Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Re: Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:08

Ik hoop eind dit jaar weer naar de Eifel te rijden. Wil erg graag één van de veulens van dit jaar aanhouden. Maar eerst moet alles nog gezond geboren worden.

suzysuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:40

Ook ik hoop tegen het einde van het jaar naar de Eifel te kunnen rijden met mijn veulen!
Ik ben in november geweest om te kijken.
En het is een akelig eind rijden maar het zal het meer dan waard zijn!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:25

Het is het zeker meer dan waard. Mijn jonkies zijn halverwege 2012 terug gekomen uit de Eifel en nu heb ik er niets staan. En het klinkt stom, maar ik mis het echt om er niet iedere 6 weken heen te rijden. Linda en Dave zijn top, de omgeving is top en het is voor mij echt een soort thuiskomen daar.

suzysuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:39

Dit is voor mij allemaal de eerste keer, maar het voelde direct zo vertrouwd aan toen we daar waren.
Bovendien spreekt mij hun hele manier van aanpak met de paarden enorm aan of bedrijfsvoering, hoe je het maar wilt noemen.
Ik kan niet wachten om straks iedere 3 maand (dat is de planning) naar de Eifel te rijden.

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:22

Ik ben in juli mee geweest naar de eifelopfok om de paarden daar te bezoeken.
Jammer dat jullie geen berichtjes/foto's hier meer plaatsen.
Uiteraard is Marieke niet meer zichtbaar in ons midden,
maar ik geniet ook van de foto's en de filmpjes die jullie plaatsen.
En omdat Gabbana bij ons op stal geboren is, vind ik het altijd leuk om nog eens een foto van haar te zien.
Dus dames (en heren) graag posten!

Groetjes,
Yvonne

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:43

Ik heb er op dit moment niets staan, maar volgend jaar plaats ik weer foto's.

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:07

Ha ik ga waarschijnlijk onze Gluecksklee brengen ergens tussen eind september en half oktober (dan is ze 5 a 6 mnd oud) ik ga tevens haar half broertje Dexter van vorig jaar dan weer terug zien. Ik kijk er al naar uit hoe hij gegroeid is en hoe het met zijn jaarling vriendjes gaat. Ik zal proberen daarna wat fotos te plaatsen.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:50

Paar weken terug nog geweest, maar nog geen tijd gehad om foto's te uploaden. Druk, druk, druk. Heb ook vooral foto's van mijn eigen puppy :o (@ Kalisha, ja ik stuur ze een keer per mail als ik tijd heb)

Afbeelding

Eindelijk naarling af <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:22

Even n bericht van mezelf gekopieerd :P.... Ik kom alleen bij de hengstengroep (momenteel staan er nog 7 2,5 jarige hengsten en 1 3 jarige in deze groep)

Ik afgelopen zondag maar weer eens bij Dazzle gaan kijken....

Hier enkele foto's van hem :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij staat nog heerlijk te genieten in de opfok en blijft er nog staan tot omstreeks Maart 2015

Verder is het echt een grote spierbonk, mooi op maat en ontzettend lief! Hij is nog hengst en zal dat voorlopig ook nog gewoon blijven.

suzysuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:12

Ik breng mijn kruimeltje eind oktober, ze is dan bijna 6 maand.
Ik vind het allemaal wel erg spannend.

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:44

suzysuz, ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt, maar je hebt echt een goede keuze gemaakt door je veulen daar heen te brengen, het is super daar! Naar mijn mening een uitstekende basis voor een stabiel, gezond en ongecompliceerd paardenleven.

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:08

suzysuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:34

Begrijp me niet verkeerd, ik heb echt geen seconde getwijfeld of ik mijn veulen wel naar de eifel moet brengen. Wat zij bieden daar kan denk ik geen bedrijf in Nederland tegen op.
Ik vind alleen de reis daarheen (+/- 6.5 uur rijden) erg spannend.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 23:12

Ik vind vooral de terugreis (als ze 3 zijn) erg spannend, heen gaat wel. Hoewel ik er dit jaar waarschijnlijk 2 tegelijk breng, dat heb ik nog niet eerder gedaan.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:15

Anoeska, voor ons was de terugreis zo'n 2,5 uur. We hebben helemaal geen problemen ondervonden. Hij liep rustig de trailer op en heeft de hele terugreis geen kik gegeven.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:07

De laatste keer dat ik er eentje ophaalde was niet zo'n succes. Daar heb ik na 5 minuten toch maar wat sedering in geduwd. Die stond met zowel hoofd als kont tegen de voorbalk aan (best knap gezien hij aan 2 touwen vast stond). En die heb ik halverwege wat bij moeten geven toen. De andere 2 uit die groep zijn daarna samen naar huis gekomen en dat ging prima.

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:01

Natuurlijk kan een onzeker paard wel eens in paniek schieten als het plotseling zonder kuddemaatje op de trailer staat, maar de meeste paarden komen zonder problemen thuis. Dat komt doordat we ze omweiden met de trailer en ze daardoor trailermak worden. Ze lopen er zo op en staan er rustig in omdat ze ermee bekend zijn.

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:10

Staan ze ook weleens alleen op de trailer, Linda? Want dat zal het vreemde voor ze zijn, als ze weer naar huis gaan?

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:41

Soms wel, beetje afhankelijk van hoe het uitkomt. Gabbana bijvoorbeeld vindt het geen probleem, de meesten eigenlijk niet. Maar zoals ik al zei, er kan altijd een onzeker paard tussen zitten. Maar dat heeft niks met de afstand naar hier te maken. Die zou ook tijdens een kortere rit nerveus zijn.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:51

claudnr9 schreef:
Soms wel, beetje afhankelijk van hoe het uitkomt. Gabbana bijvoorbeeld vindt het geen probleem, de meesten eigenlijk niet. Maar zoals ik al zei, er kan altijd een onzeker paard tussen zitten. Maar dat heeft niks met de afstand naar hier te maken. Die zou ook tijdens een kortere rit nerveus zijn.

Dat klopt. Ik heb er inmiddels 5 in de Eifel gehad en er heeft er maar eentje wat problemen opgeleverd met het vervoer terug en die gaf op de heenweg ook al problemen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:21

Anoeska27 schreef:
claudnr9 schreef:

Dat klopt. Ik heb er inmiddels 5 in de Eifel gehad en er heeft er maar eentje wat problemen opgeleverd met het vervoer terug en die gaf op de heenweg ook al problemen.

Nog even als aanvulling. Degene die bij mij problemen gaf kocht ik als jaarling en had tot dat moment nog geen minuut zonder zijn moeder gestaan of een halster om gehad. Dus dat was ook een beetje vragen om problemen. Linda en Dave hebben hem met veel geduld netjes handmak gekregen.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 04:33

Ohh ik volg ze al een hele tijd op facebook en vind het zo mooi om te zien wat ze allemaal voor de paardjes doen. Zie heel vaak foto's voorbij komen, wat een mooi gebied en wat zien alle paardjes er toch goed uit! Zou mijn ouwetje (ruim in de 30) zoiets ook zo gunnen.. Maar zal die reis nooit aandurven, en het is zo enorm ver weg voor ons..

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:19

Ik heb vandaag mijn hengstveulen en die van mijn vriendin naar de eifelopfok gebracht! Ziet er echt super uit en zijn onwijs goed geholpen :D
Zal vanavond even wat foto's plaatsen die ik gemaakt heb!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:22

Wat leuk, de mijne staat er ook alweer bijna een maand. Ben benieuwd naar je foto's.

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding