[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:23

Ach ik vind het niks meer als normaal.
Kun die pup toch niet aan zn lot overlaten in de hoop dat het wel goedkomt..
ik heb voor hem gekozen,hij niet voor mij.Hij had ook een baas kunnen krijgen die al meerdere pups opgevoed had.

We gaan trouwens echt hard hier!
Over 2 daagjes hoeft Melody nog maar 2 maandjes!!!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:24

Fenneke, beterschap aan marije en super dat de operatie goed is gegaan!

Verder ook iedereen beterschap met moeders, kindjes etc.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:28

2 maandjes gaat ook al behoorlijk snel :)

Jus nog een paar dagen dan moet ze nog 3 maanden :)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:58

Fenneke Wens Marije heel veel beterschap!

Zag een onwijs leuke hond voorbij komen en weer wat leuke dikke buiken..
Ben jaloers hoor :+

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:40

Lucy_1 schreef:
Goedemorgen...

Jullie hebben lekker door gekletst dit weekend zeg :P

Heerlijke foto's gezien van paarden met heel veel en met wat mindere dikke buiken... Echt genieten vind ik dat...

Manueeltje... Mooie nieuwe aanwinst... En jouw stress van vorig jaar, weet zelfs ik nog :D Heb jij niet een week of 3 tot 4 gewaakt bij je merrie toen?
Hondje kwijt :(:) Hoop dat ze gauw gevonden wordt.

Co2... Je zou kunnen overwegen om maisvlokken bij te gaan voeren of Subli Seniorenslobber...

Leuk overigens... zo'n zwarte en witte speen... Ziet er grappig uit..

Nee 10 dagen :+

Maseike... Fijn dat je mams wakker is. Pa nog wat in de war, wat logisch is :(:) En jouw kleine meid ziek :(:) Beterschap!

Zal vandaag ook weer eens proberen foto's te nemen van mijn meiden... In april komt het eerste veulentje hier... Dus dat gaat al lekker opschieten! :D

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:00

MelodyT: Ik ben tijdens mijn werk (als dierenarts-assistente) regelmatig pitbulls tegen gekomen en mijn ervaring is dat ze bij de dierenarts, wat toch vaak een stressvolle situatie is voor een dier, zachtaardige, meegaande honden zijn (maar dat ze vaak wel iets minder tolerant zijn naar andere honden toe). De opvoeding is erg bepalend. Sommige chihuahua's willen je vingers er wel af bijten }:) en daar hoor je mensen niet over. Maar goed...als je een kwade pitbull treft dan heb je ook wat tegenover je staan natuurlijk (en dat is dan nog net iets meer dan bij een kwade golden retriever, maar vergelijkbaar met bijvoorbeeld een kwade rottweiler of een mechelse herder).
Met de juiste opvoeding kan je er een prachthond en een trouwe vriend aan hebben en de looks heeft hij al :D .

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:24

Nimber schreef:
Co2 mais en je veearts even mestonderzoek laten doen, ondanks goed ontwormen kan ze best nog wormen hebben.

De regel ivm hengsten is er niets voor niets gekomen. het is heel jammer voor de uitzonderingen die de dupe worden en wel een vreselijk lieve en brave hengst hebben.Toch is het de enige veulige manier om anderen op wedstrijdterrein niet in gevaar te brengen.Er toch echt ruiters die na 2 jaar manege lessen graag een stoere zwarte droomhengst willen.

Ik rijd en reed de afgelopen jaren diverse hengsten en daar zaten ook niet zulke brave tussen waarvan ik het er met 1 nooit heb aangeddurft om op wedstrijd te gaan.Die gaat nu ondanks dat hij ggk was als dekhengst als ruin door het leven.(en is nu hardstikke braaf)

Ik snap wel dat er regels moeten zijn maar zoiets zou eventueel ook met een test af te nemen zijn.
En dan natuurlijk ook met merries en dergelijke in de buurt niet dat je alleen moet rijden.
Ik heb nu "het geluk"dat ik dicht bij Belgie en Duitsland woon waar deze regels niet zijn.
pff in de rennen doen ze er niet zo moeilijk over en staan ze overigens ook langs elkaar in de startbox.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:23

