Voor diegenen die het leuk vinden om hun gegevens aan te vullen in de openingspost van dit topic... vergeet niet even een pb te sturen naar een van de bovenstaande moderators .
nieky1993
Geplaatst: 02-04-25 19:08
Memerel hoe is het ondertussen nog met je merrie? Nog vorderingen?
Janinevv zo die heeft al een flinke hangbuik ook
Lyona Jona heeft nog niet zoveel zin erin zo te zien . Silver en aurora zijn wel goed bezig.
Laylah2002 zoals idd am_horse zegt knoop je het vlies op. Ik maak 1 a 2 knopen erin. Ligt eraan hoe goed het blijft zitten want het is vaak een glibberige boel d'r uier lijkt idd voller vandaag
Crazy_funky Ze maakt het nog aardig spannend. Hopelijk zet ze vanavond/vannacht door.
Ominira loopt ze overdag nog buiten? Want dan loopt de uier vaak nog wat terug door beweging. Van het moment dat het niet meer terugloopt en alleen maar verder vult dan wordt het wat spannend in mijn belevenis. Kun je aan de uier komen? Anders kun je ph testen.
Myrthee Je schapen houden je ook goed bezig dan
Anomien beter teveel voeren als te weinig toch . D'r uier vult zo te zien al goed.
Garffpamela Je weet idd nooit hoelang het nog duurt maar zolang je veranderingen ziet, valt het wachten goed mee vind ik. Vanaf dat ze echt stilstaan kwa vooruitgang is het frustrerend haha.
Juval wat leuk dat je gast merries krijgt en zo toch veulens in de weide hebt staan straks.
Sexysusie de temperatuur moet echt 1 tot 1.5 graad zakken voor de bevalling. Ik heb het 1x kunnen meten en scheelde toen idd 1.2 graden met normaal. Maar duurde nog 24u voor ze beviel
Amitro123 Dat is heel lastig te voorspellen. Het kan ineens snel gaan maar het kan ook nog even duren.
Busymissy welkom en wat een knappe combinaties. Ik hou van blauwe oogjes
Magicmist Die is idd flink rond
Ciara_lady Dat lijken mij gewoon de stopjes/vuiltjes ipv harsjes? Maar mss vertekend de foto.
Sharonindezz handig zo een camera systeem. De uier van je merrie groeit goed door zo te zien.
Ik ben jaloers op jullie uiers. Die van mij doen nada niets!
Alleen de merrie die nog niet veilig is op 296. Daar schrok ik even van. Maar na de vorige jaren te bekijken doet ze er nog wel even over.
Die andere 2 die veilig zijn mogen wel eens wat meer vaart erachter zetten
memerel
Geplaatst: 02-04-25 21:28
Wij gaan vrees ik toch richting dag 352… Ze staat lekker te slapen.. Uier was vanavond wel echt voller, banden worden ook wel slapper, niet zo’n mooi puntkontje als anderen laten zien, maar mw is nog steeds wat aan de stevige kant. Op de camera zag ik vanmorgen toch dat ze nu wel wat invallen.
Knolselder, eigenlijk is het wel knap. Al veilig maar nog zulke theezakjes
Myrthe jammer dat ze niet lekker achter elkaar gaan, die schapen
Hier is merrie begonnen met de pleeborstel , lekker met de reet tegen de tralies aan rossen. Verder geniet ze van onze aandacht, normaal haat ze het poetsen. Vrijdag gaan we scannen op tweeling, wel via de buik.
Janinevv
Geplaatst: 02-04-25 22:28
Spannend rensju Haha de plee borstel.
Vandaag hier alles geborsteld en toen kwam ik erachter dat ik echt wel allergisch ben. Helaas
Ominira
Geplaatst: 02-04-25 22:49
Hier vallen de veranderingen tegen vandaag Heb niet het idee dat de uier echt voller is geworden dan gisteren of vanmorgen…
Dat wist ik helemaal niet Nieky! Ze loopt overdag nog wel buiten, of nou ja ze staat meer in de zon te dutten dan dat ze echt beweegt ‘s nachts staat ze op stal en dan slaapt ze voor het grootste deel en overdag staat ze heel veel te dutten, maar vandaag zag ik haar ook al meerdere keren buiten liggen slapen.
Vind dat zo lief om te zien
Ze vind het geen probleem als ik aan haar uiers zit gelukkig. Dan wordt ze juist helemaal zen haha. Ik heb alleen geen idee hoe ik de ph moet testen met zo’n strip Vanmiddag met poetsen vond ik het veulen veel actiever dan normaal, hopelijk is hij alvast met de generale repetitie bezig en duurt het niet nog super lang. Haar buik vond ik qua zijaanzicht ook niet echt anders, wel vond ik haar buik als je van achteren kijkt aan de linker kant wat vlakker dan eerst. Ik weet niet of dat nog een soort van teken is?
Edit: Oh ik vond haar trouwens op stal net wel wat onrustiger dan normaal, maar niet zo onrustig dat ik denk oh die gaat straks bevallen.
Laatst bijgewerkt door Ominira op 02-04-25 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt