[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12093
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:54

Kabayo schreef:
Barb leuk dat je om het hoekje kijkt. Gefeliciteerd! Heb je een foto? Deze was van Waander toch? Komt t karakter bij Tsjerk weg? Wat is het voor merrie?


Ja hoor, dat karakter is luid en duidelijk aanwezig :') Heel pittig, vreselijk bijdehand en een eigen wil...en oh ja, losse achterbeentjes. :(:)

De merrie is 4 jarige Jurre x Fabe, vorig jaar geopereerd en ipv gefixed stuk gemaakt door de chirurg dus stok kreupel in draf. Hopelijk houdt ze het nog even 5 maanden vol. ;(

nayla

Berichten: 313
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:08

Zo, jullie zijn bijna niet bij te houden hihi.
Weer even bijgelezen.

Kabayo: dank je wel, Rafa is E/e, A/A, n/sw2, n/TO, LP/n maar hoe je de kleur dan officieel noemt weet ik niet. Wat een prachtige stal heb je nu, lekker ruim ook en Zilver ziet er idd ontspannen uit zo.

CP: Jammer dat ze het veulen kwijt is, hopelijk dit jaar meer geluk

Marjoleine89: zo, die is ineens veranderd op de fotos!

Calice: veel sterkte met het verlies, zo zonde

Nieky1993: meer buik als saartje

Nobel: fijn dat ze het goed doet op de nieuwe plaats, is toch altijd even afwachten wat ze doen bij verhuis

Balko: kan je nog wel wat slapen? Dit is toch enorm spannend kan ik me inbeelden, hopelijk snel een veulentje


Hier weinig verandering, Rafa zit op 285 dagen nu en Breeze op 293 dagen. Onze bijrijder heeft gisteren Rafa haar veulen voor de eerste keer zien bewegen, Breeze haar veulen is best vaak actief.

Balko

Berichten: 1147
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:14

Barb schreef:
Kabayo schreef:
Barb leuk dat je om het hoekje kijkt. Gefeliciteerd! Heb je een foto? Deze was van Waander toch? Komt t karakter bij Tsjerk weg? Wat is het voor merrie?


Ja hoor, dat karakter is luid en duidelijk aanwezig :') Heel pittig, vreselijk bijdehand en een eigen wil...en oh ja, losse achterbeentjes. :(:)

De merrie is 4 jarige Jurre x Fabe, vorig jaar geopereerd en ipv gefixed stuk gemaakt door de chirurg dus stok kreupel in draf. Hopelijk houdt ze het nog even 5 maanden vol. ;(


Ohjee, wat is er gebeurt tijdens de operatie?
En is ze dan drachtig geopereerd of hoe is dat gegaan?

jennyk
Berichten: 3619
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:40

he nog geen veulentjes erbij, de dames maken er een feestje van :(:)

Barb

Berichten: 12093
Geregistreerd: 24-07-01

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:00

Nee hoor Balko, binnen 2 weken 2x geopereerd (2e keer was een spoed operatie) Eind maart 1e poging en meteen drachtig. Augustus bleek ze stuk en was er meteen duidelijk wat de oorzaak was. Toen was ze natuurlijk al drachtig.

Balko

Berichten: 1147
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:19

Barb schreef:
Nee hoor Balko, binnen 2 weken 2x geopereerd (2e keer was een spoed operatie) Eind maart 1e poging en meteen drachtig. Augustus bleek ze stuk en was er meteen duidelijk wat de oorzaak was. Toen was ze natuurlijk al drachtig.


Verschrikkelijk! Moet ze hierna ingeslapen?

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:47

nayla schreef:
Zo, jullie zijn bijna niet bij te houden hihi.
Weer even bijgelezen.

Kabayo: dank je wel, Rafa is E/e, A/A, n/sw2, n/TO, LP/n maar hoe je de kleur dan officieel noemt weet ik niet. Wat een prachtige stal heb je nu, lekker ruim ook en Zilver ziet er idd ontspannen uit zo.


Bay pintaloosa splash :P


Komaan Balko en Corinadrenth, wij willen veulentjes zien!

Barb, oei is het zo erg dat ze misschien geen 5 maanden meer kan volhouden?

Satinka hier doet flink verder met haar uier.

Afbeelding

Dag 318, Ze is nog maar 1 keer over 340 gegaan hier :
331-337-338-342-336-330-325-335

Balko

Berichten: 1147
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:11

Afbeelding
Afbeelding

Ze is mooi week aan het worden. Vanmorgen hals bezweet met naar buiten gaan. Heb tot 11 uur gewacht in de hoop dat ze er een knappe bBaby uit ging gooien maar helaas… kon dr ook niet hele dag binnen houden dus toch naar buiten.
Daar werd ze weer rustig, vind dr nu wel echt anders ogen.
Heb voor de zekerheid nieuwe strips gekocht. Die zouden nu binnen zijn dus ga zo even doosje zoeken in de schuur. Kijken of die dezelfde uitslag geven.
Kunnen die strips verouderen?

