Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:55

Ik meld me ook al maar alvast aan voor de komende steun en toeverlaat in voor- en tegenspoed als de merries straks weer beginnen met dagen of weken melk druppen, of het onverwachts te vroeg bevallen. Haha! Tis alweer het 3e jaar op rij dan we hier van tijd tot tijd rond hangen en ik ben benieuwd welke bekende gezichten we nu weer gaan tegenkomen. Cool

Dit jaar doet Vanta voor het eerst niet meer mee en hebben we maar 1 (sluwe en stiekeme) merrie. Onze Rose is drachtig van een Duitser (FS Golden Highlight) en speelt het klaar om tussenin een half uurtje slaap een veulen uit te poepen. Je volgt ze een hele dag en nacht op de camera omdat ze kegelt maar ze staat de hele tijd te eten of te slapen... Toch vertrouw je het niet omdat de vorige fokkers je ervoor hebben gewaarschuwd en ja hoor Boos! Ik werd wakker en er lag een veulen achter na een dutje van 01.15 tot kwart voor 2! Gestoord Madam was zich al te goed aan het doen aan de nageboorte Vork

Dit jaar gaat me dit niet nog is overkomen en blijf ik pertinent aan de lopende band wakker vanaf de moment de eerste kegel is gespot!

En nu ga ik dit topic volgen, over and out

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:58

Haha Loola wie laar er zo'n merrie ook dekken Tong uitsteken Haha!
Loolapelooza schreef:
Dit jaar gaat me dit niet nog is overkomen en blijf ik pertinent aan de lopende band wakker vanaf de moment de eerste kegel is gespot!
Dan doet ze het toch gewoon zonder te kegelen Vork Haha!

Bij mij is het ook het 3e jaar op rij dat ik in het db-topic zit, wel niet altijd even actief want anders ben ik veel te gefocused op dat veulen Bloos

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:02

Loolapelooza: welkom!! Dat beloven nog vele vermoeiende daagjes te worden met zo een moeder Haha!

Hier ook ene die het klaar speelt om bazinnetje na weken waken voor de gek te houden...deze keer nieuwe poging dan maar Koe

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:02

Loolapelooza schreef:

Dan kegelt ze volgend jaar vast niet Clown
Ik hoorde dat Copper ook een boek gaat schrijven.
Titel: "Dit jaar gaat alles anders"
Sterkte.... Ach gut

Dekens/geen dekens is voor mij heel simpel. Ze lopen altijd 24/7 buiten met hun eigen wintervacht. Ze zijn dan ook fulltime fokmerrie Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:34

Nou das mooi dan Marije, maar wanneer begint er eens een merrie aan een serie over "goed en vlot veulenen" ?? Misschien moet ik dat maar eens voorleggen aan die van ons want die veulent zo vlot dat ze geeneens last meer van lijkt te hebben van naderende geboortes.

Wat voor iets verwacht jij pretty? En hoe heeft jou merrie je erin geluisd? Clown

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:35

Ik gebruik overigens ook geen dekens, ze moeten maar vacht aanmaken Tong uitsteken

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:37

Ik gebruik voor mijn merrie ook geen dekens, maar ik heb makkelijk praten, ze wordt alleen nog voor de fok gebruikt Lachen
Alleen wanneer het echt heel koud is en ik haar toch ff buiten wil zetten krijgt ze een deken op, maar dat is meer mijn overbezorgdheid Bloos Clown

Ik heb sinds dit veulen wel een héél groot nadeel bij het "waken" Nagelbijten / Gniffelen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:46

hahaha! die is goed!
ik dacht ook dit jaar: ik houd alles met argusogen in de gaten van zodra er een kegel gespot is!
en wat lapt ze me? juist! bevallen zonder kegelen Clown Nagelbijten / Gniffelen
ook zo even tussen de soep en de patatten door: zelfs zó geniepig dat ik eerst het veulen niet zag op het schermpje, mevrouw was niks bezweet, niks onrustig geweest, er hing zelfs geen strootje aan dr lijf Bloos! en meneer het veulen stond er bij, netjes naast mama... Gestoord
Volgens mij heeft ze opeens gedacht HUP en daar was ie Clown

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:48

Loolapelooza schreef:

Wat voor iets verwacht jij pretty? En hoe heeft jou merrie je erin geluisd? Clown

Ze ging zodanig overtijd dat ik mijn gehuurde birth-alarm moest terugbezorgen,ben dan in 7000 haasten op zoek gegaan naar een nieuwe,wat niet zo makkelijk ging,maar ik speelde het toch maar klaar.
Toen ik hem wezen ophalen was,had ze even doodleuk het veulen eruitgepoept zonder mij Koe

Ik verwacht dit jaar toch wel een merrieveulen van Escuro Haha! ,zal je zien dat het opnieuw een hengst wordt..