:):) :):) Mijn hondje is terug :):) :):)
Iemand hier een paar boerderijen verderop had haar zien lopen en opgevangen!
Ben zo blij dat ze weer terug is :D

Maseike: beterschap voor je kleine meisje, en jeetje het zit niet mee met je moeder zeg :(:)

MarijeR: beterschap en wat fijn dat de operatie geslaagd is.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:28

fijn manueeltje!!!!

nobel is vandaag 300 dagen drachtig :+ en rennen dat ze doet!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:51

Wat super manueeltje!!! Wat zal jij in de zenuwen gezeten hebben zeg! lekker genieten van woefemans!

maseike: ja hoor, kom maar meewaken (heb wel gezegd dat ik het niet 4 weken ga doen dit jaar ;-))

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:55

manueeltje: ah wat super zeg! Zat ze daar al die tijd of had ie haar nog maar net?

lisanne: gefeli met de mijlpaal :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:56

miszlisanne, gefeliciteerd met je mijlpaal, dat schiet al lekker op!

Manueeltje, fijn dat ie weer terug is. Ik miste vandaag ook een hond bij stal, maar die bleek uit logeren te zijn bij een reu.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:00

neon: ahh babyhondjes over een paar maand *\o/* ik vraag nu al vast of je dan foto's maakt :P

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:02

fijn manueel!! :)

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:25

Update Marije:

Vanmiddag op bezoek geweest bij Marije, ze heeft ruim 5 uur op de uitslaapkamer gelegen, ze moesten haar extra pijnbestrijding geven.
Het potje met de stenen (de niersteen is er waarschijnlijk in stukjes uitgehaald) had ze onder haar kussen gestopt, ze wilde dat perse mee nemen. :D
Van de week eens gaan puzzelen of het in elkaar past zodat we kunnen zien hoe groot de steen in werkelijkheid was.
Morgen nog een naar dagje en daarna knapt ze hopelijk snel op.
Hubs is naar het avond bezoekuur en zal zo ook horen hoeveel ze van de nier verwijderd hebben.
De chirurg kwam pas langs na het middag bezoekuur.
Gelukkig is ze niet ziek geweest van de narcose want het lijkt me geen lolletje als je moet overgeven met een wond van zo'n 25 cm. :oo :(:)

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:38

FennekeR schreef:
Update Marije:

Vanmiddag op bezoek geweest bij Marije, ze heeft ruim 5 uur op de uitslaapkamer gelegen, ze moesten haar extra pijnbestrijding geven.
Het potje met de stenen (de niersteen is er waarschijnlijk in stukjes uitgehaald) had ze onder haar kussen gestopt, ze wilde dat perse mee nemen. :D
Van de week eens gaan puzzelen of het in elkaar past zodat we kunnen zien hoe groot de steen in werkelijkheid was.
Morgen nog een naar dagje en daarna knapt ze hopelijk snel op.
Hubs is naar het avond bezoekuur en zal zo ook horen hoeveel ze van de nier verwijderd hebben.
De chirurg kwam pas langs na het middag bezoekuur.
Gelukkig is ze niet ziek geweest van de narcose want het lijkt me geen lolletje als je moet overgeven met een wond van zo'n 25 cm. :oo :(:)

Hee jeetje zeg, ik had het gemist dat Marije geopereerd moest worden, ik wens haar heel veel beterschap!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:45

Puzzelen met nierstenen :+ . Dat noem ik nou gezonde Hollandse Humor :D .

Manueeltje: goed dat hondje terug is! Ik kan je aanraden haar te laten chippen.

Melody: ik zou dat "kussen" van je pup toch echt maar niet goed vinden. (les 1 ;) ) en ook nooit op de bank dulden en ook nooit op ooghoogte

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:47

Wow, 25 cm? :oo Vervelend dat ze zoveel pijn had, hopelijk heeft de pijnbestrijding het allemaal wel draaglijk gemaakt.

