[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 08:48

Net de da gebeld en empty krijgt 10 dagen regumate. Daarna hengstig spuiten.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:53

*\o/* Ti is echt heel gaaf.
Kom maar op met ijsbeer foto... hihi. kan nooit lelijk zijn.
Hij is en blijft mooi.

DL dit hengstige gedrag is dus zonder eisprong?
Regumate reguleert en daarna hengstig spuiten voor follikelontwikkeling?
Ik duim dat het nu goed gaat.

BL hihi ja 2 veullies op een dag komt echt niet vaak voor!
En guilla gedekt *\o/*
Op naar veullie 2013

Tenna wordt vandaag gescand ik ben echt stik benieuwd.
kan het me haast niet voorstellen dat het bij haar in 1 keer pakt maar er zijn meer wonderen gebeurd dus......

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:54

Tjinta en Essieselly veel succes met scannen vandaag!!

BL fijn dat ze ook nog gedekt is op 6 mei! Lucky day for you ;)

DL ook nog niet veel succes gehad vandaag dus. Zondag stond het merrietje van schoonpa hengstig,die heb ik dan uit de hand laten dekken,ze stond echt héél hengstig. Gisteren wilde ze al niet echt meer en vandaag is het helemaal over,dus dat ziet er wel goed uit. :)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:59

tjinta en essieselly spannend! ik hoop dat ze bijde dragend zijn! :j
hier nog 8 dagen dan is olivia 18dagen na hengstigheid! ik ben erg benieuwd! :):)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:01

Tjinta ik weet niet precies hoe ze het bedoelde maar ze is hormonaal helemaal in de war..

Pretty kijk dat wil ik nu ook.. Maar bij mij blijve ze bezig lijkt wel..

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:06

DL ik duim dat het nu goed gaat.

BL 6 mei voor jou een speciale datum.

Lisch spannend!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:12

spannend hé Lisch :j

DL ja maar geloof me,hier is het ook nog geen vetpot geweest.. En helaas zijn het telkens de merries van mn schoonvader die makkelijk drachtig worden en zonder problemen een gezond veulen op de wereld zetten. Nochtans staat alles in dezelfde stal -O-
Hoop voor je dat ze gauw beter pakken! Het weer is ook nog niet ideaal voor een goeie hengstigheid.
Ik wacht tot Lisa (van het gestorven veulen) weer hengstig wordt,maar het lijkt 'm voorlopig ook niet te worden.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:28

Ja het weer is ook niet echt goed.. maar empty is al vanaf januari/februari hengstig :P heb haar nu 1 maand apart gehouden en hou de hengst erbij en bingo :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:00

ik heb het altijd gezegd,mini's zijn de grootste s*l*e*t*jes die je kunt hebben :')

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:09

hoiii
helaas is highlight niet drachtig :( -O-

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:25

ohh jammer essiesilly! :(:)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:12

essiesilly schreef:
hoiii
helaas is highlight niet drachtig :( -O-

Balen!! T zit jou niet mee!!

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:19

Jammer zeg dat ze niet drachtig is

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:21

ahnee zeg,je hebt ook al wat pech te verduren gehad dit jaar :(:)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:01

Grrr Essiesilly dat is niet leuk. -O-
jullie gaan toch gewoon door?
'tis zo vroeg nog' is wel een dooddoener voor de teleurstelling maar aan de andere kant betekent dat ook niet de moed opgeven seizoen is nog niet ten einde.

Tenna is vandaag niet gescand... -O- DA komt morgen vroeg.
Dan zit ze op dag 18.
als ze hengstig zou zijn is dat wat laat, ze heeft een redelijk korte cyclus, maar voor de cystes is het beter zichtbaar.
en ze toont absoluut niet hengstig *\o/* volgens hun.
Dat is wel weer een redelijk goed teken want hier thuis kan ik al op dag 13 zien dat ze hengstig aan het worden is.
Nu hoop ik maar dat de tekenen thuis exact hetzelfde zijn als de tekenen daar.

Ik ga er morgenvroeg sowieso heen!! *\o/*

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:04

dat ziet er goed uit voor Tenna,duimen op!

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:18

Tjinta dat ziet er goed uit! spannend hoor

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:27

Ti! Wat is ie gaaf cynthia, mooi zo tussen de blommen :)

Tenna nog niet gescand, duimen voor morgen tjint, niet hengstig tonen is alvast mooi!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:08

Jammer Essie voor highlight..

Duim voor je tjinta :)

Hier net weer met de veearts een half uur aan de telefoon gehangen met wat is is wijsheid met empty.. We gaan toch eerst haar 1 maand lang om de dag schouwen en een dagboekje bijhouden en dan schouwen met alleen de neus en als de hengst dus hinnikt.. Iedere dag bijhouden hoe ze doet.. En op het moment dat ze echt begint te pissen door alleen te ruiken dan gaan dekken.. Want het kan ook gewoon haar gedrag zijn.. Veearts wil toch nog even wachten met regumate omdat ze nog zo jong is en kan sowieso geen zekerheid geven of het werkt..

Ach we zijn nog vroeg dus heb nog de tijd en anders jammer.. volgend jaar beter.. Maar naar een veulen van empty zit ik echt naar uit te kijken..

