[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:18

DL, ik vroeg of ze smokey is ;)
Maar nee, met zulke ouders kan dat niet nee :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:58

Oowh haha sorry verkeerd gelezen :P
Nee met zulke ouders gaat dat inderdaad niet(jammer genoeg haha) Ach ik heb zelf hier een cremello enzo staan dus dat komt vanzelf goed over een aantal jaar :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:50

Ik heb mss een smokey maar vind het moeilijk ze te herkennen. Volgende bezoekje even plukje haar pikken voor kleurtest.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 02:28

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:21

Goodmorning!

Koud ineens hé, hier is het ineens van 7 graden naar -1 gegaan.. brrrrr..

Ik heb nog een zij-aanzicht van Mexx gemaakt van de week...
zoals ik al zei gaat het rijden op een laag pitje ivm enorme buik, en slecht passend zadel..

Afbeelding

Crazycat: Ik zei al de vorige keer; misschien komt ze nog wel excuses maken, dat ze door omstandigheden zo opvliegerig is geweest.. vervelend allemaal, maar misschien (ondanks je wel weg wilt) wel fijn dat ze haar kwetsbare kant heeft laten zien?
Ik zou b.t.w. ook gewoon nog steeds weg willen hoor.. ben zelf iemand die dat soort dingen niet kan vergeten.

Cynthia: Wat erg, maar het is dus niet helemaal zeker dat je eruit moet? Spannende tijden allemaal zeg.. ben blij dat ik een goede baan heb, waar niet snel ontslagen vallen, ik zou m'n eigen ook geen raad weten..
Sterkte en succes meid!

Er zijn al wat baby's die snel op komst zijn hé, van Olijf, en Polleman en natuurlijk Shamal en de Tinker!
Spannend spannend! :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:36

zo lekker buikje Mexxuna!

Cynthia :(:) een dikke knuffel,die onzekerheid lijkt me ook niks,gelijk heb je dat je dan zelf een goed thuisje wilt zoeken voor Tiknol of veullie..terwijl je de tijd ervoor hebt!

DL machtig mooi merrietje! Ik zie ze liever op de eerste 2 fotos dan op die laatste,daar lijkt ze zo overbouwd.

Tjinta het vordert echt nu hé! Eens dat nieuwe jaar begonnen vind ik dat het ineens veel korter aftellen is :)

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:27

Ik heb een leuk nieuw rijpaard aangeboden gekregen;

een bijna 3 jarige gitszwarte zwarte ruin, 2 witte voorbenen, en een klein snebje, hij is vorige week gecastereerd, en hopelijk gaan we begin maart met hem aan de slag als het weer het toelaat.
Hij heeft een super afstamming, komt uit een bekende stam; Reina-stam, en is echt een schitterend dier om te zien, als ik hem zie bewegen aan de longe vraag ik mezelf af hoe ik hem uit kan zitten haha! :D

Morgen ga ik kijken hoe hij reageert met een longeersingeltje en een dekje! :) Heb er helemaal zin in, en een fijn idee dat ik een leuk paard heb als Mexx met verlof is! :D

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:32

Wat leuk Mexx!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:35

zo,dat is mooi meegenomen!

Sinds ik mama geworden ben (nu bijna 5 jaar) heb ik amper nog gereden,uiteindelijk mijn rijpaard verkocht,maar ik mis het rijden wel hoor!
Ooit hoop ik terug een leuke pony of klein paard te vinden,om lekker ontspannen een beetje te hobbelen,ooit had ik ambitie,maar nu wil ik alleen nog plezier. :) Eerst maar eens kijken of we weldra een stuk grond kunnen kopen wat paalt aan ons huis,wat we aan het verbouwen zijn. Nu staat alles 1 straat verder,bij mijn schoonouders,waar we momenteel inwonen met het ganse gezin, gezien het om een totaal-renovatie gaat.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:39

Oh maar dat klinkt wel super, eigen stuk grond, verbouwing.. !
Heb ook ooit mijn paarden graag nog eens aan huis, maar dat zijn dromen voor later.. ;)
Wij zijn net 2 jaar klaar met een totale verbouwing van ons huis en tuin, dus voorlopig blijven we hier even zitten! :D

Gisteren heb ik trouwens met mijn stalgenoten vol bewondering naar Mexx d'r trillende flank gekeken!
Beebie was lekker actief, en je zag 'm goed bewegen in haar flank! Erg leuk! :j
Fijn dat ie beweegt, want de dierenarts zei laatst dat Mexx een "lui" veulentje in haar buik had, heel de echo lang liggen liggen pitten met oogjes dicht.. haha..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:23

dat is vlug,dat je wat ziet!!
En pas 2 jaar terug een soortgelijke verbouwing,ja,kan me inbeelden dat je nu even goed zit.
Wij leven nu wat als clochards in een doosje,maar wat zal die luxe gaan deugd doen,eens alles af is!! _/-\o_

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:42

Nog 49 dagen te gaan :#
Pff klinkt heftig zo'n verbouwing := zou niets voor mij zijn, ik ben van de ritme en regelmaat :o
CC klinkt al iets positiever allemaal, hopelijk kan je het nog even rekken, zodat je op je gemak iets naar jullie zin kan zoeken.
Cynthia wat erg, sterkte komt toch hard aan zoiets kan ik me indenken. Je hoort het echt te veel de laatste tijd.
Mex straks een leuk project om op te storten, leuk!!
Wij hebben gister aan gym gedaan :+
Afbeelding

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:55

Mexxuna: lijkt me een prachtig paard die ruin? Foto`s? Leuk om het veulen te zien bewegen he :)
Pretty: hoop voor je dat je het stuk grond bij kunt kopen. Zou mooi zijn, zo vlak bij huis :j
Olijf: Wow, nog maar 49 dagen te gaan. Is dit haar eerste veulen? Ik vind haar nog niet zo dik :) Vorig jaar hadden wij ook een merrie die voor het eerst een veulen moest krijgen. Die was tot 10 maand dracht ook slank.

