[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 07:12

Goeiemorgen!

En Marije??? Of kan ik het maar beter niet meer vragen?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 07:56

Nicole288 schreef:

MarijeR
Orchid
Kebie - 14 juni
Sjaan +/- 17 juni
Biancaa +/- 17 juni
Elisa
merel 1618 21 juni
nimber ( waldfee) 26 juni

Saffier - 29 Juni

nimber ( sasha ) 3 juli
sammie - 7 juli
kannie - 7 juli
mayday - 20 juli
Loolapelooza - 22 juli (Vanta)
neonlight - 28 juli
Yootha - 28 juli
Nicole288 - 2 aug
Dienie - 4 aug (sissi)
Dienie - 7 aug (romy)

wie verbetert?

Lady stond ook weer op de andere Datum.....

En vannacht nog wat geboren??
Ik durf ook bijna niets aan MarijeR te vragen.......

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 07:58

Neee he Marije is het er nou nog steeds niet????

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:32

Nee

Iemand een drachtige merrie kopen?
Ik kan niet beloven dat ze ooit gaat veulenen...

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:50

Nee hoor Marije, zo'n merrie wil ik niet . Dat gaat mijn ziektekostenverzekeraar niet goed vinden .

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:56

MarijeR schreef:
Nee

Haha sorry, maar hij is wel grappig.....

Wel vervelend dat je zo lang moet wachten..... Is ze soms meerdere malen gedekt??

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:33

Tjee marije heb je de kurk er wel uitgehaald

Eind van de middag komt de veearts toch maar naar Awa kijken. Ze is altijd zo de 22ste dag weer hengstig. Nu ook weer maar ze is sinds afgelopen woensdag dus iets aan het knipperen en heel iets (doorzichtig geen troebeljus achtig) aan het piessen.Donderdag heb ik een poging gedaan tot dekken maar werd ze pislink en sloeg ze erg van zich af.Orbaldo dus maar weer op stal gezet sindsdien niet meer geprobeerd want nu is ze al boos als hij alleen maar ruikt. Of ze heeft een ei dat niet goed doorzet dan krijg je dit soort dingen, of ze is wel drachtig maar gewoon een beetje een pismerrie.Ben heel erg benieuwd wat de veearts vanmiddag zegt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:16

Spannend Nimber!

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:24

ben ook benieuwd !!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:31

Saffier schreef:
Wel vervelend dat je zo lang moet wachten..... Is ze soms meerdere malen gedekt??

Ze is vorig jaar op 2, 3 en 4 juni gedekt.
Daarna op 3 weken gescand en op 7 weken gescand.
Copper heeft tot 1 april dit jaar bij de hengst in de wei gelopen.
Theoretisch gezien wordt een merrie na zo'n 35 dagen dracht niet meer spontaan hengstig als ze het veulentje na die tijd zou verliezen. Maar goed, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen...
Als ze het na de 7 weken scan kwijt geraakt zou zijn, duurt het minimaal 1 cyclus voordat ze weer vruchtbaar zou kunnen zijn.
Ze zou dan niet voor de 3e week van augustus weer opnieuw gedekt kunnen zijn.
Dus... als het voor de 3e week van juli geboren wordt, is ze idioot lang overtijd en wordt het nog later, dan heeft ze stiekem met Sammie vals lopen spelen

Ze had vanmorgen wel weer iets meer uier. Ik blijf hopen dat het voor het eind van de maand nog wel een keer geboren gaat worden
Donderdag laat ik wat merries scannen, misschien dat ik de DA ook nog weer even naar Copper laat kijken.
Ze is inmiddels ook weer 1,5 dag van de quadrisol af en ze loopt goed en ze lijkt ook weer veel beter in haar vel te zitten...

