 2 maanden gaan worden maar goed, we gaan het zien. Baal er enorm van want had graag nog lekker door gereden om haar goed in conditie te houden. Nou ja, het is wat het is hè.
@AM_Horses: Die moeten we vandaag gaan scannen, dus dat is wel spannend. Maar drachtig of niet, ze vertrekt ergens deze maand naar de quarantaine stal. Dus eigenlijk moet ze nu drachtig zijn
Cynthia82
Geplaatst: 11-10-21 08:42
Sammie is echt een schatje
Caresse, sterkte met het beentje. Ik duim voor je dat het toch snel goedkomt!
Fi en Idris afgelopen zaterdag. Fi is nu echt een beteje opgeblazen Over 3 weekjes gaat ze naar stal en dan zal ze wel ietsje minder bol worden. Ik heb gisteren ook weer voor het eerst gereden sinds de osteo-behandeling en ze loopt een stuk beter. Ze is er nog niet helemaal, dus ik denk dat ze toch ook op ijzers moet. Maar als ik dan wel weer lekker kan rijden, zal ze over een maandje iets minder opgeblazen zijn, denk ik
Hier wel een deken op, maar ze wordt dan ook volop gereden. Hier gister de mijlpaal van 4 maanden bereikt, gaat toch vlot zo. Inmiddels loopt Treasure alweer volop wedstrijden. Vorige week het Brabants Kampioenschap eventing waar ze dubbel 0 was. Helaas door tijdfouten geen kampioen, maar ontzettend trots op de ruiter gezien dit pas haar 2e cross was. Afgelopen weekend weer springwedstrijd gehad en wederom beide rondes foutloos. Nog even en we gaan de selecties alweer in. Merrie is echt prachtig mooi op gewicht en heeft bergen energie. We zien in de loop van de maanden vanzelf wanneer het niet meer gaat. Scheelt natuurlijk wel dat ze nu 4 niveaus lager loopt dan ze voor de veulens liep.
Ik doe geen dekens op, eigen vacht houdt genoeg warm en met dekens kan het paard niets meer zelf reguleren qua warmte omdat ze de haren niet meer omhoog kunnen zetten. Als ze niet gereden worden is een wintervacht ook niet erg.
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 11-10-21 12:07
Vanaf -10 (bij veel wind of sneeuw vanaf -5) en kouder gaan de dekens er hier op.
Ik ook alleen als het echt heel koud wordt (dus idd -5 of -10 met veel wind). Verder niet, het is een paard, ze hebben een vacht en precies wat Neonlight zegt: zonder deken kan de vacht veel beter z'n werk doen.