[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:32

Ja ik weet het ik zal mezelf bij de politie voor dit geweld aangeven.
Het is ook onvergeefbaar en ik beken echt schuld hoor. ;(

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:58

Wij zijn vanmorgen naar de kliniek geweest om mijn merrie even goed te laten onderzoeken (ik weet weinig van haar afstamming/verleden en wilde voor ik hieraan begon weten of het allemaal goed zat daarbinnen).

Alles zag er goed uit, de baarmoeder was mooi zacht alleen de baarmoedermond was wat hard nog. Eierstokken zagen er goed uit, veel eiblaasjes maar nog geen actieve hengstigheid oid.

We hebben besloten rond de 25e terug te komen (dan begint het dekseizoek van de hengst en ik laat haar natuurlijk dekken in de kudde) en haar hengstig te laten spuiten, dan weer laten scannen en dan naar de hengst te brengen. Ik wil mijn merrie niet te lang weg hebben maar ze heeft in 2 jaar 1x 3 dagen hengstig getoond. Nu kunnen we gericht gaan brengen en niet 'op de gok'.

Ik ben blij ! Voor ons wordt het nu ook wel erg 'echt' *\o/*

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:09

Gefeliciteerd RX met je veulentje! :D

Spannend apple!!

chimello

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:07

Spannend!

Mijn walvis heeft nog geen kind gekregen... Maar wordt ook dit jaar niet gedekt.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:27

Spannend Apple!

Hier was het vandaag 17 dagen na het insimineren dus vanmorgen weer laten scannen. Maar helaas mevrouw was leeg -O- eigenlijk had ik het ook al wel een beetje verwacht... Mevrouw vond het namelijk wel erg gezellig in het weiland naast de hengst de laatste dagen terwijl ze hier anders nooit wat om geeft.

Er was nog geen nieuwe hengstigheid dus nu gewoon weer even rustig wachten tot ze weer hengstig is :) .

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:29

Wat jammer Emma -O-

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:42

Jammer Emma! Maar het is heerlijk weer en wie weet pakt het nu gewoon wel.

Apple super goed dat alles OK leek in de kliniek!
Het seizoen kan op gang komen. :j

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:20

RX, misschien eens met een koeien of schapen mes proberen als je niet wast voor het scheren?
Niet gek dat een machine hier op vast loopt hoor. Zou mijn machine en messen er nooit aan wagen iig.

iEmmaaa, wat jammer. Hopelijk pakt ze de volgende keer wel.

Hier was de DA vanmiddag om te scannen en 2 zijn er zeker drachtig, 1 was iets een twijfel geval omdat het heel moeilijk was om het vruchtblaasje in beeld te krijgen. 1x gezien en verder leek haar baarmoeder sowieso niet hengstig en eierstokken ook niet en met schouwen is ze ook absoluut niet hengstig dus we gaan er vanuit dat ze drachtig is. Eventueel nog een keer scannen over een dag of 10 als Amy ook gescand kan worden.
En 1 merrie is gewoon te klein om te scannen maar ook daar lijkt het met schouwen goed te zitten. Over een maand of 4 maar eens uitwendig scannen.

Mijn lijstje tot nu toe:

20 januari - MarijeR - Lucky Four Rebelchase Real Snazzy (v.Lucky Four Rebels Chasin Rainbows) x DT Midnight Painted Patton
3 februari - MarijeR - Ravenwood Aristocrat Aramist (SRF Aristocrat) x DT Midnight Painted Patton
3 februari - MarijeR - DT Johns Dutch Design (Samis VIP Mr John) x Fallen Ash Eagles Dark Deputy
6 februari - MarijeR - DT Midnight Party Girl (v. Tibbs Midnight Mardi Gras) x Fallen Ash Eagles Dark Deputy

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 19:16

Spijtig Emma! Volgende keer meer geluk!

Proficiat Marije, een heel lijstje al maar moet nog dubbel zo lang worden zeker? :)

Hier is Jade vanmorgen al geïnsemineerd. Waarschijnlijk morgen nog een keer en daartegen zou ze haar eisprong moeten maken.. Duimen!

Mijn oudje Cheyenne is ook hengstig. Onze Arany heeft ook een merrie klaarstaan op het dekstation die waarschijnlijk één dezer dagen geïnsemineerd moet worden dus ik ga haar toch ook maar laten doen van die sprong als het een beetje uitkomt.. We zien wel :)

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:46

Hallo iedereen,

ik hoop dat ik me binnenkort op mag geven hier !
morgen gaat mijn geweldige draver merrie naar de hengst.
wat was ik blij vanochtend toen ik haar even zag 'knipogen'

roletta is een merrie van 15 jaar die nu al 2 jaar mijn maatje is, aangezien ook zij ouder word wil ik graag een veulen van haar die haar kan 'opvolgen'

ze word gedekt door de hengst van Kyrkelover hier op bokt.
kyra's promising risky dream.

aangezien bij mij de paarden 24/7 buiten staan worden deze zomer bij ons quarantaine stallen met uitloop gemaakt voor een goede veilige bevalling. ik ben al helemaal in de wolken en ben stiekem al namen aan het bedenken!

hengst
merrie

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:16

Tinniie, er moeten er nog 3 bij als dat lukt ;)
1 zit pas op 14 dagen na de laatste dekking dus die is nog niet gescand vandaag maar zit al wel op 22 dagen na de eerste dekking en is nog niet opnieuw hengstig geworden.
2 anderen moeten nog gedekt worden. Zij zijn hengstig gespoten vandaag, kijken of dat in combinatie met het mooie weer wat gaat doen.

