Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bella

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:36

Tjah toch echt zonde, helemaal voor Nicole (iwanluver) waar Raya van is, die zit het al niet mee de laatste jaren, Iwan met nierstenen, op het randje van de dood en nu dit....heb het echt met r te doen.

Zelf vind ik het ook erg jammer, en ook zo zielig, want ergens gun je het kleine ding ook een leuk leven. Was best een lieverd, eigenwijs, deed ergens zo zijn best....maarja, beter nu dan later inderdaad!

Na dit ben je dan zo trots op die twee weken oude (gigantische) knul die naast mn eigen merrie loopt...maar ergens is het ook weer zo dubbel, waarom Noor wel gezond veulen en Raya niet, maarja....toe maar weer, natuur verander je op deze manier helaas niks aan!

Raya is in de kliniek behandeld (geloof ik). Die kleine hebben ze foto's en bloedtest gedaan. Bleek geen botten in zijn achteronderbeentjes te hebben, praktisch alleen kraakbeen, niet volgroeid dus. En daarnaast nam hij de biest niet goed op, er was geen spoor van afweerstoffen te vinden in zn bloed.
Verder heeft Raya de hele middag bij de kleine in gestaan om afscheid te kunnen nemen. Half 6 gingen ze haar weer halen en thuis stond ze alweer te neuzen met een weidegenootje, zo gemoedelijk van; "weet je wat mij is overkomen"...dus volgens mij komt het met Raya wel weer goed...

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:38

@Odess en Lio THEY ARE HUUUUUUGE!!!! Bloos!
Vooral Odess is echt ROND. Haha!

@Sjuim, jaaaaa mini witte dopjes! Hyper!

@Kila, Congratz! Maareuh, ga er maar vanuit dat het nog héél lang duurt nu dan kan het enkel maar meevallen. Clown

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:41

Merilyn schreef:
Inge: jouw paard kan bijna niet dikker poeh zeg die is echt mega bol.

Ja ik kan ook bijna niet wachten om haar te gaan afslanken. Ze heeft ook een drilpudding bips... dikbil! One Real Big Mama...

Loolapelooza schreef:
Vanta's uier op de avond van de geboorte.
De naad aan de achterkant is weg, bedoelde je zoiets?

@Odess en Lio THEY ARE HUUUUUUGE!!!! Bloos!

Huge inderdaad... Lio's buik is ook al wat naar achter geschoven.

Als het er zo uit gaat zien (uier), dan moet Lio nog even. Misschien gaat mijn voorspelling van zaterdagnacht wel kloppen... OEOEOEOEOOE ik hoop het zo! Ennuh Lio niet voor 00:00 graag want ik zit bij Monty! (PS; het is dus een rustige avond voor je op stal, dus tref de voorbereidingen maar!)

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:53

Eindelijk een mini-Vanta!! Gefeliciteerd!!

Ben benieuwd naar de rest!! Er zijn aardig wat merries aan de beurt geloof ik he Knipoog

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:00

@Bella:

Sterkte met het verlies van Bodo! Wat ontzettend zonde zeg, hij zag er -wat iemand anders ook al zei- al zo 'af' uit!

Heel erg jammer.

Sterkte!!!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:20

Bella, echt verschrikkelijk van bodo Huilen Huilen hij zag er al zo volgroeid uit. Echt zonde.. heel erg veel sterkte! en nee, de natuur is niet eerlijk soms Verdrietig

en wat groeit odessa toch! wow Wow! wat een buik krijgt zij zeg! Haha! En die uier begint er ook goed op te lijken Ja

sluimpje, die ziet er ook al vol uit zeg Ja ik ben benieuwd wat zij gaat doen, een macy of een pepsi? Haha!

oja, dit moet ik natuurlijk even kwijt:

Vreya is vandaag 300 dagen drachtig!! Haha! Haha!

wat een eind al he Haha!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:28

Kila deed net toch wat raars!! Misschien zijn er hier meer die dit mee hebben gemaakt en me kunnen uitleggen wat het is.
Ze stond gewoon te staan, en opeens lijkt het haast of haar achterhand/einde van de buik, een epileptische aanval krijg. Ik weet dus niet of het veulen ZO erg kan bewegen, want haar hele kont bewoog mee (schokte mee) of dat het een soort van voor weeën kan zijn.
HELP?? Bloos

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:35

@Kila, alsof de buik trilt? Deed veulie bij mijn merrie avond voordat ie geboren werd Haha!
Mss toeval hoor ... Knipoog

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:36

Vreyalover: whoehoe!! 300 dagen alweer!! Het komt steeds dichterbij! Hyper!

Odess: Odessa ziet er al lekker dik uit! Lachen En tevreden idd! Dat gaat helemaal goedkomen dit jaar OK dan!

