gave buiken komen er voorbij, ik durf bijna niet meer mee te praten heb wel foto's gemaakt vandaag op 2honderdnogwat dagen...... maar ik durf ze niet eens te plaatsen
Wat een mooie foto's, zeker al een aantal die en flinke buik hebben, ik zal kijken of het morgen lukt om foto's te maken, vandaag graag willen doen, maar moest helaas werken...
Ik rij Mabel door tot het einde (nou ja zij geeft aan toet hoe lang en op het einde is het gewoon zonder zadel wat rond stappen en eventueel draven) En na dat het veuel is geboren geef ik ze een week rust, wel poetsen en zo en dan begin ik met wandelen zonder veulen en dat steeds iets langer en als dat goed gaat begin ik met rijden, wel de eerste keren met veulen er bij, maar op den duur zonder veulen, zo heb ik het ook gedaan toen ik haar verzorgde en nu ben ik het weer van plan het zo te doen.
Mabel heefd op het moment geloof ik erg last van der hoormoontjes of zo, wand hete ene moment is ze heel erg gkuffelig en het andere momnet heel nijdig, hoorde van mijn zusje die haar gister heefd gedaan dat toen ze eten had en ze haar een knuffel gaf ze haar een knouw wou geven, terwijl ze normaal je negeerd... Gelukkig is ze de meeste tijd lekekr knuffelig...
Allemaal mooie buiken in de sneeuw Bij ons mogen ze 's winters het land niet op maar ik heb wel wat foto's aan de hand gemaakt gister. Adhira zit nu op 175 dagen en is bijna uit haar deken gegroeid,de singels gaan niet meer groter groetjes Debby
Shanaya blijft nog steeds hangen. Ze had een paar dagen goed gegeten maar wilde gisteraaf niet. Was vanmorgen wel weer op.
Njadien was gisteraaf niet helemaal als normaal, ze was warm, stamperig, sloeg veel en wild met haar staart. Ze leek wat kramperig. Ze kwam gistermiddag binnen met een niet helemaal leeggelopen uier die nog steeds uit een linker en rechter deel bestond. Deze is vannacht omgebouwd tot 1 deel (dus 1 geheel ná de spenen). Hij is vol, de spenen staan vol, ze had minimaal een beetje hars (een paar drupjes op de nacht). Ze is moe, haar buik hangt, het veulen ligt op de plaats en haar banden zijn vrijwel weg. Haar staart kan probleemloos plat op haar rug worden gelegd. En wat ons acuut een heads up gaf was dat ze vreselijk aanhankelijk was! Dat is ze altijd en alleen maar wanneer ze heel kort op een bevalling zit of wanneer ze echt ziek is. Haar stal heeft ze intact gehouden (normaal graaft ze in het vlas en is de voorzijde bij de deur kaal) ze heeft veel gemest, was af en toe wat dunner en veel kleine beetjes.
Als shanaya nou even een inhaalslag maakt dan kunnen ze mooi samen in 1 nacht tegelijk een veulen geven...
Nicole, ik wil straks weer verder met wedstrijden. Volgens mijn instructeur moet het bij een normale bevalling na 2-4 weken weer gewoon gaan om de merrie mee te nemen en het veulen op stal te laten als je direct merrie en veulen leert scheiden. (en dan zul je zien dat de eerste 6 weken alle wedstrijden vol zitten, of dat de bevalling niet normaal verloopt. Mijn merrie is al zo eentje die absoluut niet alleen kan zijn). Juist doordat m'n paard ongevraagd bij een hengst gezet is met kreupelheid tot gevolg ben ik deze zomer niet aan springwedstrijden toegekomen. Uiteindelijk nog wel wat dressuurwedstrijden gereden. Ik heb welgeteld in oktober 1 oefenparcoursje op 70 cm gesprongen en daarna is het er niet meer van gekomen omdat ik haar conditie niet optimaal vond om 2 keer een parcours rond te gaan. Parcoursklaar is ze dus nog niet. Ik wil als het enigzins kan toch in april buiten ook met springen beginnen, dus dan moet er qua training nog heel wat gebeuren. Dressuur wil ik zo snel mogelijk weer oppakken. Voor mij is het dus heel belangrijk dat het veulen direct achter kan blijven. Ik heb zelf absoluut niet gekozen voor een drachtigheid. Ik heb overigens geen grotere box tot m'n beschikking. Sta gewoon in pension. M'n paard ligt in de lengte, dan moet de stal lang genoeg zijn lijkt mij.
