[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amandake

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:06

ik zie nog steeds een uier lol :-)

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:13

zo even thuis. Ga snel effe een update plaatsen en dan eten en terug naar stal.
De DA komt zo. Kels maakt zich ongelooflijk druk in Tarinka. Ze kunnen aan elkaar en elkaar zien in de stal. In haar drukte heeft ze zich gestoten met als gevolg een diepe snee in haar neus die genaaid moet worden. Mijn moeder gaat zo naar de winkel een golfplaat kopen die ik tussen de twee stallen kan plaatsen zodat ze elkaar wel kunnen horen maar dat kels rust krijgt. Ik denk dat ze daardoor ook nog niet bevallen is.
Ze lekt melk (dat dan opdroogt tot er weer een nieuwe druppel komt) en haar spenen zijn nu ook vol gelopen, haar banden zijn helemaal slap, haar kling staat wat open en haar buik is nu in een punt.
Foto's:
Vanochtend
Afbeelding
5 minuten later
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:13

bij mij was de 1ste foto ook "forbidden" 2de zie ik wel

kelsey: dat zijn mooie kegels!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:16

Twislajl gefeliciteerd.

Idee van Pippalex voor naam veulen van Lotje vind ik erg grappig. Ik vind de E ook lastig hoor en eigenlijk ben ik er nog steeds niet uit. Voor merrie wil mijn man Emma (naar zijn oma), zoonlief wil Emy (en ik maar zeggen dat je dat anders schrijft, maar dat is echt niet zo, dat hoor je toch mam?). Eerste vind ik leuk vanwege de oma, maar denk dat er heel veel Emma's zijn dit jaar. Emy vind ik dan wel weer grappig, eigenlijk ook wel omdat het niet goed geschreven is...
Voor een hengst hadden we Eddie op de lijst, maar die doen we niet, want Judiths Eddie is de enige echte Eddie :) . Eelco vind ik leuk, maar de heren willen dat niet. Zoon wil Elmo, vind ik ook wel grappig, maar ook niet erg origineel (hoeft ook niet hoor).

Kiki weinig verandering. Ook vanochtend niet echt bij de groep en koppie beetje hangen. Heb haar toch maar binnen gezet, het ging zo vreselijk tekeer bij ons. Ben benieuwd hoe ze vordert, zo kan het rustig nog weken duren haha.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:19

twislajl: gefeliciteerd!
Kels is lekker bezig, qua uier, jammer van die snee in haar neus. Misschien alvast een zweetdeken ofzoiets tussen de stallen in hangen?
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 16-05-11 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:19

Zo héééé een heel weekend niet kunnen langskomen en nu moet ik me toch een bijleespoging doen!!
Maargoed,ff mijn best doen!

Pauk gefeliciteerd met je prachtige hengstveulen!!!! *\o/*

Whisper jaaaaaaa dan toch!!! Van harte met je bestelde merrieveulen!!! :D *\o/* *\o/*

Pippalex lang op moeten wachten,maar hij is toch al prima afgebakken!! Feli!!! *\o/*

Twislay gefeliciteerd met je merrieveulen!! *\o/*

Cynthia hier kunnen we niet genoeg van krijgen hoor! Wat is hij al mooi uit de kreukels!!! <3

Fer jij hebt niet alleen een prachtig veulen,je merrie mag er zeker weten ook wezen hoor!

Snoevie welcome back! ;) Ravina is HUGE zeg!! De uier ziet er toch ook goed uit,spenen vullen precies toch,het is echt alleen nog dat laatste duwtje... :(:)

HCRanch de mama ziet er inderdaad weer goed uit,hopelijk een mooi veulentje straks!

Maseike de gezellige nachten zijn ook weer begonnen voor jullie! Dat is al een mooi uier!

Dennis als een maiden gaat harsen,dan blijf ik er naast zitten denk ik! :+ Spannend hoor!!!

Renske Wat een mooie bonte merrie!

