[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:11

SeBart, gefeliciteerd met de kleine zwarte meid!
Kyra!!! Way to go, girl!
Duidelijk verschil, Suziejj :j

Pauk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:19

Sebart Gefeliciteerd!
Amandake.. Kyra heeft ineens haast maar dat mag ook wel is..

Mijn Kyra heeft dus geen haast, weer geen veulen.. Ook geen alarm vannacht dus voor het doorslapen niet verkeerd

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:23

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Bianca is vandaag uitgerekend!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:24

SeBart, gefeliciteerd!!! Gelukkig dat ze nu wel mag drinken. Zo te horen heb je ook wel een merrie met een flink karakter.

Amandake, het potje duo penotti ziet er goed uit, komt schot in!

Suziejj, eindelijk verandering. Nu maar hopen dat ze toch wacht op je zus. Wanneer komt ze weer terug?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:26

Haflingertje: gefeliciteerd!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:27

SeBart gefeliciteerd !!!

en uiers die opschieten gezien, zo hoort t :D

als het hier nu eens wilde ophouden met regenen...

ik stond gister versteld van cartouche, ik vind der een mega buik hebben, zal wel aan mij liggen want het is even geleden dat ik een shetje had welk moest bevallen :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:29

Hier begint nu net het zonnetje te schijnen!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:29

@suziejj ik zie ook dat je merrie pas op 316 dagen zt, dan beginnen de uiers eigenlijk pas wat te doen, dus ze is netjes op tijd :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:30

Suziejj: Daar zit idd goed verandering in.

Arlinda heeft vanmorgen maar de helft van haar biks opgegeten.
Kling, banden en uier zijn er nog niet klaar voor. Toen ik haar buiten zette keek ze me echt zo aan van, wat moet ik hier nou?

mutopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:30

Iedereen weer gefeliciteerd met de prachtige veulentjes!!!!

Amandake: Nou dat begint er op te lijken!!! Ben benieuwd hoor en morgen word t beter weer.

Hier nog altijd helemaal niks. Morgen zit ze op 350 dagen en er is de afgelopen dagen niks veranderd.

Ik vind t nu toch wel spannend worden ik hoop dat alles nog goed is morgen ga ik ff de DA bellen.

Heeft iemand nog tips?????

Het zou wat zijn als het een 1 april veulen word dan heb ik gelijk een naanm.

Nou iedereen succes met de veulentje, waken en wachten!! ;)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:31

Hier regent het nog en ik nog wel vroeg opstaan om weer lekker optijd klaar te zijn met het rijden van 2 of 3.
NL: train nu een hele leuke spikkel (zie profiel). Is ietwat dik op de foto, maar echt een leukerd. Kan me voorstellen dat je er helemaal gek van bent.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:33

Wat een leukerd! Weet je de afstamming van die appie?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:36

Nee, maar ik zal er eens naar vragen. We hebben het wel over de hengst gehad en die was volgens mij (correct me iff i'm wrong) wel een bekende bij de appie's.
Wel grappig, óf mensen vinden hem heel lelijk, óf helemaal geweldig maar een tussenweg is er vaak niet. Ik heb nooit eerder met appies gewerkt, maar het is een heel fijn paard.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:42

Dat geldt ook voor bonte paarden

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:43

klopt. Iris de tinker (niet bont van de buitenkant) heeft dat echt heel extreem. Vooral in de winter ;-)

Suus94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:52

Neonlight schreef:
SeBart, gefeliciteerd!!! Gelukkig dat ze nu wel mag drinken. Zo te horen heb je ook wel een merrie met een flink karakter.

Amandake, het potje duo penotti ziet er goed uit, komt schot in!

Suziejj, eindelijk verandering. Nu maar hopen dat ze toch wacht op je zus. Wanneer komt ze weer terug?

Ze komt vrijdagavond weer thuis, dus als Punette het allemaal rustig aan doet, is ze op tijd. Ik verwacht het deze week nog niet, maar je weet maar nooit!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:54

:oo kom er net achter dat de klok vooruit is gegaan (blond).
Ik ga richting paarden en zal even foto's maken vandaag. Jongens duim voor me dat Porva vanavond haar stal gaat accepteren!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:55

vanacht heeft mn moeder gewaakt maar nog steeds niks :(
hoop echt dat het nu snel komt

@ sebart GEFELICITEERD!!!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:58

quintusgl: ben der ook nog niet zo lang geleden achtergekomen :D
ze gaat toch die stal eens moeten accepteren we duimen mee :)

desillies

Neonlight
Moderator Over Paarden

Haha, kom je wel lekker laat achter! En het is inderdaad zo, je moet er van houden van die stippels, maar een goed paard heeft nog altijd geen kleur!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:02