Jenny, vorig jaar is deze hond ook al uit logeren geweest, maar ze had er duidelijk alleen maar van genoten en verder niets. :+ Ik hoop het wel, jonge hondjes, maar niets is zeker. Teef is een ruwharige Jack Russel, reu is niet echt een ruwharige, maar ook niet echt een gladharige, ertussen in dus. Kans is behoorlijk aanwezig dat de pups met korte staart geboren worden. Vader van deze hond was ook eigen fok en is met kort staartje geboren, deze teef is met een heel kort stompje geboren.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:48

Net terug van Melody..ze heeft een Zwangerschapkwaal.

Haal haal stok kreupel uit haar stal,links voor been helemaal koud.
Na enkele rondjes niks meer van te zien,been ook weer warm aan het worden.
We hebben dit al eens meegemaakt bij een paard op stal dus ik herkende het meteen!
Veulen ligt dan net iets verkeerd waardoor er een ader afgekneld word en de bloedstroming in dr been minder word.
Soort van slapend been..

Dus dat word de laatste 2 maanden iedere dag een half uur stappen..draven en galoperen zit er vanaf nu dus niet meer in.

Zielig dier..

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:49

FennekeR, gelukkig is alles goed gegaan met marije!! Wens haar maar beterschap!! :(:)

*\o/* Whoehoe Manueeltje!! Gelukkig is ze terug *\o/*

Latoya is een knappe merrie zeg!!

Ohw Maseike, gaat het al beter met je mams is nu je kleine meid ziek!! Heel veel beterschap (voor je mams en je dochtertje) en knuffel maar lekker met ze ;)

Diane, mooi buikje heeft ze zeg!!

PJ, het helpt ook als je regelmatig tegen de beeb/buik praat (weet het het klinkt raar, maar werkt echt ;) ) en daarna zacht klopt!! Zo word Donna haar veulen vaak wakker. Hij reageert als het goed is dan ook op je stem.
En als ze na beweging gaat staan eten voel ik hem vaak ook.

Hiboune, ahw arme Hiba!! Wat gaat de beeb tekeer zeg!!

Ik ben het er mee eens hoor dat de opvoeding voor (maakt niet uit welke ras) honden het belangrijkste is!!

We hebben onze hondjes gister geschoren :o waren ze vandaag niet zo blij mee, aangezien het een stuk kouder was!!
Gelukkig hebben we dan een jasje voor ze!! :D

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:54

Hubs is net terug uit het zh en ik hoor dat er geen deel van de nier verwijderd is, de beschadiging was minder dan ze op de scan hadden gezien en ze hopen dat het beschadigde deel zich gaat herstellen.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:02

Beterschap voor Marije... Fijn dat de operatie gelukt is! Hoop dat ze gauw opgeknapt is!

Melody... Wat een prachtig mooie pup! Ik vind Pittbuls leuk! :j

Manueeltje... Wat super dat je hondje terug is! Fijn zeg!

Heerlijke dikke buikenfoto's komen er weer voorbij...

Heb vandaag wat foto's van mijn meiden genomen... De meesten zijn mislukt, maar heb er toch een paar....

Luna is uitgerekend 23 april, dus dat gaat al aardig de goede richting op.. Vind haar buikje zeer beschaafd ten opzichte van vorig jaar...
Afbeelding
Afbeelding

Rose verwacht ik haar veulen in juni/juli
Afbeelding
Afbeelding

En Jilldou is 15 mei uitgerekend... Bij haar zie je heel weinig... Was vorig jaar ook al zo.... Maar ze heeft nog energie zat :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:03

Nou dat is helemaal goed nieuws Fenneke!!!! Dank je voor de update maar weer!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:03

Das dan een meevaller Fenneke!

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:17

Lucy, leuke foto's bij jilldou zie je inderdaad weinig :).
Manueeltje, fijn dat je hondje weer terecht is!
Gelukkig is de operatie goed verlopen bij Marije, wens haar beterschap! :)
Melody, dat klinkt niet echt fijn kan het verder geen kwaad?