[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:19

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:35

Onze langste dracht ooit.. Was 341 dagen :') :j Solly :D

Alexandra__

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:40

even tussendoor. Mijn camera hangt, moet nog afgesteld worden. Maar geeft in huis alleen maar sneeuw. In de stal zelf wel goed beeld. Moet er dan een versterker tussen oid? Ik heb hier helemaaaaal geen verstand van. :o

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:48

Kan je niet helpen daarmee Alexandra :o
Zit hij wel op het juiste channel? Das het enige waar ik kan aan denken.

Joh Rowan dat is eigenlijk niet normaal dat die gewoon ALLEMAAL overdragen. }:) }:)

Er zijn best veel merries hier overtijd aan het lopen!

Hier ook een merrie die zich bedacht heeft ^) Ze wacht op Fi...Cynthiaaa!! O:)

Afbeelding

Uier van Vera na een uurtje weidegang vanmorgen. Ze is gewoon voller als ze 's avonds een hele dag uit de wei komt dan na een nacht stal. _-:(

Uier van Nikita op 318 dagen:

Afbeelding

En uier van Lisa op 307 dagen. Zij lijkt wel haast te maken en is de enige van wie ik durf zeggen dat ze geen 330 dagen draagt. :+:

Afbeelding

(woeps mijn stomme kop weer op die foto dankzij de selfiestand. :+ )

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:58

Misschien dat Misha en de andere merries wat meer vaart gaan maken met het zonnetje van vandaag {:}
Morgen is Misha "uitgerekend" dus ben benieuwd :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:14

Iedereen gefeliciteerd met de baby's!

Hier komt ook schot in de zaak. Gisteren nog weinig uier en kleine tepels. Nu een voller uier met grote tepels en er hangt een druppel aan.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:15

Even ego-post hier.

Domino zit nu op dag 329, en jeetje wat doet ze raar. Wil amper uit haar stal, is ze uit haar stal, gaat ze voor de deur staan tot ze weer binnen mag, heel haar stal is helemaal ontploft(!) mest OVERAL :?
En érg boos op haar buik. Ofja, op datgene IN haar buik. Zwiepen met haar staart, trappen naar haar buik, bijten naar haar buik. Ik denk dat ik maar lekker dicht bij stal blijf vandaag :)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:16

Spannend Evelien!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:32

Raar Evelien. Hoe is haar uier? Misschien de 10- dagen draai?

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:34

Haar uier is strak, maar krijg er geen druppel melk uit. Ga zodadelijk bellen voor de wifi-extender, want die die we nu hebben komt net iets tekort. En zou er graag asap de camera op hebben... :=
Ze is wel slanker dan dit weekend, toen leek ze echt dubbel zo breed als anders.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:38

Klinkt veelbelovend evelien, succes alvast
Heeft ze al uier?

Oh die uiers die vullen en weer leeglopen, gek wordt een mens ervan
Ze doen toch lekker voort en Pretty das goed als ze overdag dan ook beginnen vullen.

Cynthia nog vorderingen bij Fi

DL ik heb met je te doen

Linda ze krijgt behoorlijk druk vanachter das duidelijk dus als ze kleintje er nu eens uitduwt is ze daar al vanaf. Vertel je et haar even of spreek je er nog steeds niet tegen

Flo is braaf geen alarm deze nacht, dus zoals ik al dacht die gaat nooit plat ook niet voor even te rollen. Scheelt me ook wat slaap.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:41

Hier wisselt uier ook wel, gisteravond meer dan vanmorgen..

Evelien, spannend.

Alexandra, als je in schuur wel beeld hebt lijkt signaal niet sterk genoeg idd. Kun je tussendoor nog ergens testen?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:46

Hahaha inmiddels allemaal ah doordraaien vanwege die merries...die lachen ons allemaal uit }>

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:49

:Z Fi doet niets! :O
Dus Pretty, verheug je nog maar niet al te veel. Hier nog 7 dagen tot de uitgerekende datum, maar inmiddels ga ik steeds sterker geloven dat ze een moederskindje is 8)7

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:56

Afbeelding
Afbeelding

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:58

Evelien zou je ni te veel zorgen maken.. Baby doet dat al 3 weken _/-\o_
Aleeee zeg geen veulentjes vanacht dacht nu echt dat het ging vlotten nu :D

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:58

Hier gebeurd er ook niets. Happy wil het echt voor haar houden of het is te gezellig daar in die buik. Vandaag is ze 350 dagen... Maar valse alarmen geven dat kan ze als de beste.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:03

Siptje schreef:

Anders zal ik tegen Dooms zeggen dat ze wat moet opschieten. De koppige treze :')

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:06

Evelien__ schreef:
Siptje schreef:

Anders zal ik tegen Dooms zeggen dat ze wat moet opschieten. De koppige treze :')

Haahah hier just zelfde kom hier dan maar ook eens fluisteren :P dag 348 vandaag :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:17

:(:) Voor al de wachtenden voor mij.

Evelien de uier zou nog meer kunnen maar ze is maiden en de buik ineens veel minder is altijd verdacht.

Flinke Flo. <3

Stoute Fi _-:(

Grappig Dyonne dat het van haar ook zo wisselt,je zou het net andersom verwachten toch.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:20

Ja en nee, ze staat natuurlijk niet in een box. Dus beweegt in de nacht ook wel gewoon.

