[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:44

Setteli schreef:
oei spannend Balko, die zou ik niet meer uit het oog verliezen.

Wij hebben ook open en vind het wel prettig voor het contact. Bovenkant van de voorwand is ook open, maar hoog genoeg dat de veulens er niet overheen gaan.
Merrie van mijn dochter wil wel eens boos doen naar mijn oude merrie. Hebben er nu dekens over gehangen, dat scheelt wel iets.

Ik lees nog steeds heel fanatiek mee, maar post eigenlijk niet zoveel.
Phoebe gaat haar gangetje. Als ik de paddock aan het mesten ben komt ze heel dicht in mijn aura staan, vind ze gezellig. Buiten is ze heel aardig naar de anderen, maar als ze op stal staat en 1 van de andere paarden kijkt naar haar dan wordt ze echt the bitch from hell :=
Ze zit nu op 228 dagen

Setelli, daarom heb ik dus wallen onder mn wallen… want dit had ze zondag ook al :')

Setteli

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:46

oh jeetje, dat wordt echt afzien. Heel veel sterkte dan maar en hoop dat ze gauw gaat.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 01:02

Hele hele hele onrustige merrie hier!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 01:06

Balko, ze is echt met je voeten aan het spelen :roll:

Corina zou het??

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 01:14

Rondjes lopen schrapen liggen staan liggen buik wijzen.

Maar ik vind nog geen melk

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 02:09

Dat zou toch voor elk moment moeten zijn met zo’n melktest….

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 02:20

Dame in kwestie heeft 2 uur staan doen alsof. Nu staat ze weer hooi te eten haha

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 07:49

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 08-03-24 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 08:04

Ohhh ik ben zo moeeeee…. Maar helaas noooo baby

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 08:06

Corinadrenth en Balko heb het met jullie te doen

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 08:17

Pfffff medelijden met jullie :knuffel:
Fopmerries en het erge is dat ze met die 5 minuten gaan gebruiken als je niet kijkt. :j :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 08:34

Och wat vervelend Corina en balko
Hopelijk zijn ze er snel en gaat alles goed dan kunnen jullie weer wat rusten

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 08:50

Jullie maken het wel spannend zo Corinadrenth en Balko. Hopelijk breekt het jullie niet teveel op en staan er straks twee gezonde veulens.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 08:54

Spannend Balko en Corina, leuke fopmerries. :))

Heb een merrie staan die precies even ver is (ook 5 maart uitgerekend), maar die heeft nog amper uier. :+

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:03

O jee ze weten je wel in spanning te houden. Wie weet vandaag overdag...

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:07

Jeetje de dames maken het spannend :=

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:16

Heb gisteren meerdere keren op t punt gestaan om erheen te gaan. Dan deed ze zo vreemd. Maar dan stond ze vlak daarna weer te vreten :').

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:42

Elke ochtend hoop ik als ik dit topic open twee gezonde veulentjes zie, maar volgens mij zijn het vooral vermoeide eigenaren haha. Reuze spannend zo! Ze zijn ze gewoon extra aan het afbakken. *D

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:04

Hier geen veulen. Ik denk zelf de zogenaamde 10 dagen draai. Veulen was ontzettend actief op dat moment. Ze deed echt alsof ze ging bevallen.

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:17

Ik open ook iedere ochtend vol spanning Bokt om te lezen of er al een veulen bij is maar helaas. Ze wachten op het carnavalsweekend denk ik.

Kabayo, mooie stallen hoor. En heerlijk ruim, moet een feestje zijn als je daar voorbij loopt.

Seven ik blijf je veulen ook echt een beauty vinden. Ik ben heel benieuwd hoe ze over een paar jaar is.

CP balen dat dit net het veulen is waar je het meest naar uitkeek. Dat zul je altijd zien. Hopelijk maakt ze het volgend jaar goed met je.

Mijn stallen zijn boven de 1,40m ook helemaal open. Vorige keer heb ik er gordijnen/doeken tussen gehangen en dat ga ik nu weer doen want mijn shetlander slaat ook constant tegen de muren om haar veulen te beschermen. Wat dat betreft zou ik als ik vaker veulens fok ook eerder gaan voor iets dichtere wanden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:27

Toen met Bo haar vorige veulen hadden we de spijlen aan 1 kant ook dicht gemaakt. Paard naast haar bleef maar staan staren naar het veulen en Bo werd daar enorm onrustig van.
Nu is het deels open, maar maken dat ook dicht. Mede omdat dr buurvrouw ook steeds met haar hoofd erover komt wat Bo niet leuk vind ( vorige buurvrouw had dr hard in dr oor gebeten toen ze stond te eten).
Aan de andere kant is een lege box, maar de wand gaat er tussen uit. Heeft ze lekker een ruime box van 3*6

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:32

Balko en Corinadrenth had bijna wel wat jong spul verwacht :D Spannend!
Met die melktest zou je zeggen snel, maar mijne had ook iets van 5 dagen lang zo'n lage test.

