[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:31

Over "slechte" melk, ik ben zelf allergisch voor van alles en mijn moeder heeft een speciaal dieet moeten volgen zodat ze mij normaal kon voeden.
Zodra ze ergens een foutje maakte, was ik gelijk aan de diarree en krampen, gevolgd door uitslag en builen.
Ik weet niet wat je Jill voert, maar dit kan zeker invloed hebben op de vertering van de baby.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:31

Dat hoop ik dan nu maar extra, Fotsy ;) weg naam...

Aniek, 'gefeliciteerd' met de 340 dagen. En gooi nu die baby eruit, Lies!

Crines, sterkte met het verlies van je kat :(:)

Oooo.. en wat hebben Pol en Sofie vreselijke fopmerries 8)7

CL, ik ben benieuwd naar de uitslag. Hopelijk valt het mee.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:54

linda2008 schreef:
Pol1 en Sofie, nog niks? :(

CL, hopelijk valt het mee. Ik duim mee voor een positieve uitslag...

KBK, hoe is het met Kim? Zat zij ook al niet aan de tijd?

Dag 335 voor Star, en nog geen uitzicht dat het veulen op korte termijn zal komen :( (al kan het natuurlijk altijd ineens anders zijn)

Hier idd nog steeds niets..madam maakt het wel heel spannend! DA gisteren nog gesproken blijkt dat dit veel vaker voorkomt..Dus zit niks anders op dan afwachten..

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:18

CL hopen op een goede uitslag, dat het niks ernstigs is.

Voor diegene die zolang moeten wachten, respect zeg, merrie hier is vandaag 1 dag over tijd.
Gister vielen alweer wat druppels eraf maar voor de rest was ze rustig.
Nog steeds niks dus, we wachten rustig verder af :')

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:45

Jeetje.... stelletje fopmerries hebben we in dit topic!

Zodra ik meer weet zal ik het posten ;)

@woogy: Jill krijgt geen ander voer dan dat ze de hele tijd al heeft gehad, ik neem aan dat Gentle d'r dan sowieso al veel eerder op had moeten reageren en niet pas als hij al 13 dagen oud is (ook dit alles besproken met de va)... wormen kunnen het ook niet zijn (daar is hij nog te jong voor (volgens de va)) van de wormkuur ook niet want ook dan had hij al vele malen eerder aan de diarree moeten zijn (vorige week maandag zijn ze ontwormt en donderdag had hij diarree).

Wat t is geen idee maar ik hoop dat er iets uit t bloedonderzoek komt en natuurlijk is het het allerbelangrijkste dat hij gewoon weer helemaal gezond word ;)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:52

iEmmaaa schreef:
Ik snap het wel hoor dat doemdenken, heb er zelf ook vaak last van. En zeker als je het al eens eerder hebt meegemaakt :(:)

Echt nog nooit gehoord van die melk, k ga dat eens opzoeken.
en check: hier ook een doemdenker :') vervelend hé :P

Pauk schreef:
Nou hier leek Orion er helemaal klaar voor kwa uier, hoefde alleen nog maar hars te laten zien.. Maar ze dacht.. Hee dit wordt te spannend.. We laten de boel weer eens wegtrekken.. Dus haar uier is WEER een stuk minder, kringen weg en geen hars..
Stom paard.. Iemand dr hebben?

_O- :') zo herkenbaar :o Aaaaaah, veel sterkte, wordt vast een perfect veulentje dan! :j :(:)
Oh, ondanks je slaappartijtje nog steeds niets... zo vervelend!!

Crines, amai, dat wist ik allemaal niet ivm de Spaanse hengsten, wel interessant!
En "maar" een kat, kan soms veel meer zijn dan bv een mens (naar gevoel/band toe) dus normaal dat je verdriet hebt om hem! :(:)

L_isanne schreef:
Baida morgen (over 20 minuten) op 340 dagen! Maar ze vertoont nog nada noppes niks dus dar gaat nog wel even duren. Wel vult de uier zich langzaam maar zeker wat meer maar is nog lang niet vol genoeg. Verder geen slappe banden of ander gedrag. Dus we wachten af. Niet zo'n goede combi: waken (voor nu gaat 3x hier de wekker en 3x bij de eigenaar) en tentamens. Heb wat slaaptekort vrees ik. :+

*\o/* Uitgerekend! Ik hoop dat ze je niet te lang in spanning houdt en 't slaap tekort gaat mee vallen dan!

AniekR, zolang de uier weer verminderd zal het meer zucht dan melk zijn zeker?
Hopelijk snel blijvende uier :) Schattige foto trouwens :j

pol1 schreef:
Deed vanmorgen de tv aan..Zie ik dr plat liggen := maar geen alarm afgegaan -:(- kijk ik goed zie ik dat de birth alarm verschoven is >;)
Toch maar weer mn anti slip pad eronder vanavond!

Ai :? da's vervelend, zo zou nog straks de boel missen! 8)7 Nog steeds niets? Jij wordt op de proef gesteld hé!

