Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
PhiaBink schreef:Elke zwangerschap is anders. Je kan deze zwangerschap niet vergelijken met de andere zwangerschappen. Als ze nu al snel zweet en lang nazweer, is voor mij een teken dat ze het te veel vind. Als ze de hele dag buiten kan lopen, kan ze ook niet stijf worden. Je kan met haar wandelen of een klein beetje longeren aan een halster. Dus wat beweging geven en niet werken.
Wat je aan Sanne schrijft, moet jij ook dus doen!!.
Citaat:Wat ik hierover wil zeggen is dat ik het hier niet mee eens ben. Ivanka is altijd al een "zweter" geweest. Tegen de tijd dat ik bijna klaar ben met rijden, dan begint ze te zweten en ze begint pas echt goed te zweten als ik met haar aan het stappen ben. En ik vraag toch echt niet veel van haar, 30 minuten wat stap-draf-galopwerk en een paar keer in de week een beetje dressuuroefeningen.
Ik kan ook niet zeggen of ze nu meer zweet, alhoewel.. op dit moment wel, maar dat wijt ik ook aan haar dikke vacht en het warme weer.
Net zoals er mensen zijn die enorm snel zweten, zullen er ook paarden zijn die veel zweten.
En nu zal ze het wel zwaarder hebben denk ik, maar om nu al nóg meer af te gaan bouwen... dat zie ik niet zitten
Mac schreef:Dat was wel even benauwd zeg! Maar gelukkig dat alles door kordaat handelen helemaal goed is gekomen. Heeft hij ondertussen al gelegen?
Loolapelooza schreef:Hij poept behoorlijk goed trouwens, en hij bokt al niet meer naar je als je over z'n ruggetje aait.
Tinne schreef:Jij natuurlijk ook gefeliciteerd met Bodo! Gelukkig is hij helemaal gezond!
Mac schreef:Even een vraagje naar aanleiding van je verhaal op het andere forum. Begrijp ik het goed dat er aan de nageboorte is getrokken (zij het zachtjes)? Er is mij nl. verteld dat je dat nooit mag doen. Maar de da deed dat dus zelf??
Bella schreef:Ja Raya kreeg eerst een spuit (ben vergeten hoe het ook alweer heette, met een T), maar toen moest er 15/20 minuten gewacht worden en vervolgens ging ze heel (met nadruk op heel) voorzichtig trekken. Alleen in Wolvega werd nu weer gezegd ofzo dat ze daarna Raay ook hadden moeten doorspoelen, maarja dat is dus weer niet gebeurd...maargoed, ben ook niet volledig thuis in wat er wel en niet mocht en moest, dus zal ook niet teveel beweren voordat ik het niet volledig heb!
Sjuimpje schreef:Mijn merrie is al peervormig ipv appelvormig,
ik mocht vorige week al niet meer aan haar benen komen en nu waardeert ze het ook niet meer als ik aan haar buik, lenden en flanken kom
Haar uier groeit gestaag en ze is erg suffig...
Ik denk dat ik een paasbaby krijg
jeddah schreef:Slaapt ie al liggend? Want dat is best raar hoor, dat ie niet gaat liggen.
Mausie schreef:Gomera heeft al twee dagen (maandag en vandaag) haar brokken niet volledig opgegeten. Nadat ze drie kwart van der eten ophad toonde ze geen interesse meer in haar voer.
Wanneer ik haar echter op de weide liet at ze wel gewoon van haar hooi. Herkennen jullie dit van bij jullie merries? Of is er wat mis met haar?