Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:20

Gefeliciteerd allemaal, wens jykllie heel veel plezier met de kleine.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:27

Gefeliciteerd!!!
Wat fijn dat al die veulies gezond ter wereld komen! Heerlijk!

Muuz zit op 1 april op 320 dagen. Maar naast dat haar buik erg dik is en ze een heel ienieminiebeetje uier heeft, zou je niet denken dat ze over een paar weken uitgerekend is.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:10

Proficia Bella! Vroeg, maar dus wel compleet. Gelukkig maar!

Even een vraagje naar aanleiding van je verhaal op het andere forum. Begrijp ik het goed dat er aan de nageboorte is getrokken (zij het zachtjes)? Er is mij nl. verteld dat je dat nooit mag doen. Maar de da deed dat dus zelf??

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:29

Hehe, eindelijk Lola, Gefeliciteerd!!!! Ook namens HM Famosa!!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:45

Jij natuurlijk ook gefeliciteerd met Bodo! Gelukkig is hij helemaal gezond!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:50

Gefeliciteerd Bella!!

Ik hoop dat het helemaal goed komt met de kleine Ach gut

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:03

PhiaBink schreef:
Elke zwangerschap is anders. Je kan deze zwangerschap niet vergelijken met de andere zwangerschappen. Als ze nu al snel zweet en lang nazweer, is voor mij een teken dat ze het te veel vind. Als ze de hele dag buiten kan lopen, kan ze ook niet stijf worden. Je kan met haar wandelen of een klein beetje longeren aan een halster. Dus wat beweging geven en niet werken.

Wat je aan Sanne schrijft, moet jij ook dus doen!! Knipoog .

Hier wilde ik nog even op reageren, is al van een paar pagina's terug, maar aangezien we hier toch masterlijk snel gaan, kon ik het allemaal even niet meer bijhouden Haha!.

Wat ik hierover wil zeggen is dat ik het hier niet mee eens ben. Ivanka is altijd al een "zweter" geweest. Tegen de tijd dat ik bijna klaar ben met rijden, dan begint ze te zweten en ze begint pas echt goed te zweten als ik met haar aan het stappen ben. En ik vraag toch echt niet veel van haar, 30 minuten wat stap-draf-galopwerk en een paar keer in de week een beetje dressuuroefeningen.
Ik kan ook niet zeggen of ze nu meer zweet, alhoewel.. op dit moment wel, maar dat wijt ik ook aan haar dikke vacht en het warme weer.
Net zoals er mensen zijn die enorm snel zweten, zullen er ook paarden zijn die veel zweten.
En nu zal ze het wel zwaarder hebben denk ik, maar om nu al nóg meer af te gaan bouwen... dat zie ik niet zitten.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:08

Citaat:
Wat ik hierover wil zeggen is dat ik het hier niet mee eens ben. Ivanka is altijd al een "zweter" geweest. Tegen de tijd dat ik bijna klaar ben met rijden, dan begint ze te zweten en ze begint pas echt goed te zweten als ik met haar aan het stappen ben. En ik vraag toch echt niet veel van haar, 30 minuten wat stap-draf-galopwerk en een paar keer in de week een beetje dressuuroefeningen.
Ik kan ook niet zeggen of ze nu meer zweet, alhoewel.. op dit moment wel, maar dat wijt ik ook aan haar dikke vacht en het warme weer.
Net zoals er mensen zijn die enorm snel zweten, zullen er ook paarden zijn die veel zweten.
En nu zal ze het wel zwaarder hebben denk ik, maar om nu al nóg meer af te gaan bouwen... dat zie ik niet zitten

Heb precies dezelfde mening hierover. Lady zweet altijd snel, maakt niet uit wel weer het is. En dat wil helemaal niet zeggen dat ik haar dan te hard aan het werk zet. Ik rijd nog 1,5 week door met echte trainingen en dan rustig afbouwen naar buitenritjes, longeren, rijden zonder zadel, wandelen etc.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:11

Mac schreef:
Dat was wel even benauwd zeg! Maar gelukkig dat alles door kordaat handelen helemaal goed is gekomen. Heeft hij ondertussen al gelegen?

Toen ik daarstraks aan kwam lag hij lekker samen met mams te slapen. Dromen Dus hij heeft al wel gelegen al verkiest hij toch te blijven staan en dan wankelt ie alle kanten op ...
Hij is trouwens daarstraks nogmaals gaan liggen (na het eten, wat hij vrijwel constant doet) en dan heeft hij ons vlak voor hij opstond al laten zien dat hij al ietwat kan "rollen" (dat was zo schattig, leek nergens naar Haha!)