Wendy_Kila: gefeliciteerd met de uitgerekende datum Haha!! Ben benieuwd of ze zich eraan gaat houden Tong uitsteken.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:44

Wendy_Kila schreef:
Ik weet dus niet of het veulen ZO erg kan bewegen, want haar hele kont bewoog mee (schokte mee) of dat het een soort van voor weeën kan zijn.
HELP?? Bloos

Kan, maar misschien is het veulen idd aan het draaien.
Whoehoeoeoeoeoeee Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:57

Whiii, morgen (misschien) dus een miniKila!! Hyper!

Mijn oom belde vanavond die voor de stalmaterialen zorgt, hij had een berekening gemaakt van de kosten. Of ik die van de week op kwam halen, dan kon ik gelijk kijken of ik het overal mee eens was en dan gaat hij er na Pasen écht werk van maken en alles bestellen.
Hij wilde alleen niet over de telefoon zeggen hoeveel het zou gaan kosten... oliebol, zou het me zoveel gaan kosten? Nagelbijten / Gniffelen
Tong uitsteken Dat wordt dus niet stappen met Pasen Clown ...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:58

@ Bella....
Heel veel sterkte dat is niet niks Ach gut

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:07

Het is vrijdag volle maan. We gebruiken dit als excuus voor Pride's olifantendracht; ze wil met volle maan bevallen.

(Met als resultaat dat we glad voor l*l staan als er zaterdagochtend geen veulen in die stal ligt. Haha! )

@Sjuimpje: Love your onderschrift!

@ alle uierposters: Dat zijn een stel goede uiers! Keep up the good work!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:33

@ Bella: Wat erg van je veulen, veel sterkte!

@ Wendy_Kila: daar had ik een paar weken geleden een post over gedaan over die voorweeen, nl. precies zoals je beschrijft in de kont ineens een aanval. Dat schijnt dus net als bij vrouwen inderdaad een voorwee te zijn, maar toen zat Siena wel pas op 300 dagen ofzo en het ziet er niet naar uit dat het snel komt dus hoe lang moeten die voorweeen dan wel niet duren? (arme merries Ach gut )

Update Siena: ze vertoont echt heeeeel vreemd gedrag.
Ze heeft vandaag in de mest gerold Verward
Ik was mest aan het ruimen en ineens begon ze te schrapen met haar voorbeen en ging ze erin rollen. Ik dacht nog: dat doen volgens mij wel meer paarden. Maar toen ging de hele trukendoos open en begon ze ook uit de kruiwagen te eten en de mest uit de kruiwagen te gooien om er weer een nieuw plekje van te maken om in te rollen. Het werd een grote zooi, terwijl ik het net geruimd had Boos!
Meteen naar huis gebeld of ze me niet konden helpen Bloos
Haar vast gezet, maar toen ze even later weer op de wei stond ging ze obsessief achter de kruiwagen aan om er uit te eten!
Dit heeft ze dus echt nog nooit gedaan en ik weet niet of het perse het gedrag van een drachtige merrie is, maar het zag er wel raar uit, net alsof ze heel primitief ging doen!
Verder groeit de uier nu veel harder. De banden zijn nog steeds niet veel losser, maar tijdens dat rollen in de mest had ik wel gezien dat haar vulva losser werd! Maar alleen op dat moment van het rollen.
Al met al maar een rare merrie!!! Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:41

Sjen schreef:
@ Bella: Wat erg van je veulen, veel sterkte!

@ Wendy_Kila: daar had ik een paar weken geleden een post over gedaan over die voorweeen, nl. precies zoals je beschrijft in de kont ineens een aanval. Dat schijnt dus net als bij vrouwen inderdaad een voorwee te zijn, maar toen zat Siena wel pas op 300 dagen ofzo en het ziet er niet naar uit dat het snel komt dus hoe lang moeten die voorweeen dan wel niet duren? (arme merries Ach gut )

Update Siena: ze vertoont echt heeeeel vreemd gedrag.
Ze heeft vandaag in de mest gerold Verward
Ik was mest aan het ruimen en ineens begon ze te schrapen met haar voorbeen en ging ze erin rollen. Ik dacht nog: dat doen volgens mij wel meer paarden. Maar toen ging de hele trukendoos open en begon ze ook uit de kruiwagen te eten en de mest uit de kruiwagen te gooien om er weer een nieuw plekje van te maken om in te rollen. Het werd een grote zooi, terwijl ik het net geruimd had Boos!
Meteen naar huis gebeld of ze me niet konden helpen Bloos
Haar vast gezet, maar toen ze even later weer op de wei stond ging ze obsessief achter de kruiwagen aan om er uit te eten!
Dit heeft ze dus echt nog nooit gedaan en ik weet niet of het perse het gedrag van een drachtige merrie is, maar het zag er wel raar uit, net alsof ze heel primitief ging doen!
Verder groeit de uier nu veel harder. De banden zijn nog steeds niet veel losser, maar tijdens dat rollen in de mest had ik wel gezien dat haar vulva losser werd! Maar alleen op dat moment van het rollen.
Al met al maar een rare merrie!!! Haha!

hey sjen......mest ze ook heel vaak? dat deed cheyenne de dag van de bevalling, om de 5 minuten mesten.....

