[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:04

Hier dag 160, nog 10 dagen en dan is chennai ook op de helft....

Ben nog steeds aan het twijfelen of ik haar zal scheren, rijden doen we niet maar om haar in conditie te houden longeren we wel 4 tot 5 keer per week (aan de passoa) en als we dan klaar zijn (na 20min) is ze toch wel erg nat. Ze heeft er plezier in want haar oren staan strak naar voren en ze vind het heerlijk.
Gelukkig is onze longeercirkel ondertussen dicht (zit een dak op) dus we worden ook niet nat meer.

Moet eerdaags maar weer eens wat foto's gaan maken.... Ze begint toch al een behoorlijk buikje te krijgen en dat voor een maiden.

Kwa halsters: Die heb ik nog voldoende liggen, dit wordt mn 3e veulen en ik heb een zwart lederen halster, en nog wat andere kleurtjes (roze, blauw, goudkleurig etc) dus keus genoeg.

peetje82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:09

hier ook veulentroep genoeg hoor!
Merrie wordt nog n paar keer in de week getraindm 25 min ong, wat zijgangen en n wissel en dat is het, ze vindt het nog zoooo leuk om te "werken"dus dat houden we nog maar even vol!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:10

Bedankt voor alle felicitaties! :D
Hala heeft echt al een mooi bol buikkie, zeg!
En ja, ik weet dat de tweede helft het langst duurt.. Vooral als de eerste veulens geboren worden en ik dan nog moet wachten..
Maar wat dat betreft is Dais gelukkig ook niet heel laat uitgerekend :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:15

Net met peeps een buitenrit gemaakt.
Ze was erg druk maar wel heel braaf.
Een hond kwam op der afrennen(waakhond in tuin) en ging als een gek tekeer maar peepsie bleef gewoon braaf stappen.
Ook nog flink wat gedraaft en mensen wat ging ze hard haha ze liep te showen :P
Gek ding.
alleen op de terugweg was ze wat minder braaf kreeg er niet terug in stap :P
Uiteindelijk wel gelukt haha.
45 minuten weggeweest met de bolle.
Peeps is buiten echt bomproof en heel erg braaf, alleen wel druk en heel erg voorwaarts maar dat is wel fijn :D

Peeps is ook erg nat na het werken maar tien minuutjes stappen met zweetdekentje(staat zonder dekens) dan is ze weer op adem en het zweet koud.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:44

Mendy rijd ik sowieso 2x per week.
1 vol uur in de overdekte manege.
en ruim 20 min voor mezelf trainen.
en misschien nog... alshet weer het toelaat een lekker buitenritje :D
verder kan ik me meer gaan ogen op het inrijden van een andere pony op stal en heb beleren van de shetlander voor de kar..
dus druk druk druk voor mij
en lekker vrij voor mendy.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:02

Ik rijd/werk haar veel te weinig, verzorgstertje doet er gelukkig ook veel mee. Nu 4d weg, en zij doet haar die 4 dagen netjes, longeren, wandelen :). Pony geniet gewoon van aandacht en soms net iets te weinig tijd om er veel mee te doen.
Ben benieuwd of ze weer een stukje breder geworden is. Morgen hopelijk op tijd om het zadeltje op te halen :) en hopelijk nog kunnen uitproberen. En dan hopen dat hij goed ligt. (want ze is zo breed geworden, dat volgens mij alles door die buik naar voor geduwd wordt :))

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:04

ik hoop voor je dat het zadeltje goed ligt :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:08

ik ook, vind het wel heel spannend, zal anders een teleurstelling zijn vrees ik, op de bok zit hij heerlijk, maar dacht ik ik er vroeger nog een dressuur gereden had waar ik op doorreed, bij springzadel dan weer niet. het is gewoon geen makkelijke pony op dat vlak en gewoon poedersuiker dat die passervice daarvoor niet wil langskomen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:13

Inderdaad vervelemd dat de passervice niet langs wil komen.
Peeps is een zadeldrama, na vele zadels en passervicen nu boomloos freemax zadel tweekleurig bruin <3

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:49

ik probeer nog even kootstra in groningen om te passen.
aan de andere kant divoza service hoor ik niet zoveel goeds over ;).
en mijn pony wordt werkelijk bedolven onder een boomloze, de XO kan nog net van barefoot, de O mss, maar groter moet ik niet gaan.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:02

Barefoot maat 1 was te groot voor peeps(haf van 1.53) maar de freemax is wel goed :D

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:16

Moontje zit vandaag op 184 dagen... kreeg van de week van de hoefsmid al de vraag of er geen tweeling opzat.... ze is echt al dik.....en voer ze amper iets ook omdat ze toch stil staat.....

