[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mopjemop

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:13

Ik ga voor je duimen Cubalibre dat het niet aan de moederemelk ligt!!!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:15

gelukkig maar, ik begon me al zorgen te maken XD XD XD

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:15

Er is bloed afgenomen en als het goed is krijg ik daar morgenochtend al de uitslag van...

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:20

Iemand nog antwoord op m'n spoedvraag op de vorige blz??? Hellup :? :? :? :?

Zoals het er nu voor staat, blijven ze buiten...maar als er mensen hier zijn die goed reden hebben niet te doen, dan sjees ik gauw nog even naar stal om ze naar binnen te doen......

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:29

Mopjemop, Massie staat sinds hij een dag of 4 is al 's nachts ook buiten. Ze zijn bere sterk en het weer is top ervoor. Hop in de kudde blijven :)

Crines, wat een heerlijk knap kereltje is het toch ook!

Watnou! Ik zou de bietenpulp schrappen, dat creëert enkel onfunctioneel vet op de buik. Het is een heel knap veulentje en denk dat je merrie vrij rap zal aandikken nu de kleine er is. Mooi veulentje hoor :)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:30

Crines he bah, heel veel sterkte!

CL ik ben wel benieuwd wat uit de bloeduitslagen komt. Hoop toch echt niet dat het aan de melk ligt.

Eenhoorntjes gevaar hier... _/-\o_ _/-\o_

Chimello mooie camera zo, weinig nieuws maar het doet t....

Mopjemop geen idee heel eerlijk geschreven. Mijn dames staan altijd s nachts binnen.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:36

Woogy schreef:
Mopjemop, Massie staat sinds hij een dag of 4 is al 's nachts ook buiten. Ze zijn bere sterk en het weer is top ervoor. Hop in de kudde blijven :)

Er komt geen regen aan en het wordt ook niet koud, tis ook mee mijn Eigen gevoel. 8)7 Snachts is er geen zicht op en zie overal gevaar; draden waar hij onder kan rollen....ook al weet hij dat draad zeer doet. Ik heb dat altijd al gehad hoor O:) bij alles wat me dierbaar is, ben ik vaak (te) voorzichtig.
Ik bijt wel even door de zure appel heen vanacht en laat ze buiten. :j

Vanmiddag ging hij en mams ook onderuit op het gras, tijdens het rennen, ik vind dat echt zo niet leuk |( |( |( bah, kan daar echt rot om voelen. Alles was gelukkig heel

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:48

Mopjemop schreef:
ze gaat ook Heineken naar de rest van de kudde

Zal wel denken, moet ik alleen aan de borrel :P

Je kunt ze best buiten laten denk ik :j

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:51

Hier blijven ze ook vrij snel buiten hoor. de eerste weken nog op een stukje waar ze niet in de sloot kunnen rollen, daarna gewoon lekker in de groep. Enige waar ik mee oppas, felle zon en extreme warmte (want die merries gaan echt niet onder de bomen vreten natuurlijk...)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:55

Het is perfect weer, zeker om zo'n buffel als Mickey lekker buiten te laten.
's Nachts zijn ze eigenlijk veel oplettender dan overdag. Hij staat de hele dag tussen de draden, paarden en situaties dus maak je vooral niet te druk erom :) Begrijp je gevoel wel hoor, zeker met de baby's maar zodra je er doorheen bent en je merkt dat het goed gaat...komt het helemaal vanzelf.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:59

Okeee kan iemand mij wat uitleggen? (A)
Eergister melktest gedaan, kreeg er met heeeel veel moeite iets uit maar gaf 6,4 aan, nu net melktest gedaan spoot er voor het eerst echt wat uit en kleur is nog donkerder dan 7,7?? Heb nooit melktesten gebruikt dus snap er niks van....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:01

soms moet je even een drupje laten lopen voor je test (dus niet gelijk de eerste drup), ook is het beter als je het stripje niet nasproeit, drup is voldoende ;)

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:05

Woogy schreef:
Het is perfect weer, zeker om zo'n buffel als Mickey lekker buiten te laten.
's Nachts zijn ze eigenlijk veel oplettender dan overdag. Hij staat de hele dag tussen de draden, paarden en situaties dus maak je vooral niet te druk erom :) Begrijp je gevoel wel hoor, zeker met de baby's maar zodra je er doorheen bent en je merkt dat het goed gaat...komt het helemaal vanzelf.

Ja, verstandelijk gezien weet ik dat het voor hun fijner is.....mja loslaten is niet m'n sterkste kant....

Maar ik laat ze buiten _/-\o_

Dank dames voor jullie reacties ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:06

Veel succes Mopjemop, je kan het meid :)

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:09

Pfieuw, aantal dagen niet gelezen.

watnou: gefeliciteerd!

Oh, zag schattige nijntjes voorbij komen!

De geboren veulens groeien goed!

Hier ook weer de 300 dagen gepasseerd. *\o/* Voorlopig nog geen tietjes. (Merrie begint er hier meestal maandje op voorhand aan).

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:18

Pas op eenhoorn gevaar. _O-

Mopjemop hij kan denk ik ook best buiten blijven hoor. Zolang als die van de Heineken afblijft.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:24

CL: ik hoop dat het inderdaad niet aan de melk ligt, dat zou wel vervelend zijn om op te lossen!