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:24

Net nog even bij Kila geweest. Uier is vol, maar de `tepels´ nog niet. Haar billen zijn wel zacht (leek of ik hier het veulen af en toe ook zag bewegen, maar leek mij onmogelijk). En het grootste nieuwe iets: Haar kling/vulva is echt stukken slapper dan eerst!!
Ze mest inderdaad ook erg veel, maar plast ook veel. Verder heeft ze momenteel een voer obsessie Clown
Ik hoop dat ik over een paar uurtjes een telefoontje van het Birth Alarm krijg!!! Maar het kan net zo goed nog een week duren Frusty

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:29

Wendy_Kila schreef:
Net nog even bij Kila geweest. Uier is vol, maar de `tepels´ nog niet. Haar billen zijn wel zacht (leek of ik hier het veulen af en toe ook zag bewegen, maar leek mij onmogelijk). En het grootste nieuwe iets: Haar kling/vulva is echt stukken slapper dan eerst!!
Ze mest inderdaad ook erg veel, maar plast ook veel. Verder heeft ze momenteel een voer obsessie Clown
Ik hoop dat ik over een paar uurtjes een telefoontje van het Birth Alarm krijg!!! Maar het kan net zo goed nog een week duren Frusty

Is niet onmogelijk hoor! In de laatste 3 weken gaat het veulen zijn benen strekken in die richting, en de spieren zijn daar al zo slap dat het door trilt en dat je het daar duikelijk kan zien bewegen! Bij Sim kon ik het op de camera zelfs zien!

Lijkt erop dat de volgende van Kila wordt!!

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 01:36

Iedereen die nog waken moet de komende tijd, veel sterkte en succes. Voor mij zit het er nu voor een paar weken even op, nu Rabbit vanmorgen heeft geveulend. Half april moet er nog 1 merrie bevallen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:15

Huilen Huilen Huilen Nog steeds geen veulentje!!!! Maar volgens mij zit het er echt wel aan te komen!! Zul je zien dat die muts het vanavond rond 10 uur doet, want zit ik samen met mijn vriend naar Hans Klok te kijken.
Ik ga zo naar der toe, en zal dan even een hartig woordje met der spreken Clown Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:42

Wéér niks??? Dames, het weer wordt minder nu hoor! Het is nu of nooit!

@Wendy: ik zou die Hans Klok mooi laten voor wat hij was Schijnheilig

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:10

heej,

mijn paardje vertoond heel veel dingen...is heel onrustig, doet vreemd, is verezelijk moe, buik beweegd heel erg, en ze heeft er heel erg last van......enzvoort....maar dr uiers zijn nog niet zo dik....help......
en ik kan het ook niet uitstaan dat ik niet weet wanneer ze uitgerend is....nou ja ik zie wel...

misschien vanavond op stal slapen, want we zijn er toch nog tot laat en moeten er ook weer vroeg zijn Haha! joepie(heb toch vrij)...

nou ja moet weer gaan(zit op school) doei doei

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:14

Kila, Pride, hallo komt er nog wat van Boos! De wortel aandelen gaan wel omlaag!!!

Bij Famosa is alles net zoals gisteren.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:42

@ Cheyenne: mesten doet ze altijd al veel, viel wel mee hoeveel ze mest, maar plassen doet ze veel meer dan normaal. Ik ga zo naar d'r toe, DA komt vandaag ook inenten dus zal ik daar wel aan vragen wat de algehele indruk is die ze maakt.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:43

Trouwens zou het wel fijn zijn toch als de merries vanavond gaan? --> morgen iedereen vrij en maandag ook nog Haha!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:56

Weer geen veulentjes vannacht? Mooi weer kan die merries dus ook al niet overtuigen...

Bella, wat zonde van Bodo, op de foto zag hij er zo compleet uit, maar dat bleek dus uiteindelijk anders te zijn. Sterkte, voor jou, maar vooral voor de eigenaresse van Raya Ach gut

Verder met Rigaud niets bijzonders, gisteren was de uier weer iets groter. Ik heb nog een klein stapritje gemaakt, op de heen weg leek het of ze het er erg zwaar mee had, dus ik had al bijna besloten dat het de laatste keer was. Maar op de terugweg had ik een dribbelende druktemaker onder het zadel; plotseling had ze er geen enkele moeite meer mee. Toneelspeelster Clown (dit was vast ook een hoofdstuk in het boek van Macy Haha! )