Jouw Jade is op de veulenhengstigheid gedekt?
Hier heb ik daar wel goede ervaringen mee maar mijn merries worden vaak pas na 2/2,5 week hengstig dus dan heeft de baarmoeder net wat extra dagen om bij te komen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:14

Team_Sublime:
Leuke combi, vos roan de hengst? Ik duim voor je dat het allemaal vlot mag gaan :)

Marije: Oke je bent al over de helft dan :) Moet wel lukken met het mooie weer dat er aan komt :)

Ja Jade is tijdens de veulenhengstigheid gedekt, vandaag 10 dagen na bevalling. We hadden haar woensdagavond al maar weggedaan omdat ik donderdag-vrijdag heel weinig tijd had. Ze liet thuis nog niks zien, maar bleek gisteren morgen op het dekstation dan toch al een ei van 4cm te hebben. De veearts vond het ook wel heel snel, de meeste beginnen toch pas op 10-11 dagen een beetje hengstig te worden zei hij ook.

Haar baarmoeder was dus idd nog vrij groot, maar volgens de k.i arts geen probleem, verder heel proper en een mooi eitje.

Dit is de eerste keer dat ik van buitenaf dek en dan met zaad dat van Duitsland moet komen, van een hengst die dit jaar pas voor het eerst dekt dus ik vind het allemaal wel héél spannend :)

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 07:30

@tinniie
ja inderdaad een vos roan , :)
ik hoop zelf op een blue roan veulen alleen is die kans wel heel klein.
vanavond wordt ze weggebracht, hope dat alles goed gaat

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:34

Tinnie ik wil die hengst ook wel zo'n knap beest :~ Maarja geen paint/qh hier die kan baren :') Onze ruin zou er niet zo blij mee zijn hihi

Dacht gister Cheyenne gaat bevallen, nope. Weer een dag... We zitten nu op 341 dagen geloof ik.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:45

Prachtige hengst Tinnie.

Jammer dat ze niet bevallen is chimello. Heb je ook een topic?

Hier eindelijk goed nieuws. Liz liet de hengst er wel op. Waar ze hem uit de hand helemaal in elkaar trapte. Hij kon er alleen niet in vanwege het gewiebel en gedraai van liz. Ze houden haar nu goed in de gaten zodat ze eventueel kunnen helpen. :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:08

Mag ik me ook melden hier, ben vorige week met de eerste meerie even wezen scannen, helaas nog weinig activiteit, eerst maar even wat tijd, zon en gras afwachten voordat ik dr hengstig laat spuiten, over een anderhalve week ga ik nog maar eens scannen, ze toont weinig hengstigheid.

Marije jij schiet al lekker op zeg.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:10

Gaat de goede kant dus op Rianne :j

Vanochtend had de Gribaldi een ei van 3 cm, dus dinsdag weer scannen. Ik denk dan woensdag insemineren.

Friese merrie totaal niet hengstig, wel hengstig gespoten. Zij toont altijd hengstig, pis merrie :Y)
We gaan haar even testen of haar baarmoeder schoon is, dus zodra die hengstig wordt gaan we een kweekje van haar laten maken.

Flemmingh merrie harst nu al redelijk lang, begint ook steeds meer op melk te lijken. Hopelijk vannacht dan maar :O

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:10

Ik ga ook sowieso ook een kweekje laten doen, wil geen tijd verliezen als ze toch vuil blijkt te zijn.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:18

Vulina schreef:
Gaat de goede kant dus op Rianne :j

Vanochtend had de Gribaldi een ei van 3 cm, dus dinsdag weer scannen. Ik denk dan woensdag insemineren.

Friese merrie totaal niet hengstig, wel hengstig gespoten. Zij toont altijd hengstig, pis merrie :Y)
We gaan haar even testen of haar baarmoeder schoon is, dus zodra die hengstig wordt gaan we een kweekje van haar laten maken.

Flemmingh merrie harst nu al redelijk lang, begint ook steeds meer op melk te lijken. Hopelijk vannacht dan maar :O

Jaa gelukkig wel. Ben ik heel blij mee was bang dat ik dr hengstig moest gaan spuiten en dat heeft niet de voorkeur

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:47

Ik heb mijn oudje vandaag toch maar laten insemineren :) Ze had een ei van 3.9, heel mooie propere baarmoeder en Arany had net gesprongen voor een andere merrie, dus we zien wel wat het geeft :

Zij heeft al 2 veulentjes van Arany gehad, maar vorig jaar wilde het niet meer lukken. Dit jaar dus nog 1 keer proberen voor haar, omdat het echt een moedertje is die het gelukkigst is met veulen aan de voet.

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:57

Duim voor je Tinnie :)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:26

Helaas. The bad news continues. Het lijkt erop dat liz een hermafrodiet is. Een twee geslachten merrie. Haar vulva is anders dan andere merries.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:29

Oei da's wel raar zeg.. Dat hoor je niet dikwijls. Wel echt balen :(
Heb je er een foto van? Ik meen me ook een boktveulen te herinneren dat zowel hengst als merrie was?
Laatst bijgewerkt door Tinniie op 12-04-15 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:29

dat is schrikken Rianne, en zeldzaam. Is jou zelf nooit wat opgevallen?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:31

Serieus? Wat vreemd zeg.