Hij poept behoorlijk goed trouwens, en hij bokt al niet meer naar je als je over z'n ruggetje aait.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:14

Loolapelooza schreef:
Hij poept behoorlijk goed trouwens, en hij bokt al niet meer naar je als je over z'n ruggetje aait.

klinkt bekend lola.....river slaapt ook het liefste staand.....uiteindelijk gaat ze wel liggen (lees laat zich vallen) maar buiten blijft ze de hele middag lopen.......en ook zij bokt niet meer als ik aan haar zit, geeft zelfs al een klein voetje Haha! Haha!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:57

Tinne schreef:
Jij natuurlijk ook gefeliciteerd met Bodo! Gelukkig is hij helemaal gezond!

Mmh toch beetje vervelend om dit te lezen....blijkbaar niet helemaaaaaal goed gelezen dat topic wat ik had geplaatst!

Maargoed, kan helaas helaas ook vertellen dat Bodo maar 1 dag van zijn leventje heeft mogen genieten. In Wolvega bleek dat hij geen volledig ontwikkelde achterbenen had, niet genoeg om te kunnen staan en daarnaast werkten zijn darmen niet goed qua opname van de afweerstoffen in de biest.....einde zaak dus Vriendjes zijn?!! Heel erg triest, maar je doet er zo weinig aan....

Mac schreef:
Even een vraagje naar aanleiding van je verhaal op het andere forum. Begrijp ik het goed dat er aan de nageboorte is getrokken (zij het zachtjes)? Er is mij nl. verteld dat je dat nooit mag doen. Maar de da deed dat dus zelf??

Ja Raya kreeg eerst een spuit (ben vergeten hoe het ook alweer heette, met een T), maar toen moest er 15/20 minuten gewacht worden en vervolgens ging ze heel (met nadruk op heel) voorzichtig trekken. Alleen in Wolvega werd nu weer gezegd ofzo dat ze daarna Raay ook hadden moeten doorspoelen, maarja dat is dus weer niet gebeurd...maargoed, ben ook niet volledig thuis in wat er wel en niet mocht en moest, dus zal ook niet teveel beweren voordat ik het niet volledig heb!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 16:04

jee bella wat vervelend en hij zag er zo mooi uit gedver sterkte ermee hoor!!!

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 16:11

heej

mn paardje word echt steeds dikker(met de dag).
Het lijkt alsof ze op ontploffen staat....het veulentje is ook heel actief en joy heeft er last van 'het'. Dr uier is ook dikker, mn vriendin zegt dat het lijkt alsof er een beetje opgedroogt spul op dr uier zit.
Maar omdat we niet weten wanneer ze gedekt is vinden we het wel moeilijk. Maar dr uiers zijn nog niet zo dik als die van de meeste paarden hier, maar het is wel dr eerste veulen, en we vinden het echt wat voor haar dat ze zomaar begint.....
wat denken jullie??

o ja ze is ook heel erg moe en wil absoluut niet meer lopen(ze gaat wel in stap maar echt in een slakken tempo).

................

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 16:18

Wat ontzettend sneu Bella...

Bella schreef:
Ja Raya kreeg eerst een spuit (ben vergeten hoe het ook alweer heette, met een T), maar toen moest er 15/20 minuten gewacht worden en vervolgens ging ze heel (met nadruk op heel) voorzichtig trekken. Alleen in Wolvega werd nu weer gezegd ofzo dat ze daarna Raay ook hadden moeten doorspoelen, maarja dat is dus weer niet gebeurd...maargoed, ben ook niet volledig thuis in wat er wel en niet mocht en moest, dus zal ook niet teveel beweren voordat ik het niet volledig heb!

Klopt, als de nageboorte er niet snel genoeg afkomt is het gewoonte om daarna te spoelen...
Ik zou hier toch even contact over opnemen met de kliniek, je moet er niet aan denken dat de merrie straks ook nog doodziek wordt van een baarmoeder ontsteking.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 16:27

Wat vrezelijk Bella, het was een prachtig veulen. Ik wil jullie hierbij heel veel sterkte wensen en ik hoop dat de merrie oke blijft....