@Nimber, dat piesen wat ze doet, is dat niet van woede?
Dat doen de merries hier ook heel vaak. Ze piesen dan ook wat meer van zich af ipv het piesen als ze hengstig zijn.
Ook knipogen ze daarbij. Mijn hengst ziet dat ook als waarschuwing dat ie vooral niet dichterbij moet komen.
Het eerste jaar vergistte hij zich daar nog wel eens in (gevolg flinke klappen) maar tegenwoordig weet hij het verschil prima

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:48

oooh marije wat lijkt het me vreselijk voor je om zo lang te wachten ik zou helemaal gek worden.....
mijn baby heeft vandaag heel ff het halster om gehad om eraan te wennen maar het is hem ietsjes groot dus ik durf hem er niet mee in de bak of op de wei te zetten (het stond haar wel ruig)
nog ff en dan gaan we enge dingen doen zoals hoefjes optillen....

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:49

Hallo luitjes!
Mag ik me hier nog vertonen?
Ik heb in het vorige topic ook nog meegelezen en af en toe meegeschreven. Tot de dag dat bij ons de lamertijd begon en ik een hoop dikke buiken en babies had, alleen waren dat dus geen paarden maar schapen en lammetjes.
Daarna vreselijk druk geweest. In de lammertijd scheurde vriendlief zijn enkelbanden. Erg handig als er zo'n 180 schapen op ploffen staan.

Toen heb ik zelf met mijn gezondheid gesukkeld en moet geopereerd worden maar ik heb de artsen even gemeld dat eerst mijn merrie moet bevallen en daarna ik pas geopereerd kan worden. Ze verklaarde me nog net niet voor gek maar stonden wel even raar te kijken. Ja, merrie en veulen gaan voor...sorry.
Vervolgens is mijn broer getrouwd, dus ook lekker druk maar dat was erg leuk.

Inmiddels is Lidelia 306 dagen drachtig en MEGA!!! Als dat veulen nog bijna een maand moet blijven zitten, past het nooit meer door de uitgang. Uier doet ook al lekker mee. Daar schrok ik vanmorgen zelfs een beetje van, zoveel spanning erop zit.

Hier is het nog altijd spannend begrijp ik, een hoop veulens geboren en Marije die in de maling genomen wordt. }>

Morgen zal ik wat foto's van mijn miniolifant nemen en hier plaatsen. Kunnen jullie oordelen of het veulen echt nog 4 weken binnen blijft.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:54

Marije dat doet ze niet het is echt minimaal wat ze piest Nouja ik ben op het punt dat ik echt geen idee meer heb van die merrie dus de veearts zal wel met duidelijkheid komen lijkt mij

Maar tjee wat houd die van jou lang vol zeg poeh!

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:15

@marije ehhhh sorry ze is mijn type niet Had ze nou meer sok gehad en misschien ietsss meer vlekken dan wel.... Nou ik duim nog steeds dat ze NU gaat bevallen!!! anders gaan we maar weer dreigen met de WC ontstopper, volgens mij hebben we de verlenger niet meer nodig, veulen moet nou toch onderhand wel helemaal bij het gat liggen he... volgens mij kan hij het licht niet vinden of zegt er iets tegen hem Don't go into the lighttttt

@Semra iedereen mag zich vertonen hoor, als er maar foto's komen Welkom terug dus

Nou gister nog niks, ze stond wel in ene met haar kont tegen de muur te duwen, dus niet schuren alsof ze jeuk had, maar echt duwen. Ook ging haar staart regelmatig omhoog en zag je haar kling open en dicht gaan. ze is dus al flink aan het oefenen. ik mag nog steeds aan haar tepels komen en er komt nog niks uit (soms heel klein prutje eraan, maar meer niet). Ook kijkt ze meer naar haar buik en zie je het flink draaien in haar buik (weet het niet anders te omschrijven)

Tja vannacht nog geen foontje gehad van de staleigenaresse en vanmorgen ook niet... dus nog geen veulie... dalijk maar weer eens kijken, fototoestel gaat weer mee en er komt iemand voor bijrijdster kijken... tja dat rijden moet maar even wachten dan he

