En wat een mooie buikjes allemaal! Vandaag Olivia eens goed bekeken, vind haar nog weinig doen qua buik. Vind het altijd zo fijn als de buik begint te groeien.
MarryAnneR
Geplaatst: 18-10-20 19:35
Phoebe 100 dagen drachtig... oeh wat is ze al dik!
ual_95
Geplaatst: 18-10-20 21:05
@Riv_q Wij zitten inderdaad al op 190 dagen! De tijd vliegt.
@CP wat een prachtige dieren. Die aftekeningen!
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 18-10-20 22:54
Wat zijn sommige al ver!
Muronia, Veronia ziet er nu goed uit! En ook al zo ver. Ze begint ook een mooie buik te krijgen.
Ual_95, vies paard is een blij paard toch. Krijgt al een mooie buik!
En Fi is prachtig Cynthia.
Riv_Q fijn dat ze het aan de longe nu goed doet! Hopelijk straks op de training stal mooi voortzetten. Ze ziet er wel goed uit!
Cp112, wat een gave dieren heb je toch.
Mijn dame is nu op 143 dagen en lijkt gewoon een IJslander in plaats van een dressuur pony. Echt niet normaal die vacht, zelfs de twee echte IJslanders hier hebben minder vacht... Als ze niet in de klei heeft liggen rollen is het wel heerlijk zacht, warm en knuffelig, wat ze zelf nu ook echt is.
En ik twijfel echt enorm of de andere (linkse op de foto) niet toch ook drachtig is... Qua gedrag nog altijd (merkte best veel verschil week na insemineren en zo is ze eigenlijk nog altijd), maar ze krijgt nu ook echt al een buik, terwijl ze normaal niet super makkelijk dik wordt... Maar goed, weet niet of ik 200km rijden wil rijden om te laten scannen plus ook nog even 75 euro...
Was aan het zoeken of er geen zelf tests zijn voor merries.
Ze moeten komende maand geënt worden, dierenarts mag thuis niet scannen of opvoelen of iets, maar misschien kan bloedtest of iets wel? Andere kant, als er een in zit, komt het er vanzelf wel uit.
Michelle5418
Geplaatst: 18-10-20 23:28
Begint toch al allemaal wat op te schieten bij sommige, en echt al mooie buikjes gespot
Wat een mooie zeg die bonte cp112
Riv ik ben heel benieuwd hoe ze het straks oppakt bij de training! Goed dat ze de dubbele longe goed oppakt.
Ual mooi rond buikje al zeg
Hou wel van valkjes, knappe pony en kojal lekker bol
Quir je zou inderdaad zomaar denken dat daar ook wat in zit , je kan het inderdaad geloof ik ook via het bloed zien of ze dragend zijn.
Mijn merrie begint op haar 199 dagen ook eindelijk een beetje te groeien, ze viel ook erg in maar dat gaat nu ook weer de betere kant op met extra voeding
Ook mijn nieuwe merrie is gearriveerd, gisteren nog wat druk maar vandaag al weer rustiger. Ze is 4 jaar en heeft wel nog een hele hoop te leren, respect is voor haar nog ver te zoeken Iemand nog tips, ze maakt haar erg sterk en trekt je soms gewoon zo mee
Quir, er bestaat volgens mij ook een soort urinetest voor paarden. Ik hoorde iemand daar een keer over omdat het bij sommige (kleine) pony's niet mogelijk is om op te voelen en te scannen. Weet alleen niet of je dat gewoon kan bestellen, maar misschien wel het proberen waard? Ik vind het ook wel een typisch buikje.
Michelle, ze komt inderdaad duidelijk bij! Gelukkig gaat het nu beter. Je ziet ook al een duidelijke babybuik.
Jeetje Quir 200 km om te scannen. Dat doe je niet even idd.
Riv_Q
Geplaatst: 19-10-20 09:26
Haha ja de Wee foal! Die heb ik 2 jaar geleden besteld omdat ik na de 90 dagen scan nog zo nieuwschierig was en bang dat het weg zou zijn. Rond de 7 maanden getest en nog mooi drachtig. Mijn merrie plaste altijd na het rijden dus kon zo mooi wat opvangen.
Pakketje heeft trouwens wel twee weken bij douane gelegen, zag er blijkbaar verdacht uit. Was er erg tevreden over! Ze hadden toen een facebook waar ik ze had besteld.
Ze glanst wel mega mooi Michelle!
Cynthia82
Geplaatst: 19-10-20 12:06
AM, je zou haar echt geen 21 geven
Muronia, gefeliciteerd met je half way mijlpaal!
