[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:36

set_elkol schreef:
Bonjoy schreef:
Dat had ik begrepen inderdaad, maar ik wist niet wanneer het DBT2015 werd opgestart, vandaar! :)

deze is in maart gestart, dus 2015 zal ook wel zoiets zijn :)

Sanne wat vervelend van je twenter.. succes.

Wij zitten nu op 4 maanden :)
helaas vandaag weer dierenarts bij Pol, omdat ze 's ochtends niet lekker was. Toen hij kwam was de prop wel weg, en nu is het echt goed denk ik.

Hij (dierenarts) heeft gelijk even Sets manenkam gevoeld en ik hoef me geen zorgen te maken. Sterker nog, hij zei dat ze er geweldig uitziet, in goede conditie is en een prachtig paard! *\%/* Stiekem ben ik heel erg trots op mijn grote paardenliefde!

Dan blijf ik hier nog even plakken! :D De planning is half maart beginnen met dekken.

Succes Sanne!

Hopelijk knapt Polly gauw wat meer op. En fijn dat de DA zo tevreden was over Set!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:33

Is hier al wel eens gemeld dat jullie echt te hard gaan?!!! ;) :D

oliebol dat t niet goed met je twenter, hopelijk komt er toch een lichtpuntje en hoef je dat verschrikkelijke besluit niet te nemen... Duim mee!

Set, fijn dat ze gezond is en je je geen zorgen hoeft te maken!

Bonjoy, met wie ga je fokken?

Hier is t aftellen ook begonnen en ook al is (bijna) alles geregeld (moet over paar weken nog camera ophangen), krijg toch echt wel de kriebels...
Tie staat nog volop onder deken (heeft een gevoelige huid) en alhoewel ik bij de vorige in de zomer ook een vliegendeken heb opgehad begin ik nu toch wel te twijfelen... Ga dus toch maar afbouwen maar die tijd heb ik eigenlijk niet meer...
Tis nog maar 6 weken....

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:45

Oei zes weken nog maar ja dat gaat wel heel erg hard.

Set fijn dat het goed met haar gaat ik hoop dat polly zich ook weer beter voelt?

Sanne dat is heel naar zeg ik hoop natuurlijk ook dat je de beslising niet hoeft te maken.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:54

geshahquille schreef:
Ook wij weten na 16 veulens echt alles nog niet je leert er eigenlijk per veulen steeds weer bij. Natuurlijk kun je niet alles voorkomen maar ik zou het me zelf nooit vergeven dat ik door een stomme fout iets wat gemakelijk verholpen kon worden ik me veulen of nog erger mijn merrie verlies. ik ben dan ook echt blij met dit soort topic,s want daar leer je veel van. Maar ja het blijft keuzes maken want inderdaad een merrie die altijd een dek op heeft gehad kun je die in ene zonder zetten en zo zijn er nog veel meer dingen. En nee we kunnen ze niet in een glazen kooitje zetten maar ze zijn wel drachtig en daar moet je wel rekening mee houden om de kans te vergroten dat er een gezond veulen straks staat want daar doen we het toch voor.

Dit vind ik ook. Wij maken de keuzes ook weloverwogen.
Ik heb dit jaar Juni veulens dus het dekenprobleem speelt niet. 1 drachtige merrie heeft een deken op de andere niet.
Omdat die merrie nu nog lekker wat doet, daar voelt ze zich happy bij dus waarom niet? Stilstaan wordt ze niet vrolijker van.
De andere Dame staat stil, geen werk dus en voelt zich daar het beste bij.
Ik bekijk het per merrie.

Ik geloof niet dat er een standaard modus is voor drachtige merries.

De geboorte, en het waken vooraf vind ik echt een hele geweldig leuke tijd.
Spannend dat wel.
En de geboorte zelf is ook nog nooit fout gegaan dat is wel top.
Vorig jaar heeft Tenna haar veulentje zonder dat we het wisten verloren (3x scan en drachtig).
Ik merk nu wel dat ik veel krampachtiger kijk of ik tekens zie.

uiltje001

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:10

Leerzaam is het zeker!

Veel nare verhalen hier nu. Sterkte allemaal met deze nare ervaringen, en voor degene die moeilijke beslissingen moeten nemen.

Maar fokken is ook genieten! Er is niks mooier om je eigen paard te creëren. De merries die nu al een eind op weg zijn, ik kan de veulens er wel kijken.

Iedereen die zich anders voorbereid, de eerste uierfoto's, voor de een nog een paar weken, voor de ander nog maanden.

Zijn jullie al voorbereid voor de vorst en sneeuw wat er volgende week aankomt?