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:08

MarijeR schreef:
Ze is vorig jaar op 2, 3 en 4 juni gedekt.
Daarna op 3 weken gescand en op 7 weken gescand.
Copper heeft tot 1 april dit jaar bij de hengst in de wei gelopen.
Theoretisch gezien wordt een merrie na zo'n 35 dagen dracht niet meer spontaan hengstig als ze het veulentje na die tijd zou verliezen. Maar goed, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen...
Als ze het na de 7 weken scan kwijt geraakt zou zijn, duurt het minimaal 1 cyclus voordat ze weer vruchtbaar zou kunnen zijn.
Ze zou dan niet voor de 3e week van augustus weer opnieuw gedekt kunnen zijn.
Dus... als het voor de 3e week van juli geboren wordt, is ze idioot lang overtijd en wordt het nog later, dan heeft ze stiekem met Sammie vals lopen spelen

Heb zelf nooit van die theorie gehoord om eerlijk te zeggen. 2 jaar geleden is onze merrie op 7 weken voor het eerst gescanned, mooi drachtig. 2 weken later komt ze op stal en ze begint te pissen en te knipogen naar de hengst naast haar! Direct weer terug naar de hengst, ze is opnieuw gedekt en meteen drachtig van die dekking geraakt. Je theorie gaat hier nier echt op.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:22

Marije, zal ik zondag mijn navigatie door het eten van Copper doen? misschien weet veullie de weg niet

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:25

hmmm marije
ik heb de oplossing we schrijven een brief dat het veulen naar buiten moet komen zetten daar allemaal onze handtekening op en duwen die achter naar binnen als het veulen dat leest komt ie vast snel naar buiten
maarja dat navigatiesysteem kan ook wel werken wie weet....maar voor ie daar is kan je die niet beter via de achterkant naar binnen doen ? voor het geval ie niet door de navelstreng pas haha

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:29

ook een optie, moet je de DA even vragen als ie komt opvoelen Marije, of hij er een navigatie systeem in wil proppen

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:31

Hier worden harde maatregelen getroffen

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:32

misschien wil Copper gewoon het record van Navajo verbreken, op hoeveel dagen zit ze nu?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:38

Ik wacht lekker mee hoor Marije !

Cartouche

Afbeelding

haar uiert...tje

Afbeelding

Beauty die heeft volle uier maar mag niet

Afbeelding

Fleurtje

Afbeelding

uiertje

Afbeelding

En Bijoux ....neem geen foto's meer,,ze veranderd niets dus denk gelukkig dat ze niet dragend is oud moeke

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:52

MarijeR schreef:
Nee

haha je bent wel erg grappig! maar ik kan me voorstellen dat je het helemaal spuugbeu bent, ik hoop het in ieder geval nooit mee te maken...ik kijk elke nacht nog een tijdje naar haar

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:24

Nou ik denk dan dat Copper idd heeft valsgespeeld en jij een later veulen krijgt dan je nu denkt.
Helaas kunnen DA niet voelen hoever een merrie is, ze kunnen een schatting maken maar dat zit er zó vaak naast, uw merrie moet nog 3 maanden, week later veulen, of juist nou die komt wel snel 3 maanden later pas veulen.
Het zou alles verklaren, waarom ze nu niet zo dik is, en waarom het zo idioot lang duurt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:39

hier ben ik ook weer na een verlengd weekendje..Werken
Jaja,bezig een stulpje aan het klaarstomen,nog véél werk aan..

Ullwinn: Caylinn is veranderd zeg! Wat een mooierd!

Dienie: Mooi zwart dametje hoor!

Sjaan o dik vind ik ze niet,wél een superverrassing zeg!!

Twinkel :
Mooie naam!! Proficiat!

Neon: Wat erg voor je vriendin,3 dode veulens..sjee wat erg zeg!

Iwayalover:
Proficiat met het friese kereltje!!

Marije
: Copper maakt het héél bont inderdaad..

Nimber:
hier piesen de shetlandmerries ook héél vaak,véél te vaak om goed te zijn,ik denk ook maar dat het gewoon uit woede is

Keresa: wat een superschatje zeg!!!

Pretty is ondertussen 23 dagen drachtig

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:26

Hoi Semra, tuuurlijk klets je weer gezellig mee en zet jezelf dan meteen even erbij in het lijstje.. dan hebben we toch alweer 20 merries die nog moeten

Marije: stel dat het zo is, wanneer ga je dan je onderschrift aanpassen? Nog anderhalve maand doortellen en alle toevallige lezers met een net gedekte merrie krijgen een rolberoerte