Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:28

vreya zit nu op 5 maand! Niets te voelen, veel te zien!! Haha! Ik zal binnenkort weer even wat foto's maken! Het lijkt me zo leuk om het veulentje te voelen! :L Ik heb het nog nooit echt gevoeld... Ik voel nu al elke keer Tong uitsteken Haha! Dus ik ga het eerste schopje niet missen! Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:21

Ivanka zit bijna op 100 dagen! Nog maar 14 dagen te gaan en ook wij zitten op de 100 Tong uitsteken!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:57

we zaten gisteren op 5 maanden..we...nouja Lady dan, maar ik zeg de hele tijd "we" (voel me wel een beetje zwanger haha)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:01

ben ik de enige die geen veulen voel;t verdorie ik wil ook!

Mijn zadel past iig niet fijn meer ik glijd langzaam maar zeker haar hals op Haha!

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:04

ik voel ook nog steeds niets... maar ik zie haar buikje wel een beetje groeien Tong uitsteken

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:05

Nimber schreef:
ben ik de enige die geen veulen voel;t verdorie ik wil ook!

Mijn zadel past iig niet fijn meer ik glijd langzaam maar zeker haar hals op Haha!

Haha, ik ga zo weer even voelen! Tong uitsteken Maar voel je ook niets als ze aan het eten is?

Mijn zadel ligt gelukkig nog prima!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:10

Ik hoop rond december/januari wat te kunnen zien bewegen.
Voelen lukt echt niet bij Macy Scheve mond
Als ze op stal zou staan, gaat het misschien beter maar om zo in de koppel aan haar buik te zitten tijdens het eten is een beetje erg link...
Bij Copper kan ik wel aan haar buik komen maar die is nog niet ver genoeg in de dracht Huilen Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:53

Ik hoop dat ik bij Ivanka tegen die tijd ook mag voelen, nu vind ze het nog heerlijk als ik dr maar ergens krabbel. De uiers blijven het toppunt, heerlijk is dat toch.. achterbeentje optillen zodat ik er nog beter bij kan en mevrouw staat zichtbaar te genieten Lovers

Ik heb deze mama in wording trouwens behoorlijk voor schut staan op dit moment... haar manen in model brengen is niet mijn sterkste punt Clown (net zoals rekenen niet mijn sterkste punt is Schijnheilig )
Hoop dat de manen weer snel bijgroeien Bloos En dan kom ik er niet meer aan! (ik zeg dat elke keer, maar kan er niet vanaf blijven als ze te lang worden...)
Ik hoop iig dat de manen er weer fatsoenlijk uit zien tegen de tijd dat er een buik komt Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:23

Mijn man's merrie Famosa, Andalusische fokmuts, is op 3 en 5 mei gedekt door Polaco II. Ze is nu 6 maandjes onderweg. Ze wordt alleen voor de fok gebruikt. Ik heb daardoor geen last van niet goed zittende zadels. Een zadel heeft ze nog nooit op haar rug gehad.

Afbeelding

Ze heeft al heel wat veulentjes gehad. Dat verklaart haar uitgelubberde hangbuik. Haha!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:38

Wij hebben vandaag onze merries maar eens voor het eerst gemeten. Buikomvang 226 cm en 230 cm, maar nog niks te zien. Wel foto's gemaakt en we gaan het nu wekelijks bijhouden. Dus meten en foto's.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:22

PhiaBink schreef:
Mijn man's merrie Famosa, Andalusische fokmuts, is op 3 en 5 mei gedekt door Polaco II. Ze is nu 6 maandjes onderweg. Ze wordt alleen voor de fok gebruikt. Ik heb daardoor geen last van niet goed zittende zadels. Een zadel heeft ze nog nooit op haar rug gehad.

[image]

Ze heeft al heel wat veulentjes gehad. Dat verklaart haar uitgelubberde hangbuik. Haha!

3 jaar... best vroeg Scheve mond Maar wat een dik buikje heeft die merrie al zeg!! Haha!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:40

Volgens mij staat er nergens dat ze 3 is toch.
Mooi buikje hoor.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:11

idd wat een mooie buik heeft die schimmel al. valt dat onder puntbuik =hengstveulen?

Ik ben wel benieuwd wat zijn jullie voorspellingen? Ik zou dus gezien de buikvorm een merrieveulen moeten krijgen.maar mijn gevoel zegt een hengst veulen.
Overgens is mijn bestelling een bruin merrie veulen met weinig wit en die van jullie?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:14

@ PhiaBink: dat is idd een mooi voorgevormde buik Knipoog !
Nimber schreef:
Overgens is mijn bestelling een bruin merrie veulen met weinig wit en die van jullie?

