Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ik vind de tijd eigenlijk wel snel gaan ... voor ik het weet is het eind Maart/April en kunnen we hopelijk genieten van ons kleine zwartje veulen Vulina schreef:Goeroe; Ik heb een merrie die niks laat zien. Wij voeren 23 uur af en vlak daarna (lees; deur dicht, licht uit) gaat ze liggen en 10 minuten later is er een veulen. Ik heb deze merrie nu 10 jaar en ken haar vrij goed

Als je er alleen voor staat en zeker als je dan ook nog 's ochtends op je werk verwacht wordt kan ik me voorstellen dat het eigenlijk geen doen is. De kans dat je tegen de tijd dat de bevalling begint uitgeput in coma ligt is groot en ik denk zeker dat een birth alarm dan erg handig kan zijn! 
Naar mijn idee vallen subtiele veranderingen juist ook als je met een half oog kijkt eerder op. Vaak is namelijk het gedrag op zich niet echt bijzonder, maar is het de frequentie die opvalt. Zodra ik denk "nu staat ze alweer te ..." dan is dat reden om extra alert te zijn. Als je alleen af en toe gaat kijken mis je denk ik vaak die herhaling, of ze laten 'het' zelfs helemaal niet zien.jolandje schreef:toen ik nog geen alarm en camera had , had ik een merrie , die liep al een paar dagen te druppelen, dus wij om de beurt elk uur kijken, gaat ze liggen bevallen in de wei 's morgens tijdens de koffiepauzewij werden erop gewezen door een voorbijganger ,daar was toen een boel publiek bij haha
yfkelover schreef:Hoop dat je niet op mij doelt met je bericht Fosty tuurlijk wil ik bij de geboorte zijn en ik heb al heel wat kalfjes te wereld gebracht dus ervaring met geboortes heb ik wel koe of paard bevalling is nagenoeg hetzelfde paard kan het alleen iets sneller misschien
, ieder jaar komt dit ter sprake en ik hoop dat niemand zich aangesproken voelt, het is zo dat de vaste bokkers en ervaren fokkers hopen dat zo iedereen zich bewust is van de noodzaak om er alles aan te doen om bij je merrie te zijn als het begint.