Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:08

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er meteen geroepen wordt dat het nu allemaal over kbk gaat?
Bij de merries zijn er ook 2 die met kop en schouders boven aanstaan.
Daarbij is al eerder aangeven dat het niet alleen dit jaar is, maar ook voorgaande jaren vaak zo was.
Echter is dit het jaar dat Beer is geboren, en dus wordt er nu maar geroepen dat dit alles alleen om hun draait?
Terwijl er echt al meerdere keren is gezegd dat dit niet alleen dit jaar zo is.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:15

Precies dat Renske, dus waarom 'iedereen' nou even KBK eruit moet pikken is een goede vraag en erg vervelend voor hen. Als hen naam steeds genoemd wordt dan snap ik dat ze zich nogal aangesproken voelen....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:18

Hij is nu eenmaal 1 van de populaire veulens. De eigenaren van de merrie's die vooraan staan zijn toch niet aan het huilen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:20

Klopt, daarom vind ik het ook storend dat er nu aandacht gevraagd word met het terugtrekken dan leg je nog is onnodig de loep op jezelf eerlijk gezegd en zorg je juist voor meer verdeeldheid.

Er is zoveel keer gezegd dat het al een fenomeen van jaren is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:29

Furrow schreef:
Klopt, daarom vind ik het ook storend dat er nu aandacht gevraagd word met het terugtrekken dan leg je nog is onnodig de loep op jezelf eerlijk gezegd en zorg je juist voor meer verdeeldheid.

Er is zoveel keer gezegd dat het al een fenomeen van jaren is.

IK zeg dat. Niet KBK. Ze heeft dat mij persoonlijk vertelt! ;) Buiten mijn bericht om zul je het van haar op Bokt niet vinden.

Dus 'jezelf onder de loep leggen' is dikke koeienstront. IK kaart dat aan omdat ik het absurd vind dat iemand dit overweegt terwijl ze gewoon trots is op haar veulen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:37

Dan leg jij haar dus onder de loep, ook prima :+ Komt op hetzelfde neer; het wordt weer veel te zwaar en persoonlijk opgepakt.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:38

Ik kijk eigenlijk alleen naar de combinatie mooie foto en aansprekend veulen (of dat nu mooi, lief, schattig, plomp, smal, harig kaal, koudbloed, warmbloed, groot, klein, kleurrijk, effen, kwaliteitsvol of gewoon leuk om te zien is). Het totaalplaatje moet mij aanspreken :)

Zelf niet meegedaan omdat ik het te laat voorbij zag komen. Maar stiekem misschien ook omdat ik de laatste keren het toch ook jammer vondd dat mijn veulentjes, ondanks dat ze leuk waren, toch niet veel stemmen kregen. Niet dat ik daar zwaar aan til, maar op de een of andere manier vind ik dat sneu voor mijn veulens :')

Ik denk dat het misschien wel goed zou zijn om de teksten te beperken tot een naam en geboortedatum. eventueel ras erbij. Al die zij-info is toch eigenlijk overbodig.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:41

Knolselder schreef:
Ik denk dat het misschien wel goed zou zijn om de teksten te beperken tot een naam en geboortedatum. eventueel ras erbij. Al die zij-info is toch eigenlijk overbodig.

Dat denk ik ook.
En wellicht ook gewoon een foto waar het veulen in zijn geheel op staat.
Niet alleen zijn gekleurde linkeroortje, of bijzonder getekende bles.
En of dat nou een foto op stand is, of in galop, maakt niet uit, maar wel iets waar het veulen in zijn geheel op staat.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:49

Knolselder schreef:

Dat is bij de opgave nu toch al min of meer?
+ vaak wat linkjes naar de foto topics.

Maar die kan je ook zo opzoeken. Staan vaak in het onderschrift.

Ik geloof niet dat dat nu zo verschil maakt.

Ik denk dat je daar weinig aan kan veranderen.

Ja en dat kan betekenen dat bepaalde andere groepen besluiten niet mee te doen.
Zolang de "wedstrijd" levensvatbaar is maakt dat verder niet uit.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:57

Je mag nu ook een 'korte beschrijving' toevoegen.
En iedereen heeft (lijkt het) een ander idee bij het woord 'kort' :+

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:58

Bij opgave staat 'korte tekst'' dat wordt duidelijk door iedereen anders geinterpeerd.

Al die verhalen en linkjes naar andere topics vind ik persoonlijk niet van toepassing in die verkiezing.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:16

Nies_ schreef:
Dan leg jij haar dus onder de loep, ook prima :+ Komt op hetzelfde neer; het wordt weer veel te zwaar en persoonlijk opgepakt.

Nouja zeg! Jij weet toch niet hoe kwetsbaar iemand is?

Mij persoonlijk zou het een rest roesten wat mensen van me denken. Maar andere mensen tillen daar veel zwaarder aan, en trekken het dus wel persoonlijk aan.