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:50

hahahahaha! die is óók goed Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:50

*LOL* *LOL* die is geweldig pretty, verdient een prijs!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:51

pretty schreef:
Ze ging zodanig overtijd dat ik mijn gehuurde birth-alarm moest terugbezorgen,ben dan in 7000 haasten op zoek gegaan naar een nieuwe,wat niet zo makkelijk ging,maar ik speelde het toch maar klaar.
Toen ik hem wezen ophalen was,had ze even doodleuk het veulen eruitgepoept zonder mij Koe

Hahaha dat is wel heel erg Haha!

Wat voor een merrie heb je pretty?
Ik ken wel enkele fijne Escuro-nakomelingen Ja

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:55

Ha,informatie is altijd welkom hoor!
Escuro is nog vrij jong en onbewezen,alsook zijn nakomelingen.Maar die vielen op de hengstenshow zodanig in het oog,dat we het toch maar wilden proberen,vooral door de sterke bewegingen.

Mijn merrie is zelf een dochter van Forever,v.Voltaire. Langs moeders kant teruggaande op oudere lijnen zoals Mellinor.

2 jaar geleden was ze geleased,in combinatie met de overleden dressuurhengst Sir Lui..deze tweejaarse heb ik hier lopen.
Dit jaar toch maar eens proberen met springlijnen,om volgens het boekje te blijven Clown

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:09

Hahahaha, lekker balen. *LOL*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:43

Loolapelooza schreef:
Nou das mooi dan Marije, maar wanneer begint er eens een merrie aan een serie over "goed en vlot veulenen" ??

Dat kan je wel aan Neon Light over laten, dat is er ook zo eentje. Haar eerste veulen is wel op tijd geboren, maar ze gaf geen enkel teken. Staleigenaar dacht dat ze dus makkelijk in de wei kon, en dat heeft hij ook gedaan, samen met nog 2 merries. Hijzelf is naar zijn dochter 60 km verderop gegaan, en ik stond parcoursen te bouwen op CH Eindhoven. Belde hij ineens op, hij was zelf gebeld door zijn schoonzus......want die zag een veulen in de wei. Clown Dit was 2,5 uur nadat hij ze in de wei had gezet.
Dit jaar ging het ietsjes anders. Kwam terug van een wedstrijd, wedstijdpony's verzorgd op stal, alles gevoerd en Neon gecontroleerd. Zoals gewoonlijk viel ze weer aan op de bak, hongerlijder als altijd. Vork Uier niet groot, niks kegelen, niks onrustig. Enkel vulva lichtjes opgezet. Ik ga naar binnen en zeg tegen de staleigenaar dat het niet meer te lang ging duren, maar ging eigenlijk nog uit van een weekje, terwijl er nog 2 te gaan waren. 's Morgens trof hij een verrassing aan in de stal...... Haha!
Allebei de keren zag het er echt niet naar uit, jullie zouden ook niet de moeite hebben genomen om te waken. Ach, het bezorgt mij zo geen stress in ieder geval. Haha!

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:52

ingeuh faye is niet door een haf gedekt Bloos
dat was ze afgelopen jaar ook niet toen was ze drachtig van een fries Vingers aflikken
dit jaar is een verhaal apart is te lezen in haar weblog Verdrietig
maar ze is nu drachtig van Ovidius een kwpn goedgekeurde springhengst. Pling
het is mijn bedoeling om volgend jaar zelf een hengst aan te schaffen, maar dat zal wel een veulen zijn en van het oude type haflinger. Ja

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 07:10

Wat een verschrikkelijke verhalen Haha! De DA vertelde mij al met scannen dat waken geen nut zou hebben bij mijn merrie: die poept het veulen eruit zodra je even niet oplet... Ik ben benieuwd!

Gelukkig hangt er straks wel een camerasysteem in de box, dus manege-eigenaren zullen haar steeds in de gaten houden (zelfs scherm in hun slaapkamer)..