Mattyy dicht is gewoon veel makkelijker. Toen we begonnen met bouwen hadden we een merrie met voernijd die de hele stal in elkaar sloeg. We hebben ook hengsten. Verder alleen merries. Dat naast elkaar zetten is dan ook feest. Tevens bij ziekte of vieze snotneuzen vind ik het ook idealer qua voorkomen van verspreiding. En dekens erover gooien of alsnog dicht moeten timmeren vind ik er gewoon heel erg slordig en rommelig uit zien :o Ze staan standaard 10 uren per dag buiten. Allemaal per 2 in een ruime paddock. (Zomers in het land). Aan contact ontbreekt het ze niet. En ze zijn allemaal erg rustig en relaxt op stal. Ik vind het ideaal!

Chantall dat uier moet nog even :j

Seven *\o/* Leuke foto's!

Barb leuk dat je om het hoekje kijkt. Gefeliciteerd! Heb je een foto? Deze was van Waander toch? Komt t karakter bij Tsjerk weg? Wat is het voor merrie?

Claudia jeetje tonnetje rond! Hoe lang moet ze nog?

Nieky uiers zijn nog niet zo spannend hihi. Hopelijk hoef je niet zo lang meer te wachten

Cynthia ohja dacht dat blue alweer ouder was haha. De sleuven hebben we gedaan voor de luxe. Ze worden verkocht als "ventilatie sleuven". Voornamelijk makkelijk voor de veulens en Shetlanders, die kunnen er doorheen kijken. Voor paarden geeft het ook een veilig gevoel als ze kuil eten dat ze de omgeving kunnen blijven zien.

Zilver geeft ze tot nu toe om en om. Merrie (Laventhe), hengst (Silvester), merrie (Minthe) en ik heb sterk het gevoel dat dit een hengst wordt (Douwe heet hij dan :j )

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote ponys & paarden 320 dagen
Pomski - Bess - 308
Chantall - Aiyana - 310 dagen
Corinadrenth - Annika - 323
Balko - Fair Zelma - 323
Nieky1993 - Nova - 329 dagen

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:43

Ik had inmiddels wel wat veulentjes verwacht hier hoor!

Wij hebben open spijlen, maar als ik nieuwe stallen bouw wil ik ze 1/3 dicht. Bij de meeste van onze paarden maakt het niet zoveel uit, maar ik heb er bij een paar alsnog dat deel dicht moeten maken omdat ze anders niet rustig aten. Ik heb ook 2 stallen waarbij de tussenwand helemaal dicht is en dat is voor hengsten wel fijn, maar heb er nu 2 merries staan en ik merk dat zij het wel missen om elkaar te zien.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:08

Oh wat een ellende Balko, hoop voor je dat het snel geboren wordt!

Grappig dat er veel op merries hopen! Ik hoop eigenlijk juist op 3 hengsten! Maar heb in de toekomst ook geen fokplannen meer. Dit is echt eenmalig om het een keer mee te maken. Kan niet wachten!

Hier zit Jolyn nu ook op 300 dagen dus ze mag erbij op de lijst!

Ik heb nu de monitor van de camera naast mijn bed staan, die draait de hele nacht. Dan komt ook het birth alarm er nog bij en ik heb ph test strips. Moet toch goed komen!

En mijn hekken zijn net geleverd, van het weekend erin maken.
De merrietjes staan al jaren echt bij elkaar. Ik hoop dat ze geen stress van elkaar krijgen of verdedigingsdrang. Had daar eigenlijk niet zo bij stil gestaan dat er mogelijk hele barricades tussen moeten...

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:11

Hier hebben we de boxen zo gemaakt dat we er tussenin een stuk kunnen openmaken en dichtdoen afhankelijk van welke merrie er in staat. Abby vorig jaar had het graag open tussenin omdat haar dikke vriendin daisy langs haar stond. Maar de meeste merries zijn lekker bitchy met veulen dus 99% blijft gewoon dicht :+
Op de foto zie je wat ik bedoel (dat is abby vorig jaar vlak voor de bevalling, dr buik was ineens weg en paar uur later bevallen. Mooi om te zien hoe dat kan veranderen vlak voor de bevalling) . Rechts is gaas, daar kunnen we een plaat voor zetten zodat het dicht is.
Afbeelding

We zijn 3 nieuwe boxen aan het maken van 8x4 voor de clydsdale enz volgend jaar. Deze zijn van beton en hebben dus geen venster opzij. Mede ook omdat de hengsten in dezelfde grote boxen in die rij staan en voor de rust is dicht fijner dan.