[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:10

Rowan hou op!!! Duurt nog zoooo lang!! :')

Pretty, dat bijlezen is nog wel een dingetje hihi bij mij ook. En dan valt het nu nog mee, als het straks dichterbij gaat komen wors het nog veel erger :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:12

Hinte oei dat profiel is niet meer echt up to date geloof ik.
Ik heb zelf inmiddels 3 minipaard merrietjes, 1 mini paard hengstje en dan nog 5 shetlandermerrietjes.
En dan nog 1 van de veulentjes die hier voorlopig nog is.
Genoeg zeg maar. :o

Ik weet het Linda,wacht maar eens tot maart/april. Dan lopen we allemaal weer hyper rond en staat het vol met van die leuke smiley's. :):) :):) :):) :D

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:43

Dat is dan weer jammer he :D

Het grullo merrie'tje dat is een shetje of niet?
En wat voor vader zit daar dan achter?

Ik heb al van alles geprobeert om foto's in mijn profiel te krijgen.
Iemand de gouden tip?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:49

hinte schreef:
Dat is dan weer jammer he :D

Het grullo merrie'tje dat is een shetje of niet?
En wat voor vader zit daar dan achter?

Ik heb al van alles geprobeert om foto's in mijn profiel te krijgen.
Iemand de gouden tip?

Wat ik vaak deed is mijn profiel maken in een gewoon bericht op het forum, dus nieuw topic starten en dan daar via de gewone knopen de codes gebruiken voor foto's etc. Kan je ook op voorbeeld klikken om te checken tussendoor.
Dan natuurlijk niet verzenden, maar alles kopiëren en plakken in het profiel bewerken stuk. Dan heb je makkelijk een stuk zonder alle codes uit te moeten typen.

Mijn profiel is al wel een tijd zo goed als leeg :') dus misschien zijn er ondertussen handigere manieren

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:57

Foto in het profiel is mij ook nog nooit gelukt. Ik heb 'm wel toevallig net bijgewerkt met de nieuwste fokmerries :)

Bijlezen... Zeg maar niks! Ik lees wel alles, maar om overal op te reageren is gewoon te veel. Daarbij vind ik het bijlezen omdat het 'moet' en dus 1 zo'n zin per persoon zo onpersoonlijk. Soms reageer je wel, andere keer niet, zo gaat dat toch gewoon?
Maar goed, ik ben een nuchtere fries :+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:03

Haha ja die buik wil wel met die boxrust. En ik heb ook dat zein het echt dikker lijkt dan op de foto, kun je nagaan.
Ja beentje gaat goed, de snee zelf is vrijwel dicht, nu de rest erom heen nog, als het zo blijft gaan mag ze vanaf woensdag langzaam weer wat gaan bewegen.

Ik lees altijd alles bij, maar van sommige dingen heb ik gewoon echt geen verstand, zoals kleuren, lijn inteelt, mini's haha
Dus dan reageer ik maar niet.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:20

Dat is het fijne van dit topic dat je ook keer ego berichtje kunt plaatsen zonder dat je erop aan gekeken word. Ik lees ook alles maar vat vaak dingen samen alsik een hoop buik foto's zie bijvoorbeeld :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:01

ik lees ook alles.. maar inderdaad reageren lukt niet altijd.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:03

Ik vind het juist opvallend rustig in dit topic. Voor mijn gevoel veel rustiger dat de vorige DBT's. Of ligt dat echt aan mij? :roll:

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:30

ik heb geen idee, komt dat niet gewoon doordat er nu zo weinig te vertellen is over de drachtige dames? H

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:41

juval schreef:
ik lees ook alles.. maar inderdaad reageren lukt niet altijd.

Same here :D

Volgens mij heeft iedereen dat wel. Ik vind het sowieso raar dat je bijna verplicht wordt om op alle posts te reageren.
Feliciteren slaan we uiteraard niet over maar sommige dingen zijn voor mij nou eenmaal niet interessant of ik heb er geen weet van.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:16

Het is toch geen verplichting?

Ik doe het meestal wel maar dat is alleen om dat ik het leuk vindt.
Sla zo ook beter dingen op, vindt het wel leuk om op die manier een beetje te onthouden wie wie is :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:25

Ik ben een zeef en vergeet sommige dingen waarop ik wou reageren voordat ik aan een antwoord bezig ben :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:25

Ik denk dat het vooral komt omdat nu het dekseizoen voorbij is en het wachten nog laaaaaang gaat duren... op dit moment dus weinig nieuws geloof ik.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:03

Ik vind het wel leuk hoor hinte en respect voor je posts.

Ik probeer het af en toe maar vergeet er zeker en vast wel altijd, ongewild hoor maar sommige dingen blijven gewoon hangen en sommige dingen niet en ik lees vaak ook eens op tel en reageer dan later op pc.

