Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Nynkster schreef:Ik mag me ook weer melden![]()
Dit jaar worden 2 merries gedekt door mijn eigen 2 hengsten.
Betreft de 4jarige Caia en 7jarige Lina. Voor Lina zal het haar tweede veulen worden. In 2019 heeft zij een valk merrieveulen gehad. Voor Caia haar eerste veulen worden. Ook voor de hengsten de eerste keer dekken. Hopelijk dat alles goed gaat en we volgend jaar 2 mooie veulens kunnen verwelkomen!
Lina staat op dit moment hengstig dus wordt gedekt. Caia zal de volgende ronde gedekt worden
superpony schreef:Cynthia, als die Rivers de laatste kans is en hij stond op je lijstje, is dat wel een beetje nu of nooit. Net wat je zegt; Je hebt er al eentje van die Cas die je siper vindt en je kan in 2022 weer met hem verder.
De grens over vind ik nu ook wel een ding. Wij hadden vorig jaar de merrie bij de hengst in Dld. Nu nog niet definitief gekozen, maar 2 hengsten staan over de grens; Belgie en Dld. Ook nog 2 opties in Nederland.
Maar we fokken met deze merrie echt eenmalig voor onszelf en dan wil ik eigenlijk niet naar een 2e keus vanwege Corona.
Ik ben wel blij dat wij later beginnen. Afgelopen jaren waren wel zachte winters, maar dit jaar toch wel korte heftige winter en nu echt heel raar. Grote schommelingen ook.
absque_dubio schreef:Cynthia, ik zag van de week een fokker op fb die na 32 jaar hengstveulens nu dan z’n eerste merrieveulen had. En zo ken ik er wel meer die er jaren over doen.![]()
Ik vind 3 veulens en dan een jaartje leeg wel een mooie. Maar dat is persoonlijk.