Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:38

Mac schreef:
Barb schreef:
*zucht* was het maar alvast juni

Mijn idee!!!

dan is die van terra al rond de 3 maanden

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:39

terorita schreef:
dan is die van terra al rond de 3 maanden

Grrrrr ja zeg, wrijf 't er effe in

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:40

Leuk idd al die bevallingverhalen....
Ik had ook een camera bij de stal... Werd heeeeeel vaak wakker 's nachts. Hoef mijn wekker er niet voor te zetten. slaap altijd heel licht vanwege de pijn. Was in dit geval eens positief...
Had dus de hele nacht liggen waken, ze kegelde behoorlijk.
's ochtends bij het opstaan was ik aan het mopperen dat ze nog niks deed....
Ben ik net koffie aan het zetten toen Paul gilde dat het nu echt begonnen was. Jaja en dat moest ik geloven...
Nou wel dus. De blaas hing eruit. We hebben dus de hele bevalling mee gemaakt. Paul heeft Hon geholpen en ik stond er met een dik bevallingsboek naast. Zie je het voor je? Nu moet dit komen.... nu gebeurt er dat.. Hon heeft letterlijk een bevalling volgens het boekje gehad. We hadden geen angst en de DA bellen was dus echt niet noodzakelijk.
en ook nog precies op de uitgerekende datum!
Dat mag ze dit jaar precies zo weer doen!

Mac en Barb: Ja ik ook.. Juni kom.

20 is toch helemaal niet te oud voor een shet die al geveulend heeft?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:44

Goedemiddag dames

Wat hebben jullie weer lekker gekletst zeg!
Bevallingsverhalen kan ik ook niet over meekletsen. Nog nooit eentje meegemaakt. Voortekens van Fayette? Geen idee maar ik hoop dat ik op de een of andere manier wel een seintje van haar krijg. Iets in de trant van een onrustig gevoel ofzo... dat heb ik wel vaker bij haar en meestal is er dan ook wat. Zoals laatst ook dat ze zo lang bleef liggen toen ik 's avonds nog voor de late hooi kwam. Normaal staat ze altijd gelijk op maar deze keer bleef ze liggen zelfs toen ik haar stal in kwam en haar ging knuffelen. Ik vermoed dat Beeb toen even flink opstandig was En eigenlijk had ik net een half uur ervoor aan Roy gevraagd of hij de laatste hooi aan de paarden wilde geven maar toch had ik zo'n onrustige gevoel en ben alsnog zelf gegaan. Ik hoop dat ik dat tegen de tijd dat ze gaat bevallen ook krijg.

@ Nadine: ik denk dat het niet echt een probleem zal zijn voor je Shet hoor. Ze heeft al meerdere veulens gehad en kan het vast wel aan.

@ iwayalover: -7.5 Hier was het om kwart voor 8 -2.0

@ Max: wat een geluksvogel is dat veulen wat ook chocomelk krijgt

Dames... ik ben zo trots op mezelf! Gisteren moest ik even Emmen in om een kadootje voor mijn (bijna jarige) zus te halen. Maar in het (winkel)centrum van Emmen zit dus ook een grote ruitersportzaak en zoals jullie vast wel begrijpen moest ik daar even langs Maar (!!!) in de winkel heb ik me vermand en (nog) geen veulenhalster gekocht! Hij leek me ook lichtelijk te klein bij de neus voor een Tinkerveulen maar goed En ik heb tot 2 keer toe van die superschattige Shetlandpeesbeschermertjes in mijn handen gehad en tot 2 keer toe weer terug gelegd. Regendekentje maat Shet idem dito. Heb nog wel even mijn kwijl bij het Shetlandtuig afgeveegd maar ook dat tuig laten hangen. Och och, wat was ik toch weer hard voor mezelf door me te bedenken dat het veulen zijn/haar eerste daagjes vast wel kon doorkomen met een halster van Hercules en dat Hercules nog te jong was om al dat spul voor hem te kopen. Zucht.... Nog een jaartje wachten dus voordat ik me kan uitleven op werkspullen voor Herc

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:14

Goh, gek he! dat heb ik nou ook.... Daarom ga ik er maar niet teveel naartoe. Ik koop veel te veel en dan ook nog dingen waar ik dan later niets aan blijk te hebben. Maar het veulenhalster hangt al wel te wachten. Als het niet past, heb ik pech gehad....