Ual, die krijgt ook al een lekker buikje
Dat hoofdje van Lotus op die eerste foto, te schattig!
Quir, leuk zo'n extra IJslander Het zou toch geweldig zijn als je andere meisje toch ook drachtig zou zijn. Ik hoop dat je snel uitsluitsel hebt!
Zo, die glimt lekker Michelle, mooi!
Piarens
Geplaatst: 19-10-20 15:26
Oh die wee Foal, wel eens verleidelijk om te doen. Maar wel niet erg goedkoop, dus ga het er niet aan geven. Ik vermoed dat de kuren van mijn merrie wel voldoende bevestigen dat ze nog drachtig is Vandaag had madam geen zin om te komen en liep ze telkens weg van mij in de wei. Pas na een half uur kwam ze uit zichzelf naar me toe ... ze heeft wel een mooie show Gegeven, daar kan ik niets van zeggen
Oh dames wat een knapperds allemaal ! En wat doen ze het goed
Kan niet wachten tot we de winter door zijn.
Fotsy
Geplaatst: 19-10-20 19:47
.[/quote]
Weet je misschien nog welk stamboek dat was? Kom zelf uit Zweden, misschien dat Deens stamboek nog de beste optie is, maar overweeg Duits stamboek wel...[/quote]
Nee helaas is al drie jaar geleden.
AM_Horses
Geplaatst: 20-10-20 00:05
Cy. Wat ziet ze er prachtig uit
Muronia. Duidelijk al een buikje. Mooie mijlpaal
Rivq. Ik vind lotus er nog best goed uitzien. Ik ben benieuwd hoe het verloopt op de trainingsstal
Cp. Wat zijn ze leuk
Renske. Is er al iets bekend of de ibop door gaat?
Quir. Ik begrijp je twijfel wel. Ze had toch een 3ling? Wellicht toch eentje verstopt. Ik hoop het voor je.
Michelle. Gefeliciteerd met je nieuwe paard. Is zij ook drachtig?
Heel aantal dikke buiken voorbij zien komen. Het voelt allemaal steeds echter en dichterbij komen
Dierenarts vond Sammie er ook goed uitzien voor haar leeftijd. Ze loopt ook echt nog fit rondt
Cp dat was de reis meer dan waard zo te zien! Knappe pony's!
Michelle gefeliciteerd!
Cynt wat een prachtige foto's!
Het valt me echt op dat de meeste paarden hier nu echt buikjes krijgen.. Eerst was het nog een beetje zoeken, maar nu zijn ze echt lekker rond aan het worden!
IBOP is afgelast. Was ook wel te verwachten, maar blijft jammer. Maarja liever nu afgelast dan vlak van te voren. Hebben haar afgelopen zaterdag weer opgehaald.
Olivia is het alleen niet eens met onze shetlander... Hebben ze nu met 3e in de bak lopen omdat de wei te nat is. Maar Olivia jaagt de kleine continue onder de draad door. Had gehoopt dat Ariel het voor haar op zou nemen, maar die durft ook niet tegen Olivia in te gaan.
alicelover
Geplaatst: 20-10-20 20:26
CP, mooi!
Quir, ik duim met je mee. Wie weet een surprise veulen volgend jaar.
Jammer, Renske.
Hier het veulen van vorig jaar in de opfok opgezocht. Ze staan weer binnen. Wel een echte jaarling aan het worden, maar een bos manen eraan! Die voorpluk heeft ze niet van de merrie.
(Rechter enter)
Dus ik heb even met mijn merrie gesproken. De bestelling is Merrieveulen met dik behang en niet teveel wit. Nee hoor gekheid, als het maar gezond is. Ze mag er de lelijkste bles ooit op verven, ik ben hoe dan ook wel blij.
Wat een verschil tussen de merries onderling. De ene is op 100 dagen al duidelijk drachtig en de ander begint bij 190 dagen buik te krijgen. Ik begin nu wel nieuwsgierig te worden naar al jullie resultaatjes straks!
Renske balen van de IBOP, maar inderdaad beter dat je het nu alvast weet.
Hier afgelopen vrijdag Lana nog een keertje gescand omdat ik het niet vertrouwde, en ze is leeg... helaas. Dus hard aan het trainen voor een sport predikaat. Gelijk opgegeven voor een clinic van 2 dagen dit weekend, kunnen we hopelijk aan de slag met de wissels.
Idaza is nu geloof ik 146 dagen drachtig, en is al een klein buikje aan het kweken