[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:02

Peep was helemaal door het dolle heen bij de hengst haha die wou maar al te graag lwam haar box bijna uitspringen

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:04

hahaha dan mag ze nu echt niet zeuren :P

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:04

Had het eigenlijk niet specifiek over peeps.....
Gelukkig dan voor Nai dat er geen dekfoto's van gemaakt zijn (graaft even in dr geheugen of het inderdaad zo is dat Marjolein geen foto's heeft gemaakt....).

Chennai ligt ook meer dan normaal met als toppunt dat ze dus afgelopen vrijdag dr stal in kwam, omdraaide en meteen ging liggen (iets dat ik wel erg raar vond) en als ze ligt ademt ze ook zwaar en ligt ze ook te kreunen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:05

nou ik heb er met mijn neus bovenop gestaan toen Ravina voor het eerst werd gedekt............het gaat er niet zachtzinnig aan toe zegmaar,haha

Rubis,de aanstaande papa,wat een machoman,echt super om te zien in die zin,haha

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:07

De hengst waar peeps door gedekt wordt is rustig met het dekken. Heb het meerdere malen gezien bij peeps en een keer bij een andere merrie. Ach peeps is dalijk vast en zeker blij met haar kleiine frummeltje, dan is het de zware tijd meer dan waard geweest.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:07

Ik heb de dekking niet gezien maar heb al wel (meerdere) eerdere dekkingen gezien en inderdaad gaat het er inderdaad niet al te zachtzinnig aan toe....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:13

ze gingen Ravina testen op hengstigheid met een wat oudere rustige hengst,nou toen kwam er een waterval uit,haha,terwijl ik anders niks aan haar merk.

toen kwam mr macho................haha die Ravina,verdween er helemaal onder.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:13

Snoevie schreef:
ze gingen Ravina testen op hengstigheid met een wat oudere rustige hengst,nou toen kwam er een waterval uit,haha,terwijl ik anders niks aan haar merk.

toen kwam mr macho................haha die Ravina,verdween er helemaal onder.

WHAHAHA

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:15

ukkie liet heel braaf dekken maar igora is nogal een verhaal apart....madam gilt. piest en op het moment dat de hengst springt trekt ze haar staart ertussen, gelukkig is Arion een ervaren hengst met geduld dus het is m wel gelukt, maar ik durf haar niet te laten dekken met een veulen aan de voet wat voor dit jaar opzich wel mijn bedoeling was vanwege haar leeftijd maar goed, dan maar een jaartje niet fokken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:22

ik twijfel om Ravina nog een keer te laten dekken,als ik dat doe,word het pas volgend jaar. eerst eens even kijken hoe ze dit allemaal doorstaat

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:26

Hier krijgt Chennai ook even rust, ze is nog jong en ik wil haar als het veulen er eenmaal is graag weer in training nemen en dan hopelijk wedstrijden gaan rijden. Maar goed, eerst veulen maar eens laten arriveren en dan zien we wel weer verder. Zei dit met Cuba ook en die is toen Chennai geboren was ook meteen weer aangedekt (nou ja, bijna meteen dan).....

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:35

SI: nog steeds geen veulen? Jeetje, ze houdt je wel voor de gek zeg.
Onley: wij hebben nu al voor het 3e jaar op rij een vroeg (februari) veulen, en mijn ervaring is dat ze aan het eind van de zomer net van hun veulenhaar af zijn (als je er zelf niets aan doet). Vooral bovenop hun rug en billen blijft het meestal erg lang zitten.

Over hengstige merries gesproken, Hala is momenteel ook enorm hengstig, gelukkig. Ben er erg blij mee aangezien Aziza vorig jaar na de veulenhengstigheid niet meer hengstig geworden is, en nu nog steeds niet hengstig is.. Hoop dat dat dit jaar wel weer op gang komt. Hala wordt waarschijnlijk in de eerst volgende hengstigheid geïnsemineerd, of anders de hengstigheid erna, een beetje afhankelijk van hoe goed ze het plant :+ We gaan namelijk het weekend van 9 april ons hengstje uit Denemarken ophalen, dus als ze net dan geïnsemineerd zou moeten worden wachten we nog een hengstigheid.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:38

Van mel heb ik wel een foto van de dekking :+
Van marjolein begrepen dat mel braaf was bij de dekking, alsof ze niet anders gewent was :=
Dit is mel der enige veulen.. Gaat straks weer de sport in :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:48

Ik heb van Marjolein ook geen rare berichten gehad en kreeg te horen dat Chennai ook precies op de dag nauwkeurig hengstig was en dat ze dat best knap vonden dat ik het zo goed wist :D

In principe is dit ook Chennai haar 1e en meteen dr laatste dekking maar ervaring zegt me dat ik nooit nooit ga zeggen. De bedoeling is inderdaad ook dat Chennai de sport ingaat maar ach, we zien het allemaal wel.

