Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
minnie_muis schreef:Je weet dus vast wel hoe het veulen gaat heten als het een merrie is

Vorig jaar hadden we Barrichello en Biaggi! En bij de Z hadden we Zidane en Zlatan!

CarpeDiem schreef:is tolando de mama of de papa?
En wat is de mama of de nieuwe papa?
dus ze legt heel haar gewicht in de strijd en dat komt dan op haar neus terecht maar dat voelt ze niet volgens mij..
) Effe kijken of het ging en mevrouw stond rustig en snuffelde overal wat aan.. dus ik naar buiten een kruiwagen gaan halen, kom ik binnen en hangt ze half over de deur! met haar voorbenen al in de gang en de achterste nog in de lucht en met haar dikke buik OP de deur!!
ik in paniek de gangdeur toe gedaan dat ze niet kon weglopen en dan wou ik haar helpen maar ondertussen moest er nog 1 voet over, en die stond ook snel in de gang. Stond ze me daar aan te gapen, zelf geschrokken van wat er gebeurd was! normaal hangt ze regelmatig een keer met haar voorbenen over haar eigen deur van 1m20 maar dit was maar 90 cm en ze is zelf 95 cm. Een heel stuk van haar navel tot haar uier is nu een schaafwonde
dus ik heb er betadine op gedaan maar dat had ze helemaal niet graag en ze sloeg met haar staart tussen haar benen naar haar buik, dus die heb ik ingevlochten en omhoog gedaan zodat het een stompje is (best grappig zicht) en nu kan ze daar al niet meer mee slaan op de wonde want die haren snijden nogal.
en hopelijk heeft de kleine niet te veel blauwe plekken
(zwarte zouden leuk zijn
)
kwam plots hooi uit haar mond en ze maakt telkens rare geluiden alsof ze aan het stikken is. Zag er een man bij vandaag dus ik denk dat het de VA was want ik ken hem niet. verder stond ze gewoon te eten en lijkt wel te treuren om haar veulen.. de andere merrie krijgt ook een dikke buik (van ver gezien) dus waarschijnlijk komt daar ook eentje uit binnenkort en hopelijk dan een gezond.
hun mama flikt het in een kwartier om een tweeling ter wereld te zetten en droog te likken dus waarom zij ook niet
je weet nooit he. vond haar uier ook wat verandert vandaag, meer vooruier gekregen of hoe heet dat?
IS het alleen bij schaafwonden gebleven? Dan is het over 2 maanden echt wel beter.
Kwam jouw paard nou van Terschedlling? Of heb ik dat helemaal mis?
Hebben we straks wat te vergelijken 
;zou het aan Tolando liggen ?
Heeft ze nog predikaten ?