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:38

Ik heb gisteravond Spruitje (werknaam voor baby van Aaf en Pride) gevoeld! Ze stond klaar om geborsteld te worden voor de les en ik zag het veulen bewegen, ik legde mijn hand er tegenaan en kreeg een schopje. Zachtjes teruggeduwd en weer bewoog het tegen mijn hand aan. Was erg leuk!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:44

Neon zit morgen geloof ik op de helft. Jammer alleen dat ik morgen niet naar stal kan gaan.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:44

Leuk! Hier heet ie Druifje :D Zit nog een heel verhaal achter ook. :D

Mijn paard heet Quality, en ik noem haar Kwal. Die kleine kwalletjes in de zee heten Druifjes. En voila: Druif :D

Deze:
Afbeelding

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:25

Wij zijn begonnen met Gumbo.... ook een verhaal apart.... we moeten altijd onwijs lachen om de reclames van de Jumbo... Vooral het kleine meisje op het eind. zij lijkt hallo jumpo te zeggen.... maar omdat de naam van het veulen met een G moet beginnen kwamen we op gumbo.... hahahaha
inmiddels al omgedoopt tot gewoon jumbo omdat ze al zo dik is... hi hi hi arme merrie...

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:45

Hier word het veulen Baby Nai genoemd.... Geen idee waarom maar iedereen vraagt hoe het met Baby Nai is en dan antwoord ik maar gewoon: Goed hoor :D

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:12

Bij ons frummel...
maar goed het moet met een A
ik dacht aan Anne-jasmijn <3
Who don't like the name Anne-jasmijn :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:25

AGarcia, je hebt wel de naam van de vader van je veulen verkeerd geschreven in je onderschrift en je profiel. ;)
Het is Firwood's Rionoko. ;)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:32

Druifje is ook schattig. Wist niet dat kleine kwallen Druifjes heten, zo leer je hier nog eens wat! Heb voor veulen van Kiki gek genoeg (nog?) geen koosnaampje.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:31

Neonlight schreef:
AGarcia, je hebt wel de naam van de vader van je veulen verkeerd geschreven in je onderschrift en je profiel. ;)
Het is Firwood's Rionoko. ;)

Firwood's Rionoko?? echt waar :?
*zoekt op google*

Ojha :+
Hoe weet je dat eigenlijk :o

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:21

Het is trouwens ook: Who doesn't like the name Anne-Jasmijn.

En het antwoord: ik niet :D Ik wil echt een aparte naam. Ik vind zelf Mazzeltov heel leuk, alleen daar lopen er al veel van rond.

Enne, Frummel was vorig jaar al vergeven :D Volgensmij kende bijna iedereen van Bokt hem: hij heet officieel Fairview Key.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:51

Hoe ik dat weet AlGarcia? Ook van google. :+
Je hebt een pony, en ik ben geinteresseerd in de ponyfokkerij. Ik kende die hengst niet, dus ben informatie gaan opzoeken. :)

Tja, namen, ik zoek ook iets aparts, en eigenlijk lukt me dat altijd wel. Tot nu toe heb ik Reedhill's Devdan, Reedhill's Cantate, Reedhill's Ravindra, Reedhill's Dot Com en Reedhill's Salt 'n Pepa gefokt. Alleen Cantate is een naam die nog wat vaker voorkomt, met name in de C-lijn uit de duitse fokkerij. Devdan en Ravindra heb ik uitgezocht vanwege de betekenis en gevonden op http://www.behindthename.com, Reedhill's Dot Com had ik al heel lang in gedachte voor een gespikkeld veulen, alleen waren er eerst 2 effen veulens en heb ik de merrie een jaar gust gelaten. Vorig jaar had ik Salt 'n Pepa in mijn hoofd voor een bruin appaloosa veulen, en dus het geluk dat het ook dat kleurtje werd. Voor dit jaar heb ik nog niet echt een naam, maar die komt vast en zeker wel en zal ook weer orgineel zijn (tenzij het Reedhill's Dot Com II wordt :+ ).

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:56

Ons eerste veulen heet Romeo, 2de veulen Julia, 3de veulen Totilas, 4de veulen Mr Rock N Roll, voor Azra's veulen heb ik ook al namen in gedachten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:53

-O- -O- -O- Mijn merrie wordt massaal, ze zit nu op 153dagen, ik heb ze een kleine week niet gezien en ik schrik me gek toen ik ze aan zag komen waggelen, links is er een dik pak bijgekomen.

Zadeltje ook opgehaald, morgen even bellen naar de zadelmaker, op het eerste zicht ligt het behoorlijk qua balans, maar schuift wel wat naar voor (en zonder dekje helemaal), en klappert achter wat, dus wil eerst even weten wat een professioneel iemand ervan zegt, voor ik hem teleurgesteld terug moet brengen :). Hij is wel erg stoer. Had foto's, alleen camera ligt nog op stal :P