LoesvL schreef:
Voor diegene die zolang moeten wachten, respect zeg, merrie hier is vandaag 1 dag over tijd.
Gister vielen alweer wat druppels eraf maar voor de rest was ze rustig.
Nog steeds niks dus, we wachten rustig verder af :')

Nog steeds niets? -O- ik had écht gedacht dat je al een veulentje zou hebben (al meerdere dagen trouwens!)
Die houdt het spannend hoor!!

Hier DAG 350 :') we blijven altijd maar gaan en gaan ;) Uier veranderde al dagen niet meer, maar deze ochtend hingen er inieminie melkdruppeltjes aan (allé zo opgedroogde, net vaseline :+ )
Zou dit wat betekenen? Of moet het nog véél veel meer? Wat denken de kenners?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:56

Kim zit nu op 344 dagen inderdaad. :j
We houden haar momenteel 24 uur per dag in de gaten en ze heeft alle tekenen om te bevallen, maar het zet niet door.
Ondertussen ook al zo'n 3 weken niet meer gelegen.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:05

KBK, ik wil echt niet vervelend doen, maar het lijkt alsof er in je stal niet zo'n heel dikke laag stro ligt.
Misschien dat ze daarom liever niet gaat liggen? In Evita's stal ligt een laag van zeker 15 cm vlas met daarboven nog zo'n 10cm stro ( :') ik kijk er echt niet naar uit om die stal nadien uit te mesten! ) maar ze zou echt al een "put moeten graven" om de beton van de stal te moeten tegen komen. Ik merk met hun logge zwangere lijf dat recht komen na het liggen ook niet zo gemakkelijk is dus dan is het misschien handig als ze de zekerheid & veiligheid hebben dat ze zeker niet kunnen uitglijden bij het gaan staan of liggen. Misschien is Kim gewoon bang? Indien ik er volledig naast zit, moet je maar doen of je mijn post niet gelezen hebt hoor :o

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:05

Watnou: jeeh eindelijk weer een veulen. Gefeliciteerd!! Ben benieuwd naar meer foto's

De rest die nu allemaal in de laatste zware en lange loodjes zitten succes!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:10

Zo SofieHavan dat klinkt als een beste laag bodembedekking! Hier hebben we rubberen matten met een laagje stro. Zodra de bevalling begint krijgt ze meer stro en de 1e dagen strooien we dan extra op en daarna gaat het weer normaal. Maar wij mesten alles ook elke dag.

Nou het perfecte veulen zal wel leuk zijn.. Ik ben alleen bang dat ze er het verkeerde geslacht van maakt.. Ik zou van deze combi zo graag een merrie willen maar ik denk dat dat dus niet het geval is

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:13

Ik denk het ook al een week SofieHavan maar als ik tot de 350 dagen moet mag ik nog even :')

Kim houd het ook spannend zeg Tineke, dat ze maar die veulentjes laten komen

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:15

Hier hebben we ook rubberen matten met een dik laag stro.
Rubber matten houden al veel kou tegen en zijn vocht doorlatend (met een plas goot achter zodat ze altijd droog ligt maar wel we kunnen de plas wel weg scheppen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:31

SofieHavan schreef:
[naam], ik wil echt niet vervelend doen, maar het lijkt alsof er in je stal niet zo'n heel dikke laag stro ligt.
Misschien dat ze daarom liever niet gaat liggen? In Evita's stal ligt een laag van zeker 15 cm vlas met daarboven nog zo'n 10cm stro ( :') ik kijk er echt niet naar uit om die stal nadien uit te mesten! ) maar ze zou echt al een "put moeten graven" om de beton van de stal te moeten tegen komen. Ik merk met hun logge zwangere lijf dat recht komen na het liggen ook niet zo gemakkelijk is dus dan is het misschien handig als ze de zekerheid & veiligheid hebben dat ze zeker niet kunnen uitglijden bij het gaan staan of liggen. Misschien is Kim gewoon bang? Indien ik er volledig naast zit, moet je maar doen of je mijn post niet gelezen hebt hoor :o
Lijkt me dik genoeg hoor. ;)
De stal is 55cm2 en het gedeelte waar ze ligt is ook enorm dik opgestrooid.

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:33

Ik heb ook rubberen matten liggen. Voor nu hebben ze enkel een strookje om te mesten etc.
Tegen dat marley op haar einde loopt ga ik wel heel de stal vol leggen met zo'n 15cm.
Als ik merk dat ze gaat bevallen komt er nog een pak stro bij denk ik

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:38

KoudbloedKim schreef:
Lijkt me dik genoeg hoor. ;)
De stal is 55cm2 en het gedeelte waar ze ligt is ook enorm dik opgestrooid.
$

Ohhh :D oké :) excuses!! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:39

Luna2006 schreef:
Ik heb ook rubberen matten liggen. Voor nu hebben ze enkel een strookje om te mesten etc.
Tegen dat marley op haar einde loopt ga ik wel heel de stal vol leggen met zo'n 15cm.
Als ik merk dat ze gaat bevallen komt er nog een pak stro bij denk ik
Hier ook. :j

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:41

Cines; sterkte met t verlies van je kat!

