Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

wil ik ook kunnen. scheelt een hoop slaap. ja het is per merrie verschillend met de uiers, ik heb er nog nooit aangezeten, ik ga het geleidelijk eens proberen, want mocht het nodig zijn dan is ze het in ieder geval gewend. 
, en dus toch maar telkens ga waken
.
. Dit was helemaal buiten mijn normale waak-tijden, dus ik kan mn gevoel toch nog wel een beetje vertrouwen. Ik heb nou wel de eerste stapjes, slokjes enz. gezien
. 
Alleen van Neon weten we het niet, die heeft het wel als eerste keurig overdag gedaan maar op een moment dat er niemand thuis was. Enkele uren voor de bevalling was er niks bijzonders te zien. De oudere fokmerrie die we hadden was ook nooit veel aan te zien, hoewel we vaak wel goed wisten wanneer ze zou gaan bevallen en dus de juiste nacht er een paar keer uit gingen om te kijken. Behalve afgelopen jaar, toen heeft ze ons echt verrast, en na 312 dagen dracht er een geheel gezond, watervlug en sterk veulen uitgefloept. Wel klein, maar dat is niet gek als het ruim 3 weken te vroeg is. 

Neonlight schreef:O ja, was ik helemaal vergeten, jij kent Neon als veulentje! Maar Blacklight was dus een smeerlap? Neon eigenlijk helemaal niet, viel me dus ook zwaar tegen toen ik terug kwam van vakantie. En het veulen van vorig jaar is volgens mij ook zo netjes (maar die staat nooit op stal, kan ik niet goed zeggen).
Overigens is Neon ook bijna wit tegenwoordig.....in de zomer zijn haar stipjes al wazig, in de winter bijna niet zichtbaar. Iedereen denkt al dat ze een appie met verblekingsfactor is.(Gelukkig weet ik wel beter.)
Misschien hebben Neon en haar vorige veulen die schoonheid van hun papsen 
Gekke merrie!
Geen wonder dat dat veulen op dag 325 al kwam. Het paste gewoon niet meer. Gelukkig is het wel allemaal goed gegaan.
Verwarming is helaas niet meteen warm. Temp. gaf gewoon -7,5 aan!

Barb schreef:*zucht* was het maar alvast juni