[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:52

Nou gister middag werd het hier nog mooi, zodra de zon echt doorkomt is het ook direct aangenaam warm.
Net over de 20 (vind ik prachtig).

Kom ik vanochtend op stal om te voeren zie ik Annisse knipogen :wow:
heb haar niet zien plassen. Maar weet ook pertinent heel zeker dat gister het ei eraf was en de baarmoeder mond gesloten.
:?
Hoe gefixeerd kun je zijn op iets... _O-

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:58

Maar als het ei er af is, wil toch niet zeggen dat de hele hengstigheid meteen over is? Ik lees overal dat de eisprong 1 a 2 dagen voor het einde van de hengstigheid is. Kan wel kloppen dan toch?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:03

Net gehoord dat Aziza nogmaals gescand is, toen ze Mausi geinsemineerd hebben. Aziza zat toen op 48 dagen en was nog mooi drachtig, de baby was ook goed gegroeid. Maak me nu ook wat minder ongerust over de terugreis, al gaat ze druk doen, zal ze echt niet zomaar haar veulentje kwijt raken. Nu hopen dat Mausi maandag drachtig gescand wordt, dan heb ik volgende week eindelijk mijn dames weer thuis :)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:22

Leorah schreef:
Maar als het ei er af is, wil toch niet zeggen dat de hele hengstigheid meteen over is? Ik lees overal dat de eisprong 1 a 2 dagen voor het einde van de hengstigheid is. Kan wel kloppen dan toch?

Klopt, nadat mijn merrie haar ei was afgespoten en idd weg was tijdens het scannen, bleef ze nog 1 á 2 dagen piesen en hengstig gedrag vertonen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:02

Het is ook wel logisch, want het ei zou ongeveer 24 uur na de ovulatie nog vruchtbaar moeten zijn. Je DA kan op de scan zien of je merrie net geovuleerd heeft, of dat het al een paar uur geleden is. Gemiddeld genomen doen zaadcellen er 6 uur over om bij het ei te komen.

Vanmorgen ben ik weer met Floris op stap geweest, deze keer was hij iets onstuimiger; hij wist wel wat er komen ging ;) Maar wederom was hij nog wel te corrigeren en luisterde hij daarna prima. Er worden vandaag 3 merries geïnsemineerd, waaronder onze 'eigen' Tuschinski ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:55

Haha Tjinta ik ken het.. Daarom ben ik blij dat fab tot ongeveer november bij een vriendin staat waar ik haar dus alleen af en toe in het weekend zie want dat is er ook eentje die constant knipoogt :P

Spannend Pletje!!

AZ dat is toch een geruststelling :)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:33

Ja als ze na de ovulatie nog 2 dagen hengstig kunnen tonen dan kan het,
ik heb dat hier nog nooit gezien.
Nadat de baarmoedermond zich gesloten heeft was t bij onze dames tot nu toe echt gebeurt.
DA zei maandagochtend al dat de baarmoedermond bij haar dicht ging, vandaar dat ik geen knipogende merrie meer verwachtte.

Ze gaan er hiervan uit dat 6 uur na ovulatie nog sperma erin kan later niet meer.
(en dan insemineren ze ook niet meer.)

Wij hebben hier 1 vrouwelijke DA die zelfs met alleen opvoelen het tijdstip van ovulatie tot op een half uur nauwkeurig kan voorspellen.
De mannelijke DA's uit de zelfde praktijk moeten erom lachen, maar ik vind het machtig knap.
Die Duitsers hier willen zo min mogelijk sperma per ronde in de baarmoeder hebben vanwege mogelijke vervuiling.

Ik denk dan vaak, nou ik heb er liever sperma in, zodat kans op bevruchten groot is met het risico dat ik 2x moet insemineren en dan een dagje later gewoon spoelen, maar dat krijg ik er lastig doorgedrukt.

Pletje hihi Floris wist wat er komen ging en werd gezellig enthousiast.
Ach zolang ie op de correcties luistert.... _/-\o_
Jouw dame dus ook geinsemineerd!

AZ ik duim voor Mausie, fijn je dames weer naar huis is toch super.
Fijn dat Aziza nog drachtig is en het veulen goed groeit.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:11

Mooi om te lezen dat er weer een aantal dames drachtig zijn! AZ! :D

Dat merrie's nog knipogen vind ik niet zo gek, volgens mij heb ik hier ook al gelezen van merrie's die wcht hengstig toonden terwijl ze drachtig zijn. Het is toch allemaal afwachten :P :+

Morgenochtend mijn merrie scannen, brr, spannend! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:24

Al_Zawraa schreef:
Net gehoord dat Aziza nogmaals gescand is, toen ze Mausi geinsemineerd hebben. Aziza zat toen op 48 dagen en was nog mooi drachtig, de baby was ook goed gegroeid. Maak me nu ook wat minder ongerust over de terugreis, al gaat ze druk doen, zal ze echt niet zomaar haar veulentje kwijt raken. Nu hopen dat Mausi maandag drachtig gescand wordt, dan heb ik volgende week eindelijk mijn dames weer thuis :)

Zou fijn zijn als Mausi ook drachtig is! Succes :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:35

Hier ook Fingers crossed voor Mausi!