Sjoert wat een leuke welsh zeg Germie leuke buik foto's hoor,ben benieuwd wanneer ze zo ver is Twinkel prachtige foto Nicole288 lekkere buiken hoor hebben de merrie's Frenia je damens hebben al aardige buiken Dana01 mooie foto's zeg,prachtig met dat witte landschap Adirha dat is niet handig Debby,wordt een nieuwe deken aanschaffen Met exrta lange singels SA spannend kijk tig keer per dag(als het lukt met de kids )of er al wat geboren is Maar nog steeds niets in m'n box Ik ben heeeeeel benieuwd Ik hoop voor je 2 merrie's op één dag kan je weer lekker slapen Kitzbi ze krijgt al een aardig buikje hoor Ik zie het verschil Nou hier nog 2 dagen en dan een nieuwe mijlpaal Het veulen is lekker druk en Yashilha groeid lekker door Zal proberen vandaag foto's temaken
Frenia: Wat een prachtig stel is het ook, ze lopen gewoon echt te showen voor je foto's
Dana: Mooie foto's! Mooie slanke dame, maar toch kun je het zien hoor.
germie: Dan is het idd slim om er meteen de eerste dag mee te beginnen. Neem de merrie mee een rondje om het erf, dan een paar minuten de bak in, gewoon opbouwen. Voor de veiligheid en voor wat afleiding de eerste (paar) keer iemand anders in de stal bij het veulen laten zodat je kunt voorkomen dat het zich bezeert en de stal helemaal afsluiten, bijv een bovendeur ook, want hoe klein ze ook nog zijn, ze proberen toch naar moeders te gaan. Het went op zich best snel, het veulen zal in het begin wrs wel roepen, je merrie is als ze weer gaat rijden na een tijdje wrs wel afgeleid. Je hebt straks wel een veulen dat het makkelijker oppikt als het wordt afgespeend. Merrie helpen parkeren dan met de bevalling Dat is bij een bevalling op stal dus wel een extra reden om er bij te zijn vind ik, want ze gaan echt wel eens met hun kont tegen de muur liggen.
@Dana01,Heb jij al zo`n kleine geboortemelder gebruikt? Weet jij of die ook al te huur zijn?
Mooie foto`s, steekt mooi af een donker paard tegen de witte sneeuw
@Adhira, dat wordt idd een nieuwe deken kopen
@SA, kijk ook elke keer al in mijn inbox, maar nog niks hoor,
@kitzbi, mooi buikje
@pletje123, zo te zien heeft ze nog geen last met rijden, ziet er goed uit
@germie, wel wat vervelend dat je zelf niet voor deze drachtigheid gekozen hebt, terwijl je hart bij wedstrijden ligt, hopelijk kan je snel weer aan het werk na de geboorte van het veulen, en de wedstrijden weer oppakken.
@ Germie: Wat jammer dat je er niet voor gekozen hebt dat je merrie drachtig is! Ik hoop dat het veulen wel welkom is;) Maar dat is natuurlijk logisch. Wel hele mooie pics ook! @ Nicole: Ook mooie foto's zeg! @ SA: Wat spannend! Ben benieuwd wanneer het geboren word!
Met larony is nog alles goed;) Maar dat is ook wel logisch, want ze moet nog ongeveer vier maandjes. Jammer dat ik de tijd niet heb bijgehouden want ik weet niet op hoeveel dagen ze precies zit!
phoe watis er veel geklets hier.ik heb het nu erg druk,dus geen tijd om alles bij te lezen. komt nog wel. SA@nog steeds niks?spannend. hier nog steeds alles zijn gangetje.ga dadelijk eens rijden. ben benieuwd of ze het uberhaupt toe laat.haha/ tot straks
zoo wat spannend bij jou SA! Ik kijk elke dag gespannen of er al een veulen is! NU nog niet dus, maar het duurt nu vast niet lang meer als ik lees hoever ze is en hoe goed jij haar kent.
Inkepink dat is al een lekkere bolle buik Adhira heeft al een lekker buikje Debby En wat een mooie foto's heb je gemaakt zeg Nou hier komt Yashilha,al weer 268 dagen drachtig Ik vind het nog een net buikje Ze was trouwens niet gepoetst en had heerlijk liggen rollen