@smeetje: mijn merrie (ook genaamd April) is vandaag 319 dagen
@am: wat fijn dat wild thing al nu 300 dagen is en de uier mooi stabiel blijft.
@dennenboom: mij is door de kliniek geadviseerd om mijn merrie blind mee te ontwormen als veulen 7 tot 10 dagen oud is. Er is niet gesproken over 2 weken vantevoren. Heb wel gevraagd of ik mijn merrie wel 1 april nog mee moest laten doen met mestonderzoek op stal maar er werd dus geadviseerd om blind te ontwormen tesamen met het veulen
@baudyh: wow, dat is vroeg! Wat voor brok geef jij? Ik geef nu merriebrok pavo podo lac
Wie van jullie gaat zometeen al beginnen met speciale veulenbrokjes en vanaf welke leeftijd? Ik had ook gelezen dat pavo speciaal supplement ontwikkeld had wat je veulens zou moeten geven vanaf de 14 dagen oud om beter immuunsysteem op te bouwen en ocd te voorkomen? Iemand daar bekend mee?
AM super dat wildthing gewoon de 300 dagen heeft gehaald, nu door naar de 320 dagen
Wat een heerlijke veulen foto's, die kleine verstopt in het hooi, zo schattig!
Ben benieuwd wie de volgende is....
Hier weer een foto gemaakt van het uier, nou ja, uier, lijkt er nog steeds niet echt op Vandaag 337 dagen, ben benieuwd hoe lang ze over gaat dragen.....
Ik heb van te voren de merrie ontwormd en rond de 10 dagen doe ik t veulen. Alleen t veulen ook
Kabayo
Geplaatst: 23-03-21 20:29
Geweldige foto's van de baby's Spam ik er ook nog een paar! Al wat meer ontvouwt
Iedereen veel succes met de laatste loodjes
Fotsy
Geplaatst: 23-03-21 20:32
Hij is knap kabayo
Oh muronia hars WoW leuk. Ze gaat hard.
Jacky frustrerend hè die lege tieten. Maar ze kunnen zo ineens vullen ook.
We hebben drupje uit zichzelf. Wel nog hoge ph test en kleur is nog doorzichtig maar we schuiven op.
Am iedere dag nu is een overwinning
StalMelyn
Geplaatst: 23-03-21 20:37
Hier het halsteralarm omgedaan. Weidehalster bleek te groot met alarm eraan dus toch maar een gewoon halster om. Ze is 9 april uitgerekend maar het alarm heb ik toch dus hang het er maar aan. Vorig jaar kwam het ook wat eerder. Baat het niet dan schaadt het niet, toch?
baudyh
Geplaatst: 23-03-21 20:37
@tamaramt. Normaal voer ik action quality breeding &joints. Deze brok is voor drachtige en lacterende merries en veulens tot het spenen. Ik vind het makkelijker dat de veulens mee kunnen eten. ( hier zit toevallig een beetje Subli merriebrok door omdat ik een kapotte zak had) ( ik verkoop paardenvoeders, vandaar) De Pavo podo lijn is prima voer hoor. Ik vind het alleen jammer dat het ongeveer 3 euro de zak duurder is. Terwijl het echt vergelijkbaar is. En ik 4 drachtige merries heb. Dus dat scheelt wel
sultan15
Geplaatst: 23-03-21 20:43
keresa gefeliciteerd!
Fotsy, Muronia en DL spannend bij jullie! Muronia test je ook de melk? Weet je wat de PH waarde is?
Wat een mooie veulentjes komen er weer voorbij
Ik wil ook mag ook wel op dag 356 Er lijkt wel schot in te komen nu
Laatst bijgewerkt door sultan15 op 23-03-21 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Stalmelyn. Haha ik heb m ook op tijd op hoor. Als die klaar voor de start is..
Laurentii
Geplaatst: 23-03-21 20:46
LaDonna75, sterkte!
Gefeliciteerd Fleuribelle!, mooi hoofdje
keresa, ook proficiat!!
Cioccolato, die foto is echt grappig haha
tamaramt, echt veulenbrokken geven wij nooit. Ze beginnen meestal vanaf een maand automatisch met de merrie mee te eten. Ik geef eigenlijk nooit aparte voeding.
StalMelyn
Geplaatst: 23-03-21 20:48
Dustinlover, hoop van niet haha. Heb haar sinds februari onder de camera en nog niet plat zien slapen. En daarnaast, ik ben zo gespannen voor de bevalling dat ik al elke nacht automatisch tussen 2 en 3 uur s'nachts wakker wordt en dan kijk tot een uur of half 6 dus dan scheelt vals alarm mocht dat zo zijn
Zo even flink moeten bij lezen, gefeliciteerd allemaal met die knappe veulens.
Fotsy
Geplaatst: 23-03-21 22:03
Idd sultan dat ziet er veelbelovend uit zeg. Jij bent nu echt eerst aan de beurt hoor.
DL ik hoop dat ze snel eraan begint. Idd mooi op de avond is leuk.
Was ook prachtig weer vandaag dus ze mogen komen
jennifer0
Geplaatst: 23-03-21 22:09
Gefeliciteerd met jullie knappe veulens we zitten inmiddels op 351 dagen .. Gisteren de da geweest ivm diaree maar geen koorts en alles zag er goed uit.. rustig afwachten veulen overigens behoorlijk druk vanavond in de buik .. teken ? Dit is haar vulva en uier nu op dit moment