Wij hebben de hele dag met onze dochter in het ziekenhuis gezeten. Gelukkig lijkt dat weer goed te komen. Dacht even dat ik vannacht met haar in het ziekenhuis moest blijven dus zag het al erg ingewikkeld worden.
Was nu ook lastig omdat ik en mijn man in het zkh waren en de merrie dus onrustig achter moest laten bij iemand die niet ervaren is met bevallingen.
Maar het is binnen gebleven gelukkig hahah

Setteli

Berichten: 3198
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:25

Dat ziet er veelbelovend uit Balko, maar he, je weet dat het zo anders kan gaan.
Lijkt me inderdaad stressen, als je op dat moment in het zkh bent. Gaat het weer beter met je dochter?
Volgens mij kunnen die strips niet verouderen, maar misschien wel minder betrouwbaar als ze misschien niet goed droog bewaard zijn gebleven.

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:59

Barb Dat klinkt als een karaktertje idd :+ wat balen dat de merrie zo kreupel loopt. Ik hoop idd dat ze het volhoud of beste scenario verbeterd. Kan dat nog?

Tinniie Ze gaat goed vooruit idd :j

Balko oei hopelijk gaat het oke met je dochter? Ik vind dat oudere tests soms wat minder accuraat zijn. Maar ik bewaar ze op stal en daar is het soms ook vochtiger swinters dus mss vandaar? Ik koop elk jaar nieuwe strips om die reden. Gedragsverandering zegt ook veel dus wie weet toch eindelijk een veulen vannacht.

kiki1976

Berichten: 16945
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:18

Beterschap voor je dochter Balko.
Hopelijk een veulentje vanavond

Tinniie, die gaat lekker vooruit.

Barb, duim voor jullie

nieky1993, oeh Abby is ook een knappe dame, nu ook weer drachtig?

Zo stom vandaag.
Mijn moeder was even mee naar stal en ik had Bo mee om haar eten te geven. Terwijl ik het sta klaar te maken staat Bo bij mijn moeder te knuffelen. Waarom mijn moeder zegt, nee niet normaal wat gaat die kleine te keer.
Kom ik met dr voer aan, en idd alles bewoog mee. Was echt de grote verbouwing van binnen. Heb ik mijn mobiel in de auto laten liggen, gewoon stom haha.
Bo had er geen last van blijkbaar die stond gewoon relaxt te eten

cp112

Berichten: 14754
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:52

Dat moet toch vannacht wel een veulen zijn bij jou Balko. Maarja, je weet het nooit met die merries

Muronia

Berichten: 19698
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:44

Elina ze zit vandaag op 311 dagen, dus bijna veilig! En haar uier maakt ook heel rustig een beginnetje nu *\o/*

Balko kom maar door met dat veulentje hoor!

Corina bij jou ook al spannend aan het worden? Oeh leuk!

Ik heb vandaag mijn certificaat van de KI-cursus verdiend en mag nu zelf insemineren *\%/* , dus kom maar op met het nieuwe seizoen, ik heb er al zin in. Volgend weekend naar de hengstenkeuring, plannen maken voor de combinatie van dit jaar.

xLeoniee

Berichten: 2431
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:24

Dat ziet er goed uit Balko! Hopen dat het veulen snel komt en dat je weer lekker kunt slapen!

Gefeliciteerd Muronia! Ideaal als je het zelf kunt!

Hier zit Abby nu op dag 264. Het is haar eerste veulen dus geen idee qua uier ontwikkeling etc.
Ze is al wat uier aan het ontwikkelen, moet ik me zorgen gaan maken of hebben jullie ook merries die al zo vroeg beginnen? Als ze zo doorgaat is ze als ze uitgerekend is een melkkoe :')




Afbeelding

goldenarrow

Berichten: 8676
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:46

Gefeliciteerd Muronia!

Ik hoop vanavond voor jullie een veulen Balko en corina :)

Wij hadden vandaag gezelschap van de brandweer. Ze waren hier om te oefenen met het redden van een (nep)paard uit een mestput. Super interessant om te zien hoe ze dat doen, al hoop ik het nooit in het echt mee te maken!
Afbeelding

stal_HD
Berichten: 3093
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:57

Muronia gefeliciteerd. Dan had je de cursus tegelijk met een mede minipaarden fokker van mij. Bij de nieuwe heuvel....
Hoe lang duurt zo'n cursus?

Balko spannend bij jou zeg. Zeker als je ook nog weg moest. Hopelijk niets ernstigs met je dochter.

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:17

stal_HD schreef:
Muronia gefeliciteerd. Dan had je de cursus tegelijk met een mede minipaarden fokker van mij. Bij de nieuwe heuvel....
Hoe lang duurt zo'n cursus?

