Kom ik aan met 1 die nog 5 dagen moet tot de veilige periode, 1 die over 4 dagen is uitgerekend en eentje die al 8 dagen overtijd is En eentje in de veulenhengstigheid maar die slaan we maar even over anders is ze in december weer uitgerekend
Nou ja, als je denkt dat het echt opschiet als je de weken aftelt tot de uitgerekende datum, dan wil je niet weten hoe langzaam het gaat als ze overtijd gaan
Wahaha, daar weet ik alles van, mevrouw Mendy had vorig jaar het plan om mij nog een maand extra in spanning te houden die waren écht slopend, ben er sinds de uitgerekende datum 2x per dag heen gegaan, en ik houd aan mezelf vol dat ik het veulen er gewoon uit heb gekeken Daar moet ik dit jaar eerder mee beginnen dus
Ik ken het verhaal ook.. Fab die even 360 dagen draagt, maar misschien omdat ze nu later in het jaar moet bevallen dat het meevalt.. Dat hoop ik tenminste
Marije dat word spannend bij jou Ik hoop niet dat Marit gaat overdragen Duurt me nu al lang genoeg allemaal..
Marit moet nog 12 weken. Hier haar buik met 259 dagen. Ze groeit met de week.
Faline
Geplaatst: 07-02-12 22:32
Zo na nog 2 dagen flink ziek zijn, ben ik volgens mij nu weer aan de beterende hand. Gister nog even naar de HA geweest onder dwang van mn moeder We moesten t allemaal maar even in de gaten houden, zodra ik koorts zou krijgen weer bellen, maar dat gaat denk ik niet meer gebeuren nu. Heb wel een aanvulling op de astmamedicatie gekregen (luchtwegverwijders) moet zeggen dat het inderdaad wel helpt. Ben veel minder snel buiten adem. (verder bestrijd het de verkoudheid niet ofzo, maar even wat meer lucht is heel fijn.)
Met de drachtige dames gaat het goed hier. Goldy is donderdag precies 40 weken (280 dagen) en Valki vrijdag 36 weken (252 dagen) De ene en de andere zit qua omvang en vorm wel een heel verschil in. Valki is heeft zelf wat minder reserves, maar is ook meer in de breedte aan het groeien qua veulen dan Goldy. Zij lijkt dus al veel verder, maar dat is niet zo. Goldy houdt de boel wat steviger bijelkaar en krijgt ook meer een 'hangbuik' ipv dat ze breed wordt. Hoewel ze nu zelf meer vetjes heeft dan bij haar vorige veulens (omdat ze wegens blessure niks qua beweging doet en groeit van de lucht) je ziet dus qua breedte niks. Maar moet bekennen dat de singels van de dekens wel op t langst moeten Ze is dus wel degelijk breed alleen zie je het bijna niet omdat ze zelf ook stevig is. Zodra ik zelf beter ben zal ik ook even foto's maken.
Zo en nu eerst het topic weer even bijlezen. Heb al wel een aantal mooie ronde buiken voorbij zien komen
aukje2080
Geplaatst: 08-02-12 09:42
Hier groeien beide dames ook lekker. Vales moet nog een week of 4 (6 mrt)
Zo leuk dat het voor een aantal al zo dichtbij komt. Mijn merrie is over 4 weken aan de tijd (5maart), ze zit vandaag op 309 dagen! Uier begint al flink te ontwikkelen. Hoop dat het snel iets minder koud gaat worden voor de baby's die geboren gaan worden.
Dat hoop ik ook ja. Die kou mag van mijn in maart helemaal weg zijn. Veulenfoto's zijn toch leuker in t gras tussen de bloemetjes denk ik. Al hebben die sneeuwfoto's ook wel wat. Prachtige (dikke) buiken komen er voorbij trouwens.
10 minuten van huis uit fietsen en 10 minuten fietsen van waar ze nu staan.
die man heeft 11 stallen waarvan 6 volstaan met stro. 2 staan zijn fjord en paard in,dus heeft er nog 3 vrij. de pony,s krijgen allemaal hun eigen stal,rijbak aan huis moeten ze wel met trailer of een flink stuk lopen naar de weide brengen maar kunnen in de zomer op een flink perceel langs de maas staan. een manege op loopafstand,mogen zijn trailer altijd gebruiken kan daar zowiezo goedkoper staan dan nu en als ik zijn paarden rij en verzorg en daar omheen op het terrein help dan mag het zelfs nog goedkoper.
hij hooit namelijk zelf en koopt stro rechtstreeks van het land.
zijn paard is een gribaldi x clavecimbel die ik van de zomer weer wil gaan oppakken,wat ik met de fjord ga doen weet ik nog niet.
Wat super dat je een plekje hebt gevonden inowa! Dat is toch wel een hele geruststelling!
Eilinora
Geplaatst: 08-02-12 18:14
zeker,en hij heeft nog 1 stal vrij(aangezien de 2 jarige waarschijnlijk al verkocht is als ik daarheen ga) dus als de veulens nog niet meteen verkocht zijn dan mogen ze nog samen in de laatste stal staan.