Veulen ging gister weer minder, de merrie liet helemaal niet toe dat ze dronk en heeft haar 2x door de stal getrapt! De da is gekomen en kon er weinig aan doen, ze heeft de fles gehad maar na een tijdje mocht ze weer drinken bij de merrie, savonds was ik er zelf bij en toen mocht ze af en toe drinken maar als de merrie er genoeg van had probeerde ze weer te trappen..
Om 10 uur belt de da voor overleg!
Als t mijn eigen veulen was had ik haar al weggehaald bij de merrie, ik ben echt bang dat ze haar dood trapt!

Wat zouden jullie doen? Een kennis van de buurman heeft haar al op de moederloze veulen Facebook pagina gezet. Er was een reactie uit noord Holland, maar ik ben zo bang dat als dat mis gaat ze weer helemaal terug moet.. We wonen in de Achterhoek (gld) dus het is dik anderhalf uur rijden, hoe vermoeiend is dat voor een veulen?
We hebben ook nog de optie om mijn eigen shet merrie een hormoon behandeling te geven, dan geeft ze binnen 2 dagen melk zegt de da. Ik heb een hele lieve merrie en dan worden ze natuurlijk ook nog beter in de gaten gehouden door mij.. En hoe slecht is het als ze met de fles groot wordt?!
Pff zit er echt mee, arme veulie! En het allerergste is dat we de buurman niet kunnen dwingen en hij best eigenwijs is...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:43

Zucht, ik ben moe en nog niks...

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:45

Ik liet het der niet bij staan. Kans dat ze het veulen verkeerd raakt is groot helaas

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:47

Luna2006 schreef:
Ik liet het der niet bij staan. Kans dat ze het veulen verkeerd raakt is groot helaas

Nee dacht ik indd ook..

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:47

Vervelend annibel, weet niet wat voor gevolgen het voor jou merrie heeft, maar als dit mogelijk is en grote kans van slagen heeft zou ik het proberen, risico te groot dat het mis gaat met het veulentje..

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:49

LoesvL schreef:
Vervelend annibel, weet niet wat voor gevolgen het voor jou merrie heeft, maar als dit mogelijk is en grote kans van slagen heeft zou ik het proberen, risico te groot dat het mis gaat met het veulentje..

We gaan t zo nog voorstellen aan de da, mijn merrie hoeft niet meer dragend te worden dus voor de vruchtbaarheid is het geen probleem!
Ik hoop dat we daarvoor kunnen kiezen en dat iedereen het goed vind..
Het is zo frustrerend dat je niet meteen kan doen wat t beste is

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:50

Even maar half online en heel wat pagina's bij te lezen.

Gefeliciteerd met het veulen *\o/* *\o/* *\o/*

Crines sterkte

Verder lees ik veel merrie's (flink) overtijd -O-
Kom maar op dames de zon schijnt *\o/* (hier tenminste)

Bij Bo weinig verandering, uier gaat langzaam aan steeds een klein beetje voller.
Giseravond
Afbeelding

Vanmorgen
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:18

Geen veulens vannacht? -O- -O- -O-

CL, hopelijk zal het meevallen met de melk. Ben benieuwd wat er uit de uitslag komt.

Annibel, zou mooi zijn als je eigen merrie pleegmerrie kan worden.

SofieHavan, dat ziet er wel veelbelovend uit!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:28

Caesar van herte gefeliciteerd. Wat een super leuk veulentje.

Cubalibre. gelukkig gaat het nu weer goed met hem. En wat een dropje als hij zo gaat eten. hahaha

Cemlys gefeliciteerd met je tantezeggertje.

Ennasil gefeliciteerd met je meisje. Ze ziet er heel erg lief uit ook. Hopelijk krijgt ze snel wat gewicht erbij. Gaat je vast wel lukken.

azara ook een nieuwe merrie? gefeliciteerd.

neonlight beterschap.

pretty dat was een hengstje die mij ook opviel.. het is niet pezula van susan sara. Die iep bij de erekampioenen..hihi
Deze heet Jany's little farm apache a masterpiece to fly

Annibel kanp van je hoor. Hopelijk red ze het.

Watnou1 van harte gefeliciteerd. Je merrie heeft heel veel ingeleverd. Lekker verwennen. gras ga maar lekker groeien. Kan ze daar mooi op.

Annelies nogmaals gefeliciteerd.

crines sterkte.
Dat is dus de reden dat er bij ons geen katje meer komt. Elke keer weer opvoeden en als dat eenmaal gelukt is en je hebt een leuke band opgebouwd komen ze onder de auto. ;(

oooh die eenhorns hihihihi }:0

Zo en de merries laten maar op zich wachten....

Hier gaat flirtje denk ik dit weekend naar huis. Dan kan ik haar in de nacht op stal zetten en goed in de gaten gaan houden. Ze zit zondag op 320 dagen. Haar uiertje is wat gevuld, maar nog lang niet vol. Ik vermoed dus dat ze wel richting de 350 dagen gaat. Net als vorig jaar. ;(