Balko spannend bij jou zeg. Zeker als je ook nog weg moest. Hopelijk niets ernstigs met je dochter.


Ook ik heb samen met jou mede mini paarden fokker en muronia de voortplantings cursus gedaan en mag nu zelf insemineren.
De cursus is 2 dagen.

Balko

Berichten: 1147
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:37

Mijn merrie maakt het onmogelijke mogelijk :')

Ph gisteren
Afbeelding

Ph vandaag
Afbeelding

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 00:09

Och balko dit is toch bizar
Sterkte met je dochter en duimen voor een veulen

Muronia/baudy
Heb je ook echt wat aan de cursus kwa insemineren want ik heb er zelf ook aan gedacht om dat te doen, geqoon voor mn eigen dames natuurlijk. Maar dat 2 dagen en je kan alles leek mij ergens wat kort :=

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 00:17

Ja je kan het na 2 dagen maar je moet daarna het wel vaker doen om ervaring te krijgen.
Ik ga het ook alleen voor ons eigen merries gebruiken hoor. Misschien eens iemand uit de brand helpen maar meer niet.

cp112

Berichten: 14754
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 00:41

@Balko dat heb ik hier vaak meegemaakt. Houd haar goed in de gaten want straks gooit ze ineens de ph omlaag en heb je er een veulen naast staan.

AM_Horses

Berichten: 2683
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 02:22

Wat leuk allemaal dat jullie de cursus hebben gevolgd. Het is idd best veel in 2 dagen dan is een beetje voorkennis wel handig voor het theorie gedeelte. Maar de meeste doen deze cursus echt puur voor het insemineren. 3 jaar terug heb ik deze cursus ook gevolgd. De eerste keer insemineren ging echt niet gelijk makkelijk. Op de cursus waren toen de merries niet heel goed hengstig. Ik weet niet of er nu goede hengstige merries tussen zaten?
Ik kan enkel meegeven, heel veel merries voelen. Dan voel je op een duur duidelijk of een merrie goed hengstig is en hoe te insemineren.
Vorig jaar weet ik ook een vrouwtje die cursus had gedaan en eerste merrie insemineren ging goed. De volgende merrie lukte niet, ze kon de baarmoedermond niet vinden. Dus had het er maar gewoon ingespoten in de hoop dat het zou pakken, niet dus. Sommige merries zijn heel week en voel he bijna geen baarmoedermond. Dus echt heel veel doen, en neem vooral de tijd :j

Balko. Hoe frustrerend.... Hopelijk snel een veulentje. Beterschap voor je dochter

Goldenarrow. Wat mooi om te zien. Idd zoiets hoop je niet mee te maken

Xleonie. Dit ziet er uit als een beetje vocht. Goed in de gaten houden of het niet meer wordt. Maar als ik dit zo zie, zou ik me niet gelijk zorgen maken

Muronia. Bijna veilig *\o/*

Kiki. Dat is altijd op dat soort momenten. Ik denk nog steeds dat er een merrie inzit :j

Tinniie. Ze vordert mooi door

Barb. Wat een verdrietig vooruitzicht voor de merrie :knuffel:

Nieky. Maken bij jullie nog geen merries het spannend?

Er was een grote stal vrij gekomen op de stalling waar we nu staan. Daar heb ik Liezella in gezet. Nu kon Wild Thing ook komen. Heel fijn alle merries weer bij elkaar.
Dit weekend gaan we proberen cameras te installeren. Het gaat nu stiekem best opschieten. Odilia en Nigrante zijn nu 299 en 297 dagen drachtig.
Liezella 275 dagen drachtig
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19698
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 07:38

Het is hier stil gebleven vannacht? :oo Geen veulens?

Stal_HD wat grappig, er was inderdaad iemand die mini's fokt. En BaudyH natuurlijk :) .

Ik had eerst een merrie die niet hengstig was, toen een merrie die beginnend hengstig was en als laatste een merrie rond de eisprong, die was inderdaad heel week maar het was wel te vinden. Ik wil nu zo veel mogelijk ervaring opdoen ermee :) .

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 07:58

Oh nog geen veulentjes geboren vannacht ?

kiki1976

Berichten: 16945
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 08:05

Muronia gefeliciteerd, leuk!
Gaat opschieten nog een paar dagen tot veilig

xLeoniee Bo zit op 266 dagen maar heeft nog geen ontwikkeling. Maar dit word haar 3e veulen.
Zpu het even goed in de gaten houden.

goldenarrow interessant om te zien denk ik. Vind het altijd wel mooi om te zien hier ze een oefening ook geheel kunnen inleven alsof het echt is.

baudyh gefeliciteerd, leuk dat je nu zelf mag insemineren

Balko verschil oud en nieuw papier misschien?
Maar wel heel apart
Maar geen veulen vannacht?


AM_Horses super fijn al je dames weer op 1 stal bij elkaar.

Corinadrenth en nog wat gebeurt vannacht?