Hier aan het wachten op de va, moest vanmorgen op de kliniek zijn om Jill haar paspoort af te laten tekenen (entingen) en heb meteen even wat overleg gehad omdat hij na 3 dagen helemaal van de diarree zou moeten zijn maar dat is hij dus nog niet... t word iets minder maar ja, minder is nog niet over.
Nu dus wachten op de va om wat bloed af te laten nemen voor onderzoek want viraal of bacterieel kan bijna niet want dan zou hij zieker moeten zijn. Ze is nu bang dat t aan Jill haar melk ligt en als dat zo is heb ik n probleempje...
Virus of bacterie lijkt het niet te zijn want dan had hij veel zieker moeten zijn....
Althans dat is wat de va me toen straks zei, we gaan het horen...
Memere
Geplaatst: 05-04-16 14:48
Wat een knappe dames, buiken, tietjes en veulens!
Caesar: Dat is Dewi toch? Heb hem afgelopen zomer gezien bij de eigenaren, zéér knappe hengst!
Luna2006
Geplaatst: 05-04-16 15:06
@cubalibre: ik hoop dat je snel de uitslag hebt en dat het niet erg is!
Gefeliciteerd met het veulentje!
Nog een paar merries die het lekker spannend houden zo te zien!
Ik blijf elke dag wel heel erg blij dat ik Marley heb gescand, ze draagt heel erg bescheiden. Krijg vaak de vraag of er überhaupt wel iets in zit sommige denken dat ze gewoon wat vet is, nee er zit echt een veulentje in en ik zie het zelf heel duidelijk nu.
Voor de lol nog eens een uier foto gemaakt, over 45 dagen is ze veilig, ze staat veel stil (staat graag in de schuilstal en komt er enkel uit als ik aan kom voor met de jonkies te werken of als ze zelf de stal op mag. Dus denk dat het redelijk normaal is dat er al wat zucht zit?
Pretty, het is een minimaal bont jaarlinghengstje. Kheb zijn papier nu even niet bij de hand... Hij is Amha/nmprs en amhr zal ik nog wel in orde brengen. Vibd vooral zijn opwaartse hals erg mooi. roepnaam voorlopig Joepie
Crines
Geplaatst: 05-04-16 15:20
Gefeliciteerd watnou! Wat fijn dat alles toch goed gegaan is. Want de merrie was toch al van leeftijd hé en dan ook nog haar eerste veulen dachten jullie? Leuk verrassingsveulentje met een leuk kleurtje! Ik ben heel benieuwd wat voor kleur er onder dat veulenhaar te voorschijn zal komen.
Sorry dat ik wat afwezig ben en geen fut heb om op alles te reageren. Mijn geliefde kat (wan nog erg jong) is gisteren dood langs de weg gevonden Ik ga hem echt missen. Het was de liefste kat die ik ooit gekend heb. Dat betekent geen gezelschap 's nachts als ik ga waken voor Imperiosa
Acrol, mijn gouden jongen, ik ga je missen.
pretty: leuk dat je het vraagt. Met Imperiosa gaat alles goed. Die heeft weer een beetje haar draai gevonden sinds de geboorte van Furioso. Haar banden lijken een klein beetje slapper te worden, maar haar uier doet nog niets. Ze is vandaag 324 dagen drachtig. Er hing zondag wel een beetje bloed aan haar uier, maar toen ik enkele minuten later nog eens voelde, was er niets meer te zien. Ze heeft duidelijk geen haast en voelt zich nog kiplekker, ondanks de dikke buik: https://www.facebook.com/62637566081450 ... 055901133/ De kudde dit weekend En nog enkele kiekjes van Furioso (al een week oud intussen) Hij durft intussen al veel sneller op me af te stappen en een aaitje vragen Knapperd! Hij drinkt haast non-stop. Niet moeilijk dat hij zo snel groeit Zoef
Verder heb ik ook besloten om beide merries te laten dekken voor volgend jaar. Allebei door mijn hengst. Ik heb wat getwijfeld over Sierra of ik niet een jaar zou overslaan en of ik misschien niet een externe hengst zou kiezen zodat ik (indien een merrieveulen) het veulen kan aanhouden als ik wil, maar ik ben eigenlijk veel te benieuwd naar de veulens van Quiero en ik denk dat hij ook met Sierra een mooie match vormt voor een mooie, functionele PRE Ik vind het wel suuuper spannend zo de eerste keer dekken en ben er ook totaal nog niet aan uit hoe ik dat ga aanpakken (aan de hand, gewoon los in de weide, toch maar KI voor de zekerheid, ....)
Hoe is je hengst naar merries? Hoe zijn je dames, zijn ze gewend aan natuurlijk dekken met hengst los.
