[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 19:51

Leuke foto's Haha! Al een behoorlijke buik Ja

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:08

zo na een paar rot dagen, heb ik eindelijk weer eens tijd om bij te lezen en een berichtje te plaatsen, zoals ik eerder had vermeld is mijn merrie van het weekend verhuisd, naar haar nieuwe stal!

helaas is dit absoluut niet vlekkeloos gegaan Huilen
Linda heeft de trailer kort en klein geslagen onderweg! Duivel
ze is altijd heel rustig op de trailer, ze stond samen met een ander paard, waarmee ze op de paddock stond bij onze oude stal, dus wat het is geweest mag joost weten... ik denk omdat ze op het moment geen paard in haar buurt wil, dat het te dicht op elkaar was in de trailer! ze heeft wel vaker met ze 2en in een trailer gestaan, laatste tijd wel altijd alleen.

IK heb echt mijn hart vast gehouden onderweg, en dat ik de klep opende heb ik echt even gehuild Huilen ik ben zo enorm geschrokken. gelukkig heeft ze er niet veel aan over gehouden, wat schrammen aan de kroonrand, en behoorlijk wat stresss, dus ik hoop niet dat ik erg slecht is voor de dracht. eenmaal in haar nieuwe stal was het ruzie met haar buren, dus is ze gelijk verplaatst naar een andere stal, want nog meer stress kon ze niet gebruiken!

nu staat ze rustig op stal, en is de rust weer terug!

groetjes nicole

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:31

monique4 schreef:
Dana01 schreef:
die van Marije werken super Ja

@Dana01,Heb jij al zo`n kleine geboortemelder gebruikt? Weet jij of die ook al te huur zijn?

ik heb ze zelf niet gebruikt, ik weet alleen dat Marije er tevreden mee is, dus ga ik er vanuit dat ze goed zijn Haha!
ik heb geen idee of ze te huur zijn

jeetje wat een mooie buiken komen er weer voorbij...

Germie, ik zou toch wel voorzichtig zijn met een kleine box Bloos
je kunt het niet gewild hebben, maar het is nu wel zo, en je merrie kan er weinig aan doen, een kleine box is een groot risico....wat als ze net tegen de muur gaat liggen en je bent beide kwijt?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:34

Dana01, maar wat als er niet iets anders beschikbaar is? Haar verhuizen is geen optie. Er is nu eindelijk rust in de tent en dat moet ook zo blijven. Ik heb haar nadat ze kreupel geworden was aan 2 benen verhuisd. Ze heeft heel lang moeten wennen. Heb het er vanmiddag nog met de stalhouder over gehad en hij denkt ook dat het wel moet lukken in zo'n box. Het is in principe een normale maat, zelfs nog iets langer dan de standaardmaat van 3 meter. Op stal controleren ze haar nu ook nog een keer extra vlak voor ze op bed gaan.
De fokker van mijn paard zegt ook gewoon dat het kan in een stal van 3 bij 3 meter. Optimaal is het natuurlijk niet, maar je moet roeien met de riemen die je hebt. Ik ben ook wel eens bij een bevalling geweest en dat was ook gewoon in een stal van 3 bij 3. Ik ga natuurlijk wel proberen om er bij te zijn als het veulen geboren wordt.
Heb inmiddels al een naam (merrie had ik al, hengst ben ik nu ook uit), maar ik ga voor een donkerbruin merrietje met een bles en aan alle 4 benen wit Knipoog
Laatst bijgewerkt door germie op 23-12-07 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:38

ik snap je wel hoor, maar ik geloof dat ik dan wel zou zorgen voor meer controle, misschien in de vorm van een BA ofzo?
hier hebben we een box van 4 bij 3, en zelfs dan gaan ze nog tegen de muur liggen Ja

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:41

BA?

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:41

heb weer bijgelezen nog niet gereageerd!

komen erg mooie dikke buiken voorbij zetten.. Haha! ziet er goed uit!

Stoere, wat rot joh dat het verhuizen niet zo goed ging..!
ik hoop dat je merrie zich snel op der gemak voelt! beetje in de gaten houden kan natuurlijk nooit geen kwaad..

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:44

@ Tabar maar kan de stress die ze heeft opgelopen veel kwaad?

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:51

heb zelf niet ontzettend veel ervaring mee maar stress vlak voor de geboorte kan nooit goed zijn..

ik weet niet op hoeveel dagen ze zit..denk zelf dat het wel mee valt.
maar voor je zelf is het misschien wel geruststellend om haar toch even wat extra in de gaten te houden.
dat kan nooit geen kwaad

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:04

Er is wel verschil in stress, als ze zich boos maken heeft dat vast minder impact dan wanneer ze erg angstig zijn.

germie: BA is birth alarm, een singel met geboortemelder of zo'n zendertje dat je aan het halster kunt vastmaken. Dit maakt het waken een stuk makkelijker.
Of je kunt een camera ophangen zodat je haar op afstand in de gaten kunt houden.

rest moet ik nog even bijlezen Lachen

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:05

een birthalarm Ja

stoere, als ze nu weer rustig is valt het wel mee denk ik Ja
ze hoeft pas in mei toch?

