Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
linda2008 schreef:tja Rowan dat dacht ik eerst ook, maar nu hoor ik toch weer dat het altijd ergens vandaan moet komen (als in Splash of Overo) nu weet ik het helemaal niet meerik ga maar gewoon testen als ze hier woont...
Iemand nog suggesties waar ik het beste kan testen? (Wil dus graag 2 paardjes en eigenlijk gewoon gelijk maar op alles testen)
Cemlys schreef:Merrie lijkt hier gelukkig nog steeds goed hengstig. 6 dagen na eerste dekking en ze laat zich nog steeds goed dekken zag ik net. Ze blijft hem gek maken haha. Nog steeds fingers crossed dus.
Fotsy schreef:oh Manda tussen de posten door je nog vergeten, ongelooflijk dat is er echt over, 3jaar en nog drinken![]()
allez spannend voor je deze dagen, succes alvast en een voorspoedige bevalling en gezonde beeb![]()
Cemlys een schimmel kan zeker creme dragen
ik bekijk die kleurtjes soms heel simplistisch
je vertrekt altijd van zwart, is er geen zwart, dus je ontbleekt het kleur dan slaat dit rost uit, dus vos, giet je een halve bus javel erover, krijg je palomino, gooi je er een ganse bus javel over dan krijg je cremello
dus je neemt een zwart paard, gooi er rood bij, en zwart/rood mengen geeft bruin, gooi er een halve bus javel over en je krijgt valk, een ganse bus javel en je krijgt perlino
een zwart paard, je gooit er een halve bus javel over en het zwart komt nog steeds naar boven grrr, smokey black, je giet er een ganse bus over en je krijgt smokey creme
voeg er nog wat stippels en vlekken aan toe naar wens![]()
oh en silver is nog zo eentje
je neemt een zwart paard, voegt silver aan manen en staart, mooi je krijgt een zilverdapple zwart, ontkleur opnieuw dit paard en je krijgt rost, pfff silvertje ook weg![]()
enz kan ik nog even verder doenoh en schimmel is geen kleur, is een vervroegde veroudering van de haren, dus kan bij elk kleurtje gebeuren
Luna2006 schreef:Dany blijft echt een heel gaaf veulen! hoop dat je in 2016 weer zo'n knapperd krijgt met een creme kleurtje!
Ga je in het voorjaar weer melkstrips verkopen? Dan ga ik er zeker bestellen, kom ik toch heel wat langer mee toe als wat ik dit jaar heb gebruikt
Mag denk ik toch voorzichtig zeggen dat marley drachtig is, ze eet de hengst nog liever op dan hem bij haar te laten.
jolandje schreef:blauwe ogen kunnen ook door sabino komen
knap veulen is dany
Dustinlover schreef:Linda een blauw oog kan van alles zijn, ook gewoon door pigment. Toevallig had een vriendin laatst een NSPS merrie staan met 1 blauw oog en die kunnen geen splash of dergelijke zijn