Wodan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:21

Dames, bedankt voor de felicitaties!!! Zoooo blij met haar!! <3 <3 <3

Pauk, fijn dat de camera's draaien ook al is het nog geen juni! Toch een fijn idee! :o

Alexandra, mijn merrie had op 339 dagen ook koliek, kwam waarschijnlijk door de ligging van het veulen.
Na de buscopan, pijnstillers en haar eigen creatieve geest, lees, op de knieen liggen met de billen omhoog, voelde ze zich weer een stuk beter. Hoop dat jouw merrie ook zo snel opknapt. Heb wel even rustig het krachtvoer weer opgebouwd, just in case.. +:)+

Joto, wat balen dat de merrie leeg is zeg! Vreselijk om zo naar de komst van een veulentje uit te kijken en dan vervolgens is de droom uiteen gespat.. ;(

Noisy, wat een tijd ook! 11:00 uur 's ochtends dus 3,5 week voor niks amper geslapen! Wat een topper ook die Libby. :z

Suffie, heb vannacht geslapen als een os! Wel lekker merrie en baby tv aan zodat zodra de luikjes weer open zijn ik lekker kan gluren naar dat moois in de stal! :z

Liaan, ik ga hieronder nog even spammen!!! :):)

Fotsy, van harte met je valkbonte merrie!! Wat een plaatje!! En ook zo groot!! *\o/* *\o/* *\o/*

Dustinlover, potverdikkeme Spook! Je doet je naam eer aan! Hup hup, eruit met de baby!!!! 8)7

Pretty, Vera schiet lekker op!! Wat zal ze blij zijn als ze haar buik straks (gedeeltelijk) kwijt is, ha ha! :))

Ice, gefeliciteerd!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Suffie, wat een prachtige foto's!! Smelt!! <3

Dyonne, prachtige merrie! Hopen dat je niet lang meer hoeft te wachten als is bij mij het wachten het echt waard geweest. Ze heeft haar echt super afgebakken!!! :j

AniekR, hopen dat het doorzet! _/-\o_

Soezee, succes!! Die valse alarmen zijn vreselijk maar geen alarm lijkt me trouwens ook niks.. Zou dan iedere keer twijfelen of het apparaat stuk is.. %)

Ice, wat een prachtige hengst met een super mooie kleur, top!! <3

Esther28, lekker tijdstip.. Sterkte met waken! :z

AndreaB, hier heeft ze er 354 dagen over gedaan...Sprak gister nog iemand die al vanaf 24 maart wacht... :x

Dustinlover, ik heb het me je te doen!! :(:)

Alexandra, klinkt inderdaad of een versterker een optie is! :j

Baudyh, schot in de zaak, heerlijk!! *D

Evelien, klinkt als een naderende bevalling hoor. Houd haar maar goed in de gaten! _/-\o_

Cynthia, de trend dit jaar is wel overdragen volgens mij.... :))

Even kort het verhaal van de bevalling.
Na de super mooie harsjes maandagavond liep ik gisterochtend naar stal en daar was de melkbar geopend!! Het drupte er echt super snel uit dus kantoor gebeld en gezegd dat ik thuis bleef om Libby in de gaten te houden. Had niet verwacht dat ze overdag zou bevallen maar toch uit voorzorg.. Ze werd heel onrustig en bleef maar rondjes door de stal lopen. Dacht eerst nog dat het kwam doordat ze binnen moest blijven en de andere paarden wel buiten stonden maar ze begon ineens een paar keer achter elkaar te mesten en plassen.. Ze bleef ondertussen wel hooi eten die vreetschuur.. Op de camera vanuit huis meegekeken en rond 10 over half 11 zag ik de damp ineens van haar af komen. DA gebeld want ik was alleen thuis en dit is de eerste dus om het zekere voor het onzekere te nemen.. Ik hang op met de DA en loop de stal in en de pootjesblaas was al zichtbaar! Ze blef nog even lopen en ging toen liggen, alles volgens het boekje. Bij de schoudertjes heb ik haar geholpen en uiteraard het vlies van het hoofdje gehaald en daar was ze dan! Alles wat ik graag wilde lag daar op de grond, wat verschrikkelijk ontroerend! Vervolgens kwam de DA binnen lopen en die begon te lachen! Lekker vlot mini dr. Pol zei hij. Wat een groot veulen zeg! Is het een merrie of een hengst? Ik zei, geen idee! Nog niet gekeken maar zo blij dat het eruit is en leeft!! Ha ha! Hij kijken, een MERRIE!! Wow, moeders ging staan en daar knapte de navelstreng! Tegelijk kwam de placenta er ook af in z'n geheel dus helemaal top. DA heeft navel ontsmet en weg was hij! Ik bleef verbijsterd achter met het wonder!! Wow, wat een ervaring meiden!! Ze doen het allebei super! Kleine stond ondanks haar enorm lange benen binnen een half uur en binnen een uur had ze de melkbar gevonden. Darmpek kwam er ook vlot af en ze zijn zelfs gisteren aan het eind van de middag even 15 minuten op de wei geweest!! Plassen, poepen, drinken,slapen en al bokkend door de stal heen galopperen doet ze allemaal super! Ik ben het gelukkigste mens op aarde!!

Eerste kennismaking:

Afbeelding

Melkbar gevonden:

Afbeelding

Lekker naar buiten met mama:
Afbeelding

Kiekeboe, ik ben geboren!
Afbeelding

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:24

Wat mooi wodan! Echt een mooi dier ook.

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:25

Dyonne schreef:
Ja en nee, ze staat natuurlijk niet in een box. Dus beweegt in de nacht ook wel gewoon.

Ben echt benieuwd naar je veulen!
Ja als ze buiten staat kan dat idd wel schommelen :)
Spannend he morgen geven ze mooi weer! Laat die baby maar komen! :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:25

Prachtig verslagje. En heerlijk diertje! Fijn als alles zo goed verloopt.
Dat is die 352 (toch?) dagen wachten wel waard.