SM Soleda is DIK zeg!! Ik herinner me jou nog toen Soleda's eerste veulen geboren werd! Dat is toen gestorven dacht ik hé :(:)

Sjolvir aaaaah Hepsi :(:) Ik heb ooit ook een veulen gehad met gewrichtsontsteking,dat knapte ook heel goed op na het kuurtje,en die is toen ook hervallen...ze hebben blijkbaar net wat langer ondersteuning nodig...maar je bent er ook goed op tijd bij,en dan zijn de kansen gewoon goed hoor! Ons meisje is er toen ook helemaal doorgekomen. Wel zielig hé. :(:)

Gitje wat een prachtige meid! En een blijvertje dus!

Steffie het is ook al erg spannend bij jou dus!

Zitake wat een gaaaaaaaaaf ding is het toch!!! <3

CL hij oefent nu al voor dekhengst :+

Amandake Iris ziet er aardig klaar uit!! Vergis ik me,of heeft ze het ook al eens gepresteerd héééééél lang te dragen? Maar zal nu wel niet het geval zijn! Jilleke ook nog het laatste duwtje nodig en Cleo...sjah met shets weet je het nooit :z

Zo,applaus voor mezelf :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:20

Twislajl, gefeliciteerd! Je wilde een hengst, krijgt een merrie, maar dat heb je als je hier post, dan komen er merrieveulens. :Y)

Heidie, hoe is het met Mon?

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:21

Post, post, post, post, post, post. Zou het werken?

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:24

tnx voor de tip KMD! Dat zal ik alvast doen.
Niet aan gedacht, voel me echt zenuwachtig nu!

Zo, ga nu terug naar stal. Ik houd jullie op de hoogte!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:25

voor de e kun je ook heel veel dingen bedenken..
Er zijn zat KWPNers met een E dus kijk maar eens..
Vind exclusive ook wel een leuke naam..
email, evita, edowardo, erwin, edwin, eline, esperado, espresso, elsje, equador, equis, emmeline je kunt het zo gek niet bedenken..

twislajl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:25

Haha ja wou een hengst maar merrie is ook goed. Fotos volgen

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:27

Goeie morgen ,

Iedereen met veulens gefeliciteerd.. Wat zijn het tog een plaatjes.

Hier gaat ook alles lekker , heb alleen nu een vraag wil Fayenna ontwormen ze is nu een weekje oud, maar de boer op stal heeft een halve ontwormingsspuit liggen ( een hele spuit is voor 600 kilo dus een halve 300 ) maar is een halve niet te veel ? Kan ik niet beter de helft geven van die halve?
Djessey haar moeder is in april nog ontwormd.

wat zouden jullie doen ???

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:28

Meiden hier op stal willen ook een Elmo, maar vond ik niet zo orrigineel. Eddie trouwens ook niet, maar Eddie is gewoon Eddie :D.
Judith had 4 jaar terug (liep er naast toen ik haar kocht) een Aart :+.

Eddie staat trouwens vandaag voor het eerst in de regen. Zielig he :+. Krijg wel net een SMSje dat hij het niet erg vind. Het word later droger volgens buienradar, dus hij zal niet door en door nat worden.
Ik zit de hele dag op kantoor, vind het eigenlijk maar niets met Lot zo spannend. Kan gelukkig wel weg als er wat gebeurd, ben maar 7 minuutjes van huis. Maar tot nu toe doet Lot alleen maar vreet, vreet, vreet hoorde ik net.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:29

xWhitneyx schreef:
Goeie morgen ,

Hier gaat ook alles lekker , heb alleen nu een vraag wil Fayenna ontwormen ze is nu een weekje oud, maar de boer op stal heeft een halve ontwormingsspuit liggen ( een hele spuit is voor 600 kilo dus een halve 300 ) maar is een halve niet te veel ? Kan ik niet beter de helft geven van die halve?

Ik zou voor maximaal 100 kilo ontwormen de eerste keer. Je veulentje weegt nog geen 300 kg ;)

Whisperke

Dennis schreef:
Meiden hier op stal willen ook een Elmo, maar vond ik niet zo orrigineel. Eddie trouwens ook niet, maar Eddie is gewoon Eddie :D.
Judith had 4 jaar terug (liep er naast toen ik haar kocht) een Aart :+.