Mijn merrie is dik 2 maanden drachtig nu en knipoogt regelmatig! Denkt dat ze een dekhengst is en reageert op elke hengstige merrie. Raar beest! Maar weet dan wel dat het goed zit gek genoeg! :D

Hier een foto van SHE-stallion in actie! (Met een vriendin van mij erop die in een scheur lag) :D
Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:49

Onze hengst loopt naast de merries en wij hebben ook een merrie die altijd even naar hem brult of ze nou niet of wel hengstig is onze hengst weet zelf waneer het wel echt is waneer niet wel zo handig toch. De anderen merrie die drachtig is is heel erg hengstig als ze hengstig is maar eenmaal drachtig is het ook echt helemaal over.

Spanent AZ ik hoop dat je dames snel naar huis kunnen dat is voor hun maar ook voor jouw veel fijner en als dat vruchtje goed zit raken ze het echt niet zo maar kwijt hoor dan is er vaak al wat mis en dan verlies je het zo ie zo.

Yildiz ik zag dat jij een van de eerste bent volgent jaar met je veulentje ja merries het blijven bijzonderen wezens hihihi.

Nou alle anderen merries ook nog even drachtig dat word weer een gezelige boel volgent jaar *\o/*

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:09

Drachtige merries die hengstig tonen, ik weet er alles van. Hala was altijd de hele dracht door 'hengstig', gek werd je er van. Vooral de 1e keer, de 2e dracht weet je dat het normaal voor haar is.

Wel een apart idee trouwens, nu zit ik te wachten tot Mausi gescand wordt, en als ze nog drachtig was geweest van de eerste keer, had ze nu al op bijna 4,5 maand gezeten. :wow:

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:20

Onze merrie is ook geinsemineerd vanavond :D en het is een prachtige avond! Op het moment van insemineren gaf Floris een brul, hij staat 2 boxen verder. Best apart :)

Morgen weer scannen en hopen dat het ei weg is.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:16

Floris had wel in de gaten dat er een baby van hem werd gemaakt! :P ziet het er goed uit?

Mijn merrie is vanmorgen drachtig gescand! :D YEY!! Had ik niet verwacht. Alles is in 1x gelukt, heel apart, nu maar hopen dat de rest ook soepeltjes verloopt. Dan heb ik eind april een Vivaldi x Zambuka x Houston veulentje! :D

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:30

Gefeliciteerd!!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:40

Casca gefeliciteerd!

Floris zegt: here we go!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:33

Casca: super man!! Gefeliciteerd!! :D

BB wordt vanmiddag gescand.. ben benieuwd. Zal zo de kleine op bed leggen en BB longeren.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:40

Hier was de merrie vrijdag hengstig en is ze bij de hengst gegaan. gister geen dekken meer gezien, dus gok dat de hengstenheid vrijwel over is?
begin juli scannen als het goed is.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:50

Gefeliciteerd casca! Super!
Pletje ik hoop dat het ei weg is een baby floris in de maak is!
Cemlys afwachten spannend!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:26

Tjinta schreef:
Casca gefeliciteerd!

:j :D :D

Pret is zo chagerijnig als ze hoog is en ontzettend opdringerig de laatste dagen. Kan haar soms de nek wel om wringen. :x

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:35

BB is nu eindelijk pas echt hengstig. Ik zag haar zojuist voor het eerst plassen als reactie op mijn ruin.
Het is een maiden merrie en dit is pas de eerste cyclus dat ze in de gaten gehouden wordt. Haar eigenaar zei al dat ze bij hun thuis ook niet zoveel liet zien. Ik verwacht dat ze tegen het ovuleren aan zit of het ei heeft al een sprong genomen :P

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:04

Ayasha schreef:
Tjinta schreef:
Casca gefeliciteerd!

:j :D :D

Pret is zo chagerijnig als ze hoog is en ontzettend opdringerig de laatste dagen. Kan haar soms de nek wel om wringen. :x

betekent dat dat ze weer hengstig aan het worden is en je weer kunt gaan insemineren? :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:31

Geen idee, ik weet iig dat het betekent dat ze een dezer dagen een klap voor haar kop gaat krijgen. _O- _O- Ze is ECHT irritant. :')
Het zou vroeg zijn om alweer hengstig te zijn... Da's nog maar 2 weken... Kan wel dat het PMS is natuurlijk. :')

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:41

Ayasha 14 dagen na de eisprong??
Kan het begin zijn van hengstigheid.... hier tonen ze op dag 14 al wel ietsies.
Maar opdringerig, aanhankelijk dat lees je ook vaak als eerste merk dat een merrie een andere homoonspiegel heeft!
Drachtig??

zoals gewoonlijk... 8-) het kan vriezen het kan dooien.
*D

Morgen wordt hier merrie nr. 3 op follikel gescand.
We zitten op dag 24 na de bevalling (zou dus ook dag 14 na eisprong ongeveer ) zijn en ze is volgens mij hengstig.
Ben benieuwd maar weer!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:17

Ze denkt het misschien... Geen idee. Ze is nu 2x niet drachtig gescand dus lijkt me sterk dat ze nu toch drachtig zou zijn?