Leuk nieuwtje: vorig jaar hebben we in december onderlinge dressuurwedstrijd gehad op de manege. Ik baalde dus al, want komende december hoef ik geen proefje meer te rijden met een hoogdrachtige merrie.. Go jij! Go jij! Maar eind september doen we nu de wedstrijd al Go jij! Go jij!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 07:25

Lucas; van harte met je nieuwe aanwinst, beter hoor, al rond de 130 dagen!!
Gaaf zeg van die scan, daar zie je tenminste wat op (en niet alleen een saaie vruchtblaas Knipoog )

Regine; dat is wel apart zeg met die namen! Van de andere kant ook wel beter, want het valt echt niet mee, zelf bedenken!

Hier verder geen dekens.. ik rij m’n merrie’s ’s winters nooit (intensief)
Dusja, geen gedoe met dekens en scheren Knipoog

Loolapelooza, welkom! hihi slimme merrie heb je! Knipoog

Hihi pretty; dat is inderdaad ook balen zeg!

Chubby; ideaal zeg, dat je toch mee kan doen met de wedstrijd!

Nou, hier gaat het eventjes anders met kegelen!
Shak heeft vorig jaar verdorie 12 dagen lopen kegelen.. dat waren slapeloze nachten hoor
En juist die 12e dag leek er weer niks aan de hand en besloot ik met vrienden naar de bioscoop in Antwerpen te gaan Gestoord
Maar, gek genoeg waren alle afslagen richting Antwerpen afgesloten Clown en zijn we omgekeerd. Toen zaten we bij een vriendin filmpje te kijken.. en toen belde m'n moeder, dat Shak aan het bevallen was...
Die vriendin woonde op 2 minuten rennen (en dat deed ik haha) van m'n oom af, en toen ik daar was, heb ik de hele bevalling meegemaakt, en moeten helpen. Hele mooie ervaring om erbij te zijn!

Ik ben alleen wel bang dat Shak's veulen net als vorig jaar erg groot is. Bij Kaylen hebben we er met 2 man aan moeten gaan hangen.. echt abnormaal groot wassie.. en het is vreselijk om je merrie pijn te zien hebben. En dan te bedenken dat de hengst 3 cm groter is..

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:03

Ja ik vind die namen wel mooi, je kunt precies zien wie papa en mama zijn van een paard!

Over de dekens... ik ben er nog niet uit, ik kan ook een wat dunnere deken op doen dat ze niet zo'n extreme dikke vacht krijgt... maarja je zult zien met dat gekke weer van tegenwoordig dat straks in april.... ik denk er nog maar eens over.

Jee sta je gek te kijken als je veulen er in eens naast loopt!! Ik hoop het mee te gaan maken, maarja .... het is soms maar net wat moeder de natuur wil he!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:09

Liever een veulen wat er gezond en wel ineens naast staat dan een moeilijke bevalling waar ik getuige van ben... Eigenlijk...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:30

Chubby schreef:
Liever een veulen wat er gezond en wel ineens naast staat dan een moeilijke bevalling waar ik getuige van ben... Eigenlijk...

Dat is ook zo.. maar van de andere kant ben ik blij dat ik erbij was, juist omdat het een moeilijke bevalling was. Wat als er niemand bij geweest was, dan had het hartstikke fout kunnen gaan.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:34

Helt leukste lijkt mij om de hele bevalling te zien en ook te zien dat de merrie het zonder mijn hulp prima kan doen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:43

jennyk schreef:
Helt leukste lijkt mij om de hele bevalling te zien en ook te zien dat de merrie het zonder mijn hulp prima kan doen.

Daar teken ik ook voor Haha!
Nu is alles ook al wat opgerekt hoop ik, dus hopelijk gaat het deze keer vlotter

Ik ga opschieten, moet zo naar school.. de ellende begint weer Knipoog

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:46

Ik heb dat boek "Paardenfokkerij" en daar staan maar zat dingen in wat er fout kan gaan..... eigenlijk moet ik dat gewoon niet lezen.... maar het is wel heel leerzaam en uiteindelijk moet je die dingen ook weten.

Ben echt heel benieuwd hoe Vinga het er vanaf gaat brengen als ze moet bevallen. (eerste keer!)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:24

Ik vertrouw gewoon op mijn merrie. 2 keer heeft ze ons verrast, en beide keren is het goed gegaan, zelfs dus bij haar eerste veulen! Verder hebben we dus eerder fokmerries gehad, die ons er ook niet bij duldden. In totaal hebben we nu 17 veulens gefokt, nooit een bevalling gezien, altijd alles goed gegaan. Het enige wat fout ging was vaak het geslacht.........15 hengstveulens van de 17 veulens, en we willen zo graag een merrieveulen. Haha!