Want mijn mening eigen hengst en eigen merries niets zo mooi om de natuur gewoon zijn werk te laten doen. Maar dit zegt ook iemand van een ras waar natuurlijk dekken nog 90% van de dekkingen is en daarvan ook gewoon een hele groep bij de hengst de kudde in gaat.
pretty
Geplaatst: 05-04-16 15:32
Oh neen Crines,ik en velen met je weten hoe het voelt om je kat te verliezen. Helaas meer dan eens mijn lievelingetje hier ook overreden. Sterkte. Wat ziet Imperiosa er goed uit en Furioso is prachtig aan het uitvouwen,die billen erop maken hem eens zo knap!
Ik dek (of laat dekken ) meestal aan de hand,maar soms gebeurt het als het goedgaat dat de hengst ook wel even bij de kudde mag lopen,meestal na het dekken maar soms ook tijdens het dekseizoen.
Luna Marley draagt erg bescheiden ja! Dat uiertje is nog niks hoor,niks om je zorgen over te maken. Ella heeft veel meer zucht al qua uier.
CL duimen maar dat het simpel op te lossen is!
Tjinta haha neen geen twijfel hier anders ben ik rijp voor het gekkenhuis
Chimello spannend!
Misschien onder Vera maar ineens dubbele wielen zetten,zoals bij de zwaardere vrachtwagens.
Dankjewel! Nadat ik mijn oude poes van 14 jaar 2 jaar geleden heb moeten laten inslapen, was ik zo blij met deze jonge kater en zijn eeuwige enthousiasme.
butengewoon: mijn hengst is nog erg jong (6jaar) en heeft volgens mij nooit echt in kudde gestaan. In zijn overmoed is hij dan ook wel eens te geweldig en negeert hij de signalen van mijn merries. Met het veulen erbij heb ik echt schrik voor accidenten... Sierra laat Imperiosa nog niet eens in de buurt komen, laat staan mijn hengst. Toen Furioso pas geboren was hebben mijn ouders de fout gemaakt om zonder mij daarvover in te lichten mijn hengst mee te brengen van thuis... Hij stond nog geen 10 min in de weide of hij ging helemaal over de rooie en liep dwars door de draad heen (gelukkig nog een 2de draad waarvoor hij wel stopte). Hij respecteert normaal wel de draden (zelfs als die niet veel voorstellen), maar toen hij Furioso zag flipte hij precies helemaal.
Dat is minder, de tinkerhengsten lopen vaak vanaf jongst bij ruinen lekker in de wei en leren juist van de merries wat wel en niet mag als ze eenmaal mogen. Maar als hij zo heftig reageert zou ik hem toch even een hoofdstelletje indoen en aan de hand dekken.
@pretty: zorgen maak ik me niet, maar vind het wel leuk om te volgen. ze moet nog een tijdje tegen dat ze is uitgerekend, en ze staat nog redelijk strak, dus vind het grappig om te zien dat ze wel die zucht heeft. ookal is het voor de meeste merries niets
sterkte crines nooit leuk! wel een heeeeel knap veulen heb je
Fotsy
Geplaatst: 05-04-16 18:14
crines nooit leuk maar helaas hier ook al meerdere malen meegemaakt
Ik laat men hengst er wel niet ganse dagen en nachten los bij lopen, ineen grotere kudde met veel merrie's kan dit wel maar anders dekken ze teveel en ziet de merrie toch af dus om de twee dagen mogen ze eens samen maar mijn hengst kent wel zijn plaats en die van de merries en veulens. Alleen dat geroep/gegil dan(van de hengst) om gek van te worden, er mag niet eentje staan pissen of dus als we bezoek krijgen gaan ze sowieso apart, niet echt smakelijk bij een bbq
Marley ziet er best goed uit, bescheiden maar mooie buik en ze is ook een maiden natuurlijk
Chimello wordt het dan eindelijk ook spannend
Caesar
Geplaatst: 05-04-16 18:26
Memere schreef:
Wat een knappe dames, buiken, tietjes en veulens!
Caesar: Dat is Dewi toch? Heb hem afgelopen zomer gezien bij de eigenaren, zéér knappe hengst!
Klopt! Hij gaat van de zomer ook weer terug. Hij is gaaf hè! En ook nog super braaf.
Kan Mickey vanaf nu snachts buiten blijven bij de rest van de groep. Ik had hem en zijn mama snachts binnen staan, afgezonderd van de groep, in de kraamkamer. Maar Younah wil er niet meer graag in, ze gaat ook Heineken naar de rest van de kudde, als drie de trackpad oplopen ( weglopen). Er is een mogelijk voor Mick om binnen op een strobed te slapen MAAR Younah staan vrij laag in rangorde dus wordt ook wel verjaagd door de anderen.
Ik weet niet wat ik moet doen? Kunnen veulens van bijna 7 weken al met dit snertweer in de groep slapen? Ben zo bang dat ie niet aan z'n rust komt?
Wie o wie weet raad?
Ennasil92
Geplaatst: 05-04-16 20:05
HELP ik heb een drachtige eenhoorn, iemand hier ervaring mee? zal het veulen ook al gelijk een hoorn hebben en is dat dan niet gevaarlijk met de geboorte? of zal de hoorn net zo als bij een koe pas later gaan groeien