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:20

Gedisciplineerd hoor Flettie .
Ik ben tijdens de Kerstuitverkoop van 's Neerlands grootste westernzaak al overstag gegaan . Twee kleuren blauw ... geloof ik ... oh wat erg, ik weet het niet eens meer precies!!!

Voorgevoel heb ik ook wel, maar zoals iemand hier eerder zei (wie was dat ook alweer?) wordt dat vaak overstemd door allerlei andere ongerustheden en dingetjes. Wel had ik de avond voordat het misging met Lee's veulen de "drang" om nog even naar Lee te gaan terwijl ik eigenlijk naar bed wilde gaan. Iets in mij zei me dat ik naar haar toe MOEST en haar moest vertellen dat ik heel veel van haar hield en zo (ja heel erg Penny, ik weet het ) en dat het ok was. Die nacht is het dus mis gegaan. Kennelijk had ik toch een voorgevoel, wat ik ten dele heb genegeerd (ben toch gaan slapen en Colin had "wacht").

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:40

max geweldige foto

christamoor ja klopt ze is jeugdkampioen (bij groningerpaard)geweest en ook algemeen dagkampioen(bij IHW)

jawel ik heb foto's!!!!!
Eerst Libel maar ze mag vanaf 15 maart een veulen krijgen.Met 8 maanden was er even kleine paniek omdat ze melk begon te geven. Inmiddels is de druk weerwat van de uiers af ik zie niets meer lekken iig en ze lijken iets minder vol

Afbeelding

'laat me met rust'

Afbeelding
'rot op met die camera''

Afbeelding
'laat maar ik ga wel! '

Afbeelding
Tietuh!!

Afbeelding
Waldfee moet pas 26 juni, begint nu iets wat een buikje te krijgen maar ik zie er verder niet veel van.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
nog geen verandering aan het uier

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:46

Zo Libel had een lekker humeurtje zeg Dat je die uierfoto nog hebt durven nemen

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:01

Ze kijkt heel erg kwaad maar doet verder eigenlijk niets

ach mijn bevalling vorige jaar (nouja die van Hinke dan) was balen. ze was de avond van te voren erg onrustig, 's nachts 1 keer mijn bed uit maar niets.'s morgens begon ze onwijs te kegelen dus ik wist zeker dat het die nacht geboren zou worden. Dus 's middags nog even gekeken maar ze liep vrolijk in de wei. Ikke dus naar bed toe zodat ik mooi de nacht op kon blijven. Nog geen half uur lag ik en toen ging de telefoon de buurm,an was zojuist een zwart merrieveulen bij mij geboren in de wei *aarrgggh*

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:03

flettie schreef:
Dames... ik ben zo trots op mezelf! Gisteren moest ik even Emmen in om een kadootje voor mijn (bijna jarige) zus te halen. Maar in het (winkel)centrum van Emmen zit dus ook een grote ruitersportzaak en zoals jullie vast wel begrijpen moest ik daar even langs Maar (!!!) in de winkel heb ik me vermand en (nog) geen veulenhalster gekocht! Hij leek me ook lichtelijk te klein bij de neus voor een Tinkerveulen maar goed En ik heb tot 2 keer toe van die superschattige Shetlandpeesbeschermertjes in mijn handen gehad en tot 2 keer toe weer terug gelegd. Regendekentje maat Shet idem dito. Heb nog wel even mijn kwijl bij het Shetlandtuig afgeveegd maar ook dat tuig laten hangen. Och och, wat was ik toch weer hard voor mezelf door me te bedenken dat het veulen zijn/haar eerste daagjes vast wel kon doorkomen met een halster van Hercules en dat Hercules nog te jong was om al dat spul voor hem te kopen. Zucht.... Nog een jaartje wachten dus voordat ik me kan uitleven op werkspullen voor Herc