Eddie staat trouwens vandaag voor het eerst in de regen. Zielig he :+. Krijg wel net een SMSje dat hij het niet erg vind. Het word later droger volgens buienradar, dus hij zal niet door en door nat worden.
Ik zit de hele dag op kantoor, vind het eigenlijk maar niets met Lot zo spannend. Kan gelukkig wel weg als er wat gebeurd, ben maar 7 minuutjes van huis. Maar tot nu toe doet Lot alleen maar vreet, vreet, vreet hoorde ik net.

Net voor de bevalling krijgen paarden ook een vreetbui.. Die van mij had dat ook..

twislajl

Na eindelijk 6 uur drink het nu. Ben helemaal verliefd
Laatst bijgewerkt door twislajl op 16-05-11 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:30

Mijn veulens ontworm ik voor ong 25 kg. De gene die ik echt gewogen heb waren tussen de 15 en 20 kg (volwassen gewicht rond de 200 kg).
Dus ook bij een groot veulen zou ik voor 300 kg ontwormen erg veel vinden, denk dat 100 kg zat zou zijn.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:30

Wanneer en hoe doen jullie ontwormen.. en met welk product

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:32

Van de eerste pagina van dit topic:
Citaat:
ONTWORMEN VEULENS
Overdoseren kan levensgevaarlijk zijn voor een veulen.
Een wormspuit kan nog wel eens doorschieten, waardoor het veulen onbedoeld een veel te hoge dosering binnenkrijgt. Enkele manieren om dit te voorkomen zijn:
-Geen volle spuit gebruiken, maar eerst de moeder ontwormen met de spuit zodat er nog precies genoeg in overblijft voor het veulen
-De benodigde hoeveelheid overbrengen in een schone plastic spuit (zonder naald) en die gebruiken bij het ontwormen van het veulen.

De meest gangbare manier om het veulen te ontwormen is op ongeveer 10 dagen na de geboorte en dan weer na 1 maand en 1,5 mnd, daarna met het schema van de andere paarden mee.
De eerste keren ontworm je het veulen met Ivermectine en Pyrantel.

Overleg voor het gewicht van het veulen en het werkzame middel in de wormspuiten even met je DA.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:33

Meestal met pyrantel (oid), equiworm P vaak. Omdat die van mij zo klein zijn doe ik een likje op mijn vinger, veulen in de houtgreep en smeer het zo in z'n mond. Neem met die kleintjes het risico van door geschoten ringetjes niet (als ze wat groter zijn is dat minder erg, maar mijn jeugd ontworm ik altijd met spuiten waar mijn volwassen pony's al wat uit gekregen hebben zodat er nooit een volle spuit in zou kunnen schieten).

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:34

Veulen ontwormen op dag 10 en dan een maand daarna nog een keer met ivermectine, kreeg ik te horen va de va. Paardveulen heb ik op dag 10 voor 100 kilo gegeven (even in een apart spuitje gedaan om overdosering te voorkomen).

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:34

KootMiraDrum schreef:
xWhitneyx schreef:
Goeie morgen ,

Ik zou voor maximaal 100 kilo ontwormen de eerste keer. Je veulentje weegt nog geen 300 kg ;)

Oke dan doe ik dus van die halve daar de helft van en iets minder haha lekker duidelijk zo ;) nee komt goed kan ik weer de discussie aangaan met de boer ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:36

Hier binnenkort ook ontwormen, maar moet het ding eerst een halster omkrijgen ;) ze vindt het allemaal nog erg eng. Ik heb ze maar even laten binnenstaan, regent hier toch flink door en dan is het spekglad op de wei. als het droog is kunnen ze straks wel even buiten.
veulen groeit echt hard hier, zit ook al heel erg in het hooi mee te 'eten'.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:42

Ik ontworm ook voor max. 100 kilo, de eerste keer op basis van ivermectine, de daarop volgende 2 met pyranthel, dan weer ivermectine.

twislajl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hierbij de foto's van de nieuwe aanwinst!