Ik vind het echt sneu hoe hier gereageert wordt! Niet alleen naar haar maar ook over de merrieveulens dus.. :n

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:29

Knolselder schreef:
Ik kijk eigenlijk alleen naar de combinatie mooie foto en aansprekend veulen (of dat nu mooi, lief, schattig, plomp, smal, harig kaal, koudbloed, warmbloed, groot, klein, kleurrijk, effen, kwaliteitsvol of gewoon leuk om te zien is). Het totaalplaatje moet mij aanspreken :)

Zelf niet meegedaan omdat ik het te laat voorbij zag komen. Maar stiekem misschien ook omdat ik de laatste keren het toch ook jammer vondd dat mijn veulentjes, ondanks dat ze leuk waren, toch niet veel stemmen kregen. Niet dat ik daar zwaar aan til, maar op de een of andere manier vind ik dat sneu voor mijn veulens :')

Idd niet leuk als je veulentje weinig of geen stemmen krijgt dat is ondanks dat het voor jou een gouden veulentje is toch pijnlijk! Dat kan ik mij heel goed voorstellen. Gelukkig zie je in het merrietopic nu toch steeds meer andere Namen voorbij komen!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:30

KimD schreef:
Nies_ schreef:

Nouja zeg! Jij weet toch niet hoe kwetsbaar iemand is?

Mij persoonlijk zou het een rest roesten wat mensen van me denken. Maar andere mensen tillen daar veel zwaarder aan, en trekken het dus wel persoonlijk aan.

Ik vind het echt sneu hoe hier gereageert wordt! Niet alleen naar haar maar ook over de merrieveulens dus.. :n

Ik vind het dan weer niet echt respectvol naar desbetreffende persoon, dat jij persoonlijke info gewoon op internet zet. Als zij dat had gewild, had ze dat zelf wel gedaan.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:31

Hoge bomen enzo....

Ach, nogmaals: om al dit domme gekibbel te voorkomen - stop met het houden van een verkiezing. Wat brengt dat tenslotte? Buiten dat het voor sommigen het ego zal oppompen, heb je er niks aan - in de echte wereld is bokt toch geen serieuze speler. Dus herhaal ik maar mijn eerdere advies; maak gewoon ieder jaar een leuk veulenboek met de nieuw-geboren hengstjes en merrietjes van het betreffende jaar.
Dan kunnen de eigenaren hun diertje showen als ze dat willen en de kijkers genieten van leuke plaatjes.

Iedereen die dat wil stuurt een of twee foto's aan een aan te stellen mod, en die plaatst de foto's in het boek. Papa & Mama namen erbij en de geboortedatum en eventueel de boktnaam van de eigenaar. En dan vooral géén mogelijkheid tot commentaar van de kijkers|lezers, want anders begint het hele gezeik en calimero-gedrag weer opnieuw.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:05

En de post van Jannepauli vind ik de beste post tot nu toe gegeven in dit topic en een super goed idee. Dan wel graag de foto's aanbieden waarvan één tenminste een standfoto is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:32

Waarom zou er een standfoto "moeten" zijn als je toch niks gaat beoordelen?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:33

De term 'bokt veulen' is misschien ook wat vaag.
Want met combinaties waarover heel bokt heeft nagedacht (als in: welke hengst past het beste bij mijn merrie?) mee heeft meegeleefd (volg mijn merrie, of 'wat is er aan de hand met mijn veulen') en vervolgens verschillende topics heeft gekregen op bokt, waar een groot deel van de bokkers van geniet..
Hoe bokt wil je het hebben? Volgens mij zijn veel 'populaire' veulens op zo'n zelfde manier op bokt geplaatst. En daar is helemaal niks mis mee, vind ik.

En verder, ik weet ook niet of ik mijn veulen op zou geven voor de verkiezing. Misschien hebben mensen gewoon niet zo'n zin om hun veulen actief op bokt te showen en daardoor meer stemmen binnen te halen.

Want hee, een 'zielig verhaal' is vaak een verhaal waar veel mensen in mee hebben gevoeld en mee hebben gedacht, en in spanning hebben gewacht op uitslagen. En dat vind ik persoonlijk meer 'bokt' dan veulens waar je zelden iets van hoort op bokt.

Maar dat is mijn mening! En ik vind het idee van Jannepauli zo gek nog niet. Gewoon een boek/topic en genieten van alle opgegeven veulens, met een verhaaltje erbij, gewoon om te laten zien hoe trots je op je veulen bent :)

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:34

Heel het topic gelezen. Als iedereen nu eens stopt met kbk zo af te zeiken. Iedereen die zegt dat dat niet gebeurt, lees aub het topic nog eens door. Er wordt Door veel mensen echt geviseerd op haar.
Ik wou eerst niet stemmen maar ik ga nu kbk mijn stem geven, puur omdat heel veel mensen het haar niet gunnen.
Bah vieze gedrag van sommige bokkers hier. Je bent niet verplicht te stemmen. Je bent zelfs niet eens verplicht op dit forum.
Sommige delen van dit forum vindt ik niet intressant, dan kijk ik daar toch niet.. leven en laten leven.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:50

And the drama queens are out again!