Marlien, ik ben TROTS op je! En zo bleef er lekker ook meer geld over voor een cadeau voor mij

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:21

Hahahaha! Lig hier toch wel even slap van het lachen
Ontzettend geinige verhalen

Ik ben ook sterk Ik neem alles wel tig keer vast en dan ga ik toch zonder iets te kopen buiten...
(al baal ik nu nog steeds van dat ik enkele weken geleden niet zwak geworden ben om 4 rustbandages te kopen voor €15 )
veulenhalsters heb ik al in alle kleuren en formaten, dus dat kan ik echt niet goedkeuren van mezelf om er nog een bij te kopen.
De nieuwe toekomstige eigenaresse van het veulen is laatst ook zwak geworden...en wou al een veulenhaklster kopen gelukkig bedacht ze zich nog net en heeft ze voor maat pony gekozen De kleine zal immers 5 maand zijn tegen dat het halstertje van pas gaat komen
Ook wil ze meteen weten hoe het gaat heten, dan kan ze meteen een stalbordje laten maken (hoezo fanatiek?)

Voor mij hoeft het nog niet meteen juni te zijn hoor
eerst 18 febr: hengstenkeuring
en dan half april

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:26

Hahahaha Nimber, geweldig, die foto's van Libel!!! Herkenbaar. Lee is ook zo, maar gelukkig alleen naar andere paarden, niet naar mij.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:40

Na een bijleesmarathon ben ik weer helemaal up to date!

Iets gelezen over merries weer laten dekken: als alles goed gaat wordt Gon in de veulenbronst weer gedekt... Zo is het vorig jaar ook gegaan en ze heeft daar absoluut geen last van gehad.
Ook over oudere merries iets gelezen: ze wordt dit jaar 18 en zoals ik zei wordt ze dus (als alles goed gaat) onmiddelijk weer gedekt. Ik weet dat niet iedereen hier voorstander van is, maar ik heb Gon nooit zo gelukkig geweten als met haar veulen op de weide dit jaar.
Ze heeft Finesse 7 maand gezoogd en was 10 dagen na de geboorte weer drachtig en ze heeft er heel de tijd super uitgezien.
Ik weet niet hoelang we nog gaan verdergaan met dekken maar ik hoop nog enkele jaren te kunnen doorgaan.
Natuurlijk kan er altijd iets mis gaan, maar dat kan ook bij jonge merries he!

Ook iets gelezen over zin in sex, dat geldt voor de mijne wel, ze staat mijn ruin zo op te geilen dat ze hem nog eens zover krijgt haar te bespringen En dan bedoel ik alles erop en eraan he, pissen, gillen, pinken,... alle trukken uit de kast maar het pakt niet

Nimber geweldige foto's!!

Over de bevalling vorig jaar, dat was het mooiste moment uit mijn leven denk ik
Ik hoop dat dit jaar even mooi wordt, al denk ik dat vorig jaar toch extra speciaal zal blijven omdat dat de eerste keer was dat ik een geboorte van zo dichtbij meemaakte...

(edit:typo)
Laatst bijgewerkt door jessje op 27-01-06 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:43

Bij de fokker waar ik gereden heb en waar Hinke vandaan komt werden ze eigenlijk gedekt totdat ze zelf niet meerdrachtig werden of dat ze er slecht uit kwamen te zien (mager worden e.d.)

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:47

Ik denk dat ik verder ga tot ze niet meer drachtig raakt, een moeilijke geboorte meemaakt (of bvb placenta die te lang blijft zitten oid) of gewoon de indruk geeft dat ze het niet meer aankan... Of wanneer de da het afraadt, ze heeft heel veel cysten in de baarmoeder,n maar daar lijkt ze voorlopig niet veel last van te hebben.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:27

Als je god naar je paard kijkt dan geven die het vanzelf wel aan hoor. Is met rijden net zo de 1 is met 15 al op en versleten en de ander loopt rustig door tot z'n 30ste

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:35

haha, ik las even "als God naar je paard kijkt"

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:37

Gave foto's Nimber:
Doet Libel altijd zo narrig of nu alleen tijdens de dracht. Mijn 1e reactie was dezelfde als Flettie, dat je er nog onder durft te kruipen.
Maar gelukkig blijft het alleen bij dreigen.....