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:06

ze zit nu op 197 dagen dracht, dus het is niet vlak voor de geboorte. ik merk nu verder niet veel veranderingen aan haar gedrag! dus denk dat het wel mee valt

@nicole288 daar heb je gelijk in! het was eerder boos dan angst!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:10

Een BA heb ik niet, en ik vind het maar linke dingen. Je knoopt toch iets aan je paard dat er normaal niet om zit. Bovendien ligt mijn paard altijd in de meest onmogelijke houdingen dat het ding volgens mij altijd vals alarm gaat afgeven.
Een camera heb ik wel aan zitten denken, maar die moet ik dan zien te lenen. En ik kan dan zelf de beelden niet bekijken omdat ik te ver weg woon.
Laatst bijgewerkt door germie op 23-12-07 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:19

helemaal vergeten....icoliene zit nu op 207 dagen dracht....vorige week zondag hadden we dus een mijlpaal hier!!!

vandaag lekker gepoetst....

het veulen was erg druk.....icoliene werd dus steeds bozer...ze stond de hele tijd met der oren in de nek op de grond te stampen met haar achterbeen..en niet zo zuinig ook..

hier wat foto,s van vandaag...
Afbeelding

Afbeelding

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:27

inowa schreef:
helemaal vergeten....icoliene zit nu op 207 dagen dracht....vorige week zondag hadden we dus een mijlpaal hier!!!

vandaag lekker gepoetst...

nog gefeliciteerd Go jij! Go jij!

wij hebben bijna de 200 dagen mijpaal!

rij je nog wel, omdat ik lees vandaag lekker gepoetst

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:28

Yeuuh weer gave dikke buiken!!!
Zien er goed uit.
Myrdal en ik hebben vandaag Joyka ook op de foto gezet.
Ga morgen even kijken. Mijn hoofd doet nu te zeer.

Mijn eerste merrie heeft haar veulen ook in een stal van 3x3 gekregen.
Is prima gegaan.
Wel hadden we inderdaad een ( geleende ) camera in de stal en waren we dankzij dat ding
erbij.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:33

stoere schreef:
inowa schreef:

vandaag lekker gepoetst...

nog gefeliciteerd Go jij! Go jij!

wij hebben bijna de 200 dagen mijpaal!

rij je nog wel, omdat ik lees vandaag lekker gepoetst

echt rijden doe ik allang niet meer....gewoon omdat ze nu in de bak staan en ik verder nergens kan rijden...ook heeft icoliene totaal geen zin meer in het rijden....alleen rustige buitenritten vind ze nog wel te doen...

ik merk ook dat ze het wel een beetje moeilijk heeft,ik laat haar dus maar lekker met rust.....

ik had gepoetst omdat ze nu ineens vaker ligt en ze zat onder de strontplekken...had er gisteren geen tijd voor en ze staan toch de hele dag buiten...

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:34

ok op die manier...

ik vroeg van het rijden, omdat je 10 dagen verder bent dan mij en vind het intressant om dan te weten wat jij wel en niet nog met

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:40

het ligt aan de merrie he...zoals je ziet is icoliene echt heel erg dik....de veearts zegt ook dat er een zeer groot veulen op zit...dat is ook de reden dat ik bij de geboorte wil zijn..

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:42

Stoere, wat vervelend dat het zoveel stres heef opgeleverd, maar denk idd dat het nu nog niet heel veel kwaat kan.

Vandaag een paar foto's gemaakt buiten hier de foto's:

Afbeelding
Met deken op in de padock.

Afbeelding
Zonder deken van voren in de longeerpadock.

Afbeelding
van de zijkant

Ze is vandag 200 dagen drachtig.

Ze heefd een paardagen nu soms dunne mest en soms gewoon normaal, weten jullie of dit kwaat kan en waardoor het zou junnen komen, zi heefd geen verhoging en heefd er naar mijn idee ook geen last van. Ze laat ook veel scheten de laatste dagen. Ze is verder erg vrolijk en atent. Het is voor mij de eerste keer dat ik een/haar dracht van zo dicht bij maak.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:57

Germie: Ik rij ook nog steeds, Rij idd wel koter, maar dit ook omdat ik nu beter rij zeg maar, ze moet andere spieren gebruiken, merk verder niet dat ze er meer moeite mee heefd dan normaal, springen heb ik in het begin nog wle gedaan, maar doe ik nu ook niet meer... Ik rij in princiepe gewoon door tot het einde en laat haar bepalen hoe intensief en hoe lang... Toen ik haar verzorgde deed ik dat ook gewoon, tegen het einde is het dan wel zonder zadel, wand dan ziet ie niet meer lekker en heefd ze last van de singel...

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:05

weer hele leuke foto's gezien van de drachtige merries.
Hier ook een foto van Mieke die vandaag 144 dagen drachtig is, wel spijtig van het strootje in haar manen.
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:06

conejo schreef:
Germie: Ik rij ook nog steeds, Rij idd wel koter, maar dit ook omdat ik nu beter rij zeg maar, ze moet andere spieren gebruiken, merk verder niet dat ze er meer moeite mee heefd dan normaal, springen heb ik in het begin nog wle gedaan, maar doe ik nu ook niet meer... Ik rij in princiepe gewoon door tot het einde en laat haar bepalen hoe intensief en hoe lang... Toen ik haar verzorgde deed ik dat ook gewoon, tegen het einde is het dan wel zonder zadel, wand dan ziet ie niet meer lekker en heefd ze last van de singel...

Mijn merrie heeft nog steeds dezelfde maat singel en ook wordt de singel nog op hetzelfde gaatje vastgezet hoor. Ik heb voor drachtige merries ook nog nooit een singelverlenger gebruikt.
Iemand hier wel? Het veulen zit daar waar de singel loopt niet.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:10

ik heb besloten om met Mieke niet meer te rijden. Wat we wel nog gaan doen is veel grondwerk, lange lijnen, longeren ...

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:10

Mijn singel sit ook nog gewoon op de zelfde gaatje, maar als ze tegen het einde loopt, heefd ze er wel last van wand dan doet ze nog finniger dan dat ze normaal doet met aansingelen en het zadel licht dan ook niet lekker meer bij haar... vandaar dat ik zonder zadel rij tegen het einde (dan heb ik het over de laatse 2 a 3 weken)