Ik denk dat KBK simpelweg genoemd werd omdat zij nou eenmaal veel topics maken, per paard wel een per week leek het wel en dat maakt uiteraard niks uit! Maar ik snap dat mensen dat aanhalen als voorbeeld voor het feit dat wanneer iemand veel topics maakt daarmee ook meer aandacht krijgt voor hun veulen en dus meer stemmen. Ik snap heel goed dat mensen hun veulen niet meer opgeven daardoor. Waarom zou je dat doen als je bij voorbaat al weet dat je toch niet gaat winnen? Want eerlijk is eerlijk, de meeste zouden het maar wat gaaf vinden als hun veulen wint. Logisch toch?

Ik vind het idee van JannePauli ook een goede, scheelt weer een hoop diva gedrag, gezeur en gezanik en mensen die zich opwerpen als reddende engel van anderen. Want dit overdreven prinsessengedoe van de laatste pagina's is pas echt belachelijk. We zijn volwassen mensen, althans een gedeelte en we kunnen prima voor ons zelf opkomen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:23

Dan gaat iedereen toch lekker iedere week topics maken, Niemand die ze tegenhoudt hoor.
Genoeg tijd voor beschikbaar als je op de wc zit een paar x per dag.
Wat een afgunst zeg, als het niet om een veulen is is het wel om de aandacht die iemand krijg of om het aantal topics dat iemand opent.
Als je niet tegen je verlies kunt moet je je niet inschrijven/aanmelden. Er is er maar 1 die wint en er zijn altijd een boel laatste plaatsen. Dat weet je van tevoren. Net zoals je bij bepaalde concoursen ook weet dat je waarschijnlijk niet bovenaan gaat eindigen wanneer je de startlijst ziet. Gaat iedereen daar dan ook zo lopen janken?

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:24

@Ayasha,om een beeld te krijgen hoe een hengst/merrie door vererft,mocht daar je interesse liggen.

En omdat ik pers.een standfoto vaak de mooiste foto's vind maar dat is puur persoonlijk. :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:38

Anoniem schreef:
Dan gaat iedereen toch lekker iedere week topics maken, Niemand die ze tegenhoudt hoor.
Wat een afgunst zeg, als het niet om een veulen is is het wel om de aandacht die iemand krijg of om het aantal topics dat iemand opent.
Als je niet tegen je verlies kunt moet je je niet inschrijven/aanmelden. Er is er maar 1 die wint en er zijn altijd een boel laatste plaatsen. Dat weet je van tevoren. Net zoals je bij bepaalde concoursen ook weet dat je waarschijnlijk niet bovenaan gaat eindigen wanneer je de startlijst ziet. Gaat iedereen daar dan ook zo lopen janken?

:') :') :') Je snapt duidelijk de strekking van het topic niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:51

Amandavd schreef:
And the drama queens are out again!

Ik denk dat KBK simpelweg genoemd werd omdat zij nou eenmaal veel topics maken, per paard wel een per week leek het wel en dat maakt uiteraard niks uit! Maar ik snap dat mensen dat aanhalen als voorbeeld voor het feit dat wanneer iemand veel topics maakt daarmee ook meer aandacht krijgt voor hun veulen en dus meer stemmen. Ik snap heel goed dat mensen hun veulen niet meer opgeven daardoor. Waarom zou je dat doen als je bij voorbaat al weet dat je toch niet gaat winnen? Want eerlijk is eerlijk, de meeste zouden het maar wat gaaf vinden als hun veulen wint. Logisch toch?

Ik vind het idee van JannePauli ook een goede, scheelt weer een hoop diva gedrag, gezeur en gezanik en mensen die zich opwerpen als reddende engel van anderen. Want dit overdreven prinsessengedoe van de laatste pagina's is pas echt belachelijk. We zijn volwassen mensen, althans een gedeelte en we kunnen prima voor ons zelf opkomen etc.

Nou dit. Ik vind het ook weer zo passief-agressief om dan via iemand anders kenbaar te maken dat je eigenlijk wil stoppen met de wedstrijd. Kim en consorten hebben een grote fangroep, helemaal logisch dat er veel op gestemd wordt maar ook helemaal logisch als ze dan als voorbeeld genomen wordt. Daarbij ging het volgens mij helemaal níet uitsluitend over haar, aangezien Beer nog leeft en er ook dode en zielige veulens werden besproken.

En als Tineke er last van heeft dat ze veel over de tong gaat moet ze wat minder in the picture staan. Er zijn ook genoeg mensen die lieveli niet kunnen hebben maar ik slaap er geen nacht minder op. Zet me lekker op de foei en ga door met je leven want dat doe ik ook.

Al die heissa, wat een onzin. Jannepauli's bericht vind ik erg zinnig.

Die verkiezing vind ik ook gewoon kinderlijk en onnodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:52

Nies_ schreef:
[naam] schreef:

:') :') :') Je snapt duidelijk de strekking van het topic niet.

Omg wat heb je weer een enorm interessante oneliner weten te bedenken. Laat die in het vervolg maar achterwege hoor,

Ik snap het heel goed hoor. Als er al anoniem gestemd moet gaan worden dan gaat het wel een hele sneue kant op.