Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:27

hihi jeejte. dat paard is meer drachtig geweest in haar leven dan niet

* mijn buurvrouw heeft 11 kids .. moet er niet aan denken om jaren lang zwanger te lopen vind 3 kids meeeeeeer dan zat )

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:31

al mijn merrie's worden in preciepe ieder jaar gedekt
heb er een die het om het jaar doet
en vaak zijn ze alllemaal in 1 x drachtig

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:32

keresa, je bedoelt dat je er 1 hebt die om het jaar gewoon niet drachtig wordt?

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:33

ja als er een veulen bij loopt krijg ik ze niet drachtig
het is jammer maar helaas

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:35

Jeetje wat een verhalen allemaal. Ik hoop dat de geboorte van dit veulen net zo mooi gaat worden als van het vorige veulen, en dat ik er weer bij ben, maar dat alles nét even een stukje rustiger gaat dan de vorige geboorte. Toen lag ze tegen de muur, en hebben we haar opgejaagd. Toen is ze staand verder gegaan, en moesten we het veulen opvangen, anders had het op de grond gekletterd!

Na dit veulen is het ook voor Fleur klaar. We willen verder in de endurance en samen met fokken is dat geen ideale combinatie. Misschien later nog, als ze te stijf en stram is om kilometers te maken! De tijd zal het leren!

Flettie, wat knap dat je je ingehouden hebt! Ik heb de veulenhalsters van vorig jaar nog, en heb laatst voor mijn verjaardag een nieuwe gekregen, een mooie leren! Dus 1 kopen doe ik ook niet meer!

Geweldige foto`s Nimber! Dat hoofd van Libel! Oef..Gelukkig heeft ze alleen cameravrees, maar wilt ze wel gewoon geaaid worden!

Verder ga ik nog even bijlezen!

Ik ging vandaag weer eens op Fleur rijden, en dat gaat natuurlijk vooraf door een poetsbeurt. Dus toen ik bij haar achterbenen kwam, keek ik, zoals gewoonlijk, naar haar uier. Wat ik daar zag was wel heel erg...

Uhum..Fleur haar uier op 8 manden dracht, beetje heel dik
Afbeelding

En van onderaf
Afbeelding

Je kan natuulijk begrijpen dat ik even heel hard moest gillen. Het was wel al wat dikker de laatste tijd, maar zoals het vandaag was, was het nog nooit geweest. Na het rijden weer gekeken, er was wel wat weg maar nog niet alles! Terwijl nogmaal gesproken het lege theezakjes zijn dan! >;)

* adem in, adem uit...*

Br...Het komt nou wel heel dichtbij hoor! Kan nou helemaal niet meer wachten!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:38

jeetje. is dat geen teken van een te vroeg bevalling? ( tja zeg ook maar wat hoor)

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:41

Jeetje Fleda ongelooflijk wat een memmen!
Ze moet niet al te vroeg gaan hoor,anders hebben we een maand verschil tussen de veulens!

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:41

Ja, dat zit ik dus ook al. Vorige dracht begon ze ook al eind Jan. met haar uier. Maar nog niet zo heftig. Het veulen is toen ook te vroeg geboren. Denk dat het dit jaar ook wel weer zal zijn, als het nu nog maar even blijft zitten..

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:47

ja DIT is TE vroeg hoor.. echt NIET goed.. denk niet dat ze het overleefd eerlijk gezegd.. goed in de gaten houde meis!!

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:53

Gelukkig doet ze verder wel alles goed, heeft energie voor 10, glimt als een spiegel, plast, poept en eet gewoon. Verder niks om me zorgen over te maken. Alleen dat uier. Er zit ook voor een groot deel vocht in hoor! Als ze bewogen heeft is het al een stuk minder. Zal morgen voor en na maken!

Naja, de tijd zal het leren...

CarpeDiem

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:52

hoi!! ik ben er ook nog! Ik lees morgen wel helemaal bij. Heb nu geen puf. Morgen lekker dagje vrij, en hoef pas om 6 uur te lessen. Heerlijk!