Knolselder: dikke proficiat met nieuwe aanwinst :) Knap ding!!

Mopjemop: hihi, zo grappig dat je niet kan loslaten ;) ooit zal het wel moeten, maar als je onzeker bent, kan je ze inderdaad misschien beter nog even binnen houden dan s nachts :D

Crines: ochere :( heel veel sterkte zeg! Kan mij voorstellen dat het veel pijn doet om zo'n vriend te verliezen!

Chimello: amai :D knap camerasysteem!! Zo kan je ze wel in de gaten houden!!

Ennasil _O- die eenhoornfoto :P haha :')

Moratoetje: mooie buik! Dat gaat goed!

Pretty: de steunwieltjes mogen inderdaad gaan komen, da's precies een bolletje op pootjes! :')

Hier geen verschil, we gaan naar de "speciale" 350 dagen... helaas... ik ben er zeker van dat het deze nacht ook niet gaat gebeuren...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:30

Mopjemop je kan het, ze zullen het wel allemaal goed doen hoor

CL jeetje nog nooit van gehoord dat de melk niet goed zou zijn, ik hoop dat ze overdrijven hoor, Lily heeft hier zes maand op en af de diarree gestaan, voor de rest speels, allert en heel gezond. In ziekenhuis konden ze ook niks vinden maar nooit gezegd dat het merrie's melk zou zijn, eerder omdat ze overal aan likken en eten en de darmen net als bij baby veel te verwerken hebben.
Duim voor je :j

C2012 oh mijlpaal en nog geen groeiende tietjes
Hier Pretty te vroeg geroepen, deze avond was uier dus helemaal niet leeg en gekrompen, zelfs hard aan het worden en ze heeft ook sterk ingevallen flanken en puntkont, als uier zo evolueert probeer ik binnenkort eens te testen.

Afbeelding

Ze vertoont wel het cookie syndroom :P (en gelukt zitten in 2016 ipv 1970)

Afbeelding

Zou een Heineken hiervoor helpen :+

Oh en eenhoorns, ik weet niet of dit ernstig is maar ziet er in ieder geval speciaal uit }>
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 05-04-16 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:30

Crines, he bah wat naar sterkte met het verlies! Heb zelf ook een kat (al erg op leeftijd en ook aan het kwakkelen) dus kan me heel goed voorstellen hoe naar het moet zijn. :(:) Furioso ziet er super uit! Wat een knapperd is het toch! Misschien heb je het al wel genoemd hoor, maar heb ik er overheen gelezen. Maar blijft hij zwart of wordt hij ook een schimmel uiteindelijk?
Ik heb totaal geen ervaring met natuurlijk dekken oud, in de friezen wereld wordt er naar mijn weten alleen nog maar met KI gewerkt.

Mopjemop, sorry ook daar heb ik geen ervaring mee. Hier gaat alles s'nachts altijd naar binnen. Maar ik denk dat ze daar wel sterk genoeg voor zijn ondertussen toch?

Ik was vanavond tijdens het poetsen van Klasien even lekker aan het klagen tegen mijn moeder en een vriendin dat het veulen nooit beweegt als ik sta te kijken. Wel als mijn moeder kijkt, maar zodra ze mij er dan bij roept houd alle beweging onmiddellijk op... Maar nu luister het veulen netjes naar, het begon als een gek te schoppen, Klasien werd er helemaal boos van :'). Maar wel echt super gaaf om te zien, dit was de eerste keer dat ik het zag, ik had het al wel een paar keer gevoeld maar dit was toch wel weer even bijzonder <3

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:32

Sorry crines heel veel sterkte met het verlies je kat. Nooit leuk zulke dingen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:37

Sofiehavan jeetje zeg maar het komt als het klaar is

Ik hoop dat er deze nacht toch een paar geboren worden, succes aan de wakers

Iemmaaa heel bijzonder he <3

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:49

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:50

We gaan maar weer bijtijds naar bed..Je weet maar nooit wanneer je er uit moet.. Ik duim voor een bevalling overdag of in de avond..

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:52

Crines, heel veel sterkte met t verlies van je kat!

Dat t aan de melk van de merrie kan liggen komt helaas vaker voor, als dat zo is is het voor mij de 2e keer dat ik t ga meemaken... Mijn nu bijna 5 jarige had ook chronische diarree totdat hij gespeend werd en toen was t binnen n paar uur voorbij. Kan dus wel...

Nu hoop ik dat dit niet hetzelfde is want dan word ik echt niet vrolijk! Dat zou nl betekenen dat hij aan de kunstmelk moet en dan mag ik hopen dat hij dat uit n bakje wil gaan drinken enz maar voor nu ga ik maar even niet op de zaken vooruit lopen en hoop ik maar dat t iets anders is

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:59

oeie CL je hebt dit al eens meegemaakt dan, heb ik weer wat geleerd.
Bij Lily kon het dat dan echt niet zijn want heeft tot over een maand ofzo gedronken bij mams :o , dus net geen jaar en was na zes maand vanzelf over, was echt raar van de 5 mesthopen was er dan plots 1 diarree bij. Dan weer dagen goeie mest en plots weer diarree en zo ging dit op en af.

pol1 :(:) binnenkort ben je allemaal vergeten hoe lang je hebt moeten waken ;)