2x merrieveulen met correcte bouw en vlekjes aub Tong uitsteken !

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:21

Voor het gedrag liever een merrie, dat trekt me toch meer .
Maar mijn geluk kennende zal het dan wel een hengst zijn.
Liefst met vlekken of helemaal zwart, geen bruin aub.
Maar goed dan weer mijn geluk kennende....
Tong uitsteken

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:30

Ik wil heel graag een merrieveulen. En ik hoop dat ze de schoonheid van haar moeder mee krijgt.

Dus: donkerbruin met een kolletje! Cool

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:40

Ik wil heeeeeel graag een merrie die mooi gebouwd is, vos is, en als bonus ook bont, maar met een gezonde, correcte, lieve merrie die zwart is en niet bont ben ik al heel blij !

Dat terwijl ik zo het gevoel heb dat het een hengst wordt Nagelbijten / Gniffelen ...

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:46

Ik wil ook hééél erg graag een merrieveulen. Maar mijn voorgevoel zegt me dat het een hengstje wordt...

De kleur maakt eerlijk gezegd weinig uit.

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 14:23

ik voel ook nog niks hoor.
maarja, ze is pas 4 maanden....... Lachen

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 15:26

Als we nu een beetje terug gaan tellen, dan moet er nu een hengst komen. Ze heeft dit jaar een merrieveulen verworpen Huilen . Vorig jaar en 2 jaar geleden was het een merrie en daarvoor een hengst, wij gaan voor een hengst.
De kleur zal wel wit zijn Clown , maar als we de kleuren in de papieren van pa en ma bekijken, is er een kans dat er een bruine of een zwarte er uit kan komen.
We gaan dus voor een bruin hengstveulen, dat natuurlijk gezond is.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 16:54

Voor Copper maakt het mij niet uit wat er uit komt.
Een goed hengstveulen is ook interessant genoeg voor de opfok.
En van Copper heb ik al een aantal dochters om mee verder te fokken.
Bij Macy hoop ik toch stiekem op een merrieveulentje nu haar merrieveulen van dit jaar verkocht is.
Maar ook een gezond hengstveulen is welkom Knipoog
En na 6 merrieveulens op rij, denk ik dat de kans groot is op hengstjes Haha!

Que kleuren ben ik erg benieuwd wat eruit komt.
Macy's veulens zijn er al in vos, bruin en zwart en van Copper heb ik een vos en verder zwarten lopen.
De verrassing zit in mijn geval bij Sammie. Wat geeft hij door Lachen
Enige wat ik hoop is niet teveel wit, ben ik persoonlijk niet zo weg van Scheve mond

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:11

MarijeR schreef:
Enige wat ik hoop is niet teveel wit, ben ik persoonlijk niet zo weg van Scheve mond

Haha, ja, daar gaan we weer!! Ik wil nl. zo veel mogelijk wit!
Pepsi's veulen kan echt alle kleuren van de regenboog krijgen. Combinatie = Bay overo (sabino+frame) x palomino tovero.
Lee's veulen wordt iig een vos. Als het een merrie is, vind ik het niet eens erg als het geen vlekken heeft (ik wil ZO graag een merrie van haar!). In het geval van een hengst zou ik wel graag willen dat er een vlekje op zat. Maar ja, kans op vlekjes blijft natuurlijk 50% ...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:35

wij denken hier allemaal dat Lowara's veulen een hengstje wordt.. maar ja, dat dachten we van het vorige veulen ook, en dat was echt een mooie Meid!! Qua aftekeningen en kleuren ben ik erg simpel:

Zwartbont veulen, met veel zwart, 4 witte voetjes, een snebje met een kol/of een mooie melkmuil (kwijl kwijl) Mooie zwarte staart, 2 kleuren manen. Qua type wil ik meer de Grai kant op ipv het cob type.

Nee, ik ben niet veel eisend hoor ...Haha!

charon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:41

hey hier ook even een foto van monty zij is 13 of 14 juli 2004 gedekt dus nu is ze ongeveer 3 en half maand drachtig ik zie het zelf nog niet echt maar de buren zeggen dat je het wel begint te zien hier een foto van haar "dikke buik"

Afbeelding

Afbeelding

groetjes en ik houd jullie op de hoogte qua vorderingen van de dracht *LOL* OK dan!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:57

stoer, sta je al in de bokt lijst met je merrie charon?