Veulenkriebels slaan zoetjes aan toe en de namenstress neemt ook niet af, al zijn mn namen al wel een heel stuk terug geschroeft (naar 3 en 4)

Ga zo maar eens even een douche nemen voor mn vinger en daarna denk ik dat ik de paardjes weer even lekker buiten ga laten spelen want het zonnetje schijnt hier (en ja, ik zit er weer in) en het is kwa temperatuur ook zo lekker!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:01

Het weer is heerlijk lekker warm met t zonnetje. Helaas mag ik over tien minuten van stal naar me werk en ben ik half 12 pas weer thuis dus ken ik er niet van genieten meer.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:07

Kan iemand mij helpen met het instellen van m'n Foscam cam?
Ik loop vast bij het invullen van IP adres etc etc.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:10

Heb ik ook Marlis, mag zo dadelijk ook gaan werken. :(

Neon is geïnsemineerd, kan nu niet zeggen dat die echt klaar ging staan voor de DA. :+

Ik weet van 2 jaar geleden dat toen ik in het begin aan het waken was Neon ook veel plat heeft gelegen en heeft liggen kreunen. Maar na een paar dagen deed ze dat niet meer, en eigenlijk heeft ze in de laatste 7 dagen nauwelijks nog gelegen. Toen dacht ik dus ook iedere keer dat het er bijna aan kwam, heeft ze me nog meer dan een week laten wachten.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:12

Zo, bijna thuis uit school, zo nog ff wat dingen doen en dan ga ik kijken of m'n bolle haar veulen nog binnen heeft :+

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:21

Cuba, leuke foto van Chennai!!

Peeps vordert al lekker, arme merrie zo'n dikke buik!

Hier eergisteren gedroomd dat Venus een voshengstveulen kreeg die achterwaart geboren werd en toen hij stond bijna even groot als Venus was.. bijzonder...

Venus en Sigrún zijn verhuisd naar een ander stalgebouw zodat ik ze dichterbij huis heb staan en er sneller bij ben als de bevalling inzet.
Venus doet het erg goed, staat lekker in het zonnetje te soezen en gaat nog een paar keer per week lekker mee wandelen.
Sigrún is wat wakkerder, maar ook een maand later uitgerekend.. dat paard heeft altijd zin om te rennen, haar buik wordt al mooi rond!
Es heeft eindelijk weer een grote stal, moest tijdelijk in een normale stal staan ivm blessure van mijn ruin die in haar grote stal moest voor wat beweging bij stalrust.
Nu hebben we er nog een grote stal bij gemaakt en Es is weer de koningin van haar nieuwe domein!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:26

Hier is het niet echt lekker weer, bewolkt en maar een graad of 10. Daarbij nog een fijne oostenwind, maakt het niet echt leuk buiten ;(

Neonlight schreef:
Neon is geïnsemineerd, kan nu niet zeggen dat die echt klaar ging staan voor de DA. :+

Hala wel, die stond helemaal wijdbeens :o

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:39

jee hier schijnt de zon vollop met 18 graden op het klokje :wow:

zometeen heb ik les weer voor de eerste x in 4 maanden of zo :+
als Adana het zo warm blijft houden ga ik haar toch wel helpen met die vacht
als het weer ook zo blijft heet dat......
Scheermachine heb ik gelukkig zelf :D en scheren kan ik ook nog :P

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:42

ik ben zelf bij het dekken van mijn dames door cremello geweest en dat ging keurig netjes.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 15:01

Voor degene die het leuk vinden, hier een foto van Shoukran, veulen van vorig jaar. Hij doet het uitzonderlijk goed, zijn hartruis is enorm verbeterd, het is nu nog maar een lichte ruis. Hij heeft er ook helemaal geen last van.

Afbeelding

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 15:02

super AZ
hij ziet er goed uit op die foto :P
en met een hartruis kunnen ze gewoon goed leven hoor mijn vorige ruin had het ook
en is waarschijnlijk gewoon mee geboren :)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 15:14

Fijn zeg, dat Shoukran's hartruis steeds minder wordt!