En nu is het wel wat stiller, de winter in aantocht dus ook meer werk in de stallen.
En hopen dat het vlug lente wordt ja DL _/-\o_
De buikjes groeien langzaam door amai sommige kunnen het echt niet meer verbergen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:50

Knolselder schreef:
Ik ben een zeef en vergeet sommige dingen waarop ik wou reageren voordat ik aan een antwoord bezig ben :P

Haha join the club
Ik ben af en toe zwaar dement :P

Even een vraagje, wat doen jullie met dekens met jullie drachtige Dames?
Mijne Is best vroeg uitgerekend en vraag mij af of het verstandig is om ter zijner tijd een deken om te doen.
Dat Is natuurlijk niet fijn met bevallen en drinken van het veulen.
Maar Harmony staat wel veel buiten

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:23

Ja echt als we maar in het nieuwe jaar zitten en marije de aftrap gaat doen dan komt het allemaal een beetje in de buurt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:28

@silly ik heb ze nu een 100 grams outdoordeken op liggen. Ook omdat er nog mee gereden wordt. Mijne komen erg vroeg en dan haal ik dan de dekens af. Is niet ideaal maar zolang lopen ze toch niet buiten met veulen en ondanks dat ik buitenstallen heb verwacht ik geen problemen. Normaal scheer ik ze maar dat durf ik niet aan nu.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:33

Ik lees ook alles mee maar reageren gaat momenteel niet.
Daarom schreef ik ook niks meer vond het vervelend om wel te schrijven en niet te reageren :o
Laatst bijgewerkt door polleman op 03-10-16 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:37

Oh zo herkenbaar... of ik lees snel en denk dat ik straks wel reageer, maar dan vergeet ik het :o en voor ik het weet loop ik pagina's achter :')

Mijn paardjes staan in "winterwollies" dus scheren en dekens hoef ik niet over na te denken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:47

Ik denk dat ik het gewoon aankijk hoeveel vacht ze kweekt.
Veel rijden zit er toch niet meer in.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:52

Oh ja dat heb ik ook vaak, dan lees ik bij op mijn mobiel maar reageren gaat dan niet zo lekker en dan vergeet ik het als ik achter de computer zit.

Na het gepraat over de profielen toch mijn manier weer even geprobeerd en dat gaat prima. Dus mijn profiel is niet meer compleet leeg :') .

Die van mij loopt gewoon zonder deken buiten (met schuilstal en 's nachts op stal). Vorige winter voor het eerst sinds lange tijd weer geprobeerd en dat beviel eigenlijk goed, had met het werken voor de wagen ook geen last van haar vacht. We hebben ook geen bak, dus in de winter werken we toch wat minder fanatiek. Dus tips qua dekens heb ik niet echt.

Mijn merrie begint toch al wel buik te ontwikkelen ondanks dat het een maiden is en ze nog niet heel ver zit (113 dagen). Afgelopen weekend was mijn vriend mee op de wagen en toen was het volgens hem zielig voor het veulen om te draven, want dan schudde haar buik zo :') . Als het aan hem ligt gaat ze nu al met verlof haha.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 23:30

Ik vind dekens altijd zo een vreselijk gezeul. Ik ben altijd blij als ze zonder buiten kunnen :P De hengst wordt wel redelijk vroeg geschoren volgend jaar ivm keuring, dus ik zal er wel weer aan vast hangen :(

Persoonlijk zou ik het bij een hoogdrachtige en zogende merrie wel een risico vinden.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 00:07

Mijn merrie is ongeveer net zover als die van Silly en was dit weekend ook aan het nadenken over dekens. Ze loopt hele dagen buiten en niet echt een mogelijkheid om te schuilen. nu gaan ze rond 6-7 uur naar binnen, straks in de winter is dat om 4-5 uur. Vorige veulens kwamen in juni, dus had ik dat probleem niet. Wel had ik dan in de zomer de vliegendeken op. Was geen probleem.
Sowieso met bevalling gaat ie af en zeker in de eerste periode als het veulen er is. Die moet wel eerst goed weten waar de uier zit. Bilkoorden haal ik er altijd wel af, singels goed vast.

Ik weet dat er heel veel zonder deken staan, maar vanaf haar 3e tot nu (17 jaar) heeft ze in de winter dekens op gehad. Bovendien verdenk ik haar van Cushing, dus ik wil haar weerstand wel op peil houden

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 06:49

Hier ook geen gezeul meer met dekens. Sinds ik niet meer rij hebben ze geen dekens meer opgehad.

Oh ja was ook alweer vergeten maar je krijgt alleen foto's in je profiel op de oude manier. Dus ik laad de foto in photobucket en dan kopieer de url, plak tussen mijn tekst in mijn profiel en foto verschijnt als je op plaatsen duwt. Hopelijk kan je er iets mee.