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:20

Ik ging voor een naamswijziging DL, Empty is ook niet echt een hoopvolle naam voor een fokmerrie.. ;)
Nee, serieus, dat lijkt me echt lastig, als ze steeds hengstig lijken, hier is het vaak juist andersom, dan hebben ze geen interesse in het schouwhengstje, maar blijken ze bij scannen wel hengstig te zijn.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:00

Wij hadden het met Guills ook andersom... Die laat niet zien dat ze hengstig is, dus daarom eerder weggebracht!! Hengstenhouder zei ook dat ze het pas liet zien toen de hengst echt allang achter haar stond...

Essie wat jammer!! Gaan jullie nog door??

Tjinta, nog een dagje geduld dus... Kan me voorstellen dat je op van de zenuwen bent...

Cynthia82Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:19

DL, dus uiteindelijk (als je er niets bijkoopt :P) heb je er straks 2 drachtig voor volgend jaar? Hopelijk gaat het goed komen met Empty en blijft ze niet empty.

Tjinta, jammer dat Tenna vandaag niet gescand wordt, maar hopelijk krijg je morgen goed nieuws! (ik zou ook echt balen en zenuwachtig ijn hoor :) )

Pretty, dat is mooi dekken, inderdaad. Nu nog hopen dat jouw merrie volgend jaar een gezonde baby mag krijgen.
Enne, mijn merrie is geen mini, maar wel een s*l*e*t*j*e hoor :+
Als ze eenmaal hengstig is, laat ze zich 4 a 5 keer dekken (gebeurt om de dag) en niets geen tijd voor knuffelen. Ze duwt haar kont onder Sublime z'n neus, zo van: Daar moet je zijn! Opschieten, geen gezeik! ;)

Balen essiesilly, ga je nog een ronde door?

Ti gaat bijna naast zijn hoefjes lopen door al deze mooie worden :)
Kijk, hier was hij opgegeten door een ijsbeer (en ietsiepietsie :+ minder knap)
Afbeelding Afbeelding

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:27

Hey haarbal Ti!!! Ook toen wassie leuk!!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:58

Lang hengstig zijn is meestal geen goed teken, hopelijk is het straks na een kuur regumate en dan hengstig spuiten wel goed.
Wij hebben wel eens een merrie gehad die drie weken hengstig was en zich steeds liet dekken, daar hadden we ook weinig hoop op dat dat goed zat, die was wel drachtig..

Die Ti is echt schattig, maar nu ook niet echt een naarling, maar een mooie jaarling!!

Jammer Essie dat ze niet drachtig is..

Ben benieuwd Tjinta!

Ik ben regelmatig bij een hengstenhouder te vinden en daar hadden we ook een merrie die ernstig hengstig was, hihi.. Om haar uit de stal te halen moest ik dan langs een box met een hengst, nou kreeg haar er bijna niet langs, bleef meteen staan om te gaan pissen. Hengst helemaal gek, hihi..
Had wel meteen door dat de hengstigheid minder werd want toen kon ik ineens weer doorlopen als ik haar uit de stal haalde, hihi..

Ik zit een beetje met een dilemma..
Tea is op de volgende dagen gedekt:21-4, 23-4, 25-4 27-4 en 28-4 geloof ik, de eerste datum weet ik zeker en de laatste ook.
21 april + drie weken is 12 mei, dan zou ze eigenlijk weer hengtig moeten worden, naja eigenlijk liever niet natuurlijk, maar jullie snappen wat ik bedoel, hihi.. Gaan we op vrijdag 11 mei scannen dan zit ze nog maar 13 dagen van de laatste dekdatum af, dus dan kan het ook nog heel klein zijn/onzichtbaar. Nu wil ik dan wel scannen, met de gedachte, dan kan een VA wel zien of ze ook weer hengstig wordt.. Wil niet te laat zijn bij een volgende hengstigheid.
Maar ik kan ook maandag 14 mei gaan scannen, dan zit je eventueel wel aan het begin van de hengstigheid, dus dan is er waarschijnlijk nog geen eisprong geweest en kan ik haar nog wel naar de hengst brengen.
Wat zal ik doen?

Cynthia82Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:28

Dankje! :D

Als je als je op 14 mei scant, nog op tijd bent om weer naar de hengst te gaan, dan zou ik dat doen, dan zit je 'al' op dag 16.

Ik heb ook zoiets:
Dais is gedekt op 27-4, 29-4, 1-5 en 3-5.
4-5 was ze nog hengstig, maar niet gedekt.
5-5 was ze niet meer hengstig (wel grotere kans op merrie, aangezien hengstzaadjes sneller zwemmer, maar korter leven dan merries :+ )
De hengstenhouder en ik hadden bedacht dat we Dais dan zaterdag 19 mei zouden laten scannen (dag 16 na de laatste dekking), want dan zou ik haar 20 mei op kunnen halen als ze drachtig is.
De vriendin met wie ik haar op ga halen, kan het weekend van de 26e niet, dus anders zouden we haar pas het weekend van 2-6 op kunnen halen.
Maar.... nu zegt de veearts van de hengstenhouder dat Dais waarschijnlijk pas op 5-5 haar eisprong heeft gehad, omdat ze 4-5 nog hengstig was.
Dat zou betekenen dat ze op 19-5 pas op 14 dagen zit en is de kans groot dat hij nog niets kan zien.
Als ik Dais wel op 19-5 zou laten scannen en die veearts ziet dan nog niets, dan heb ik nog meer stress, en moet hij nog een keer terug komen en Dais moet al 2 weken langer daar blijven, wat alleen maar meer kosten met zich meebrengt.
Ik heb maar besloten om haar in de week van de 21e te laten scannen en waarschijnlijk helaas pas het eerste weekend van juni op te halen.