jobamara schreef:Dorine, kan je je ook voorstellen dat jou manier van reageren nu bij mensen die ondanks er alles aan gedaan te hebben toch hun veulen of zelfs beide verloren hebben dit pijn doet. Ik heb zelf ook geen birthalarm gehad de laatste 2 keer, alleen een cam in stal en wat maakte dat het toch veel handiger dan in de jaren 80 toen ik 40 dgn op stal geslapen heb, oke merrie ging 11/2 mnd over met een tweelingdracht, beide dood, 1 als mummie. Je kunt met een cam mooi stiekem het gedrag van je merrie leren kennen zonder haar te storen idd dit omdat ze het liever doen als je er net even nieet bent.
Ik geloof dat dit topic mij te ingewikkeld wordt. Ik mag toch verdorie zelf kiezen wat ik wel of niet koop.. en ik ga toch niet, ondanks dat ik geen birth alarm koop, maar even voor de vorm zeggen dat ik dat wel doe omdat ik anders mensen tegen het hoofd stoot? Snap sowieso niet welk punt je wilt maken, want je had zelf ook geen birth alarm zeg je net.
Ik ben gewoon van de nuchtere aanpak. Wil me heus inlezen, daarom kwam ik hier in het topic, en ik ben vrijwel altijd thuis. Rond de bevalling laten we dat woordje "vrijwel" weg. Maar ik maak wél mijn eigen keuzes. Geen birth alarm dus. Wél goed opletten.
Camera van de aldi klinkt als een goede tip. Altijd te koop of alleen een bepaalde periode per jaar?