Sebart, gefeliciteerd en wat fijn dat het kleintje nu wel mag drinken. lijkt me maar niets :)

Heb weer een paar uiers gezien die hoop doen geven :)

ben er vanacht een paar keer uit geweest, niet omdat ik echt dat dat er iets kwam, maar syl stond zo zielig heen en weer te schuifelen. haar buik word haar echt te zwaar. rollen gaat nog prima, maar liggen kan ze nog meer heel kort. en het opstaan is helemaal een ramp. zucht kreun steun en dan uiteindelijk staat ze weer op 4 benen. (ze is wel slim, ze rolt eerst op haar zij, en dan rolt ze terug, en met die vaart gaat ze op haar billen zitten, en dan klautert ze ophoog)
uier blijf het zelfde, kling is helemaal uitgelubbert (klinkt zo fijn he :+) billen zijn ook geen billen meer te noemen, alles is weg. ze heeft bij haar voorbenen nog een bult erbij.. en wiens schuld is dit allemaal ;) jawel ik wou zo graag een veulen :D
(niet dat jullie teveel medelijden krijgen, zelf lijkt ze buiten het heen en weer schuifelen op dr benen en het niet makkelijk op kunnen staan weinig last te hebben, staat ze lekker te slapen :) )

hier piept het zonnetje tussen de regewolken door.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:20

Sebart: Van harte proficiat!! Ook aan diegene die ik vergeten ben :D

Wat een leuke uiers zie ik hier voorbijkomen!!!

Effe offtopic: Wie kan me helpen met het robor BA??
Het laatste nieuwe model.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:30

SeBart : fijn dat het drinken al iets beter gaat, en succes nog! Is de darmpek wel al afgekomen?

Frenia : Hoe groot is Angel ook weer? Elvira (veulen 2007) was destijds 1.02 bij Dewi die 1.45 meet.

Ik moet zeggen dat ik die uier voor 316 dagen ook nog erg klein vind... :o Dewi zit nu ook rond dat aantal dagen meen ik. Zal vanmiddag wel weer eens foto's maken :) Heb nu het gevoel dat het nog wel ff bij haar gaat duren.

Sterkte nog draakje!

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:45

Nou, dat was weer een hoop bijlezen zeg :D Maar gelukkig een hoop goed nieuws ook.

Toptoys, Amandake, Clau, Wopkelover en Sebart van harte met het kleine grut *\o/*! Ze zijn werkelijk waar stuk voor stuk prachtig! Sebart, wat leuk trouwens een Gregor (mijn merrie is Kennedy x Gregor). Denk je dat het een schimmeltje gaat worden?

Amdake, de uier van Kyra is DUIDELIJK aan het veranderen. Misschien op het idee gebracht door het prachtige veulentje voor haar neus ;).

Vanessakusje, helaas kan ik je geen advies geven daarover.

En dan nu weer even mijn merrie :D Ze begint echt al uier te kweken, zal zo even kijken of de cam nog lang genoeg batterij heeft om foto's over te zetten. Ze moet nog wel vier weken, dus is mooi op tijd met het kweken van haar uier voor een maiden. Hoop dat het veulen dan ook mooi op tijd gaat komen :P .

Ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb namelijk een halsteralarm geresereerd, maar nu bood de stalbaas aan dat ik ook zijn systeem mag lenen. Hij heeft een systeem wat afgaat (kan bellen naar mobiel) wanneer de merrie plat ligt EN gaat zweten, waardoor je minder vaak vals alarm hebt (nagenoeg nooit). Hij heeft al vele veulens gefokt en met dit systeem nog nooit een geboorte gemisd, maar ik ben eigenlijk helemaal niet met dit systeem bekend. Jullie wel :o . Zo ja, dan ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen!

En dan heb ik nog een vraag :o :o Mag ik? :D

Doe het gewoon :D

Mijn merrie is nog veulenboek (dus nog niet voor de stamboekkeuring geweest). Nu wil ik haar natuurlijk graag laten opnemen, maar de keuring voor KWPN is hier op 4 en 5 juni. Venus is 26 april uitgerekend, dus het veulen zou dan (mits ze zich aan uitgerekende dag houdt ;) ) ruim een maand oud zijn. Hoe is jullie ervaring met het voorbrengen van de merrie met veulen aan de voet? Twijfel namelijk of ik niet toch een jaar zal wachten....