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 16:51

Bella, het spijt me verschrikkelijk voor wat er met Bodo gebeurd is... Hij zag er zo "af" uit op de foto. Ik wens je heel, heel veel sterkte hiermee, en geef je Raya een extra knuffel van ons?

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 17:21

Wat verschrikkelijk van Raya en Bodo... Huilen Nicole schreeuwde het naar me toen we bij de trein stond gisteren en ik heb nog zo voor haar gehoopt... Het grijpt me zo aan omdat Odess maar 1 dag verder is dan Raya en ik zo hard hoop dat bij Odess alles goed gaat dit jaar... Hopenlijk gaat alles goed met Raay! Veel sterkte gewenst aan Nicole en haar ouders!!! Ach gut

@ Vanta, gelukkig ook een goed bericht. Van harte met je kleine, blij te lezen dat alles goed met hem gaat.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:21

@Bella:
Nav de berichtjes hiervoor even je updates gelezen ... wat afschuwelijk zeg!! Kennelijk was hij toch nog niet helemaal "af"? Heel veel sterkte ermee; dit wens je nooit mee te maken natuurlijk ... Ach gut

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:51

Tjee wat erg ... ! Ik zit helemaal in vreugde met mijn kleine vent terwijl er op hetzelfde moment iemand zo een kanjertje veel te vroeg verloren heeft ... Sterkte! Ach gut

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:41

@Loola, gefeliciteerd met je knap hengstje!

@Bella: wat een zonde! Hopelijk is alles ok met de moeder? Veel sterkte.. Ach gut

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:43

Klein vraagje nog aan allen:

Gomera heeft al twee dagen (maandag en vandaag) haar brokken niet volledig opgegeten. Nadat ze drie kwart van der eten ophad toonde ze geen interesse meer in haar voer.
Wanneer ik haar echter op de weide liet at ze wel gewoon van haar hooi. Herkennen jullie dit van bij jullie merries? Of is er wat mis met haar?

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:46

Sjuimpje schreef:
Mijn merrie is al peervormig ipv appelvormig,
ik mocht vorige week al niet meer aan haar benen komen en nu waardeert ze het ook niet meer als ik aan haar buik, lenden en flanken kom Nagelbijten / Gniffelen
Haar uier groeit gestaag en ze is erg suffig...
Ik denk dat ik een paasbaby krijg Party!!

Dat doet Lio ook; mag niet meer aan haar staart komen om hem even op te tillen. Dan zwiept ze m zo in m'n gezicht... Een aai over haar buik levert een staartzwiep en wijzen naar haar tepels is reden voor haar om een beentje op te tillen. Echt een hormonaal tiepje aan het worden.
Suffig is ze echter niet. Ze kletst (hinnikt) er op los en een sprintje trekken kost totaal geen moeite.
Ik gok nog steeds op de nacht van 26 op 27 maart...

jeddah schreef:
Slaapt ie al liggend? Want dat is best raar hoor, dat ie niet gaat liggen Verward .

Het merrieveulentje van die vriendin van mij ging ook pas na zijn 12e levensuur een keer liggen. Ook na het drinken. Wat doet mams; sta nou op! Ik geef je een duw om op te staan... Sta op! Gelukkig was ie zo moe dat ie lekker bleef liggen. Mams gaf het op.

@Bella; Heel Veel Sterkte. Heb je eindelijk kennis kunnen maken met je kleine kereltje, moet je alweer afscheid nemen.
Wij troffen een aantal maanden terug een Jazz veulen van een half jaar met een onderontwikkelde heup. Die was de handel ingegaan omdat de eigenaar er niets aan had. Hij is binnen een week uit zijn lijden verlost. Hij liep al kreupel en dat zou nooit overgegaan zijn.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:53

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! (sorry, ik ben aan het doordraaien)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:54

wat ist bubbels...regent het melk Clown

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:55

Mausie schreef:
Gomera heeft al twee dagen (maandag en vandaag) haar brokken niet volledig opgegeten. Nadat ze drie kwart van der eten ophad toonde ze geen interesse meer in haar voer.
Wanneer ik haar echter op de weide liet at ze wel gewoon van haar hooi. Herkennen jullie dit van bij jullie merries? Of is er wat mis met haar?

Aan Pepsi heb ik weinig gemerkt, maar Lee gaat -net als tijdens haar vorige dracht- door fases qua eten. De ene keer eet ze beter hooi en de andere keer weer beter muesli. Soms eet ze heel langzaam, soms bunkert ze alles in 1 keer naar binnen.