Hier een paar weken geleden voor het eerst beweging gezien in de buik van de merrie. Morgen is ze 6 maanden drachtig. Het is een rustiger veulen als de vorige. Misschien wel een merrieveulen deze keer :) Vorige was een hengst en heel erg actief.

Merrie heeft de vorige dracht als uit de boekjes gedaan. Haar merrieveulens kwamen allemaal netjes op 335/336 dagen dracht. Het hengstveulen kwam op 338 dagen dracht. Een paar dagen later. De dracht verliep soepel en de bevalling ging heel erg goed, nageboorte er snel af.

Dit jaar gaat onze dressuurmerrie hoogstwaarschijnlijk gedekt worden. Een 5-jarige Johnson x El Corona.
Hengstenkeuze zijn we nog niet helemaal uit :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:49

paard89 benieuwd wat voor moois er nu weer uit de merrie haar buik zal komen!

Olijf wat is ze toch SLANK nog!! Mijn merrie was tijdens haar 1 e dracht ook zo slank,niet om je te ontmoedigen,maar die heeft echt nog wat tijd nodig gehad om het veulen af te bakken en ging flink overtijd. Hoewel dat denk ik niet veel met haar slanke figuur te maken had,de 2 veulens erop ging ze nog méér overtijd en toen was ze wel veel dikker :')

Ik ben ook erg van Rust en Regelmaat,mijn zoontje ook. Maar voor een droom moet je iets overhebben,zeker als je dan kans maakt op paardjes aan huis O:)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:00

Afbeelding

Dit is de mijne met nog ruim 3 maanden te gaan. Al aardig aan de maat dus.
Olijf mooi buikje hoor!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:11

ja aardig buikje hoor! :j

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:16

Tooske: ziet er al goed uit!! Drachtig van Charmeur? Mooie combi!!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:24

Dankjewel! Yes van Charmeur.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:29

mexx mooi buikje, misschien meer vruchtwater hoe was de laatste echo?

olijf wat is die van jou nog slank rij je er ook nog mee?

tooske mooi buikje,

bij sommige schiet het al aardig op,

weet niet of het de hormonen zijn of iets anders,
maar bonita heeft voor de uiers allemaal bultjes en korstjes hebben jullie dat vaker gezien??
zal straks anders even foto plaatsen er van als jullie dat willen zien
Laatst bijgewerkt door polleman op 11-01-13 16:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:30

Mexx heeft ook al ernstig lekkere buik en die mag nog een poosje.
Moet zeggen dat Utica in het begin ook veel groeide hoor maar later lag het toch steeds wat stil. Utica heeft ook veel vruchtwater want met de laatste scan zagen we bijna alleen maar vruchtwater ipv veulen...

Heb dinsdag haar voor ijzers eraf laten halen helaas is ze zo gevoelig dat ze bijna niet voorruit komt.
Ik ga tot eind dit jaar niet rijden ze liggen er makkelijk af en vind het zonde van mijn geld.
In overleg met de dierenarts maar ff op een half zakje buut voor een weekje. Zij zei ook dat het verstandig is om met veulen de ijzers eraf te hebben wat doe jullie?

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:33

typte je op je telefoon tooske hihi...

edit al aangepast of heeft mijn comp de kuren

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:41

Vita gaat echt pas op t eind van de dracht van d'r ijzers. ik rij bijna alleen nog op de weg omdat bakwerk dr nu echt te zwaar word. Zonder ijzers kan ze nog minder. Ijzers eraf zowiezo, mochten ze een keer op t veulen gaan staan (staartje, beentje etc.) maakt t zonder ijzers over t algemeen minder schade dan met! :o

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:48

Ja zat op mijn telefoon verschrikkelijk al die spelfouten.

Ik kom al nooit meer op straat anders had ik het niet gedaan.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:51

mijne heeft nu ook al de ijzers af. doe er toch bijna niks mee. En omdat ze niet de beste hoeven heeft wist ik dat ze wellicht wat gevoelig loopt tot de gaatjes eruit gegroeid zijn. Wilde niet dat ze last van de voetjes heeft als veulie er is. Heeft ook tijdje wat gevoelig gelopen, maar nu gaat het goed en voor haar hoeven is het ook eens goed geloof ik

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:51

Ik heb de ijzers er ook altijd onderuit laten halen, een maand voor het veulenen, meestal reed ik gewoon nog wedstrijd tot bijna het eind vd dracht.

Mexx heeft geen ijzers, dus dat scheelt weer..
balen als ze dan zo extreem gevoelig zijn inderdaad.

Toen Mexxje nog een klein baby'tje was, ging ze altijd voor de voorvoeten van de merrie liggen, en die schraapte dan weleens heel zachtjes met haar voetjes over het lijfje van Mexx totdat Mexxje opkeek, het leek wel een soort check om te kijken of Mexx nog reageerde, echt heel bizar en ook wel eng om te zien.. gelukkig waren de ijzers er toen af!