Flettie: Knap hoor een ruitersportzaak in en mooie dingen laten hangen.....
Gelukkig woon ik niet dicht bij een zaak voor paardenspullen.
Heb dus ook nog geen halster enzo...Het halster van Nootje is "gelukkig"stuk gegaan. Dus mag ik van mezelf nog gaan shoppen.

Jessje: Honey bloeit ook helemaal op met een veulen aan de voet.
Wij zitten er dus ook aan te denken haar weer, nu voor de derde keer te laten dekken. Het commentaar van iedereen heeft ons tot nu toe noch doen twijfelen.
Jouw opmerking is me dus zeer welkom...... En dat niet eens als antwoord op mijn vraag. Thanks.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:37

ik snapte die zin ook niet maar moet GOED zijn volgens mij

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:40

ik typ te snel haha

twinkel. ze kijkt alleen heel erg zuur maar zodra je op d'r afloopt en je bent bijna bij haar gaan de oortjes er weer op. eigenlijk is het echt een lief paard maar ik denk dat ze gewoon heel hard de balen van die buik heeft. als de andere merrie's gaan donderjkagen dan gaat ze ook echt in een uithoek van de wei staan van laat me met rust!

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:46

Wel mooie buiken hoor Nimber! En zo dreigen vind ik wel een voorteken van goed moederschap(?) Ze neemt het nu al op voor haar veulen! (lijkt in ieder geval zo, heb er niet al teveel verstand van )

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:47

Lee is ook helemaal in de zevende hemel als ze drachtig is of een veulen heeft, maar ik hou er na dit veulen mee op. Ook al zeggen de da-en dat het echt een speling der natuur was dat het vorig jaar fout ging, toch zit de schrik er nu wel een beetje in. Ook ben ik erg slecht in afscheid nemen van mijn dieren en we zitten vol dus ik kap ermee, hoewel Lee eigenlijk wel mijn beste merrie is ... Vraag is wel wat ik dan met Lee zal gaan doen. Het is geen paard om niets te doen, maar fanatiek rijden kan met haar ook niet meer. In de zomer maar bosritjes maken denk ik en in de winter wandelen ...

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:53

Mac: Ja dat kan ik me voorstellen. Het lijkt me echt een ramp zo'n verlies. Zou de schrik ook wel in de benen hebben denk ik.
En het veulentje moeten verkopen is ook geen makkelijke.
Daarom twijfel ik ook.
Dit veulen kan nog blijven. Maar een evt. volgende moet worden verkocht. Pff dat lijkt me een ramp.
Hon is waarschijnlijk ook niet al te gelukkig onder het zadel maar ik wil echt geen afscheid van haar moeten nemen, zolang ze leeft. Met veulen is ze echt gelukkig volgens ons. Dus denk ik nu dat we dan tussen twee kwaaien moeten kiezen.....

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:07

Lee's plekje zal nooit door welk paard dan ook ingenomen worden; zij is ons oogappeltje en gaat never nooit meer bij ons weg. Vandaar dat we ook zo voorzichtig met haar zijn. Ik hoop dat ze nog minstens 10 jaar bij ons mag blijven. Indien nodig, krijgt ze een rollator

Maar het is moeilijk hoor, want net als Hon is Lee een echte moederkloek. Zo'n lekker ouderwetse heerlijk strenge mama . Maar dit wordt toch ECHT haar laatste!!

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:26

ik heb een merrie die nu haar haar 11de veulen draagd en nog nooit een jaar heeft overgeslagen daarbij veulend ze heel makkelijk
en wordt bijna altijd in de veulenhengstigheid weer terug gedekt
en is altijd in 1 drachtig geworden