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:11

Ik vind het ook allemaal wel heel spannend is voor mij en mijn merrie de eerste keer. Nou ja voor mij eigenlijk de tweede keer want mijn vorrige merrie heeft een miskraam gehad na 7 maanden door tweelingdracht ondanks meerdere keren gescant te zijn. Zij is toen met twee dekens om buiten bevallen, vonden smorgens een doorweekte merrie in de paddock en een dood veulen in de stal. Tweede veulen had ze begraven in de stal die vonden we pas later.
Hoop dat het nu beter gaat :D maar deze merrie is gelukkig niet zo dik als de vorrige al was deze tijd dus zijn er zeker geen twee :)
buikje begint wel een beetje te komen nu en af en toe twijfel ik of ik iets voel. Maar mijn merrie staat niet vaak stil dus moeilijk te zeggen of het het veulen is of beweging vd merrie.
kan jammer genoeg niet rechtstreeks een foto plaatsen omdat ik alleeen een tablet heb. ( moeten ze toch een veranderen hier op bokt haha, veel leuker en makkelijker als je vanaf je tel fotos kunt plaatsen in een toppic :D )

Hieronder een link van vanavond was wel donker dus niet echt super fotos, ze wilde ook niet echt poseren :D

https://www.dropbox.com/sc/tokswa9rja1p7hx/OvDmKe3Sys

https://www.dropbox.com/sc/7mdns4ch9fechsl/TyT1W0sCJq

zal vh weekend overdag betere fotos proberen te maken. Deze zijn een beetje wazig.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:50

YildizArabs schreef:
Is hier al wel eens gemeld dat jullie echt te hard gaan?!!! ;) :D

oliebol dat t niet goed met je twenter, hopelijk komt er toch een lichtpuntje en hoef je dat verschrikkelijke besluit niet te nemen... Duim mee!

Set, fijn dat ze gezond is en je je geen zorgen hoeft te maken!

Bonjoy, met wie ga je fokken?

Hier is t aftellen ook begonnen en ook al is (bijna) alles geregeld (moet over paar weken nog camera ophangen), krijg toch echt wel de kriebels...
Tie staat nog volop onder deken (heeft een gevoelige huid) en alhoewel ik bij de vorige in de zomer ook een vliegendeken heb opgehad begin ik nu toch wel te twijfelen... Ga dus toch maar afbouwen maar die tijd heb ik eigenlijk niet meer...
Tis nog maar 6 weken....

Keuze staat nog niet definitief vast ;)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 02:10

pown is inmiddels 284 dagen drachtig. Ze bevalt meestal laat, lange drachten, dus over 2+ weken, rond 300 dagen, verhuis ik haar van box. Tijd vliegt als je er even geen erg in hebt (of razend druk bent)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:46

Hier ook weer een mijlpaal, fabje vandaag 250 dagen drachtig :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:52

winnaar, pony is nu 240 dagen drachtig :)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:09

Die van mij 215 dagen :+
Vorige keer was ze in april uitgerekend, dat duurde al lang, nu moet ik nóg een maand wachten! :+

Ze begint al een beetje te tonen, zal zondag even foto's maken als ik het niet vergeet.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:13

Hier alweer 263 dagen onderweg.
Af en toe wel lichtelijk paniek als ik besef hoe dichtbij het komt :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:24

Ja het gaat echt snel. Fab gewoon nog maar 3 maandjes.. :)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:37

Hier morgen 240 dagen! Wat gaat het snel he! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:48

Jeetje, dat gaat hard met de drachtige merries! :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:52

291 dagen drachtig!!!!! *\o/*
Afgelopen zondag met de dikke plofboik nog vol energie de snertrit volbracht!

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:53

Zo, die is inderdaad al erg rond! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:56

Zadel begint nu ook erg naar voren te schuiven, dus zijn wel de laatste ritjes deze week geweest. Ach ja, wandelen is ook leuk, vooral goed voor t baasje d'r conditie haha! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:02

Haha, of zonder zadel! :P Heeft ze tijdens het rijden/trainen nog geen last van die dikke buik? Wandelen doe ik sowieso wel regelmatig, inderdaad ook goed voor je eigen conditie!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:27

Met echt trainen ben ik al lang gestopt. sidepasses, rollbacks, etc. maar ook het eenvoudige inbuigwerk wat ik bij elke training doe, tis toch allemaal wat lastiger met n dikke buik. ;)
Zonder zadel is een beetje een ding bij d'r (kan wel, maar zit nog iets uit verleden, kortom heel verhaal ;)) en wil haar als het niet nodig is niet aan stress blootstellen. Gelukkig zijn er nog 101 andere dingen die we kunnen doen om haar beetje fit te houden, haha! Sta vaker naast m'n paard dan dat ik erop zit! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:36

Dan is zonder zadel niet echt wat voor jullie inderdaad, 'werken' moet ook een beetje leuk blijven natuurlijk! :) En er zijn nog genoeg opties om op de grond te bewegen inderdaad!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:43

Jeutje, die is echt lekker rond! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:08

Hier zitten we op 251 dagen! :)

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:37

Hier schiet het ook al op de eerste zit bijna op 250 dagen ben erg benieuwd naar dit veulen aangezien we nooit verwacht hadden dat ze drachtig was.
Voor de zekerheid maar even laten scannen en drachtig wordt wel een zeer bijzonder veulen is veel handwerk bij geweest aangezien de hengst geen zin had om te dekken hebben we een handje geholpen met sturen en dauwen :D .
Vorig jaar heeft ze haar veulen verloren met 298 dagen dracht hoop dit nooit meer mee te maken.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:47

Ik ben jaloers op jullie, wij zitten vandaag op 120 dagen (4 maand). Haha, maar ik hoef gelukkig nog niet in spanning te zitten.

Polly gaat overigens goed, voor alle lieve mensen die ernaar vroegen :)