Dnies90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:56

meld me ook weer is

onze drachtige merries gaat het perfect.
heb van de week nog een paar foto's gemaakt

eerste foto toen ze net drachtig was voorjaar dus
Afbeelding
Zita eind December
Afbeelding

nu ostara
Afbeelding
Ostara in juli(ze is in april gedekt)
Afbeelding
December op deze foto was ze nat(ze word wel super goed verzorgt).

morgen lees ik weer even bij

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:58

Jouw welsh lijkt mega op die van een vriendin van mij (zie profiel!!)
de vos qua aftekening op haar hoofd. En die andere gewoon in alles

Dnies90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:47

o oke lijkt zeker misschien is het vere familie.
wat is z'n moeder als ik vragen mag

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:53

ooooowww mooie welshies!!!

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:22

mooie foto's weer hoor....
wat ik me afvraag he....
Navajo moet nog 31 dagen en heeft nog helemaal geen uier of wat.....
is dat normaal? cheyenne deed het de vorige keer ongeveer een maandje voor de bevalling, althans, voor zover ik dat nog weet .....

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:30

Geen idee. Zijn moeder komt van de markt en had niet eens een naam volgens mij :S . Ik heb wel een foto van zijn moeder

Afbeelding

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:34

die van miij moet nog 3 weken ongeveer en heeft ook nog helemaal geen uier maar die heeft het ook al een keer gedaan zonder een uier loopt daarna van zelf vol

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:35

leuk beestje hoor....

ja ik weet het, maar jah, die friese hier doet het al een hele poos voor de tijd, Cheyenne ongeveer een mandje voor de tijd, en van Navajo weten we het niet, ze heeft wel al eerder veulens gehad maar hier nog nooit....

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:37

Emmanuella is vandaag opengeknipt, het ziet er niet fris uit en het bloed druppelde er ook een beetje uit. Na ja, het zal uit zichzelf moeten helen. Ik hoop dat het mooi geheelt is op het moment van de geboorte.

De uiers groeien langzaam door.

Nicole288

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:53

Adriana:

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 00:06

fledda dat had libel dus ook en nu lijkt het weer iets minder (nu zit ze bijna op 9,5 maand dracht)

spannend is het zeker.Hinke sla ik een jaartje over ff rust ze wordt pas in juli 5 en dan wedstrijden en veulens. bovendien heb ik er anders 4 drachtig en dat is ook wat teveel van het goede

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 00:08

adriana schreef:
Emmanuella is vandaag opengeknipt, het ziet er niet fris uit en het bloed druppelde er ook een beetje uit. Na ja, het zal uit zichzelf moeten helen. Ik hoop dat het mooi geheelt is op het moment van de geboorte.

Zit er iets tussen?

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 09:15

Iets tussen ?

@fleda: Lee's uier loopt soms ook een beetje vol en dan trekt het weer weg en dan wordt het weer wat voller, etc. Op zich niet zo erg, zolang het uier maar niet echt vol en strak wordt en er melk uitkomt (dan als de wiedeweerga de da bellen)

@dana01: sommige merries hebben tot het laatst toe maar heel weinig uier ... wat een verschillen weer he? Fleda is bang dat haar merrie te veel uier heeft en jij vreest dat ze te weinig heeft

Mooi Welshjes!! Zulke pittige hoofdjes zitten er op en vaak hebben ze van die gave aftekeningen! Grote blessen, hoge witte benen. Helemaal mijn ding!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 10:35

@dana: nog 31 dagen, dan kan er nog heel wat met zo'n uier gebeuren hoor.
@fleda: komt wel goed, zijn de uiers wel minders als ze gelopen heeft of niet? de één is gewoon wat vroeger en net wat mac zegt, zolang het niet strak staat van de melk is er nog geen ramp gebeurt hoor.
Goed nieuws: volgende week een fotocamara, dus dan kan ik ook leuke tietjes foto's schieten.maar die zijn nog helemaal leeg.
Ze is nu 9 maanden, nog 2 maandjes, nog 64 dagen.
Gister nog eventjes naar dr toegegaan, heb haar aan de longe laten lopen, maar heb geen zweep gebruikt, ze liep al hard genoeg. te hard, ik allemaal: RRRustig Hollyday, hooooho... maar nee hoor, mevrouw ging lekker in galop, op dat harde weiland, ik als de dood dat ze zou vallen, maar dat viel gelukkig mee. na 5 minuutjes rennen vond ik het wel weer genoeg, ze moet dr eigen niet te druk maken.
ze was gister trouwens heel knuffelig, echt lief...